AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #1 Skrevet 12. juni 2014 Kom over denne artikkelen: http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/Ja_-hun-er-i-band_-kom-over-det-7601139.html#.U5mM_fl_vkM Hvor Johanna Grønneberg Mesa har datteren i bånd. Jeg synes dette virker lurt når man er på store plasser med mye folk. Det må være et mareritt at barnet kommer bort og man ikke finner det igjen. Jeg er helt for å bruke bånd på barnet når man er på folksomme steder. Hva tenker dere? Hun har tydelig fått mye kritikk... Anonymous poster hash: 6c20d...9d7 7
Nuttery Skrevet 12. juni 2014 #2 Skrevet 12. juni 2014 Jeg syntes det virker helt ok.. Mest grunnet fordi jeg klarte å gå meg bort en del når jeg var liten (var jo så nyskjerrig), og ble utrolig redd når jeg brått innså jeg var alene. Ikke at mamma ble noe mindre redd. 4
Veggdyret Skrevet 12. juni 2014 #3 Skrevet 12. juni 2014 Jeg og søsknene mine gikk i bånd alle sammen da vi var små, var helt normalt den gang ifølge min mor. Ungen min kommer til å gå i bånd hun også, regner jeg med. 4
Ciara Skrevet 12. juni 2014 #4 Skrevet 12. juni 2014 Dette synes jeg er helt ok på plasser med veldig mange mennesker. Ellers er det bare rart. 5
Nordvesta Skrevet 12. juni 2014 #5 Skrevet 12. juni 2014 Kunne aldri tenke meg å ha barnet mitt i bånd 3
Gjest Uhumskheter Skrevet 12. juni 2014 #6 Skrevet 12. juni 2014 Ikke bare var jeg i bånd, men når vi var ute og de ikke kunne følge med på meg så satte modern og fadern en lekegrind oppned over meg.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #7 Skrevet 12. juni 2014 Både min bror og min søster gikk i bånd da de var små, jeg synes det er en helt grei løsning. Anonymous poster hash: 14c19...194 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #8 Skrevet 12. juni 2014 Vi har brukt bånd på flyplassen og rundt i byer/fornøyelsesparker når vi er på ferie. Men det er ikke noe vi bruker til daglig. Anonymous poster hash: f3803...ce6 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #9 Skrevet 12. juni 2014 Hva i all verden er det høyskolelektor, forfatter og PEDAGOG (?) Tone Strømøy prater om? - Får assosiasjoner til hund i bånd - Jeg synes bildet er forferdelig trist. Jeg får selvfølgelig assosiasjoner til hund i bånd når jeg ser dette, barn er ikke veskehunder, sier Tone Strømøy, forfatter, pedagog og høgskolelektor ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Hun mener barn i dag har for lite frihet, de må i for stor grad innordne seg de voksnes verden. - Det er ikke nok med at barn skal være 8-10 timer i barnehagen, de skal være med jorden rundt også. Mange foreldre i dag kan ikke bare være hjemme en helg, det må skje noe hele tiden. Jeg tror resultatet er at vi får rastløse barn. Barn trenger tilknytning til stedet der de bor, og de må få leke på grunna på stranden, fiske krabber. Der trenger de ikke noen sele for å være trygge, sier hun. - Men hva med sikkerhetsperspektivet og de situasjonene hvor foreldre befinner seg på en hektisk flyplass? - Vogn og rullestol er tilgjengelig på flyplasser. Barn er vant til å sitte i vogn, det vil være mye mer trygghetsskapende for dem. Dessuten er det lange avstander på en flyplass, små barn blir fort slitne til beins og det er krevende for dem bare det å være på reise. Å bruke en slik sele, jeg tror det kanskje handler vel så mye om at foreldrene vil vise frem og definere hvem de er, sier Strømøy. Hva i all verden har dette med saken å gjøre? Jeg ble definitivt provosert over artikkelen, men ikke av at Grønneberg har sele på datteren sin. Men jeg er jo sikkert en av disse som er ute etter å vise frem og definiere hvem jeg er. Anonymous poster hash: db244...871 14
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #10 Skrevet 12. juni 2014 Kom over denne artikkelen: http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/Ja_-hun-er-i-band_-kom-over-det-7601139.html#.U5mM_fl_vkM Hvor Johanna Grønneberg Mesa har datteren i bånd. Jeg synes dette virker lurt når man er på store plasser med mye folk. Det må være et mareritt at barnet kommer bort og man ikke finner det igjen. Jeg er helt for å bruke bånd på barnet når man er på folksomme steder. Hva tenker dere? Hun har tydelig fått mye kritikk... Anonymous poster hash: 6c20d...9d7 Min mor brukte sele på oss, men vi var 4 viltre småunger som ikke holdt oss i ro da vi var i byen. Jeg synes det egentlig er greit jeg. Bedre det enn at barna skal kommer bort fra foreldrene Anonymous poster hash: b8223...ae9 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #11 Skrevet 12. juni 2014 Hva i all verden er det høyskolelektor, forfatter og PEDAGOG (?) Tone Strømøy prater om? Hva i all verden har dette med saken å gjøre? Jeg ble definitivt provosert over artikkelen, men ikke av at Grønneberg har sele på datteren sin. Men jeg er jo sikkert en av disse som er ute etter å vise frem og definiere hvem jeg er. Anonymous poster hash: db244...871 Jeg skjønner heller ikke hva hun snakker om. Jeg kom i skade for å blingse litt da jeg leste dette og trodde det stod Tore Strømøy... Anonymous poster hash: b8223...ae9 8
Gjest Uhumskheter Skrevet 12. juni 2014 #12 Skrevet 12. juni 2014 Oi forresten. Jeg vet om noe smart. Man kan få laget midlertidige tatoveringer med navn og telefonnr på som man fester på ungen. De er vannfaste. Så om ungen forsvinner, så kan de som finner ham/henne ringe og si ifra. Det er mye bedre når det er varmt enn å skrive på dem med penn/tusj fordi de svetter det av. Naboungen her forsvant på flyplassen, hun hadde hengt seg på en storfamilie. Og da de oppdaget at de hadde en unge for mye så ringte de foreldrene. Smarte greier.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #13 Skrevet 12. juni 2014 Stømøys uttalelser velger jeg å drite i. Min viltre frøken ville neppe funnet seg i å skulle sitte i vogn over lang tid på en flyplass; hun vil ut og løpe, utforske, se på ting. Og da er en sele sabla grei å ha. Anonymous poster hash: 14c19...194 3
Harlekin Skrevet 12. juni 2014 #14 Skrevet 12. juni 2014 Jeg skjønner heller ikke hva hun snakker om. Jeg kom i skade for å blingse litt da jeg leste dette og trodde det stod Tore Strømøy... Anonymous poster hash: b8223...ae9 Jeg også Synes det var en helt idiotisk uttalelse av en såkalt "pedagog". Jeg synes at i denne type situasjoner, er det helt greit med sele (det er ikke hundebånd, det er barnesele). Man ville ha fått kritikk om man hadde hatt barn i vogn også. Det er umulig å gjøre alle til lags. Jeg har selv ikke brukt sele, da det ikke har vært nødvendig. Men jeg synes det er helt greit å bruke det når man oppholder seg på uoversiktlige steder med mange folk. 1
Gjest Yellowrose Skrevet 12. juni 2014 #15 Skrevet 12. juni 2014 Jeg synes det er greit, med tanke på sikkerheten til barnet. Jeg har heller barnet mitt i bånd når vi er på IKEA (foreksempel) enn at han plutselig forsvinner og blir borte fra meg. Synes ikke Johanna fortjener all den kritikken, hun er ikke den eneste som bruker bånd på barna sine.. Og når det er sagt tror jeg Johanna er en veldig god mor!
Tante-Sofie Skrevet 12. juni 2014 #16 Skrevet 12. juni 2014 Jeg synes det absolutt merkeligste her var å foreslå av ungen kunne være i vogn i stedet for i sele. For ikke lenge siden var det jo noen andre som kritiserte foreldre for å ha barna i vogn for lenge. 14
Gjest Coolaid Skrevet 12. juni 2014 #17 Skrevet 12. juni 2014 Syns det er helt latterlig. Kan ikke tenke meg å ha barna i bånd på noen som helst måte. Som foreldre trenger man ikke det om man gjør det man skal, altså passe på dem. Gjør man jobben riktig trenger man ikke båndet.
Gjest lillelarve Skrevet 12. juni 2014 #18 Skrevet 12. juni 2014 Jeg mener at barn skal kunne "gå fritt" (uten bånd mener jeg da) ellers, men det kan være lurt å ha de i bånd på steder med mange mennesker, spesielt på en ny/stor plass der det er lett å gå seg vill. Tenk om man mistet barnet! huff.. Det er noe annet om man bruker bånd på barnet hele tiden for å ha makt enn om man bruker bånd for barnets sikkerhet. 4
Harlekin Skrevet 12. juni 2014 #19 Skrevet 12. juni 2014 Syns det er helt latterlig. Kan ikke tenke meg å ha barna i bånd på noen som helst måte. Som foreldre trenger man ikke det om man gjør det man skal, altså passe på dem. Gjør man jobben riktig trenger man ikke båndet. Å, så du kan kommandere barn i alle aldre ved hjelp av stemmen bare? For det er ikke noe mindre "hindrende" for barnet å måtte holde forelderen i hånden. 17
Harlekin Skrevet 12. juni 2014 #20 Skrevet 12. juni 2014 Jeg synes det absolutt merkeligste her var å foreslå av ungen kunne være i vogn i stedet for i sele. For ikke lenge siden var det jo noen andre som kritiserte foreldre for å ha barna i vogn for lenge. Nemlig. Damned if you do, damned if you don't. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå