Lista Skrevet 29. juni 2014 #81 Skrevet 29. juni 2014 Kan du lese? Jeg skrev da vitterlig "slik som noen andre her". "Noen andre" vil si IKKE deg. Anonymous poster hash: 16397...897 Ja, jeg kan å lese. Ordet "helt" inni der betyr jo at jeg har gått litt amok til nå, men at jeg ikke må gå helt amok som noen andre. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #82 Skrevet 29. juni 2014 Ja, jeg kan å lese. Ordet "helt" inni der betyr jo at jeg har gått litt amok til nå, men at jeg ikke må gå helt amok som noen andre. Nei, det gjør det da ikke. Anonymous poster hash: 16397...897
Lista Skrevet 29. juni 2014 #83 Skrevet 29. juni 2014 Nei, det gjør det da ikke. Anonymous poster hash: 16397...897 Nei vel.
Gjest Tingelinling Skrevet 29. juni 2014 #84 Skrevet 29. juni 2014 Hold dere til tema, folkens. Dere bruker mange innlegg på å kverulere om hvilken skole som er best og hva hvem mente når noen skrev hva, i stedet for å svare på spørsmålet. Hva studerte du? Har tatt flere fag der, blant annet master of management. Hva og hvor jobber du nå? Jobber som adm dir i privat sektor. Synes du det var verdt skolepengene? Jeg fikk det betalt av arbeidsgiver, men når jeg sammenligner med fag jeg har tatt på universitet og høyskoler, synes jeg definitivt det er verdt å betale for opplegget. Forelesningene var mye mer interessante fordi kvaliteten på foreleserne var høy. 3
Gjest Leo Nardo Skrevet 29. juni 2014 #85 Skrevet 29. juni 2014 Jeg fikk det betalt av arbeidsgiver, men når jeg sammenligner med fag jeg har tatt på universitet og høyskoler, synes jeg definitivt det er verdt å betale for opplegget. Forelesningene var mye mer interessante fordi kvaliteten på foreleserne var høy. Akkurat dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg regner med kvaliteten blir bedre senere i studiet, men jeg synes kvaliteten på foreleserne var jevnt over middelmådig, noe som er en av grunnene til at jeg ikke ser noen merverdi med BI utover andre skoler. For eksempel i to av fagene vi hadde endte det med at nesten ingen møtte opp og startet å gå i andre forelesninger for samme fag. Første semester hadde vi en vikarlærer i finans et par ganger som egentlig underviser en annen klasse og hun var virkelig flink og engasjerende. Følte faktisk jeg fikk utbytte av å gå på forelesning, noe jeg sjeldent gjør ellers. Så det er nok stor forskjell på kvaliteten også innad i BI-systemet.
Lista Skrevet 29. juni 2014 #86 Skrevet 29. juni 2014 Akkurat dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg regner med kvaliteten blir bedre senere i studiet, men jeg synes kvaliteten på foreleserne var jevnt over middelmådig, noe som er en av grunnene til at jeg ikke ser noen merverdi med BI utover andre skoler. For eksempel i to av fagene vi hadde endte det med at nesten ingen møtte opp og startet å gå i andre forelesninger for samme fag. Første semester hadde vi en vikarlærer i finans et par ganger som egentlig underviser en annen klasse og hun var virkelig flink og engasjerende. Følte faktisk jeg fikk utbytte av å gå på forelesning, noe jeg sjeldent gjør ellers. Så det er nok stor forskjell på kvaliteten også innad i BI-systemet. Hvor lenge har du gått på BI? Selv er jeg enig med Tingelinling. Jeg opplevde (nesten) alle foreleserne mine som flinke og engasjerende. Selvfølgelig var det et par som ikke var særlig pedagogiske, men alle var faglig sterke og dyktige. 1
Gjest Tingelinling Skrevet 29. juni 2014 #87 Skrevet 29. juni 2014 Akkurat dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg regner med kvaliteten blir bedre senere i studiet, men jeg synes kvaliteten på foreleserne var jevnt over middelmådig, noe som er en av grunnene til at jeg ikke ser noen merverdi med BI utover andre skoler. For eksempel i to av fagene vi hadde endte det med at nesten ingen møtte opp og startet å gå i andre forelesninger for samme fag. Første semester hadde vi en vikarlærer i finans et par ganger som egentlig underviser en annen klasse og hun var virkelig flink og engasjerende. Følte faktisk jeg fikk utbytte av å gå på forelesning, noe jeg sjeldent gjør ellers. Så det er nok stor forskjell på kvaliteten også innad i BI-systemet. Hvilke andre høyskoler og universitet sammenligner du med?
Gjest Leo Nardo Skrevet 29. juni 2014 #88 Skrevet 29. juni 2014 Hvor lenge har du gått på BI? Selv er jeg enig med Tingelinling. Jeg opplevde (nesten) alle foreleserne mine som flinke og engasjerende. Selvfølgelig var det et par som ikke var særlig pedagogiske, men alle var faglig sterke og dyktige. Ett år (to semester). Det kan kanskje virke som om jeg er kategorisk negativ til BI i denne tråden, noe som ikke er tilfellet, men jeg har problemer med å se merverdien ved å ta en bachelor på BI utover det som tilbys på en offentlig høyskole. For eksempel HiOA som et alternativ i Oslo. Om jeg skal fortsette å studere økonomi kommer jeg til å fortsette på BI.
Gjest Leo Nardo Skrevet 29. juni 2014 #89 Skrevet 29. juni 2014 (endret) Hvilke andre høyskoler og universitet sammenligner du med? Jeg har ikke så stort sammenligningsgrunnlag er jeg redd, men jeg har vært på noen forelesninger på Blindern innen matematiske fag og programmering på bachelornivå og har også vært på noen forelesninger på HiB. For eksempel i introduksjonsfaget i programmering på UiO er det en internasjonalt anerkjent professor som underviser. Jevnt over høyt nivå. Helt gratis. Ellers sammenligner jeg også innad i BI. Jeg lærte mer i de få vikartimene vi hadde i finans enn jeg gjorde på omtrent hele semesteret med den andre læreren. Hun imponerte meg så mye at jeg faktisk sendte henne en personlig mail for å rose henne. Man merker ganske raskt om en foreleser er flink eller ikke. Endret 29. juni 2014 av Leo Nardo
Gjest Bud Skrevet 29. juni 2014 #90 Skrevet 29. juni 2014 Kilde? Internett. Hegnar var vel en av de som skrev en artikkel om det mener jeg å huske.
Ferdigstudent Skrevet 29. juni 2014 #91 Skrevet 29. juni 2014 Internett. Hegnar var vel en av de som skrev en artikkel om det mener jeg å huske. Link til den artikkelen? Å si at kilden er internett er ikke annet enn useriøst. Du kan ikke bare komme med en så alvorlig påstand uten å oppgi kildene dine. Dette er hvertfall helt nytt for meg. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #92 Skrevet 29. juni 2014 Da er du jaggu dum. Det foreligger lektyre som har avdekt karakterjuks hos BI, høyere snitt vil gagne en privatskole, capiche? Det skjer i hvertfall ikke på studieretningen min, da snittet stort sett ligger på C i de fagene. Du virker ikke videre smart du heller som bruker "internett" som kilde. Anonymous poster hash: ffc8e...727 3
Charlotte* Skrevet 29. juni 2014 #93 Skrevet 29. juni 2014 Studert bachelor markedsføringsledelse, jobber som markedssjef i dag, meget fornøyd med utdannelse, utbytte og investeringen i meg selv. 2
Gjest Bud Skrevet 30. juni 2014 #94 Skrevet 30. juni 2014 Link til den artikkelen? Å si at kilden er internett er ikke annet enn useriøst. Du kan ikke bare komme med en så alvorlig påstand uten å oppgi kildene dine. Dette er hvertfall helt nytt for meg. Har du ikke lært å bruke internett på BI eller? Dumt at du oppfattet meg som useriøs, jeg tok det bare som en selvfølge at du klarte å bruke google... Skal dele de 3 første artiklene jeg fant etter å ha søkt på "Hegnar BI". http://www.hegnar.no/personlig_okonomi/artikkel491045.ece http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel504592.ece http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel504592.ece
Ferdigstudent Skrevet 30. juni 2014 #95 Skrevet 30. juni 2014 (endret) Har du ikke lært å bruke internett på BI eller? Dumt at du oppfattet meg som useriøs, jeg tok det bare som en selvfølge at du klarte å bruke google... Skal dele de 3 første artiklene jeg fant etter å ha søkt på "Hegnar BI". http://www.hegnar.no/personlig_okonomi/artikkel491045.ece http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel504592.ece http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel504592.ece Klart jeg kan bruke google. Poenget er at du kommer med en svært alvorlig påstand uten noen form for kilder. Det faktum at du linker til tre tilfeldige artikler som ikke har noen ting med påstanden din å gjøre er bevis nok for meg at det du sier er tull. Noe jeg for din egen skyld håper du skjønner. Dersom du faktisk klarer å linke til den artikkelen du mener eksisterer så tar jeg ordene mine tilbake. Jeg går forresten ikke på BI. Endret 30. juni 2014 av Ferdigstudent 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #96 Skrevet 30. juni 2014 Har du ikke lært å bruke internett på BI eller? Dumt at du oppfattet meg som useriøs, jeg tok det bare som en selvfølge at du klarte å bruke google... Skal dele de 3 første artiklene jeg fant etter å ha søkt på "Hegnar BI". http://www.hegnar.no/personlig_okonomi/artikkel491045.ece http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel504592.ece http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel504592.ece Hva har dette med karakterjuks å gjøre om jeg tør spørre? Du er visst ikke så smart nei! Pass deg for å kalle andre dumme når du sitter i glasshus Bud! Anonymous poster hash: ffc8e...727 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #97 Skrevet 30. juni 2014 Det er forresten bare 2 artikler. De to nedereste linkene dine er like. Anonymous poster hash: ffc8e...727
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #98 Skrevet 30. juni 2014 Klart jeg kan bruke google. Poenget er at du kommer med en svært alvorlig påstand uten noen form for kilder. Det faktum at du linker til tre tilfeldige artikler som ikke har noen ting med påstanden din å gjøre er bevis nok for meg at det du sier er tull. Noe jeg for din egen skyld håper du skjønner. Dersom du faktisk klarer å linke til den artikkelen du mener eksisterer så tar jeg ordene mine tilbake.Jeg går forresten ikke på BI. Ikke det? Hvorfor fyrer du deg sånn opp da når det gjelder tråder som omhandler BI? Anonymous poster hash: 16397...897
Ferdigstudent Skrevet 30. juni 2014 #99 Skrevet 30. juni 2014 (endret) Ikke det? Hvorfor fyrer du deg sånn opp da når det gjelder tråder som omhandler BI? Anonymous poster hash: 16397...897 Jeg er fra oslo, og har derfor mange venner, bekjente og familiemedlemmer som går på BI. Flesteparten av dem jobber beinhardt og er hva jeg vil kalle intelligente og oppegående studenter. Jeg syntes derfor det er ganske frustrerende å høre på brukere som slenger dritt om BI i hver eneste tråd om skolen. Samtidig er det som oftest mange av de samme som spyr ut gallen sin. BI er en meget god skole som er anerkjent av de aller fleste seriøse arbeidsgivere. Jeg har vært medlem av dette forumet en relativt god stund nå, og fra dag en har jeg skrevet at jeg har gått på NHH og har svart på spørsmål rundt skolen. Jeg burde derfor egentlig "hate" BI, siden det er vår største konkurrent. Men det er jeg for voksen til å gjøre, i motsetning til en del brukere her inne. Endret 30. juni 2014 av Ferdigstudent 1
Gjest Leo Nardo Skrevet 30. juni 2014 #100 Skrevet 30. juni 2014 Har du ikke lært å bruke internett på BI eller? Dumt at du oppfattet meg som useriøs, jeg tok det bare som en selvfølge at du klarte å bruke google... Skal dele de 3 første artiklene jeg fant etter å ha søkt på "Hegnar BI". http://www.hegnar.no/personlig_okonomi/artikkel491045.ece http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel504592.ece http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel504592.ece Ikke bare vet ikke du, men du vet ikke selv hvor lite du vet. Disse artiklene er ikke en gang i nærheten av temaet for dine i utgangspunktet svært så upresise påstander. En av tingene man lærer eller skal lære under høyere utdanning (men som man fint kan lære uten) er kritisk sans og riktig bruk av og henvisning til kilder. Innen akademia nytter det ikke å si ting som, "Jeg mener på å ha hørt" eller oppgi en kilde som "En eller annen plass på internett." Innen akademia må ting dokumenteres, bevises og redegjøres for. Det som er tilfellet og som jeg kan henvise til kilde på om noen ønsker det, er at det for mange år tilbake var mer utbredt med hjemmeeksamener på BI og det ble avslørt at flere av studentene (dog uvisst i hvilket omfang) kjøpte ferdige eksamener fra andre studenter. Dette har jeg imidlertid inntrykk av at BI i stor grad har gått bort fra siden den gang. Vi hadde i hvert fall kun en eneste 'mappeinnlevering' i løpet av første år. Alle de andre eksamenene var skriftlige og sensurert av både intern og ekstern sensor. Altså en sensor utenfor BI-systemet. Dette er vel praksis på alle andre utdanningsinstitusjoner også. Hjemmeeksamen er forøvrig ikke et fenomen som har opphav på BI, men er heller vanlig landet rundt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå