Gå til innhold

I-dag-har-jeg-vært-flink-tråden...


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Øvelseskjørt i ca 2,5 time. 

Anonymkode: 28c0a...0cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har planlagt i hele år at jeg skulle potte om planter og i dag ble det plutselig noe av. 
Tre halvstore grønne har blitt satt sammen til en stor plante og nå er den litt imponerende.
Klarer seg vel i den nye potten til neste sommer skulle jeg tro, så får jeg revurdere igjen da. 

                                                    = flink jente  :jepp: 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malt 3 rammer og siste delen på soverommet. Sistnevnte trenger et strøk til, så får se om jeg er flink i morgen også! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasta de siste flytteeskene til eksen min. Han kommer ikke tilbake, han bryr seg ikke, han har hatt 5 år på å hente de. Var deilig å dumpe det på dynga. 

Anonymkode: e9a77...484

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag har jeg tenkt på og planlagt gjøremål for de neste ukene. Det må gjøres det også. :) 
Begynte nesten å gjøre noen av tingene, men fikk stoppet meg før det gikk for langt. Jeg har ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzanne
Hoppetaujenta skrev (På 18.7.2022 den 20.14):

I dag har jeg tenkt på og planlagt gjøremål for de neste ukene. Det må gjøres det også. :) 
Begynte nesten å gjøre noen av tingene, men fikk stoppet meg før det gikk for langt. Jeg har ferie. 

Gratulerer med ferie. Håper du er i feriemodus. 

Jeg har vært hos min mor på nytt sykehjem. Fikk gjennomført "tverrfaglig" samtale m sykehjemmet og legen, og min mor er noenlunde fornøyd. Tok bare 3 timer😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

I dag har jeg sjekket alle plantene mine, kuttet bort blader som hadde gjort sitt, vannet, forstøvervannet
oppi traktene som vil ha sånn vann, godsnakket med vekstene som er for små til å settes i egne potter...
og samlet en fin bukett stiklinger som har talt til meg lenge; vi har blitt store nå og vi vil ha et rom for oss selv.
En egen potte og å stå i sola der borte, vil vi. Så da ble det sånn. Jeg har blandet torvfri jord med litt overskudds-
blomsterjord jeg hadde stående og jeg håper at blandingen blir brukbar for de små. Neste uke skal jeg ompotte
to større planter og da må jeg ha mere jord først. Det er litt sent, men ikke for sent å potte om. Godt å få gjort det. 

         :nigo: #fornøyd

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

I dag har jeg lagt inn en liten bestilling fra meny, min siste i år...og unnet meg noen få godsaker av kvalitet. :) 

Anonymkode: 04410...098

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Wow...det har jeg også gjort i dag. Bestilling for neste helg er gjort klar og det er sunt og fornuftig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrubba stekeovn og satt den på rens. Gubban det var godt og få det gjort. Og shina over benker, kokeplaten, alt av kniver og gryter og panner er vaska godt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg endelig fått trent litt styrke. Ryggen min trenger det virkelig, og armene, så jeg håper jeg klarer å fortsette innimellom.

Anonymkode: 158b6...6ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går vasket jeg oppå skaper på badet hvor det samler seg utrolig mye støv, og gjerne ikke blir vasket fullt så ofte siden det er så høyt oppe. Samtidig så tok jeg av dusjhode og takdusj for å gjøre ren dysene. Flere maskiner med tøy ble vasket også. Slikt tøy som gjerne ikke blir prioritert fordi det skal vaskes på spesial program og for seg selv. Og litt vanlig klesvask også. Vaskerommet hoper seg litt opp her i blant. 🙈 Så var det litt av det daglige som å handle, oppvask, middagslagingen. Når kvelden kom så var det med god samvittighet å sette seg ned med litt hekletøy, kopp kakao og Tv. Koste meg med tid for hjem og farmen. 😜

Planen på formiddagen er tur med hunden, besøke min far, mer klesvask og forhåpentligvis være flink å rydde garderoben. Levere klær som ikke blir brukt til tøyinnsamling. Håper jeg kan krysse av det på listen i kveld. 😅

Anonymkode: 8c42a...7e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink til å snakke med personalet fordi jeg har det vanskelig nå. Jeg var i retten, dommen ble avsagt i går og jeg fikk ikke medhold 😪

Endret av Embla Othea
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hoppetaujenta skrev (På 8.10.2022 den 14.27):

I dag har jeg sjekket alle plantene mine, kuttet bort blader som hadde gjort sitt, vannet, forstøvervannet
oppi traktene som vil ha sånn vann, godsnakket med vekstene som er for små til å settes i egne potter...
og samlet en fin bukett stiklinger som har talt til meg lenge; vi har blitt store nå og vi vil ha et rom for oss selv.
En egen potte og å stå i sola der borte, vil vi. Så da ble det sånn. Jeg har blandet torvfri jord med litt overskudds-
blomsterjord jeg hadde stående og jeg håper at blandingen blir brukbar for de små. Neste uke skal jeg ompotte
to større planter og da må jeg ha mere jord først. Det er litt sent, men ikke for sent å potte om. Godt å få gjort det. 

         :nigo: #fornøyd

Hoppe har også grønne fingre :hoppe:

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (På 18.6.2014 den 1.04):

Her inne kan vi klappe oss selv på skuldren og fortelle verden hva vi har gjort i eller utenfor huset/i hagen, hobbyer el.l. Ingenting er for stort eller smått; så lenge vi selv er fornøyd. :)

 

Jeg kan begynne med å si at jeg har vasket vinduer i dag og hengt opp rene gardiner.

Har tenkt på det en god stund, og i dag tok jeg meg i nakken og fikk gjort det.

En stor klem til flinke meg! :klem:

 

Hva har du gjort av husmoderlige (evt. faderlige) gjerninger i dag?

 

Digger denne tråden! :hoppe:

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk flere tusen skritt, det var godt å gå en tur til butikken. Ellers vasket jeg tøy og ryddet på kjøkkenet etter middag. Selv om dagen egentlig burde blitt tilbrakt sovende i sengen etter flere timer på sykehuset samme natt.

Ikke meg som trengte hjelp, men min datter etter fall på isen. Heldigvis ikke brudd men her bruker hun krykker en stund likevel.

Anonymkode: f2c86...408

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla Othea skrev (1 time siden):

Hoppe har også grønne fingre :hoppe:

Ja, det gror fremdeles, så en kan si at plantene og jeg forstår hverandre og ar det bra sammen. 
Vi venter på at det kommer mere lys utenfra nå, så vi gror litt bedre. :) 

Embla Othea skrev (1 time siden):

Digger denne tråden! :hoppe:

Det er bra. Ingenting er for lite nemlig. Har en gjort en liten ting og er fornøyd med det, så kan en klappe seg på skulderen og smile litt. :D @Embla Othea

Jeg har vasket tøy i dag og nå skal det sorteres og ordnes med på tørkestativ. Så skal håndklær vaskes
og puttes i tørketrommel. Så skal alt legges sammen og inn i skuffer og skap. Det er nok å ta seg til om en vil.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...