Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor langt er dere på vei da? :)

10+1 og bekkenløsningen viser seg mer og mer. Herlig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, gift93, og velkommen i klubben! :blomst:

Jeg er 9+3 ifølge egen beregning, men 9+6 ifølge jordmor (tidlig UL). Hva med deg? Husk å skrive deg opp i terminklubben, så kan jeg legge deg inn i oversikten! :)

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 uker i dag! jippi :hoppe:

Hurra for det! En milepæl er nådd! Vel, det synes jeg i alle fall! :)

Hvordan gjør dere det med barnerom? Vi har kommet fram til en løsning som gjør at ungene kan ha hvert sitt rom. O har jo sitt eget rom nå, som har malt himmel i taket, hvite møbler og litt Ole Brum-tema. Ikke at han bryr seg så fryktelig mye om Ole Brum, må nok oppdatere etter hvert som han blir hekta på noe over lengre tid. Sånn som dinosaurer :fnise: Han er gal etter dem.

Det som er, er at vi bare har ett soverom til, og det er vårt soverom. Men så har vi ett rom i andreetasje hvor kjøleskapet og gjesterommet står (jepp, har ikke kjøleskapet på kjøkkenet :ler: ), så det vi skal gjøre er å flytte kjøleskap og gjesterom på rommet ved siden av, som er kontoret, også skal jeg og R pusse opp og ta i bruk det rommet som soverom, også får mini vårt rom. :) Det blir ikke før mini skal sove på eget rom da, for vi har allerede kroker i taket til hengevugga på vårt rom, så vil ikke måtte lage nye hull i taket oppe. :)

Gleder meg veldig! Det blir enkel oppussing - Panelvegger og laminat-gulv. Dette er bare en løsning vi skal ha i noen år, for om noen år når vi har bedre råd så skal vi kaste ut hybelboeren og ta den delen selv, da blir det enda et til soverom, en kjellerstue og et til bad. Så blir det som etter hvert skal bli nytt soverom for noen år, en del av kjøkkent...Og DA har vi plass til kjøleskapet der :ler:

Skal pusse opp i oktober når vi er ferdig med denne blakke perioden vi er i nå. :)

Så var det hva vi skal gjøre på rommet til mini etter hvert da. Avhengig av kjønn, så lurer jeg på om vi skal male den ene veggen i en gitt farge, og resten i hvitt. Eller om vi skal satse på veggmaleri. Har ei svigersøster som er sinnsykt flink til å male, men det er så vanskelig å finne noe som ungen aldri vokser fra.

:)

Edit: Forresten, vet dere om 99 kr/kvadratmeter er billig eller dyrt for veggpanel? :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Det gjør det! Når skal du på UL?

Skal på ul til Tirsdag! Kjenner jeg har en veldig rar følelse i kroppen. Siden jeg ikke har blødd eller hatt vondt, håper jeg at alt er bra, samtidig er jeg livredd for MA, eller tom fostersekk! Skummle greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på ul til Tirsdag! Kjenner jeg har en veldig rar følelse i kroppen. Siden jeg ikke har blødd eller hatt vondt, håper jeg at alt er bra, samtidig er jeg livredd for MA, eller tom fostersekk! Skummle greier

Eller tvillinger! :ler: det går nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Hurra for det! En milepæl er nådd! Vel, det synes jeg i alle fall! :)

Hvordan gjør dere det med barnerom? Vi har kommet fram til en løsning som gjør at ungene kan ha hvert sitt rom. O har jo sitt eget rom nå, som har malt himmel i taket, hvite møbler og litt Ole Brum-tema. Ikke at han bryr seg så fryktelig mye om Ole Brum, må nok oppdatere etter hvert som han blir hekta på noe over lengre tid. Sånn som dinosaurer :fnise: Han er gal etter dem.

Det som er, er at vi bare har ett soverom til, og det er vårt soverom. Men så har vi ett rom i andreetasje hvor kjøleskapet og gjesterommet står (jepp, har ikke kjøleskapet på kjøkkenet :ler: ), så det vi skal gjøre er å flytte kjøleskap og gjesterom på rommet ved siden av, som er kontoret, også skal jeg og R pusse opp og ta i bruk det rommet som soverom, også får mini vårt rom. :) Det blir ikke før mini skal sove på eget rom da, for vi har allerede kroker i taket til hengevugga på vårt rom, så vil ikke måtte lage nye hull i taket oppe. :)

Gleder meg veldig! Det blir enkel oppussing - Panelvegger og laminat-gulv. Dette er bare en løsning vi skal ha i noen år, for om noen år når vi har bedre råd så skal vi kaste ut hybelboeren og ta den delen selv, da blir det enda et til soverom, en kjellerstue og et til bad. Så blir det som etter hvert skal bli nytt soverom for noen år, en del av kjøkkent...Og DA har vi plass til kjøleskapet der :ler:

Skal pusse opp i oktober når vi er ferdig med denne blakke perioden vi er i nå. :)

Så var det hva vi skal gjøre på rommet til mini etter hvert da. Avhengig av kjønn, så lurer jeg på om vi skal male den ene veggen i en gitt farge, og resten i hvitt. Eller om vi skal satse på veggmaleri. Har ei svigersøster som er sinnsykt flink til å male, men det er så vanskelig å finne noe som ungen aldri vokser fra.

:)

Edit: Forresten, vet dere om 99 kr/kvadratmeter er billig eller dyrt for veggpanel? :)

Høres ut som dere har en god plan! Ang veggpanel, aner ikke om det er billig eller dyrt.

Vi har pusset opp leiligheten vår og er egentlig ferdig, barnerommet er intill videre malt i gullhår, men vi beveger oss inn på å evt male 3 vegger hvite å en rosa/blå ettersom om det blir gutt eller jente. vi skal også sette inn skyvedørsgarderobe der. Begynner etter OUL.

Kommer til og ha sprinkelseng, en god stol og det meste å stelle med. Badet vårt er så lite at vi knapt kan snu oss der inne. På vårt soverom skal vi ha en hengevugge som babyen kan sove i den første tiden, det skal også en krok i taket på stua slik at vi kan ta vuggen frem og tilbake, tror valget har falt på leandervuggen. Sprinkelseng kommer vi nok til og kjøpe på Ikea. Hadde i utgangspunktet lyst på stokke sleepi mini, men synes den er dyr, med tanke på at madrassen ikke er standard, og man må ha stokke sengekant og laken. Det blir for dyrt for meg. Lenger dette har jeg faktisk ikke kommet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Eller tvillinger! :ler: det går nok bra :)

Det der var ikke gøy :fnise: Jeg drømte faktisk i natt at vi fikk tvillinger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har en god plan! Ang veggpanel, aner ikke om det er billig eller dyrt.

Vi har pusset opp leiligheten vår og er egentlig ferdig, barnerommet er intill videre malt i gullhår, men vi beveger oss inn på å evt male 3 vegger hvite å en rosa/blå ettersom om det blir gutt eller jente. vi skal også sette inn skyvedørsgarderobe der. Begynner etter OUL.

Kommer til og ha sprinkelseng, en god stol og det meste å stelle med. Badet vårt er så lite at vi knapt kan snu oss der inne. På vårt soverom skal vi ha en hengevugge som babyen kan sove i den første tiden, det skal også en krok i taket på stua slik at vi kan ta vuggen frem og tilbake, tror valget har falt på leandervuggen. Sprinkelseng kommer vi nok til og kjøpe på Ikea. Hadde i utgangspunktet lyst på stokke sleepi mini, men synes den er dyr, med tanke på at madrassen ikke er standard, og man må ha stokke sengekant og laken. Det blir for dyrt for meg. Lenger dette har jeg faktisk ikke kommet :fnise:

Synes du har kommet ganske langt jeg! ;) Da jeg var gravid første gang så begynte vi innkjøp da jeg var 22 uker på vei og oppussing av barnerom da jeg var 30 uker.. :P

Denne gangen har jo graviditeten vært veldig planlagt, og jeg har derfor hatt veldig god tid til å tenke på slike ting. Ikke at det tok lang tid å bli gravid, men har vært verpesyk nesten 1,5 år før vi begynte å prøve på nr. to. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Synes du har kommet ganske langt jeg! ;) Da jeg var gravid første gang så begynte vi innkjøp da jeg var 22 uker på vei og oppussing av barnerom da jeg var 30 uker.. :P

Denne gangen har jo graviditeten vært veldig planlagt, og jeg har derfor hatt veldig god tid til å tenke på slike ting. Ikke at det tok lang tid å bli gravid, men har vært verpesyk nesten 1,5 år før vi begynte å prøve på nr. to. :)

Jeg gleder meg kjempe masse til å komme igang! Synes dette er super gøy, og har ventet i nesten to år på dette. Mannen stakkars, blir snart gal :fnise: Kom hjem fra legen på mandag med bøker jeg hadde fått beskjed om at han skulle lese, Tror angsten kom å tok han da! :fnise:

Bruker jo også mye tid på å sondere terrenget, funnet ut at jollyroom har fantastisk mye fint, kommer til å gå amok der etterhvert. Vi holder fortsatt på dette vogn greine også. Vi har helt forskjellige meninger om farge. Siden den jeg ville ha er utgått står vi igjen med tre valg: Emmaljunga Mondial i Lys grått skinn, Creme hvitt skinn eller navy stoff. Noen inspill?? Mannen vil forøvrig ha den i grått skinn, men jeg synes den i hvitt er finere..Hjelp!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Blir ikke creme veldig fort skitten? Men ja, den er veldig fin. :)

Den gjør kansje det.. Men den er veldig fin.. Synes også de nye som heter London og Paris er fine også.. Navy eller sort med hvit stripe rundt bagen.. Vanskelig! Skal nok ikke bestille noe før etter ul i oktober..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 uker i dag! :biggrin: Har hatt et lite tilfelle litt blodig utflod, ellers har jeg ikke hatt noe sterke smerter eller blødninger. Noen ganger blir jeg akutt kvalm hvis jeg ligger på magen, men har ikke kjent noe mye kvalme ellers. Har en følelse av at mine plager kommer til å komme som et bombenedslag senere i svangerskapet :fnise: Men har vært helt sinnsykt trøtt, sover konstant og orker så vidt å kjøre på butikken for å kjøpe brød!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at gubben hadde forlatt meg midt i svangerskapet, og at jeg var en skikkelig tøs :o Det er så langt fra min personlighet som man kan komme, så det var skikkelig sært! Ble sjekket opp og klådd på av en fyr mens jeg hadde sånn halvstor mage og greier..! Skjønner ingenting, jeg, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...