Gå til innhold

våtservietter på nyfødt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kunne ikke falt meg inn å bruke kalde våtservietter på en babyrumpe. Om man ikke ønsker kluter så finnes det i det minste slike engangstøystykkegreier.

Kalde? Hvor har du oppbevart de? Vi har de på badet og jeg bruker de i blant selv. Er ikke kalde, de er romtempererte og vi har det varmt på badet.

Anonymous poster hash: c56ba...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har bare brukt det når vi er ute i skogen eller annet sted uten vask. Bruker bare mesoft og vann, og hun har aldri hatt behov for mer.

Ville ikke brukt våtservietter daglig. Selv Neutral sine har altfor mye fy-fy på ingredienslisten:

Aqua

Sodium Laureth Sulfate

Cocamidopropyl Betaine

Glycerin

Sodium chloride

Sodium Cocoyl Glutamate

Citric acid

Sodium benzoate

Sorbic acid

Ja huff aqua! Det er vann..

Anonymous poster hash: c56ba...e1d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker våtservietter til å fjerne vanskelige flekker som sprittusj og ikke-vannbasert maling. Funker helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og våt BH, vel? Høres ubehagelig ut...

Nå er ikke de våtserviettene så våte da.

Men kanskje det hadde vært anderledes med vanlige bher, vi bruker jo bare våtservietter på fjellet og der har jeg ull bh på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår bæsjer en gang for da og bruker de da. Man skal ikke vaske etter bare tiss, da kan huden tørke ut. Vi voksne vasker oss jo ikke i rumpa etter hvert eneste dobesøk.

Anonymous poster hash: c56ba...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår bæsjer en gang for da og bruker de da. Man skal ikke vaske etter bare tiss, da kan huden tørke ut. Vi voksne vasker oss jo ikke i rumpa etter hvert eneste dobesøk.

Anonymous poster hash: c56ba...e1d

Mange som gjør det.

Bide (heter det det?) er ikke så vanlig i Norge, men er ikke den til slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange som gjør det.

Bide (heter det det?) er ikke så vanlig i Norge, men er ikke den til slikt?

Uansett, den sårbare huden til babyer har ikke godt av så ofte vann/våtservietter, det kan man lese flere plasser. I tillegg vasker vi ikke når barna har bare tisset på jobb (jobber i barnehage) og pleierne på føden lærte meg det. Er også lurt å la rumpene lufte seg litt.

Anonymous poster hash: c56ba...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, den sårbare huden til babyer har ikke godt av så ofte vann/våtservietter, det kan man lese flere plasser. I tillegg vasker vi ikke når barna har bare tisset på jobb (jobber i barnehage) og pleierne på føden lærte meg det. Er også lurt å la rumpene lufte seg litt.

Anonymous poster hash: c56ba...e1d

Jeg er helt enig med deg ang bruk av våtservietter.

Noen barn, som min sønn feks måtte vaskes pga ømfiendlig hud, men da benyttet vi olje i tillegg til vann når vi vasket med mesoft.

Det samme gjorde vi de månedene vi var på nfi, altså mesoft med olje og vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg ang bruk av våtservietter.

Noen barn, som min sønn feks måtte vaskes pga ømfiendlig hud, men da benyttet vi olje i tillegg til vann når vi vasket med mesoft.

Det samme gjorde vi de månedene vi var på nfi, altså mesoft med olje og vann.

Vi lærte at jordnøttolje kunne brukes men vi droppet det.

Anonymous poster hash: c56ba...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maman

Vi bruker gasklut eller mesoft med varmt vann og litt olje på til daglig. På tur brukes våtservietter..billigmerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lærte at jordnøttolje kunne brukes men vi droppet det.

Anonymous poster hash: c56ba...e1d

Til ts - beklager å kuppe tråden.

Noen grunn til at dere ble anbefalt jordnøttolje foran vanlig babyolje?

Spør fordi min sønn ikke tåler ull mot huden og blir ekstremt tørr på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at billigmerkene stinker helt forferdelig, må holde pusten. Også Pampers og Libero sine. Så vi bruker Natusan.

Anonymous poster hash: c56ba...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ts - beklager å kuppe tråden.

Noen grunn til at dere ble anbefalt jordnøttolje foran vanlig babyolje?

Spør fordi min sønn ikke tåler ull mot huden og blir ekstremt tørr på vinteren.

Vet ikke egentlig men det skulle være bra om de er såre. Har i ettertid blitt fortalt at babyolje kan tette porene. Kanskje dere skal prøve jordnøttolje? Har han atopisk eksem?

Anonymous poster hash: c56ba...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keljo

Ja huff aqua! Det er vann..Anonymous poster hash: c56ba...e1d

Det sto annet innhold etter vannet da, vet ikke om du la merke til de. Ramset opp innholdslisten i sin helhet. Jeg ser ikke behovet for å utelate ordet vann for å "selge" at de ikke er bra å bruke daglig. Alle velger selv hva de gjør, men tenkte det kunne være greit å ramse opp listen for å vise hvor "nøytrale" Neutral er.

Endret av Keljo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke egentlig men det skulle være bra om de er såre. Har i ettertid blitt fortalt at babyolje kan tette porene. Kanskje dere skal prøve jordnøttolje? Har han atopisk eksem?

Anonymous poster hash: c56ba...e1d

Har svært lite erfaring med eksem i familien, men han er tørr og flasser av vinterstid. Skal sjekke opp jordnøttolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våtservietter er da ikke kalde. De vi har brukt har i hvert fall alltid vært romtemperert/lunkne.

Vi brukte våtservietter ved bæsj, vann tok ikke alt. Synes heller ikke olje var noe lett å bruke.

Vi har aldri hatt noen problemer ved bruk av våtservietter - hadde vi hadde det, hadde vi selvsagt sluttet å bruke dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Coop Änglamark kom best ut i test, og har fungert ypperlig når vi har vært på farten!



Anonymous poster hash: 2c13d...c6d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Jeg gidder ikke bruke mer kjemikalier på babyen enn jeg må. Derfor bruker vi flanellskluter med vann og evt. litt babyolje på.

Når vi er på farten bruker vi våtservietter, men hjemme nøyer vi oss med klut og vann. :)

Endret av Nesevisa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker tørre engangskluter med vann på hjemme, og på farten bruker vi våtservietter. Syns våtserviettene er altfor glatte, så jeg må gni mye hardere for å få bort bæsjen. Min reagerer på enkelte merker med å bli rødflammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker tørre eingangskluter som me kjøper på apoteket som me fukter i springen. Bruker våtservietter innimellom på tur viss me ikkje har tilgang på vatn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...