Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡


missdior

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er kanskje økedøgn? Husker min jente hadde noen sånne dager hvor hun aldri ble mett, dagen etter hadde jeg skikkelig spreng ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke fått tilbud om barselgruppe via helsestasjonen din?

Nei, hadde en vikar da vi var på seksukerskontroll. Skal på ny kontroll på torsdag, skal spørre om det da. Møtte tilfeldigvis en som ba meg med i sin barselgruppe, da, men de ungene er litt eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde en vikar da vi var på seksukerskontroll. Skal på ny kontroll på torsdag, skal spørre om det da. Møtte tilfeldigvis en som ba meg med i sin barselgruppe, da, men de ungene er litt eldre.

Så dumt da! Du får spørre neste gang du skal dit.

De har det hver tirsdag på helsestasjonen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag. Det høres ut som om dere har det helt herlig :rodmer: Og han er så nydelig!!

Vi koser oss ihjel! Har tilgode å kjenne på det å være skikkelig sliten, så foreløpig er det veldig, veldig herlig å være oss :hjerte:

Jeg skal ha henne med meg på jobb. Så hun får laaang innkjøring. :P

Når man har muligheten til å ta mer enn 3 dager så er det supert, men skjønner jo at ikke alle har den muligheten. :)

Det vil si at barn som er født før 1. September er sikret bhgplass fra august året etter .

Så greit da! Hun skal altså inn i barnehagen du jobber i ? :)

Ja, det visste jeg egentlig! :ler: Men håper de har plass til han fra januar av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:blomst:

:hoppe:

Det er kanskje økedøgn? Husker min jente hadde noen sånne dager hvor hun aldri ble mett, dagen etter hadde jeg skikkelig spreng ;)

Tja, njææ.. Han har egentlig laget seg en rutine på det der nå, han spiser minst en time på senga før han blir lagt for kvelden, men de siste dagene har han spist i to timer!!! :bond: Haha. Men ikke noe mer hyppig spising resten av dagen.. kanskje han har øke-legge-spising? :klo:

Hællandussen, så fin M er!! :rodmer:

A'aaaah :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, hvorfor i faen går jeg ikke ned i vekt? Jeg er jo flere kg under det jeg var før jeg ble gravid, men nå jobber jeg jo for det, også skjer det INGENTING?! Her er hva jeg gjør om dagene:

Mat!!

Frokost - to wasa sport med magerost, agurk og paprika. Slenger på noen cherrytomater også.

Lunsj - to wasa sport med magerost, røkt kalkunfilet og masse paprika. Cherrytomat her også, og gjerne et eple i biter med en spiseskje limekesam til.

Middag - en porsjon middag, mer proteiner enn karbs. I går f.eks hadde vi kjøttdeig og spaghetti i hjemmelaget tomatsaus.

Kveldsmat - to solruta sesam med magerost, agurk og paprika. En dobbel 0% sitronyoghurt. Cherrytomater.

Også triller jeg tur, minst 5 km om dagen.

Jeg veide meg i går, og da hadde jeg gått opp 200 gram fra forrige mandag.

HÆ??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hnmm vet ikke jeg? :klo:

Jeg går ned i vekt med et lignende kosthold og aktivitet, så..?? Noen opplever Jo at kroppen "tviholder" på kiloene når de ammer, for den vil på en måte spare på reservene. Om dette faktisk stemmer vet jeg ikke, men hørt mange si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hnmm vet ikke jeg? :klo:

Jeg går ned i vekt med et lignende kosthold og aktivitet, så..?? Noen opplever Jo at kroppen "tviholder" på kiloene når de ammer, for den vil på en måte spare på reservene. Om dette faktisk stemmer vet jeg ikke, men hørt mange si det.

Men jeg har jo 20 kilo flesk som kroppen kan lage melk av :cry3: Er ikke motivert lenger, siden jeg ikke ser ett eneste fnugg av resultater!!!! Og jeg vet jeg bare har holdt på i ei uke, men OPP i vekt da.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har jo 20 kilo flesk som kroppen kan lage melk av :cry3: Er ikke motivert lenger, siden jeg ikke ser ett eneste fnugg av resultater!!!! Og jeg vet jeg bare har holdt på i ei uke, men OPP i vekt da.. :sukk:

Skjønner det ikke føles motiverende, men kanskje resultatene kommer snart hvis du bare fortsetter. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du rett og slett spiser litt for lite, sånn at kroppen holder pa det den får? Det du listet opp der høres ikke så veldig mye ut, og kroppen brenner vel 500 kcal ekstra om dagen med amming?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må TVINGE kroppen ned i vekt når jeg ammer. Virkelig gå lavt på kalorier. Så forsvinner flesket ned et poff når jeg slutter å amme. Dritirriterende.

Godt å se at dere koser dere! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må TVINGE kroppen ned i vekt når jeg ammer. Virkelig gå lavt på kalorier. Så forsvinner flesket ned et poff når jeg slutter å amme. Dritirriterende.

Godt å se at dere koser dere! :klemmer:

Ja ikke sant! Har en annen venninne som sier det samme. Så det er nok ikke alle som er heldig å miste masse fett bare pga ammingen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser nok litt for lite. Dette ser ut som maks 1000 kcal pr dag og det er for lite. Legg til noen mellommåltider, sånn som et eple og ett glass melk før lunsj og en liten yougurt + 1/3 banan før middag. Og så gjerne kveldsmat (knekkebrød, rugbrød, smoothie) eller noe annet lettvint. Ikke spis etter kl 8-9 på kvelden.

Når man spiser for lite, så tviholder kroppen på fettet og da går man ikke ned, selv om man spiser sunt og er i aktivitet. Og uansett, èn uke er man såvidt igang! Hold ut i tre uker til, og om du fortsatt er like flink hver dag + spiser litt mellommåltider også og ikke døtter i deg all slags dritt i helgene, så VIL du se resultater! :)

Min mor er kursleder i grete rhoede og da jeg en periode ville ned 3 kg, hjalp hun meg. Og jeg måtte ha i meg nøyaktig 1400 kcal for å kunne gå ned i vekt. Spiste jeg for lite (under 1000 kcal) ville vekta stå stille. Og resultatene pleier å synes skikkelig etter den fjerde uka :) Mange som gir opp etter den tredje, og da har dem enten fått minimale med resultater eller ikke noe. Gi det litt tid!

Vei deg maks en gang i uka, feks hver mandag morgen. En halv kg pr uke er kjempebra! Da går man ned sakte men sikkert og dermed lettere å beholde den nye vekta når man er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi koser oss ihjel! Har tilgode å kjenne på det å være skikkelig sliten, så foreløpig er det veldig, veldig herlig å være oss :hjerte:

Så greit da! Hun skal altså inn i barnehagen du jobber i ? :)

Ja, det visste jeg egentlig! :ler: Men håper de har plass til han fra januar av :P

Ja. Er utrolig heldig der. Da får jeg sett henne gjennom dagen. En luksus som vi barnehageansatte har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tiden går så fort :sjokkert: Tenk at M er over 2 mnd alt! Føler det var i går vi drev med tippeliste her inne jo :vetikke: Og jeg følger med her, selvom jeg er fryktelig dårlig på å kommentere :P

Endret av fionel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta peker heldigvis nedover nå, har gått ned 2,5 kg siden sist jeg veide meg, så er fornøyd med det. Nå skal jeg ikke veie meg før 1.mai har jeg bestem meg for, kanskje det kommer en gledelig overraskelse! :) Saraby kjefta litt på meg og fikk meg til å spise mer, så dere har totalt rett, jeg har spist for lite. Tror jeg går i pluss i dag da... Vi hadde spekematgilde til kveldsmat i kveld!
La oss liste opp:

Frokost - tre rugsprø med magerost og agurk

Lunsj - En youplait dobbel 0% blåbærsmak, med gojibær oppi

Middag - sitronmarinert svinefilet og eplesalt

Kveldsmat - alt, alt, alt for mye spekeskinke, flatbrød og lettrømme.

Gikk til City Nord i dag, og deretter ned til byen. Ble 5,9 km, så håper kanskje ikke spekegildet ødelegger.... hehehe... Er fortsatt flink, og går minst 5 km hver eneste dag :) Må på City Nord i morgen også, for de har tilbud på spekemat på coop, og vi trenger til koldtbordet i dåpen! JA, dåpen.. HVORFOR begynte jeg ikke før NÅ med dette? Er jo bare en måned igjen... hehehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...