Amarinda Skrevet 11. desember 2014 #1861 Del Skrevet 11. desember 2014 Jippi, skal på første svangerskapskontroll på 10 uker i morgen! Har jo vært på UL i mellomtiden, flyttet og byttet fastlege så det er jo litt tilfeldig. Men blir godt å få sjekket at alt er i orden. Er i god form om dagen, så satser på at alt er tipp topp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 12. desember 2014 #1862 Del Skrevet 12. desember 2014 Jippi, skal på første svangerskapskontroll på 10 uker i morgen! Har jo vært på UL i mellomtiden, flyttet og byttet fastlege så det er jo litt tilfeldig. Men blir godt å få sjekket at alt er i orden. Er i god form om dagen, så satser på at alt er tipp topp Lykke til i dag, det blir sikkert fint å få tatt målinger og slikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 12. desember 2014 #1863 Del Skrevet 12. desember 2014 Hvordan har dere meldt fra om permisjon til arbeidsgiver? Har ikke sendt inn søknaden til NAV enda, skal gjøre det etter neste sv.kontroll. Ser noen steder at det er 3mnd frist for å informere arbeidsgiver før permisjonstiden starter, og den fristen gikk ut 2. desember... Holder det å bare sende melding nå, eller hvordan foregår det? Har ikke hørt noe fra sjefen om dette, og føler kommunikasjonen er litt dårlig der. Jeg skal ikke på jobb før søndag og er usikker på om sjefen er på jobb da, så føler jeg burde si fra nå så fort som mulig H*n vet at jeg er gravid og skal ut i permisjon, men har ikke snakket noe mer om det, og da har jeg helt glemt å si noe om dato! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 12. desember 2014 #1864 Del Skrevet 12. desember 2014 Jeg tror jeg nevnte datoen når jeg var på dialogmøte i forbindelse med sykemeldinga, men har ikke tenkt så mye over det, siden de vet at jeg er gravid, og at jeg ikke kommer tilbake i jobb før permisjonen uansett, sånn at det liksom ikke spiller så stor rolle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. desember 2014 Forfatter #1865 Del Skrevet 12. desember 2014 Jeg har ikke formelt varslet om det. Hun vet jo at jeg er gravid, at jeg er sykemeldt og tror jeg har nevnt når permisjonen skal starte.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 12. desember 2014 #1866 Del Skrevet 12. desember 2014 Da får jeg bare satse på at h*n er på jobb på søndag og informere om det da Synes det blir litt dumt å sende melding om det ikke haster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bocla Skrevet 12. desember 2014 #1867 Del Skrevet 12. desember 2014 Jippi, skal på første svangerskapskontroll på 10 uker i morgen! Har jo vært på UL i mellomtiden, flyttet og byttet fastlege så det er jo litt tilfeldig. Men blir godt å få sjekket at alt er i orden. Er i god form om dagen, så satser på at alt er tipp topp Jeg hadde første kontroll i uke 8, og neste i uke 22, så her ble det 14 uker. Fikk beskjed om at jeg måtte bare si i fra om det var noe, for jeg rant jo ikke akkurat inn der så ofte .. Fikk verdens søteste og omtenksomme jordmor! Håper jeg får ha henne hele veien, tør ikke ta kontroller hos legen nå, i frykt for å miste denne dama :-) Kos deg! Jeg gleder meg allerede til neste time 15/1! Deilig å høre hjerteslagene til lillegutten <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bocla Skrevet 12. desember 2014 #1868 Del Skrevet 12. desember 2014 Må man forresten bruke egen avspassering på kontroller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 12. desember 2014 #1869 Del Skrevet 12. desember 2014 Må man forresten bruke egen avspassering på kontroller? Jeg leste gjennom noen rettigheter tidligere i dag, og da sto det at du har rett til å ha fri med lønn om du ikke har mulighet til å dra på kontroller utenom arbeidstiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 12. desember 2014 #1870 Del Skrevet 12. desember 2014 Må man forresten bruke egen avspassering på kontroller? Jeg fikk beskjed om at sånne vanlige svangerskapskontroller må tas utenom arbeidstid eller avspaseres, ettersom det er timer som er lette å plassere. Men ordinær ultralyd er noe annet, siden man der ser en spesialist med venteliste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 12. desember 2014 #1871 Del Skrevet 12. desember 2014 Jeg fikk beskjed om at sånne vanlige svangerskapskontroller må tas utenom arbeidstid eller avspaseres, ettersom det er timer som er lette å plassere. Men ordinær ultralyd er noe annet, siden man der ser en spesialist med venteliste. Så rart, jeg får lov til å ta de timene som vanlige legetimer forresten... awaaaa trodde jeg skulle slippe bekkenløsning! :'( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarinda Skrevet 12. desember 2014 #1872 Del Skrevet 12. desember 2014 Lykke til i dag, det blir sikkert fint å få tatt målinger og slikt Jeg hadde første kontroll i uke 8, og neste i uke 22, så her ble det 14 uker. Fikk beskjed om at jeg måtte bare si i fra om det var noe, for jeg rant jo ikke akkurat inn der så ofte .. Fikk verdens søteste og omtenksomme jordmor! Håper jeg får ha henne hele veien, tør ikke ta kontroller hos legen nå, i frykt for å miste denne dama :-) Kos deg! Jeg gleder meg allerede til neste time 15/1! Deilig å høre hjerteslagene til lillegutten <3 Er fryktelig skuffet etter timen. Legen var en time forsinka og sjekka blodtrykket og det var det. Tok urinmålinger og blodprosent da.. Veide meg ikke, tok ikke blodprøver og fikk ikke høre hjertelyd. Han så ikke en gang at jeg var gravid da jeg gikk inn døra Ble skikkelig lei meg, kjemperart å bli så lei seg, men begynte å gråte på vei ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 12. desember 2014 #1873 Del Skrevet 12. desember 2014 Er fryktelig skuffet etter timen. Legen var en time forsinka og sjekka blodtrykket og det var det. Tok urinmålinger og blodprosent da.. Veide meg ikke, tok ikke blodprøver og fikk ikke høre hjertelyd. Han så ikke en gang at jeg var gravid da jeg gikk inn døra Ble skikkelig lei meg, kjemperart å bli så lei seg, men begynte å gråte på vei ut.. Rart at han ikke hørte på hjertelyd og målte SF mål da! Skjønner du ble skuffet over det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 13. desember 2014 #1874 Del Skrevet 13. desember 2014 (endret) Er fryktelig skuffet etter timen. Legen var en time forsinka og sjekka blodtrykket og det var det. Tok urinmålinger og blodprosent da.. Veide meg ikke, tok ikke blodprøver og fikk ikke høre hjertelyd. Han så ikke en gang at jeg var gravid da jeg gikk inn døra Ble skikkelig lei meg, kjemperart å bli så lei seg, men begynte å gråte på vei ut.. Uff, så kjipt! Var slik hos meg også på den første kontrollen. Fikk en legevikar som ikke kunne noen ting og skrev allslags feil på helsekortet osv. Kontrollen i uke 16 fikk jeg en bedre lege, men følte likevel jeg bare var der for å ta prøver. Derfor går jeg nå fast til jordmor, og er så fornøyd! Hun bruker good tid på å bare prate og informere, og har i tillegg mye mer erfaring enn en vanlig lege Anbefales! Edit: Tar også de vanlige prøvene hos JM, som blodtrykk, urinprøve og blodprosent. Ønsker man full blodprøve er det bare å stikke innom legekontoret Endret 13. desember 2014 av Focklop Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. desember 2014 Forfatter #1875 Del Skrevet 13. desember 2014 Jeg går annen hver gang, men så er jeg fornøyd med min lege da. Kjekk er han også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarinda Skrevet 13. desember 2014 #1876 Del Skrevet 13. desember 2014 Jeg går annen hver gang, men så er jeg fornøyd med min lege da. Kjekk er han også Gikk annenhver sist gang og var også veldig fornøyd med det. Kommer nok til å avlyse neste time hos legen og så heller ta neste hos jordmor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 14. desember 2014 #1877 Del Skrevet 14. desember 2014 Så rart, jeg får lov til å ta de timene som vanlige legetimer forresten... awaaaa trodde jeg skulle slippe bekkenløsning! :'( Ååå, ikke noe moro med bekkenløsning Får håpe det ikke blir veldig ille! Lurt å dra til fysioterapeut først som sist og få gode råd til øvelser som kan hjelpe deg så det ikke blir så mye verre. Og så kan fysioterapeuten tipse deg litt om ting du bør/ikke bør gjøre ellers også. Er fryktelig skuffet etter timen. Legen var en time forsinka og sjekka blodtrykket og det var det. Tok urinmålinger og blodprosent da.. Veide meg ikke, tok ikke blodprøver og fikk ikke høre hjertelyd. Han så ikke en gang at jeg var gravid da jeg gikk inn døra Ble skikkelig lei meg, kjemperart å bli så lei seg, men begynte å gråte på vei ut.. Det er da fryktelig dårlig..! Enig med lillemeg, han burde ha målt magen din og helst lyttet etter hjertelyden også. Har du tatt noen blodprøver tidligere i svangerskapet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarinda Skrevet 14. desember 2014 #1878 Del Skrevet 14. desember 2014 Det er da fryktelig dårlig..! Enig med lillemeg, han burde ha målt magen din og helst lyttet etter hjertelyden også. Har du tatt noen blodprøver tidligere i svangerskapet? Ja, har heldigvis det og har fått utskrift fra de prøvene i "mappa mi". Viste de fram til legen så dermed er jo viktigste i orden, men det er jo jernnivå og litt andre ting som kan være greit å ha oversikt over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 14. desember 2014 #1879 Del Skrevet 14. desember 2014 (endret) Ååå, ikke noe moro med bekkenløsning Får håpe det ikke blir veldig ille! Lurt å dra til fysioterapeut først som sist og få gode råd til øvelser som kan hjelpe deg så det ikke blir så mye verre. Og så kan fysioterapeuten tipse deg litt om ting du bør/ikke bør gjøre ellers også. Takk. Ja, har planer om å be om henvisning. Skal ha svangerskapskontroll hos legen min den 22. Edit: men jeg kjenner også jeg får vondt nedover i knærne og innsiden av lårene, noen flere som har det sånn? Endret 14. desember 2014 av Ulzzang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hay Skrevet 14. desember 2014 #1880 Del Skrevet 14. desember 2014 Husk at man bør ha litt i reserve til ammeperioden. Ellers blir det hardt å være mamma vil jeg tro! :/ Signerer denne! Jeg gikk opp 14 kilo men raste ned 18 kilo etterpå. Jeg var ikke flink å få i meg nok mat og drikke når jeg ammet og det tok på. Håper å legge på meg litt mer nå så jeg har mer å ta av nå. Gjerne 18 kilo. Og så skal jeg være mye flinkere å drikke å spise godt når jeg ammer. Fikk ikke til å øke melken nok når baby var 4 mnd så hadde litt lite melk da siden jeg gikk så mye ned i vekt. Håper ikke det skjer igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå