Gå til innhold

våtservietter på nyfødt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du må selvfølgelig skylle av dem først, det sier vel seg selv.

Selvfølgelig sier dette seg selv, men de vil fremdeles være våte når de legges til vask og jeg er ikke interessert i å oppbevare x antall våte bæsjekluter frem til de vaskes. Og jeg vasker ikke denne typen ting hver dag, så da ville de blitt lagret noen dager, noe som gjør meg enda mindre lysten på å bruke vanlige kluter. Nei, heldigvis har jeg såpass god råd at jeg kan "sløse" litt med pengene og heller bruke MeSoft.

Endret av SmallTalk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Selvfølgelig sier dette seg selv, men de vil fremdeles være våte når de legges til vask og jeg er ikke interessert i å oppbevare x antall våte bæsjekluter frem til de vaskes. Og jeg vasker ikke denne typen ting hver dag, så da ville de blitt lagret noen dager, noe som gjør meg enda mindre lysten på å bruke vanlige kluter. Nei, heldigvis har jeg såpass god råd at jeg kan "sløse" litt med pengene og heller bruke MeSoft.

Du går veldig i forsvar her, synes jeg. Det er ingen, det jeg har sett, som anklager noen for det ene og det andre. Det blir bare spurt etter erfaringer og hvorfor dere gjør som dere gjør.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går veldig i forsvar her, synes jeg. Det er ingen, det jeg har sett, som anklager noen for det ene og det andre. Det blir bare spurt etter erfaringer og hvorfor dere gjør som dere gjør.

Ingen andre enn deg, mener du vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ingen andre enn deg, mener du vel?

Dette må du forklare nærmere. Jeg har bare fortalt om mine metoder og erfaringer med babyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte Vidi sine tørre om det var tiss eller bæsj som var lett å fjerne.
På bæsj som satt mer fast eller var vanskelig å fjerne brukte våtservietter fra Vidi og Dermica fra apoteket.
Ellers spylte vi alltid i vasken på kvelden for å fjerne alt av tisserester, kremer osv.
Pleier aldri å være sår :)

Widi får du kjøpt på apoteket og kan velge mellom tørre og våte, og du kan kjøpe 5 pakker for 100 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre enn deg, mener du vel?

Jeg spurte, og jeg er ikke Arabella selv om jeg er ab :) grunnen til at jeg spurte var

1 jeg lurte på om jeg er unormal eller hadde misfortått noe som har tenkt å skylle babyen i vasken og bruke vaskekluter

2 synes våtservietter er ubehagelige selv og ville derfor ikke utsatt sart babyhud

3 skjønte ikke greia med å bruke kompresser som engangskluter

4 syntes ikke engangsting hørtes veldig miljøvennlig ut

Man leser så mye om hysteriske gravide her inne, så jeg følte dette ble litt motsatt og at jeg ble den hysteriske :fnise:

Anonymous poster hash: 15a63...e30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må legge til at jeg forstår dere som ikke har vaskemaskin altså :)

Anonymous poster hash: 15a63...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble vant til å bruke mesoft, da det var det som ble brukt på nyfødtavdelingen der mini lå de første ukene etter fødsel. Synes det er enkelt og greit, de blir myke og gode med vann på og man slipper å lagre opp en haug med bæsjekluter mellom hver vask.

Vi bruker også en del våtservietter. Mye fordi vasken er på andre siden av badet enn stellebordet. Hvis jeg vet på forhånd at det trengs vask så fuktige jeg mesodt før jeg legger mini på stellebordet. Ellers bruker jeg våtservietter. Vi foretrekker libero sine.

Mini er plaget med atopisk eksem så vi er påpasselig med hva vi bruker av kremer, oljer osv. Men i stumpen er hun aldri rød eller sår selv om det blir brukt endel våtservietter.

Anonymous poster hash: e8f7f...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet med å bruke vaskekluter. Vi samler dem i en våtpose og vasker dem i maskina. Skyller dem ikke først heller (det synes jeg faktisk er litt ekkelt, å stå og skylle bæsj i vasken :fnise:). Men nå bruker vi tøybleier også da, og vet at bæsj vaskes lett av i vaskemaskina. Særlig morsmelkbæsj.

Hadde ikke orka alt det søppelet som følger med engangs, og prøver i tillegg å tenke miljø. Våtservietter er fint på tur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye søppel tror dere egentlig det blir av engangsservietter? Fire-fem servietter på min 2-åring ved bæsjebleie, som legges inni bleia før vi pakker den sammen. På en nyfødt 2-3 stk.

Endret av Sol79
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye søppel tror dere egentlig det blir av engangsservietter? Fire-fem servietter på min 2-åring ved bæsjebleie, som legges inni bleia før vi pakker den sammen. På en nyfødt 2-3 stk.

Hvis den var til meg så mente jeg søppel fra både engangsbleier og -servietter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...