Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡


missdior

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke hørt noe om pusi enda, nei.... :sukk: Og uken ble enda verre i går.. Vet ikke om dere så innlgget mitt som AB på gravidforumet, men det ekke nøye, for jeg skriver her også. På jobb i går kveld begynte synet mitt å svikte, jeg hadde svarte flekker, uklare flekker, så ingenting og det flakket. Hodepinen tok nesten livet av meg, jeg var kvalm og svimmel, klarte ikke ta tak i ting, bommet bare og prøvde for harde livet å holde meg på beina. Etter litt konferering med verdens beste jenter på FB-gruppa vår så ringte jeg til legevakta og de ville ha meg inn. Fytti for et nederlag å måtte dra en time før tida fra jobb.. Høres helt teit ut, men jeg bare følte meg.. fæl.

Kom meg endelig på legevakta og tok blodtrykk og urinprøve. Ventet i en halv evighet for å høre at alt så bra ut, og legen tok meg endelig inn. Kjente på hodet mitt for å sjekke spenninger eller noe sånt, og hevelser osv, men alt så fint ut. Så spurte han om jeg hadde kjent liv de siste dagene, og nei, det har jeg ikke. Kjenner overhodet ikke liv hver dag, men vet ikke hvor vanlig det er heller så tidlig som nå, og som førstegangs med morkake på fremsiden.. Jeg kjenner dult av og til, men ikke hver dag. Så han ville lytte etter hjertelyden. Fant den overhodet ikke. Prøvde denne veien, og så denne veien og så den veien igjen. Ingen lyd. Jeg kjente at alt bare raste rundt meg, men SÅ! Plutselig! kadunkkadunkkadunkkadunkkadunkkadunkkadunkkadunkkadunkkadunk :hjerte: Tror aldri jeg har vært så lettet i hele mitt liv...

Fikk beskjed av legen om å STRESSE ned, men det er vanskelig med en så stressende jobb jeg har om dagen. Vi gjør om på butikken, og det er masse som skal ordnes. Skal ha medarbeidersamtale i dag, så jeg satser på å få snakket litt om dette... Puh, jeg var så utrolig redd i går kveld!! Det var helt forferdelig, spesielt da han ikke fant hjertelyden :sukk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så skummelt!! Men så godt det endte bra! Lykke til på medarbeidersamtalen; det var jo et heldig tidspunkt den kom på. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så skummelt!!! Har ikke fått med meg noe av dette, men ja, jeg er enig med legen, stress ned! (Den beskjeden har alle gitt til meg også, så kanskje det er noe i det!;))

Ingenting bekymrer en mer enn å ikke kjenne noe til den lille inni magen, men heldigvis står alt bra til med lille gutten din :hjerte::hjerte:

Håper du får en mye bedre dag i dag, fine fine missdior. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så skummelt!! Men så godt det endte bra! Lykke til på medarbeidersamtalen; det var jo et heldig tidspunkt den kom på. :kose:

Veldig, veldig ekkelt :sukk: Ja, det passet bra!

Uff, så skummelt!!! Har ikke fått med meg noe av dette, men ja, jeg er enig med legen, stress ned! (Den beskjeden har alle gitt til meg også, så kanskje det er noe i det! ;))

Ingenting bekymrer en mer enn å ikke kjenne noe til den lille inni magen, men heldigvis står alt bra til med lille gutten din :hjerte::hjerte:

Håper du får en mye bedre dag i dag, fine fine missdior. :hjerte:

Var i en termingruppe på FB jeg skrev, så det er ikke så rart, søte du :ler: Ja, men det er så vanskelig å stresse ned.... Og jeg bare... æææh, blææh. Når jeg snakker om kollegene mine om at jeg har vondt i hodet/sliten/kvalm så sier de bare at "åja, jeg stod i full jobb heeeeeelt til termin jeg! det var så enkelt og jeg hadde ikke vondt" og jeg føler at de ser ned på meg som "syter" til dem, fordi at jeg er jo ung og sprek og burde klare å stå på jobb til vannet går :sukk:

Men er det ikke litt tidlig å kjenne ordenltig liv da? Og daglig liv ikke minst? Jeg stresser enda litt, og skulle ønske at lillegutt bare kunne kicke meg hardt i magen eller noe :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel fra uke 24 eller noe at man _skal_ kjenne liv daglig tror jeg. Godt de fant ut at alt står bra til! Håper du klarer å stresse ned litt, eller få tilrettelegging, og at Pusi snart tar til vettet og kommer hjem! Har hun halsbånd med navn og telefonnummer? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel fra uke 24 eller noe at man _skal_ kjenne liv daglig tror jeg. Godt de fant ut at alt står bra til! Håper du klarer å stresse ned litt, eller få tilrettelegging, og at Pusi snart tar til vettet og kommer hjem! Har hun halsbånd med navn og telefonnummer? :klemmer:

Men altså, det er ikke unormalt å ikke kjenne masse liv når man er i uke 19? Tenker jo at det er mange som ikke kjenner noe som helst før uke 20.... Åh, det er så ekkelt å stresse sånn her, føler ikke at jeg får roa meg ned :sukk: Hun har ikke det nei! Men hun er chippa :)

---

Frokost i dag ble ostesmørbrød med salami! Herregud hvor jeg har savnet salami. Fryste den i 72 timer, også stekte jeg ostesmørbrødet i ovnen :ler: Satser på at det er trygt da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente ingenting før i uke 22, og jeg tror ikke det er vanlig at selv om du kjenner liv i uke 19, skal du kjenne det hver dag. Det er fra uke 24, mener jeg. Men uansett - dette må ha vært en kjempeskummel opplevelse. Hvis legen ikke fant noe galt, kan det godt være at kroppen sier til deg at du må ta det mer med ro - og det skal du ta på alvor. Blås i forståsegpåerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente ingenting før i uke 22, og jeg tror ikke det er vanlig at selv om du kjenner liv i uke 19, skal du kjenne det hver dag. Det er fra uke 24, mener jeg. Men uansett - dette må ha vært en kjempeskummel opplevelse. Hvis legen ikke fant noe galt, kan det godt være at kroppen sier til deg at du må ta det mer med ro - og det skal du ta på alvor. Blås i forståsegpåerne.

Takk, du beroliger meg :hjerte::) Jeg har hørt på legen i dag, og har ringt til sjefen og sagt at jeg ikke kommer. Kjenner jeg er sliten i hode og kropp, og en ettermiddag i flyttekaos er noe jeg ikke trenger. Skal på medarbeidersamtale nå snart, så da blir det vel en ordning.

Samtalen hos legen i går gikk slik forresten:

Lege - Skal du på jobb i morgen?

Missdior - Jaa, det tror jeg da.

Lege: SKAL du på jobb i morgen??

Missdior - Kanskje ikke?

Lege - Nei, det syns jeg ikke.

Men jeg har jo tenkt at det bare er noen timer, men det er mer enn nok. Blæh. Dårlig samvittighet + triste tanker om pusi + bekymrede tanker om lillegutt = :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig, veldig ekkelt :sukk: Ja, det passet bra!

Var i en termingruppe på FB jeg skrev, så det er ikke så rart, søte du :ler: Ja, men det er så vanskelig å stresse ned.... Og jeg bare... æææh, blææh. Når jeg snakker om kollegene mine om at jeg har vondt i hodet/sliten/kvalm så sier de bare at "åja, jeg stod i full jobb heeeeeelt til termin jeg! det var så enkelt og jeg hadde ikke vondt" og jeg føler at de ser ned på meg som "syter" til dem, fordi at jeg er jo ung og sprek og burde klare å stå på jobb til vannet går :sukk:

Men er det ikke litt tidlig å kjenne ordenltig liv da? Og daglig liv ikke minst? Jeg stresser enda litt, og skulle ønske at lillegutt bare kunne kicke meg hardt i magen eller noe :sukk:

Åja :fnise: Har ikke fått med meg anonymforumet heller da :plystre:

Æsj, det er så irriterende når de ikke viser noe hensyn. Som om de tror at vi finner det opp når vi sier at vi har vondter litt her og der.. Eh, prøv sjøl da, duster. Akkurat det svigermor sier til meg også "jeg jobba til dagen han ble født jeg, gikk mer rier på jobb og hadde mye åpning når jeg bestemte meg for å dra på sykehuset".... Jeg bare, hold kjeft.

Veldig individuelt når man kjenner liv, jeg har ingen anelse jeg, er like fersk som deg :laugh: Kjente liv første gang i uke 20, men ikke daglig før .. tja.... 25 og utover tenker jeg. Så du kjente det lenge før meg da - du har en liten rambo i magen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi har kanskje flyttet inn til ei ensom gammel dame. Å hun bare blir der fordi hun får mat. Det skjer ofte det. Lillegutten har det jo fint, men skjønner bekymringen din. Du kommer nok til å komme deg igjennom graviditeten med glans. Å så må du huske å spise skikkelige måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlege. Få ham/henne til å vurdere sykmelding. Pass på ungen din :klem:

Og drit i at andre folk gikk i jobb til termin, det der er bare flaks/uflaks og har fint lite ned å være "flink" å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Altså, noen av oss begynner å komme opp i en viss alder der det ikke er noe heldig for hjertet og blodomløpet å lese veldig skumle ting. Jeg holdt pusten helt til KA-DUNKA. Og da bare :phhhhhheeeeeeeeeeeeeeew:

:klem:

Ja, jeg gjorde bare sånn og da ble det bare sånn = alle andre er sutrete pyser. Hater det. Ikke alle føder stående mens de gjør ferdig arbeidet sitt med kopi maskinen siste dag før jobb. Noen spyr i 7,5 måned, andre ligger flatt i 9 måneder. Men de pleier jo ikke nødvendigvis snakke så mye om det, ikke sant?

Kan ikke fordra besserwissere - men det er dessverre ikke noe annet å gjøre enn å la dem prate seg ihjel og la det skli rett inn ene øret og ut det andre. Slike snakker på inn og utpust. Som regel overdriver de en smule og, ikke tro at alt de sier er sant - eller for den slags skyld lurt - heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det gikk bra da :) Det er fra uke 28 man skal kjenne liv daglig, men fra uke 24 man skal ha kjent liv. Hvordan var blodtrykket? Målte de blodprosenten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...