Gå til innhold

Omskjært penis

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hår i munnen? Vokser det hår ytterst på penisen?

Hun har sikkert truffet navlen og fått en skikkelig navlelo i munnen. Og tror omskjæring er det som skaper en "outie".

Anonymous poster hash: 820c8...8a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Her er en mann som forteller om sin erfaring som omskåret. Han har daglige problemer pga det. Dere som tror at forhud "bare er litt hud" må lese dere opp.

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Omskjaring-er-en-forbrytelse-7605709.html

En dansk undersøkelse viser at omskårne menn og deres kvinner har større problemer med sexlivet.

http://www.nettavisen.no/nyheter/3437185.html

Endret av Hulderen
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil legge til at mennene som er omskjært liker mindre å ha sex og det samme gjelder for deres koner. Dere som ønsker å skjære av folk en del av kroppen burde seriøst sette dere og tenke litt. Det er ett eller annet dere ikke helt forstår. Anonymous poster hash: 820c8...8a9

Dette er feil, og det er blitt tilbakevist mange ganger tidligere. Lysten reguleres av hormoner, ikke av forhuden. Ved et normalt forløp medfører ikke omskjæring noen komplikasjoner, og den eneste forskjellen er en lett nedsatt følsomhet - som gjerne gjør at man ikke sliter med for tidlig utløsning.

Hodet blir rispet opp og nervecellene ødelagt. Mindre glid, mindre følelse. Verre for begge. Jeg personlig ser fryktelig ned på alle som driver med det, og alle som noen sinne taler varmt om det. Faktisk hadde det vert en årsak til å ikke tilsette noen for min del. Anonymous poster hash: 820c8...8a9

Tull og tøys. Ingen ting rispes opp, og ingen nerveceller ødelegges. Forhuden blir litt tykkere (pga. keratinisering), og det er det hele. Smøringen på penis kommer ikke hverken fra glans eller fra forhuden, men fra små kjertler (Littrés kjertler) i urethra. Inngrepet har ingen innvirkning på lubrikasjon under opphisselse.

Ja, undersøkelser viser at kvinner med omskjærte menn oftere opplever smerter og ubehag ved samleie. Fordi en vintig funksjon med forhuden er å produsere fuktighet og smørning.

Slik du beskriver mannen din er han ikke fullt omskjært, bare snittet medisinsk, og det blir en ufullstendig sammenligning.Anonymous poster hash: c3ae5...4c5

Forhuden produserer ikke fukt eller smøring (se kommentaren over).

Kom med undersøkelsene dine, så vi kan se hva de faktisk sier. Den viktigste smøringen under samleie er kvinnens lubrikasjon. Om den ikke fungerer optimalt, har det ikke noe med omskjæring å gjøre (med mindre omskårne menn hindrer henne i å bli opphisset).

Huff, det hørtes ikke bra ut. Ante ikke at også kvinner vil kunne føle omskjæringen. Da har jeg enda et argument for å være motstander.

Nei, det kan nok ikke sammenlignes med min mann nei. Han ser mer "ikke omskjært ut", enn omskjært, og jeg kjenner ingen forskjell. Synes bare den er pen fordi forhuden ikke henger lengre over penistuppen, men har skjønt at dette egentlig ikke trenger å ha noe med hans lille "omskjæring" å gjøre. Noen menn har vell også mindre forhud fra naturens side.

Nei, du har ikke flere argumenter enn du hadde, for det som hevdes her er bare tull.

Det er svært få som opplever komplikasjoner og ettervirkninger etter omskjæring når inngrepet utføres korrekt og under forsvarlige forhold.

Forøvrig synes jeg det er et unødvendig inngrep, men vi kan godt forholde oss til fakta.

Anonymous poster hash: f24f3...beb

• Liker 3
Skrevet (endret)

og den eneste forskjellen er en lett nedsatt følsomhet - som gjerne gjør at man ikke sliter med for tidlig utløsning.

Hva i helvete er for tidlig utløsning? Kaller du det for sein opphisselse når dama ikke er klar for penetrering uten forspill også?

Endret av Teeden
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad for at omskjæring begynner å bli vanligere i Norge. Det er veldig hygienisk, og jeg synes det ser penere ut! :) Det burde egentlig blitt standard for gutter å bli omskjørt, som i USA for eksempel.

Anonymous poster hash: f181b...a32
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva i helvete er for tidlig utløsning? Kaller du det for sein opphisselse når dama ikke er klar for penetrering uten forspill også?

Ikke gjør deg dum.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

*snip*

Forhuden blir litt tykkere (pga. keratinisering), og det er det hele.

*snip*

Jeg mener selvsagt at glans blir litt fortykket - forhuden er jo borte.....

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er omskåret. Det ble gjort da han var tenåring for tyve år siden på grunn av for trang forhud. I løpet av vårt 10 år lange samliv har han kun fått orgasme ved samleie 3 ganger. Aldri ved oralsex. Følsomheten er rett og slett så nedsatt. Så jeg syns det er helt vilt at man gjennomfører dette inngrepet om det ikke er ytterst nødvendig på medisinsk grunnlag.

Anonymous poster hash: b6316...cab

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg er veldig glad for at omskjæring begynner å bli vanligere i Norge. Det er veldig hygienisk, og jeg synes det ser penere ut! :) Det burde egentlig blitt standard for gutter å bli omskjørt, som i USA for eksempel.

Jeg antar du selv har fått kuttet av biffgardinene?

Og lagt inn brystimplantater?

Det er veldig hygienisk og det ser penere ut!

Det burde egentlig blitt standard for jenter å få fjernet biffgardinene og ryddet opp i de uhygieniske og lite estetiske fittene sine, - som i Somalia for eksempel.

:kjempesinna:

"I'm a Barbie girl. In the Barbie Wold. Life in plastic, - it's fantastic"

:ironi:

Voks opp og opplev at verden ikke er et dukkehus for pene små piker. Sex er møkkete, svett, tildels veldig uhygienisk, fullt av søl og safter, - og helt herlig.

- for dem som tør senke skuldrene og slippe seg løs.

Du har øyensynlig et lite stykke igjen dit høres det ut som.

• Liker 8
Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg er veldig glad for at det er veldig få mennesker med holdninger som deg her i verden. For ikke mennesker med så lite kunnskap om hva de snakker om. Jeg lurer jo på hvorfor du ønsker å påføre små forsvarsløse babyer uopprettelige skader. Skader som gjør at hundretusener av menn ikke kan ha et aktivt seksualliv. Hva er det du har imot menn som ønsker å påføre menn disse lidelsene?

• Liker 4
Gjest brutal_mann
Skrevet

Tull og tøys. Ingen ting rispes opp, og ingen nerveceller ødelegges. Forhuden blir litt tykkere (pga. keratinisering), og det er det hele. Smøringen på penis kommer ikke hverken fra glans eller fra forhuden, men fra små kjertler (Littrés kjertler) i urethra. Inngrepet har ingen innvirkning på lubrikasjon under opphisselse.

Blank løgn. Videre, tjukkere forhud er nedsatt følsomhet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor klarer ikke folk (med unntak av noen ytterst få) å skrive det riktige ordet, som er omSKÅRET? :murvegg:

Det er ingenting som heter "skjært". :angry:

Lærer man ikke norsk på skolen? :klo:

Anonymous poster hash: 4a417...084
  • Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Rettskrivning eller ikke... det endrer ikke essensen i tråden, nemlig at omskjæring av guttebarn er et inngrep som ikke er uten risiko for dem som omskjæres.

Og det er huden på penishodet (glansen) som i de fleste tilfeller fortykkes fordi den beskyttende hetten (forhuden) fjernes.

Noe som i sin tur medfører nedsatt følsomhet på hodet.

Var vi ferdige med ortografien da? ;)

• Liker 1
Gjest HarryDotter
Skrevet

Jeg antar du selv har fått kuttet av biffgardinene?

Og lagt inn brystimplantater?

Det er veldig hygienisk og det ser penere ut!

Det burde egentlig blitt standard for jenter å få fjernet biffgardinene og ryddet opp i de uhygieniske og lite estetiske fittene sine, - som i Somalia for eksempel.

:kjempesinna:

"I'm a Barbie girl. In the Barbie Wold. Life in plastic, - it's fantastic"

:ironi:

Voks opp og opplev at verden ikke er et dukkehus for pene små piker. Sex er møkkete, svett, tildels veldig uhygienisk, fullt av søl og safter, - og helt herlig.

- for dem som tør senke skuldrene og slippe seg løs.

Du har øyensynlig et lite stykke igjen dit høres det ut som.

:pls: .....Du er helt rå Lille-pus!

• Liker 1
Skrevet

Jeg fjernet forhuden når jeg var 2-år grunnet for trang forhud som skapte problemer. Jeg har ikke hatt noen problemer med nedsatt følelse eller problemer med å komme. Sexlysten er også på topp.

Det var kjipt noen år var under puberteten. Man var annerledes enn de fleste andre, og det er ikke perioden i livet man vil være annerledes. Det at mange, som i denne tråden, påsto / påstår at omskjæring er et overgrep var også litt vanskelig å høre. Dere som roper høylytt om det bør kanskje tenke litt på at tusenvis av norske ungdommer blir påvirket av det dere sier.

• Liker 2
Skrevet

hår i munnen? Vokser det hår ytterst på penisen?

nei det legger seg under forhuden når man drar den frem og tilbake.

håret kan komme fra han selv, fra sengetøy, boxer osv. ikke alltid man går rett ifra dusjen når man har seg. da skjer det at jeg finner hår når jeg drar tilbake forhuden.

AnonymBruker
Skrevet

Blank løgn. Videre, tjukkere forhud er nedsatt følsomhet.

Det er ikke noen løgn. Fortell meg hvilke nerveceller som ødelegges.

At slimhuden på glans keratiniseres og blir noe mindre følsom har jeg aldri benektet, men det er svært få som får problemer med det.

Ved alle invasive inngrep er det risiko. Det finnes folk som får alvorlige problemer av å ta hull i ørene også. Dødsfall knyttet til piercinger forekommer.

Jeg er ikke for omskjæring, men synes godt vi kan være ærlige.

• Liker 1
Skrevet

Godt folk!

Jamvel om de skulle vera runne or framande ættarheimar, ikkje skjer om son dykkar. Han lyt taka gjera valet sjølv - når han er vaksen.

• Liker 2
Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er ikke noen løgn. Fortell meg hvilke nerveceller som ødelegges.

At slimhuden på glans keratiniseres og blir noe mindre følsom har jeg aldri benektet, men det er svært få som får problemer med det.

Ved alle invasive inngrep er det risiko. Det finnes folk som får alvorlige problemer av å ta hull i ørene også. Dødsfall knyttet til piercinger forekommer.

Jeg er ikke for omskjæring, men synes godt vi kan være ærlige.

Tror du virkelig at forhuden er blottet fro nerver? Videre tror du bevegelsen av forhud frem og tilbake over penishodet er poengløst? Samt, tror du virkelig at det ikke finnes komplikasjoner når tusener av små forsvarsløse gutter ender om som seksuelt invalide i voksen alder etter å ha blitt utsatt for dette overgrepet?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slike kjertler sitter også under forhuden, og er med på å bidra til den totale mengden smøring. Innsiden av forhuden har nerveceller, når denne skjæres vekk forsvinner selvsagt disse.

Og at du ikke ser at sexlyst kan nedsettes ved smerter og ubehag, selv om homonene er på plass er jo bare absurd.

Anonymous poster hash: c3ae5...4c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...