Gå til innhold

I-dag-har-jeg-vært-flink-tråden...

Fremhevede innlegg

Gjest theTitanic
Skrevet
På 18.6.2014 den 1.04, Hoppetaujenta skrev:

Her inne kan vi klappe oss selv på skuldren og fortelle verden hva vi har gjort i eller utenfor huset/i hagen, hobbyer el.l. Ingenting er for stort eller smått; så lenge vi selv er fornøyd. :)

Jeg kan begynne med å si at jeg har vasket vinduer i dag og hengt opp rene gardiner.

Har tenkt på det en god stund, og i dag tok jeg meg i nakken og fikk gjort det.

En stor klem til flinke meg! :klem:

Hva har du gjort av husmoderlige (evt. faderlige) gjerninger i dag?

Jeg var TENKT på saken. Det er en start det også. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har stablet to paller med blandingsved, støvsugd, vasket klær, handlet til helga og strikket ferdig et babyteppe.

• Liker 1
Skrevet

Har innviet vår nye kappsag og vedkløyver i dag.  Koste meg med arbeidet i høstsola :)  I morgen må jeg få mannen til å vise meg hvordan man stabler.  

Skrevet

Jeg har støvsuget. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har unnlatt å ta livet av noen. Så langt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært flink med kostholdet og spist bare kjøtt (startet akkurat på carnivore)

Anonymkode: 6723c...17d

Skrevet

Har fikset to bursdagsgaver og bakt knekkebrød+har rundstykkedeig til heving. Og det på en  mandag, der jeg vanligvis er ganske kaputt etter jobb fordi mandager alltid er en hektisk ukedag på jobb. 😀

Skrevet

Har gjort alle må-bør-og-skal-tingene og fått lagt inn en sosialiseringsinnsats også, så jeg er fornøyd. Og trett. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Egentlig hadde jeg mye planer i dag og jeg la dem tett i tett på mandag og tirsdag; flere uker nå har det vært høyt tempo på, men så fikk jeg ikke sove i natt før langt utpå natta/morgenkvisten, så da bestemte meg meg for å ta en hjemmedag og hvile ut. Alt venter på meg i morgen og resten av uka står i full farts tegn, så da blir det en ta-vare-på-helsa-dag i dag. Tøye litt ut, spise næringsrik mat, hvile og lade opp. Fikk litt dårlig samvittighet på et tidspunkt, men jeg klarte å tenke alt pent på plass igjen og har godt av en dag som dette. Jeg har vært flink og snill mot meg selv. :) 

Har du gjort noe som du er fornøyd med i dag? 

• Liker 1
Skrevet

Lagt på plass klær, satt på ny vaskemaskin, vasket trappene og kokt kaffe til meg sjæl.

• Liker 1
Skrevet

Støvsugd huset, vært på trening, vasket noe klær. Dette før jeg begynte på jobb 0930. Ferdig på jobb kl 17, da er det lage middag, vaske mer klær og ut å gå tur :) 

Anonymkode: 18b9f...e2b

• Liker 1
Skrevet

I dag har jeg ryddet skapet i gangen, kastet ting som kunne kastes og lagd et godt system. Klarte samtidig å lokalisere den rare lukta i skapet - det har lukta malingsfjerner en stund. Noen hadde visst glemt en pakke polarbrød i en sekk som sjeldent er i bruk. :rolleyes:

Anonymkode: 85ced...fad

• Liker 1
Skrevet

Vært på en nødvendig handletur og that`s it.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært på gjenvinningen med el-avfall! 🥳

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg holdt på å lede meg ut i fristelse for å sove noen timer lengre i dag, men tok meg vennlig i hånda og ledet meg opp og ut av senga. Det er jeg fornøyd med. En god start på dagen trenger ikke å inneholde verdensmesterhandlinger. De små og nesten usynlige er også bra nok. 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har gått skikkelig trimmetur i skogsløyper med staver. En god økt! :jepp: 

Skrevet

I dag har jeg fått B på eksamen, en eksamen jeg har vært livredd for å stryke på i 3 uker! Jobbet med den fra morgen til kveld i en uke, så jeg mener det er fortjent. Men det gikk over all forventning:yvonne:

Anonymkode: 9b0b8...ecc

Skrevet

I dag har jeg kjørt oppvaskmaskinenn to ganger, så nå er kjøkkenet ryddig enn så lenge :) Det ble bakt kanelsnurrer i går.

Og jeg har ryddet på vaskerommet, og vasket toalettet. Og gått ut med søppel.

En haug med klær i stuen er fjernet, så får en se hvor lenge saccosekken er tom for tøy. En ungdom i huset som slenger ting der hun går og står.

Ellers har jeg slappet av litt.

• 5 uker senere...
Skrevet

Jeg dro tidlig ut for å handle før alle andre gjorde det og følte meg ferdig og flink, men...jeg glemte en bordsmør og en jarlsberg. Da må jeg altså ut og traske igjen til kvelden, etter at folk har handlet fra seg. Da blir det kanskje en pepperkake også. Kanskje. Ellers føler jeg meg ganske flink i min antijuleavvikling uten stress. :jepp: 

• Liker 1
Skrevet

Jeg holder på. Har bare litt oppvask igjen, pluss badet. Senere skal jeg på gravlunden og tenne lys. 

Å utsette husarbeid har i perioder vært min følgesvenn, men nå begynner det å komme litt mer i orden her. Skal bort så ingen krise med litt rot. Kjøkken, bad og rent sengetøy er innafor. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...