Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡

missdior

Anbefalte innlegg

Moren min er også sånn, hun blander seg i ting hun ikke har noenting med. Men du må tenke på hva som er best for DEG. kanskje folk etterhvert forstår, er man dårlig så er man dårlig. Men det ingen andres problem enn ditt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ooogså snakka jeg med henne i dag på telefon. Sa at jeg skulle til legen for å sjekke ut mer om hvorfor jeg har så vondt i hodet (orka ikke fortelle henne om svimmel, kvalm, mista synet-hendelsen), og hun utbryter "du satser vel ikke på å bli sykemeldt????" skikkelig surt. Så nå vet dere hvorfor jeg ikke vil bli sykemeldt. ALLE rundt meg ser på meg som en taper om jeg blir det. Hjelper ikke om legen sykemelder meg, for dette er liksom noe jeg bestemmer selv . MæhmæhmæhæhæhæweølmdnkBHREKFDBGwedsiorwkdl. Sånn.

Uff. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Men jeg har heldigvis støtte fra mamma og samboer. Det er de som har mast om at jeg må ta vare på meg selv og babyen nå. Jeg ble 100% sykmeldt på torsdag, og legen var ikke i tvil - det var så deilig at hun "bestemte" det. Men sjefen var ikke fornøyd, og jeg vet også hvordan kollegaene mine snakket om en annen kollega i sommer som ble delvis og så helt sykmeldt fra uke 30.

Det er overhode ikke noe mål for meg/de fleste gravide å bli sykmeldt, men må man, så bør man slippe dårlig samvittighet.

Håper du føler deg bedre nå, og at legen tar dette alvorlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo halvveis! :danser:

Drit i de som mener at sykemeldig er for pingler. Og folk er veldig forskjellige, for meg var å føde veldig vondt mens andre mener at det ikke er vondt i det hele tatt. Og noen har null svangerskapsplager som gravid og kun merker at magen vokser og at noe sparker, mens andre er plaget med mye eller noe. At noen som hadde null plager og fødte smertefritt sammenligner alle gravide med seg selv er bare naivt og teit. Du er den du er og må takle det på din måte! Hør på kroppen din, jordmora og legen din, ingen andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en idiotisk respons på det at du skal til legen :sjokkert:

Fiine saker daa :)

Ja, og bare fordi jeg skal til legen liksom! Jaja :ler:

Hvis det er best for barnet og deg å bli sykmeldt så skal vel for faen resten av verden drite en lang marsj i det.

'Scuse the french altså ...

Er den eneste grunnen til at noen går til legen for å utrede noe at de skal bli sykmeldt? Hva slags koblinger er det de gjør, de som sier sånt?

Synes du skal, ved en passende anledning - kanskje dog ikke akkurat nå, i fare for å få mer dritt av samme slag - si fra om hvordan du følte når hun sa dette og at også du opplever en eventuell sykemelding som et nederlag.

Altså, jeg skal til legen for å finne ut om det ligger noe mer bak hodepinen min, det er førstepri. Hvis legen velger å sykemelde meg, så må det bare være (har innforstått meg med at det kan skje. det er ikke mitt valg lenger)

Skal absolutt ta det opp med henne, det gjorde litt vondt i hjertet mitt..

Jepp, det de over her sa.

Samme leketeppe som oss :hjerte:

Det så veldig tjukt ut! Er det det? isåfall hurra!

Huffe, høres ut som om du har hatt noen vanskelig dager :klem:

Angående det med å ikke finne fosterlyden, så husker jeg at jeg var nervøs hver gang legen skulle sjekke og ikke fant den med en gang, for selv om jeg akkurat hadde kjent liv, så kunne det jo ha skjedd noe de siste 20 sekundene :fnise: jeg ble nok litt rar i hodet av å gå gravid :P

Ikke bry deg om moren din, eller andre som er negative til at du kanskje må sykemeldt deg, det er bare du som vet hvordan du virkelig har det, og det viktigste er jo at babyen skal ha det bra. Det må jo folk bare innse (og godta).

Fine gaver moren din har kjøpt da :)

Håper pusi kommer hjem!

Har absolutt har noen dårlige dager nå. Prøver så godt jeg kan å være positiv, men det er vanskelig når lat butter i mot. Æsj, neste uke MÅ bli bedre, noe annet går ikke an!! Og tror alle gravide er litt rare i hodene sine.. :ler: Jeg kjenner mest på det sykemeldingsgreine selv, føler liksom ikke at jeg trenger det nok, men kroppen sier jo at jeg gjør det. Blæh :sjenert:

Har skrevet ut savnet-plakater som vi skal henge opp i hjemkommunen i morgen hvis vi ikke finner henne! Krysser alt jeg har :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min er også sånn, hun blander seg i ting hun ikke har noenting med. Men du må tenke på hva som er best for DEG. kanskje folk etterhvert forstår, er man dårlig så er man dårlig. Men det ingen andres problem enn ditt! :)

Det er akkurat det. Men folk snakker, og jeg liker ikke å bli snakka om.. :roll:

Uff. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Men jeg har heldigvis støtte fra mamma og samboer. Det er de som har mast om at jeg må ta vare på meg selv og babyen nå. Jeg ble 100% sykmeldt på torsdag, og legen var ikke i tvil - det var så deilig at hun "bestemte" det. Men sjefen var ikke fornøyd, og jeg vet også hvordan kollegaene mine snakket om en annen kollega i sommer som ble delvis og så helt sykmeldt fra uke 30.

Det er overhode ikke noe mål for meg/de fleste gravide å bli sykmeldt, men må man, så bør man slippe dårlig samvittighet.

Håper du føler deg bedre nå, og at legen tar dette alvorlig :)

Så heldig du er! Samboer her sier at jeg må gjøre det som er rett for meg, men jeg vet jo aldri det, og han klarer ikke bestemme seg han heller :fnise: Så greit at legen bare sa at sånn er det, og sånn skal det være. Det er jo veldig greit. Er litt nervøs for legetime egentlig, for min fastlege har permisjon ett år, så det er nye folk der heeele tida. Vet aldri hvem man møter...

Formen er grei nok, ble en skikkelig shitty dag på jobb, helt alene.. meeen, det gidder jeg ikke snakke om! :nigo:

Du er jo halvveis! :danser:

Drit i de som mener at sykemeldig er for pingler. Og folk er veldig forskjellige, for meg var å føde veldig vondt mens andre mener at det ikke er vondt i det hele tatt. Og noen har null svangerskapsplager som gravid og kun merker at magen vokser og at noe sparker, mens andre er plaget med mye eller noe. At noen som hadde null plager og fødte smertefritt sammenligner alle gravide med seg selv er bare naivt og teit. Du er den du er og må takle det på din måte! Hør på kroppen din, jordmora og legen din, ingen andre!

Nånå, ikke før i morgen ;) 20+1 i morra vettø! Må prøve å drite i det ja. Men det ekke så lett! Jeg føler at jeg skuffer så utrolig mange, spesielt de på jobb. MEN, sykemelding er jo ikke opp til meg, men opp til legen. SÅ, skal høre hva som blir sagt hos kegen førstast og fremstast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELG. Velkommen, velkommen. Jobb i dag var bæsj, sykdom på jobb og greier og greier, og jeg måtte stå hele lørdagsvakta aleeeeineee. MEN!!! Fra nå av skal dette være en positiv dagbok. Det er kjedelig å bare lese syting og klaging, ikke sant?????????? Ja, det er det. Så!!

Mrdior lagde dritgod indisk mat i dag. Nå spister jeg superfries og drikker p-max, og på tven er det... KAIZERS ORCHESTRA! Jeg gråt så utrolig mye da vi var på konsert i mai i fjor. Siste konserten jeg fikk sett med dem. Buuu :cry3: MEN nå! Elsker Kaizers, serr! :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg var på avskjedskonserten her i Bergen.

Janove Ottesen er født til å opptre så han dukker nok opp igjen, med eller uten resten av bandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare lest litt halvveis. Har vært vekke en stund og henger litt etter. Men to ting jeg vil kommentere.

Svimmelheten din bør du ta på alvor. Jeg har ikke noe skrekkhistorie å komme med altså, men kroppen din sender ut signaler. Det er viktig å lytte til hva den sier. Jeg var plaget med det (svimmel, hodepine og synsforstyrrelser) og jm tok det alvorlig. Hun ba meg slappe av og rett og slett drite i alt som heter dårlig samvittighet. For nå kommer jeg over på den andre tingen. Det er ingen som takker deg for at du presser deg selv for langt. Sykemelding får man fordi man trenger det. Jeg gikk alt for langt selv og fikk virkelig bare drit fordi jeg gjorde en så dårlig jobb før jeg ble sm. Tårene trilte fordi jeg var så langt ute på jordet jobbmessig. Det var ingen som takket meg for at jeg presset meg. Det er ikke verdt det.

Ta vare på deg selv og lillegutt. Det er jobben din nå! <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på avskjedskonserten her i Bergen.

Janove Ottesen er født til å opptre så han dukker nok opp igjen, med eller uten resten av bandet.

Åh, heldige du!!!! :hoppe: Ja, det tror jeg også, men Kaizers er absolutt best! Selv om jeg ikke var noen veldig fan av Violeta Violeta-serien.. Henger nok enda igjen på "Evig Pint" og "Ompa Til Du Dør" :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare lest litt halvveis. Har vært vekke en stund og henger litt etter. Men to ting jeg vil kommentere.

Svimmelheten din bør du ta på alvor. Jeg har ikke noe skrekkhistorie å komme med altså, men kroppen din sender ut signaler. Det er viktig å lytte til hva den sier. Jeg var plaget med det (svimmel, hodepine og synsforstyrrelser) og jm tok det alvorlig. Hun ba meg slappe av og rett og slett drite i alt som heter dårlig samvittighet. For nå kommer jeg over på den andre tingen. Det er ingen som takker deg for at du presser deg selv for langt. Sykemelding får man fordi man trenger det. Jeg gikk alt for langt selv og fikk virkelig bare drit fordi jeg gjorde en så dårlig jobb før jeg ble sm. Tårene trilte fordi jeg var så langt ute på jordet jobbmessig. Det var ingen som takket meg for at jeg presset meg. Det er ikke verdt det.

Ta vare på deg selv og lillegutt. Det er jobben din nå! <3 <3

Skal absolutt få sjekka det ut! Og jeg er helt enig med deg egentlig. Det er bare noe forbaska møkk å innse... :( Jeg viiil jooooo. Og in the end, så er det jeg som må betale for at jeg ikke "gir meg". For andre virker det sikkert som om jeg er skikkelig egoist, men jeg er bare ikke noe glad i å skuffe andre :sjenert: Takk for at du deler erfaring, det gjør godt å vite at andre har "hatt det sånn". :) Håper dere koste dere der dere var! :hjerte:

Ikke like jobben din :nei:

:snurt:

"Det finns en trapp som går ned i en kjeller.." :digge:

Den er så trang at du må gåå sieeelengssss... !

Ei jeg kjenner har vært med i en av musikkvideoene til KO :)

HELDIG!! Jeg har møtt kaizers to ganger.. Har vel bilde fra ene gangen! SATSER på at ingen husker hvordan missdior så ut som 15-åring :hjerte:

412128-4-1247218804606.jpg

OG den andre gangen var jeg stuuupfull og snøvla ut av taxien påtur inn i Bodø Spektrum for å se konsert med dem, også gikk jeg rett på Janove som kom med gitaren i hånda. Fyfaen, har aldri vært så flau før... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Altså: deres aller aller aller siste konsert var i Stavanger. Jeg var på konserten i Bergen i august noen uker før.

Ellers er jeg også i "Evig pint" og "Ompa til dør" verdenen.

Jeg husker første gang jeg fikk forklaring på alle navnene (Fredrik Meltzer, Dr. Mowinckel, osv) de bruker i sangene (det er gatenavn i Bergen - i nærheten an Universitetet) så ble jeg litt sånn ekstra fan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:snurt:

Altså, jeg liker ikke jobben din fordi du må stå alene hele dagen, og du ikke får matpause. Ellers har jeg ikke noe å si på selve jobben :P

Fikk forresten brukt gavekortet du var så snill å gi meg på kakestæsj i søsterbutikken :nigo: Bokstav- og tallutstikker til fondant/marsipan :jepp: Sånn ift jobben din :P

Håper jeg ikke outa noe nå? :ninja:

Endret av FruN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...