Gå til innhold

Har du studert på BI?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dårlig. Jeg skrev jo det.

Anonymous poster hash: 16397...897

Hvordan vet du at det er dårlig?

Anonymous poster hash: 9409e...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan vet du at det er dårlig?

Anonymous poster hash: 9409e...fca

Hmm.. Hva tror du da? Muligens tenkt på at han har sagt det selv?

Anonymous poster hash: 16397...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jammen fått lite valuta for pengene når jeg har "kjøpt karakterer", for jeg har et C-snitt.

Anonymous poster hash: ffc8e...727

Da er du jaggu dum.

Det foreligger lektyre som har avdekt karakterjuks hos BI, høyere snitt vil gagne en privatskole, capiche?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du jaggu dum.

Det foreligger lektyre som har avdekt karakterjuks hos BI, høyere snitt vil gagne en privatskole, capiche?

Kilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig. Jeg skrev jo det.

Anonymous poster hash: 16397...897

Hva som er dårlig er subjektivt. Jeg har bekjente som mener 4,5 er et ekstremt dårlig snitt fra vgs, mens andre mener det er bra. Såfremt du ikke vet hvilket snitt han har så er det ganske tåpelig av deg å skrive at han har så dårlig snitt. Samtidig så viste du nøyaktig hva som var hensikten med posten din.

Ps: Sivøk linjen på BI er i øvre sjiktet hva gjelder inntakskrav når man tar alle skolene i landet med i beregningen. Det er ikke kun BI og NHH som tilbyr denne linjen. Selv om man skulle tro det her på KG.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv gått ØKAD på BI et år, men var nødt til å bytte skole til CBS i København. Gjennomsnittsnivået på studentene på BI er direkte sjokkerende og eksamnene er så enkle at jeg fikk rett og slett vondt av de som ikke fikk A eller B i alle fag.

Hvis man stryker på BI, så er man rett og slett så lite intelligent at man burde fått forbud mot all utdanning i fremtiden.

Kjenner meg virkelig godt igjen i dette blogginnlegget for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv gått ØKAD på BI et år, men var nødt til å bytte skole til CBS i København. Gjennomsnittsnivået på studentene på BI er direkte sjokkerende og eksamnene er så enkle at jeg fikk rett og slett vondt av de som ikke fikk A eller B i alle fag.

Hvis man stryker på BI, så er man rett og slett så lite intelligent at man burde fått forbud mot all utdanning i fremtiden.

Kjenner meg virkelig godt igjen i dette blogginnlegget for eksempel.

Selvfølgelig er det ikke sånn. Tror du BI ville blitt så anerkjent internasjonalt hvis det var slik du beskriver her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerte på BI Bergen nå i år :) 1. år på øk.adm. Foreleserne er kjempe flinke, men jeg syns det er litt dumt med stor forelesningssal, og lite følelse av klassesamhold, ergo vanskelig å komme i kontakt med folk om du ikke er veldig sosial (vet ikke om det er annerledes på andre høyskoler da).
Jeg har dessuten problemer sosialt, og det var ikke veldig lurt av meg å bruke penger på dette nå, da jeg ikke klarte å gå noe særlig i forelesninger, og endte opp med å stryke på et par av eksamenene.
Penger i vasken med andre ord for min del.

En bekjent av meg har gått både på BI og NHH, og mente at det ikke var noe forskjell på vanskelighetsgrader på eksamen, og jeg tenker at dere som mener det er enkelt er enten bare veldig flink, eller heldig med eksamenen dere fikk :)



Anonymous poster hash: 2ac02...79e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er dårlig er subjektivt. Jeg har bekjente som mener 4,5 er et ekstremt dårlig snitt fra vgs, mens andre mener det er bra. Såfremt du ikke vet hvilket snitt han har så er det ganske tåpelig av deg å skrive at han har så dårlig snitt. Samtidig så viste du nøyaktig hva som var hensikten med posten din.

Ps: Sivøk linjen på BI er i øvre sjiktet hva gjelder inntakskrav når man tar alle skolene i landet med i beregningen. Det er ikke kun BI og NHH som tilbyr denne linjen. Selv om man skulle tro det her på KG.

Han hadde et snitt rundt 3, men det var ikke det du spurte om heller. Det at 4,5 er et dårlig snitt er jeg for øvrig enig i, men det er ikke et dårlig inntakskrav.

Hva mener du med det uthevede? Jeg skrev jo hva hensikten med innlegget mitt var. Det var du som mistolket det.

Anonymous poster hash: 16397...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da. Så nærtakende du var. Jeg har da ikke antydet at BI er en dårlig skole. Det er vel du som antyder nå at Paradise-Carl har lav intelligens. :)

Anonymous poster hash: 16397...897

Jeg er ikke nærtagende, er bare lei alt mulig oppgulp om BI. Det er helt tydeligvis hva du prøver å antyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke nærtagende, er bare lei alt mulig oppgulp om BI. Det er helt tydeligvis hva du prøver å antyde.

Jeg har jo skrevet hva som var betydningen bak innlegget jeg har skrevet. Dersom du tolker det annerledes skyldes det dine holdninger. Jeg har verken skrevet at Paradise-Carl har lav intelligens eller at BI er en dårlig skole, som jeg også har presisert tidligere.

Hva er det jeg prøver å antyde? Hva er det som gjør at det er så tydelig at jeg prøver å antyde dette?

Anonymous poster hash: 16397...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du mente var åpenbart for alle.

Endret av Ferdigstudent
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo skrevet hva som var betydningen bak innlegget jeg har skrevet. Dersom du tolker det annerledes skyldes det dine holdninger. Jeg har verken skrevet at Paradise-Carl har lav intelligens eller at BI er en dårlig skole, som jeg også har presisert tidligere.

Hva er det jeg prøver å antyde? Hva er det som gjør at det er så tydelig at jeg prøver å antyde dette?

Anonymous poster hash: 16397...897

Ordene "det sier vel sitt" sier ganske mye om hva du prøvde å antyde. Hva ellers skulle det bety?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ordene "det sier vel sitt" sier ganske mye om hva du prøvde å antyde. Hva ellers skulle det bety?

Jeg har jo skrevet betydningen. Har du oversett dette innlegget eller ignorerer du det bevisst?

Anonymous poster hash: 16397...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du mente var åpenbart for alle.

Nå begynner du å bli meget usaklig. Jeg har allerede skrevet hva jeg mente med innlegget mitt.

Anonymous poster hash: 16397...897

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det ikke sånn.

Jo, det er sånn. Jeg har, som jeg skriver, selv gått på BI og opparbeidet meg erfaringer. Jeg byttet handelshøyskole og vanskelighetsgraden økte med 200-300 % - i tillegg til intelligensnivået på de i klassen selvfølgelig.

Det å ta til takke med BI er selvfølgelig noe noen mennesker må gjøre og jeg synes det er fint at det finnes et enklere alternativ for de som vil studere noe økonomirelatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ordene "det sier vel sitt" sier ganske mye om hva du prøvde å antyde. Hva ellers skulle det bety?

Jeg kan skrive det igjen siden du tydeligvis ikke har fått det med deg:

Det var ingen spesiell betydning i innlegget mitt. Det at paradise-Carl går på BI viser jo enkelt og greit at så å si hvem som helst kan komme inn på BI så lenge en har penger. Dette passer jo veldig greit inn i diskusjonen om hvorvidt karakterer på VGS spiller noen rolle senere når det gjelder gjennomføring av høyere utdanning og videre ambisjoner. Paradise-Carl har jo ikke et så veldig godt vitnemål (VGS) å vise til. Med dette viser det jo at det er mange forskjellige mennesker som går på BI.

Jeg har ikke skrevet noe som helst om at paradise-Carl har lav intelligens eller at BI er en dårlig skole. Her ligger det vel mer i dine holdninger og din tolkning. :)

Sånn? Før du går helt amok, slik som andre her, så har jeg også skrevet at han fikk et snitt på rundt 3 på VGS.

Anonymous poster hash: 16397...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skrive det igjen siden du tydeligvis ikke har fått det med deg:

Det var ingen spesiell betydning i innlegget mitt. Det at paradise-Carl går på BI viser jo enkelt og greit at så å si hvem som helst kan komme inn på BI så lenge en har penger. Dette passer jo veldig greit inn i diskusjonen om hvorvidt karakterer på VGS spiller noen rolle senere når det gjelder gjennomføring av høyere utdanning og videre ambisjoner. Paradise-Carl har jo ikke et så veldig godt vitnemål (VGS) å vise til. Med dette viser det jo at det er mange forskjellige mennesker som går på BI.

Jeg har ikke skrevet noe som helst om at paradise-Carl har lav intelligens eller at BI er en dårlig skole. Her ligger det vel mer i dine holdninger og din tolkning. :)

Sånn? Før du går helt amok, slik som andre her, så har jeg også skrevet at han fikk et snitt på rundt 3 på VGS.

Anonymous poster hash: 16397...897

Morsomt at du vrir det over på mine holdninger og min tolkning. Men greit, setter punktum der.

Før jeg går helt amok? Jeg har da vitterlig ikke gått amok noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at du vrir det over på mine holdninger og min tolkning. Men greit, setter punktum der.

Før jeg går helt amok? Jeg har da vitterlig ikke gått amok noe sted.

Kan du lese? Jeg skrev da vitterlig "slik som noen andre her". "Noen andre" vil si IKKE deg.

Anonymous poster hash: 16397...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er sånn. Jeg har, som jeg skriver, selv gått på BI og opparbeidet meg erfaringer. Jeg byttet handelshøyskole og vanskelighetsgraden økte med 200-300 % - i tillegg til intelligensnivået på de i klassen selvfølgelig.

Det å ta til takke med BI er selvfølgelig noe noen mennesker må gjøre og jeg synes det er fint at det finnes et enklere alternativ for de som vil studere noe økonomirelatert.

Da må du ha vært veldig heldig med de eksamenene du har hatt, eller noe sånn. Det er ikke 200-300 % (??) lettere på BI enn på andre handelshøyskoler.

Ta til takke med BI? Litt av nedlatende holdning du har. BI er en anerkjent skole, og har til og med blitt akkreditert med "tre kroner" som første norske skole. Det er ikke veldig mange skoler som kommer igjennom det nåløyet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...