Gå til innhold

En bra scifi-film eller serie?


Muscae

Anbefalte innlegg

Jeg liker filmer der handlingen foregår i fremtiden, eller der menneskeheten sliter med ulike ting som feks. må finne mat for å overleve, all strøm er borte, kun noen få mennesker igjen, menneskene er syke osv. Det kalles vel også katastrofefilmer. Men også rene fremtidsfilmer, der man nytter ny teknologi til å løse drapssaker, eller kontollere befolkningen osv. Er ikke interessert i Star Wars, Star Trek eller slike verdensrom-krigsfilmer.

Jeg så nylig Oblivion, og kjente at jeg savner å se slike filmer (mannen er mer sånn politi-film/serie). Kan noen tipse meg om noen bra filmer? De kan godt være nye, men også noen år gamle. Ikke eldre enn 90-tallet (Tilbake til fremtiden er utelukket ;) )

Edit: Og serier så klart! Vi ser allerede the walking dead.

Endret av Kjemi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du beskriver jo Battlestar Galactica her


3timers film etterfulgt av serie på 4 sesonger.

Endret av kråkefjas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en britisk en, men jeg husker ikke hva den het. Uansett så ble den kansellert etter en sesong, men den var fiiin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter den der med han der duden som hadde hjernen sveipet og når han skulle få et nytt minne, så gikk alt til helsike? Den er også bra.

Jada. Jeg husker ikke navn. Ever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Survivors het den britiske

Revolution som nettopp gikk på tv

Firefly som du finner på netflix

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doctor Who



Anonymous poster hash: 9b27f...9c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doctor Who

Anonymous poster hash: 9b27f...9c1

Og Torchwood. Og The sarah Jane chronicles om man føler seg litt barnslig. Og så tegnefilmserien om Dr Who.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Postman, Mad Max 2, Blade Runner, Terminator 1 og 2, The Road, 12 monkeys, Waterworld, Jericho, Jeremiah, The Stand, The Matrix, Soilent green, I am legend, Equilibrium, Judge Dredd, Doomsday, Dark CIty,

Hvorfor er du negativ til filmer eldre enn 90tallet? Det er jo scififilmer så de er jo satt til en fjern fremtid uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter den der med han der duden som hadde hjernen sveipet og når han skulle få et nytt minne, så gikk alt til helsike? Den er også bra.

Jada. Jeg husker ikke navn. Ever.

Johnny Mnemonic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Postman, Mad Max 2, Blade Runner, Terminator 1 og 2, The Road, 12 monkeys, Waterworld, Jericho, Jeremiah, The Stand, The Matrix, Soilent green, I am legend, Equilibrium, Judge Dredd, Doomsday, Dark CIty,

Hvorfor er du negativ til filmer eldre enn 90tallet? Det er jo scififilmer så de er jo satt til en fjern fremtid uansett.

Eller fjern fortid i bsgs tilfelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waterworld tenkte jeg på her om dagen og det er faktisk en av mine favoritter. Og så The postman, eller hva den heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Silfen: Paycheck?

Andre forslag til filmer: The Island, District 9, Inception, V for Vendetta, Truman Show, The Iron Giant, Gattaca, Minority report, I Robot, Fifth Element, Looper, Total Recall, Source code, Cube, Contact, Deep impact, Idiocracy,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silfen: Paycheck?

Andre forslag til filmer: The Island, District 9, Inception, V for Vendetta, Truman Show, The Iron Giant, Gattaca, Minority report, I Robot, Fifth Element, Looper, Total Recall, Source code, Cube, Contact, Deep impact, Idiocracy,

Total recall. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hva heter den der fra SA? District 9? Er det den med de bugsene?

Endret av Silfen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Total recall. ;)

Ahhh, for meg er total recall den gamle fra 80tallet :P derfor jeg ikke tok den når du nevnte nyere og sikkert siktet til den nye utgaven :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hva heter den der fra SA? District 9? Er det den med de bugsene?

Jupp det er district 9. Den som ble lagd basert på en kortfilm noen studenter lagde før de fikk hollywoodfinansiering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh, for meg er total recall den gamle fra 80tallet :P derfor jeg ikke tok den når du nevnte nyere og sikkert siktet til den nye utgaven :P

Det er en hel bunch av dem, så det kunne jo vært hvilken som helst med den beskrivelsen jeg gav. ;)

Hva heter forresten den med hun der jenten som blir gravid etter at hele jordens befolkning er blitt sterile?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en hel bunch av dem, så det kunne jo vært hvilken som helst med den beskrivelsen jeg gav. ;)

Hva heter forresten den med hun der jenten som blir gravid etter at hele jordens befolkning er blitt sterile?

Children of men. Den med Julianne Moore :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...