Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡

missdior

Anbefalte innlegg

Velvelvel. De var tomme for bamsedressen på HM, så jeg kjøpte noen fine sokker. Ba selvfølgelig om gaveeske... :roll: Hun dama på HM sa at den dressen skulle de ikke ta inn mer, så jeg forta meg inn på HM.com så jeg kunne bestille den. Som sagt, så gjort! ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh du er så heldig som snart er ni uker på vei! :) Skulle ønske jeg var like langt på vei. ;) Snart fem uker er jo iiiiingenting! :P

Får håpe kvalmen gir seg snart. Er jo i uke ni morkaken tar over hormonproduksjonen slik at man gradvis blir mindre kvalm. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på det ass!!! :ler: Kjøpte en mummikopp på Hypermarked nå, kun fordi du tipsa meg om salget :blomst:

Jeg kjøpte en på traktøren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh du er så heldig som snart er ni uker på vei! :) Skulle ønske jeg var like langt på vei. ;) Snart fem uker er jo iiiiingenting! :P

Får håpe kvalmen gir seg snart. Er jo i uke ni morkaken tar over hormonproduksjonen slik at man gradvis blir mindre kvalm. :jepp:

daaa gleder vi oss til uke 9! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må innrømme at jeg synes det er noe spesielt når noen spør en som har skrevet i første innlegg at man har forsøkt å bli gravid i 15 mnd... om man har tenkt over økonomien. Da stusset jeg litt. Folk flest tenker vel over økonomien FØR de avgjør at prøving skal finne sted, og i løpet av ett år og et kvartal til, så har man forsåvidt god tid både til sparing, og planlegging... Nå kan man jo håpe at dette er en prøver/gravid selv som er ute etter tips, tanker og budsjett men.. Stusset litt :P

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solsikke, ikke minst 2 innlegg av samme bruker ;)

Bra save missdior ;)

Snart 9 uker jo! :hoppe:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange som får barn i vinter halvåret og klager en del etter meldingen om at de ikke får barnehageplass før august (da barnet er rundt 1,5 år eller mer).

Derfor er det viktig å vurdere om man har økonomi til å være hjemme lenger.

Selv om man er prøver i over et år, kan man få "overaskelser" over hvor mye barnet egentlig "koster" per mnd. Dersom MissDior er i første tremester og får babyen om vinteren, er det lurt å spare opp buffer nå! Disse pengene kan man bruke ved ulønnet permisjon uten å tenke at man er ekstra belastning for mannen når bare han tjenner.

Selvfølgelig er det to som er ansvarlig for babyen. Men jeg kjenner flere jenter som har ikke felles økonomi med sine samboere eller men og må "spøre" etter penger for eget bruk og for barnet.

Endret av Melodiana
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstod innleggene dine var det ikke velmenende råd, men mer enn utspørring/uthenging.

Når man har ønsket seg barn lenge slutter man vel å bry seg om hvordan det passer med barnehageplass og lignende. Alt går seg til på et vis ;)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hææææ?? Skal de slutte å selge bamsedressen?? Tror nesten jeg må kjøpe den selv, selvom jeg ikke er gravid fordi den har jeg sikla på leeeenge! 😮😮

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange som får barn i vinter halvåret og klager en del etter meldingen om at de ikke får barnehageplass før august (da barnet er rundt 1,5 år eller mer).

Selv om man er prøver i over et år, kan man få "overaskelser" over hvor mye barnet egentlig "koster" per mnd. Dersom MissDior er i første tremester og får babyen om vinteren, er det lurt å spare opp buffer nå! Disse pengene kan man bruke ved ulønnet permisjon uten å tenke at man er ekstra belastning for mannen når bare han tjenner.

Selvfølgelig er det to som er ansvarlig for babyen. Men jeg kjenner flere jenter som har ikke felles økonomi med sine samboere eller men og må "spøre" etter penger for eget bruk og for barnet.

Merkelig omgangskrets du har da. Når mor er hjemme med barnet og far er ute i jobb, så belaster da ikke hun faren på noen måte. Å få barn er jo et valg de har tatt sammen, og i det man får barn, så forsvinner dette med mine/dine penger litt. Hvis en far klager på at han må "forsørge" mir og barn i påvente av bhg-plass, så tenker jeg at han ee svært umoden.

Her i hus har vi rimelig delt økonomi. Hvis jeg er blakk, får jeg hos han hvis det er noe jeg må ha. Samme gjelder hvis han er blakk.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet dette ikke er myntet på meg eller min dagbok, menneh..

Tror du ikke at alle som prøver er innom terminkalkulatorer sytten ganger per prøveperiode og sjekker hva som blir mulig termin dersom spiren sitter nå? Enn nå da? Og dersom atte nå? Den magiske barnehagegrensen er heller ikke noe som er ukjent for de som er prøvere. Hadde Missdior blitt gravid ved et uhell og bestemt seg for å gjøre det beste ut av det, så hadde rådene dine vært på sin plass, for da er det lett å tenke at det er slike ting man ikke følger med på i aviser, media og diskusjonsforumer. Men prøvere (spesielt langtidsprøvere) vet som regel godt hvilke rettigheter man har...

En annen ting er at det finnes mange områder som ikke har så stort pressområde. Jeg kjenner mange som har fått barnehageplass fra januar av, noe som vil passe Missdior perfekt.

Selv om man er prøver i over et år, kan man få "overaskelser" over hvor mye barnet egentlig "koster" per mnd. Dersom MissDior er i første tremester og får babyen om vinteren, er det lurt å spare opp buffer nå!

Det virker som om du går ut fra at Missdior IKKE har buffer? At hun ikke har spart? At hun ikke er klar over at Livet AS (ikke bare Barn AS) har uventede ugifter iblant? Har hun bodd for seg selv i flere år, så er hun trolig vant til overaskende vinduskonvolutter i postkassa. Hun jobber, betaler skatt, legger inn overtidstimer, tar ansvar. Hvorfor går du ut fra at hun er uvitende? Ser du ikke hvor hårreisende nedlatende du fremstår?

Disse pengene kan man bruke ved ulønnet permisjon uten å tenke at man er ekstra belastning for mannen når bare han tjenner.

Disse jentene burde kanskje vært mer selektive i valg av mann. Istedet for at Missdior skal være forberedt på at MrDior er like blåst i hodet som mannfolkene til disse jentene du kjenner. Se på en kalender. Det står 2014, ikke 1914. Jeg har selv termin noen uker etter den magiske BHG-grensen, og må derfor være forberedt på å passe barn hjemme i så mye som ett helt år ubetalt (dvs, med kontantstøtte, så ikke HELT ubetalt), og hos oss vil dette løses i at far tar 6 mnd ulønnet perm (SJOKK HORROR OMG RING VG EN MANN PASSER BARN) og svigermor som en pensjonist vil være dagmamma i resterende periode. Min mann må derfor stole på MIN inntekt i denne perioden.

Hvorfor går du ut fra at Miss og MrDior ikke har tenkt å evt dele opp ulønnet permisjon om det trengs? Kanskje de kjenner en fantastisk dagmamma? Kanskje de har pensjonerte besteforeldre som kan trå til, mer enn sultne på å tilbringe tid med fantastiske MissDior Jr som er på vei?

Du er så skrekkelig nedlatende i hver en eneste setning du kommer med at jeg ble nesten stum. Også fikk jeg lyst til å si fryktelig mye i stedet for å være stum.

...beklager at jeg stjal rampelyset i dagboka di, Missdior. Men du har utøy i dagboka di, her må det sprøytemiddel og galle til. :fnise:

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken str kjøpte du bamsedressen i? Jeg har så lyst til å shoppe som en gal, men jeg vil jo ikke kjøpe masse ting som bare blir brukt én gang. Skal selvsagt kjøpe plagg i litt forskjellige størrelser, så jeg kan fordele utover, men den dressen kan jo brukes fint på vinteren, f.eks.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken str kjøpte du bamsedressen i? Jeg har så lyst til å shoppe som en gal, men jeg vil jo ikke kjøpe masse ting som bare blir brukt én gang. Skal selvsagt kjøpe plagg i litt forskjellige størrelser, så jeg kan fordele utover, men den dressen kan jo brukes fint på vinteren, f.eks.?

Jeg kjøpte faktisk den dressen :fnise: og kjøpte i strl 68 for å "sikre" meg litt at den ikke blir for liten :biggrin: Endret av Saraby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Link til denne dressen som dere snakker om? Ikke at jeg får "lov" av min evig pessimistiske samboer å kjøpe noe enda da :fnise: Jeg fikk ikke "lov" til å kjøpe mammaklær på salg engang! :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en nyyyyydelig dress i str. 74 fra name it. Sånn bamsedress altså. Den er hvit med fine, brune knapper. :) Gleder meg til å bruke den igjen. Uansett kjønn for øvrig, for den er jo unisex. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...