Gå til innhold

En bra scifi-film eller serie?


Muscae

Anbefalte innlegg

Den er det. Det er en krimdrama med elementer av scifi. Om du synes den ikke er scifi NOK er noe annet. Det er uansett en kjempeflott og bra film.

Den er satt til nåtid. Med voiceover fra en person som er død. Religiøs kvasi muligens. Ikke scifi. Det er en krim-drama-film

Anonymous poster hash: 2feb2...610

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er satt til nåtid. Med voiceover fra en person som er død. Religiøs kvasi muligens. Ikke scifi. Det er en krim-drama-film

Anonymous poster hash: 2feb2...610

For å presisere så er den er ikke nåtid, den er satt til 70-tallet. Jeg mener den er science fiction på biten; "som skildrer en tenkt framtid ".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger også post-apokalyptiske filmer. :)

Sjekk Snowpiercer. Litt sær, men.

Den så ikke sær ut i det hele tatt, ganske typisk hollywood. Lyst å se, finne er jeg ka streame :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun filmer du skriver du ikke liker som er gitt ut i denne perioden. Så lenge du ikke er åpen for mer smalere filmer.

Hvorfor spør du egentlig om råd når du allerede vet hva du vil og ikke vil se?

Altså ikke vondt ment

Jeg spør ikke om smale filmer fra 80 tallet, eller kultfilmer fra 70 tallet. Jeg liker rett og slett ikke det.

Jeg liker nyere produksjoner, med nyere spesialeffekter, gode skuespillere og et solid budsjett, som gir rom for at handlingen driver filmen fremover, der en ikke er avhengig av en haug med merkelig dialog/monolog for å se sammenhengen.

Jeg spør fordi jeg ikke sitter og følger med alle filmene som kommer ut. Jeg ser ekstremt lite på tv og kino, og den eneste reklamen jeg ser for nye filmer, er den jeg selv oppsøker på youtube. Derfor er det vel ikke så rart at jeg spør her, der folk sikkert har fått med seg flere filmer enn jeg har.

Jeg er ingen "filmelsker" som bare elsker filmer som ingen andre har sett, på lik linje som jeg ikke er en "musikkelsker" som kritiserer alle som hører på "kommers" musikk. Jeg ønsker bare tips om filmer jeg ikke har hørt om, og da må jeg nesten få lov å skrive hva jeg liker og ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Star gate Universe?

The Road

Orphan Black

Moon

Endret av Stjernesol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter den der med han der duden som hadde hjernen sveipet og når han skulle få et nytt minne, så gikk alt til helsike? Den er også bra.

Jada. Jeg husker ikke navn. Ever.

Tenker du på Total Recall? Da må det i så fall være originalen med Arnold Schwarzenegger. Den ruler.

Get your ass to Mars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Postman, Mad Max 2, Blade Runner, Terminator 1 og 2, The Road, 12 monkeys, Waterworld, Jericho, Jeremiah, The Stand, The Matrix, Soilent green, I am legend, Equilibrium, Judge Dredd, Doomsday, Dark CIty,

Hvorfor er du negativ til filmer eldre enn 90tallet? Det er jo scififilmer så de er jo satt til en fjern fremtid uansett.

Silfen: Paycheck?

Andre forslag til filmer: The Island, District 9, Inception, V for Vendetta, Truman Show, The Iron Giant, Gattaca, Minority report, I Robot, Fifth Element, Looper, Total Recall, Source code, Cube, Contact, Deep impact, Idiocracy,

Jeg har muligens funnet det eneste forsonende trekket ved Guybrush. Når revolusjonen kommer, skal jeg legge inn et godt ord for deg. Men jeg anbefaler deg å holde kjeft om "The Island". Alle vet at den sugde.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

STort sett temmelig tvilsom.

Men måtte jo se den likevel.

Nå har jeg begynt på dr who på nytt. Loving it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har sett Cloud Atlas som har lest boken? Jeg syns nemlig boken var skikkelig kjedelig :sjenert: Men traileren ser jo ok ut, og når dere skryter sånn her inne får jeg jo lyst å se den også. Men viss dere syns boken var bedre gidder jeg ikke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har sett Cloud Atlas som har lest boken? Jeg syns nemlig boken var skikkelig kjedelig :sjenert: Men traileren ser jo ok ut, og når dere skryter sånn her inne får jeg jo lyst å se den også. Men viss dere syns boken var bedre gidder jeg ikke :fnise:

Boken er alltid bedre :) Traileren fremstiller det nesten som en actionfilm mens det jo er en langt dypere handling enn som så. Dette er nok også forklaringen på at filmen ikke gjorde det så skarpt på kino som produsentene håpet. Typisk problem når distributøren fremstiller filmen som noe annet enn den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sitronmelisse

Moon (2009):

Hovedpersonen Sam Bell (spilt av Sam Rockwell) har en tre års kontrakt på månen for Lunar Industries, og har som oppdrag å sende tilbake forsyninger av Helium-3 (det mest rene og effektive drivstoffet utvunnet av månestein) tilbake til jorda. Han er den eneste som jobber på månebasen bortsett fra roboten GERTY (stemmen er spilt av Kevin Spacey). Sam Bell føler seg mer og mer ensom og isolert mot slutten av kontrakten og begynner å hallusinere. Han drar ut med bulldoseren for å høste inn månestein og blir utsatt for en ulykke, men når han våkner oppdager han at han ikke er alene.

Inception (2010):

Handlingen er satt til en verden hvor drømmer i stor grad styrer verdens rundgang. Dom Cobb (Leonardo DiCaprio) er verdens beste på en illegal ting kalt "extraction" – han kan bryte seg inn i folks drømmer og stjele ideer – noe han både har profittert på og tapt på, siden han også mistet familien på grunn av evnene sine, og samtidig er en av Amerikas mest ettersøkte menn. Sammen med sin trofaste kompanjong Arthur (Joseph Gordon-Levitt) utgjør han et uslåelig team – inntil arkitekten deres gjør en alvorlig feil, og Cobbs høyeste ønske om å få dra hjem til barna går i vasken.

eXistenZ (1999):

In the near-future, organic virtual reality game consoles known as "game pods" have replaced electronic ones. The pods are attached to "bio-ports", outlets inserted at players' spines, through umbilical cords. Two game companies, Antenna Research andCortical Systematics, compete against each other. In addition, a group of "realists" fights both companies to prevent the "deforming" of reality.

The mist (2007):

The morning after a violent thunderstorm, a thick unnatural mist quickly spreads across the small town of Bridgton, Maine, reducing visibility to near-zero and concealing numerous species of bizarre creatures which viciously attack anyone and anything that ventures out into the open.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke robotfilmer og krigsfilmer, som star trek, star wars, osv. Dermed anser jeg battlestar galacica som uaktuell

Du burde helt klart gi Battlestar Galactica en sjanse. Serien er også en god blanding av drama og thriller, med mye handling knyttet til hverdagslivet til de overlevende på romskipene som reiser rundt i rommet på jakt etter en ny planet å slå seg ned på. Pluss, her ser de fleste robotene ut som mennesker. Så det er virkelig ikke mange minuttene med krig og roboter du må holde ut hver episode ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men måtte jo se den likevel.

Nå har jeg begynt på dr who på nytt. Loving it.

What`s not to love? :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...