Gå til innhold

våtservietter på nyfødt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det slik at man bare kan bruke vaskeklut og vann på nyfødte eller kan man også bruke våtservietter?

Anonymous poster hash: 58ee8...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har brukt våtservietter for å fjerne bæsj siden han var nyfødt. Ingen rekasjon. Noen tåler ikke våtservietter. (Nå kommer sikkert hylekoret om hvor slemme vi er som bruker våtservietter)

Anonymous poster hash: c56ba...e1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan bruke våtservietter. De er veldig milde f.eks de fra Natusan.

Anonymous poster hash: f2fa0...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Vi har brukt våtservietter på bæsj hele veien, fra Libero. Ingen problemer. Jeg synes det er mye enklere å trekke ut våtservietter underveis enn å skylde klut osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne ikke falt meg inn å bruke kalde våtservietter på en babyrumpe. Om man ikke ønsker kluter så finnes det i det minste slike engangstøystykkegreier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natusan er kjent for å gi utslett og svie på skjør hud..

Prøv våtserviettene i eget ansikt før du tar på babyen ts, så tror jeg det skal gå bra. Jeg har erfaring med at billigmerkene er best, men alles hud er forskjellig. Det er jo en som skriver de har brukt natusan også.

Vi brukte det bare på tur (er mye i skogen/på fjellet), men har ikke opplevd noe sårhet om ikke jeg selv fikk det i ansiktet. Brukte natusan i ansiktet en gang, og huden var rød,hissig og hoven lenge etterpå. Sambo fikk samme følelsen(altså det svei og gjorde vondt), men ingen synlig utslett.

En venninne av meg brukte natusan på den tiden på hennes lille nyfødte. Han hadde "kolikk", og gråt mye, spessielt om han ble rørt på. Når de byttet merke fikk de en helt ny baby, og "kolikken" forsvant. Han har mest sannsynelig reagert uten å få utslett.

Ble mye svart maling av natusan her, var ikke meningen, vet at mange er kjempe fornøyd med den. Dere må teste ut hvilke merker som funker for dere!

Våtservietter er helt kurant, hvertfall på plasser hvor man ikke har rennende vann.

Endret av MockingJay
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke vask i umiddelbar nærhet til stellematta. Har hele tiden brukt våtservietter for å ta vekk bæsj og vaske over, også tørker vi med sånne tørre engangskluter. Funker veldig fint hos oss! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke falt meg inn å bruke kalde våtservietter på en babyrumpe. Om man ikke ønsker kluter så finnes det i det minste slike engangstøystykkegreier.

Vi har alltid varmet våtserviettene før bruk inne i bhen, eller inne i handa alt ettersom. Trenger ikke være kaldt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle. Jeg tenkte egentlig mest på når man er på farten altså ikke hjemme at det er greit å kunne bruke våtservietter

TS

Anonymous poster hash: 58ee8...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keljo

Vi har bare brukt det når vi er ute i skogen eller annet sted uten vask. Bruker bare mesoft og vann, og hun har aldri hatt behov for mer.

Ville ikke brukt våtservietter daglig. Selv Neutral sine har altfor mye fy-fy på innholdslisten:

Aqua

Sodium Laureth Sulfate

Cocamidopropyl Betaine

Glycerin

Sodium chloride

Sodium Cocoyl Glutamate

Citric acid

Sodium benzoate

Sorbic acid

Endret av Keljo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid varmet våtserviettene før bruk inne i bhen, eller inne i handa alt ettersom. Trenger ikke være kaldt!

Varme våtservietter i bh? Jaja, hver sin lyst.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våtservietter er helt greit til bruk når man er på farten, men på daglig basis ville jeg holdt meg til engangskompresser og vann. Mye mildere mot stumpen. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt libero våtservietter - helt ok!

Anonymous poster hash: ac5a9...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme våtservietter i bh? Jaja, hver sin lyst.

Hva man ikke gjør for barna? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva man ikke gjør for barna? ;)

Det er vel mer snakk om alvorlige tvangsnevroser, men hei, greit å skylde på morsinsti ktet gitt, det er kanskje en smule mindre flaut enn den egentlige årsaken?

Anonymous poster hash: ac5a9...4d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid brukt våtservietter om vi har vært ute på noe, med unntak hos bestemødre/oldemødre som har kjøpt inn engangskluter. Helt greit, men våre har i hvert fall blitt fort røde om vi har skiftet flere bleier etter hverandre og tørket med våtservietter. Uansett merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mer snakk om alvorlige tvangsnevroser, men hei, greit å skylde på morsinsti ktet gitt, det er kanskje en smule mindre flaut enn den egentlige årsaken?

Anonymous poster hash: ac5a9...4d1

What?:P

Man skal skifte bleie, trenger varmeservietter, stapper dem i bhen mens man gjør annet klart med frie armer også vips har man varme kluter for rengjøring.

Tvangsnervroser? Er du sikker på at du svarer i riktig tråd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...