AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #81 Skrevet 2. juni 2014 Løs er så morsomt uttrykk... la oss se på ordboken. løs detachable, free, loose (løːs) adjektiv 1. som ikke er festet el. dårlig festet, Hunden var løs. Håndtaket er løst. slå seg løs - more seg uten bekymringer 2. i usammenhengende deler selge noe løst eller i pakker snakke om løst og fast - snakke om alt mulig 3. som ikke er tett el. hardt, mots. fast hilse med et løst håndtrykk ha løs avføring 4. som ikke er grundig gjort, ubekreftet løse rykter en løs beregning 5. gå løs på - angripe person fysisk el. verbalt; ta fatt på et arbeid gå løs på motstanderen gå løs på neste oppgave Ah,se her. En som ikke fester seg. Er det det du er redd for ts? å ikke kunne feste deg som et håndtak til en vegg? eller ha fast kjæreste? Løs på tråden. Det er et spesielt uttrykk,men mennesker er ikke garn. Jeg forstår ikke hvorfor slike fantasifulle uttrykk,som egentlig ikke betyr noe særlig skal ha så stor betydning i livene våres. Jeg syns ikke mennesker er "løse". De er ikke garn. Hvis en dame ønsker sex,og skaffer seg,hvordan er hun billig da? Man nedsetter kvinner,menn og mennesker til objekter når man sier det på den måten. Kroppen deres er kun til for å bli brukt, og alt man gjør er å selge seg selv. Dine moraler om sex og samliv er selvsagt noe annet. Noe mer realt og mye mer interessant å snakke om,syns jeg. Og det er jo opp til deg å definere på hva du ser på som moralsk og etisk rett oppførsel når det kommer til sex. Er det umoralsk å ha sex med mange? hvorfor det? er det uetisk? for "løst" er det faktisk ikke. Anonymous poster hash: f43e2...7a2 Anonymous poster hash: f43e2...7a2 3
Cathrine88 Skrevet 2. juni 2014 #82 Skrevet 2. juni 2014 Det er jo din mening. TS spurte om hun var løs på bakgrunn av seksuell historikk - har man hatt ons så er man per definisjon løs. Enkelt og greit Anonymous poster hash: ae297...e89 Og dette tåpelige stempelet har man altså resten av livet, etter deres mening? En 70-åring er løs fordi han hadde to ONS i sin ungdom, selv når han har vært trofast mot samme dame de femti årene etterpå? Og nei, TS er ikke løs. 5
Gjest Evel Skrevet 2. juni 2014 #83 Skrevet 2. juni 2014 Nei, for når noen opplever å få slengt dette ordet etter seg som en nedgradering, så løfter du deg ikke opp ved å benekte at ditt antall gjør deg til det de prøver å definere deg som. Du hevder deg ved å bære definisjonen på en positiv måte. Ja, hva er galt med å være løs? Hva er galt med å lære seg å kjenne flere enn en seksuelt? Man kan ikke gjøre subjektive ord definisjoner mektige ved å nekte andre å bruke dem. Fordi jeg er ikke løs bare fordi jeg har sex med flere enn eksen. Derfor. Jeg nekter å finne meg i at andre ser ned på meg og andre kvinner bare fordi vi faktisk liker å ha sex og møter kanskje en mann en kveld og møter en potensiell kjæreste senere. Ordet løs har ingenting i vokabularet å gjøre når det gjelder seksualitet. Ferdig snakka. 2
Teeden Skrevet 2. juni 2014 #84 Skrevet 2. juni 2014 Løs vil aldri bli sett på som noe positiv uansett. Så hvorfor kalle folk det? Fordi det er en grei beskrivelse av en viss form for seksuell oppførsel? Jeg foretrekker å vite at en jente er løs kontra vanskelig når jeg blir kjent med henne, så no harm done for henne at jeg definerer henne slik.
Gjest Evel Skrevet 2. juni 2014 #85 Skrevet 2. juni 2014 Hvorfor er det feil? Hvorfor er ikke en person som har helt uforpliktende sex løsere enn en som bare har det i forhold? Anonymous poster hash: ae297...e89 Fordi ordet løs brukes nedsettende og er ikke ett reelt eksisterende begrep som omhandler antall sexpartnere i og i utenfor et forhold. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #86 Skrevet 2. juni 2014 Og dette tåpelige stempelet har man altså resten av livet, etter deres mening? En 70-åring er løs fordi han hadde to ONS i sin ungdom, selv når han har vært trofast mot samme dame de femti årene etterpå? Og nei, TS er ikke løs. Stempel? Hør på dere selv, det er dere som assosierer det med noe negativt. Og en person er for øvrig ikke nødvendigvis alltid løs, en 70 åring som hadde det i sin ungdom kan en vel si var løs. Anonymous poster hash: ae297...e89 1
Gjest Pheel Skrevet 2. juni 2014 #87 Skrevet 2. juni 2014 Og dette tåpelige stempelet har man altså resten av livet, etter deres mening? En 70-åring er løs fordi han hadde to ONS i sin ungdom, selv når han har vært trofast mot samme dame de femti årene etterpå? Og nei, TS er ikke løs. Da (var) han lett på tråden, eller lå litt rundt, i sin ungdomstid.
Eriks Skrevet 2. juni 2014 #88 Skrevet 2. juni 2014 (endret) Nei, det synes jeg ikke Og jeg er uengig med hun som mener at å ha ONS er definasjonen på det å være løs/lett på tråden. Er man løs tar man "hver eneste" som legger an på en. Om man blir lagt an på av fem gutter hver helg man er på byen og bare har ONS tre ganger i året er man langt fra løs/lett på tråden! Hva slags jenter er det som henger på kjøttmarkedet hver eneste helg? Er hun løs fordi hun ligger med folk? Tja. La oss si hun var i et forhold med alle hun ligget med. Et forhold som varte et par uker, og la oss si hun startet når hun var 15, og hadde nå et antall på 40. Er hun fortsatt løs, da? For, hun har jo vært sammen med alle, har hun ikke? Da er man jo like løs som hun andre som har ligget med 15 stykker hvor, la oss si, 10 av dette har vært kortvarige flørt/ONS mens 5 har vært langvarige forhold. Hun har også startet når hun var 15. Forstår du hvor jeg vil hen? Da er jo alle man har sex med utenfor ekteskapet .. er etter deres def. løse. Om man henger og ligger sammen i bare 2 uker er det vel ikke et forhold? Ikke i mine øyne hvertfall. Endret 2. juni 2014 av Eriks
Cathrine88 Skrevet 2. juni 2014 #89 Skrevet 2. juni 2014 Stempel? Hør på dere selv, det er dere som assosierer det med noe negativt. Og en person er for øvrig ikke nødvendigvis alltid løs, en 70 åring som hadde det i sin ungdom kan en vel si var løs. Anonymous poster hash: ae297...e89 Da (var) han lett på tråden, eller lå litt rundt, i sin ungdomstid. TS har hatt tre sexpartnere de siste fem årene. Hun ligger ikke akkurat rundt. 1
Skilpadden Skrevet 2. juni 2014 #90 Skrevet 2. juni 2014 Hva slags jenter er det som henger på kjøttmarkedet hver eneste helg? Om man henger og ligger sammen i bare 2 uker er det vel ikke et forhold? Ikke i mine øyne hvertfall. Da blir jo forhold også et definisjonsspørsmål! Akkurat som ''å være løs''. Jeg bare syns det blir altfor dumt å kalle folk for det ene og det andre 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #91 Skrevet 2. juni 2014 Fordi ordet løs brukes nedsettende og er ikke ett reelt eksisterende begrep som omhandler antall sexpartnere i og i utenfor et forhold. Da er i så fall ikke løsningen å feie et begrep under teppet, da vil man jo for alltid stigmatisere det. Hva som er reell begreper blir en fryktelig lang diskusjon, men man kan si det så kort som at mennesker alltid har benyttet referanser fra den objektive virkeligheten til å beskrive ikke-taktile relasjoner. Anonymous poster hash: ae297...e89
Teeden Skrevet 2. juni 2014 #92 Skrevet 2. juni 2014 Fordi jeg er ikke løs bare fordi jeg har sex med flere enn eksen. Derfor. Jeg nekter å finne meg i at andre ser ned på meg og andre kvinner bare fordi vi faktisk liker å ha sex og møter kanskje en mann en kveld og møter en potensiell kjæreste senere. Ordet løs har ingenting i vokabularet å gjøre når det gjelder seksualitet. Ferdig snakka. Nei, for igjen antar du at andre forbinder dette ordet like negativt som deg. Hvorfor skal vi ikke kunne skille på de som kun har hatt sex med den ene kjæresten sin og de som har hatt sex i tillegg til forholdene sine fordi de også liker sex? Hvofor skal man ikke kunne definere folk etter egne seksuelle preferanser når man også dømmer og definerer folk ut i fra utseende og personlige preferanser?
Gjest Evel Skrevet 2. juni 2014 #93 Skrevet 2. juni 2014 (endret) Da er i så fall ikke løsningen å feie et begrep under teppet, da vil man jo for alltid stigmatisere det. Hva som er reell begreper blir en fryktelig lang diskusjon, men man kan si det så kort som at mennesker alltid har benyttet referanser fra den objektive virkeligheten til å beskrive ikke-taktile relasjoner. Anonymous poster hash: ae297...e89 Jeg velger å krige mot slike holdninger. Hva velger du? Det får du svare på for deg selv. Så vet jeg hva jeg står for. Endret 2. juni 2014 av Evel 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #94 Skrevet 2. juni 2014 Jeg har de ONS jeg vil, og en eventuell kjæreste kommer ikke til å få vite om det senere. Ferdig med den saken. :-) Ingen er "løse". Anonymous poster hash: 4273e...f6c 2
Gjest Evel Skrevet 2. juni 2014 #95 Skrevet 2. juni 2014 Nei, for igjen antar du at andre forbinder dette ordet like negativt som deg. Hvorfor skal vi ikke kunne skille på de som kun har hatt sex med den ene kjæresten sin og de som har hatt sex i tillegg til forholdene sine fordi de også liker sex? Hvofor skal man ikke kunne definere folk etter egne seksuelle preferanser når man også dømmer og definerer folk ut i fra utseende og personlige preferanser? Fordi det er unødvendig å dømme på denne måten. Om noen ikke ser hvor negativt det er, så håper jeg at de innser det en vakker dag. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #96 Skrevet 2. juni 2014 Jeg velger å krige mot slike holdninger. Hva velger du? Det får du svare på for deg selv. Så vet jeg hva jeg står for. Man kan gjerne ta for seg holdningene, men om man skal unngå ulike ord i forskjellige sammenhenger så bærer det fort galt av sted. Anonymous poster hash: ae297...e89
Gjest Evel Skrevet 2. juni 2014 #97 Skrevet 2. juni 2014 Man kan gjerne ta for seg holdningene, men om man skal unngå ulike ord i forskjellige sammenhenger så bærer det fort galt av sted. Anonymous poster hash: ae297...e89 Da er det kanskje bedre å bruke ordet løs der det hører hjemme, som oi, denne buksen var litt for løs til meg.. For eksempel. Tar kvelden nå. Trøtt. God natt alle kg'ere 2
Gjest Pheel Skrevet 2. juni 2014 #98 Skrevet 2. juni 2014 Jeg har de ONS jeg vil, og en eventuell kjæreste kommer ikke til å få vite om det senere. Ferdig med den saken. :-) Ingen er "løse". Anonymous poster hash: 4273e...f6c Skammer du du deg sånn at du ikke tør å si det dersom h*n skulle spørre? 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #99 Skrevet 2. juni 2014 Skammer du du deg sånn at du ikke tør å si det dersom h*n skulle spørre? Nei, men jeg kommer ikke til å la gammeldagse, utdaterte holdninger ødelegge noe i kjærlighetslivet mitt. Vi lever i 2014. Anonymous poster hash: 4273e...f6c 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #100 Skrevet 2. juni 2014 La oss se på flere uttrykk. "ingen vil ha kuen hvis melken er gratis" Akkurat samme som uttrykket "løs" er dette en begrep som gjør mennesker om til objekter. En kvinne er ikke en ku. Og sex handler ikke om å "gi fra seg" noe som helst. "ingen vil ha et eple som 10 andre menn ha tatt bit av" enda en forferdelig uttrykk, på lik linje med "løs". Her forteller man menn og kvinner at etter å ha hatt sex,har den personen tatt "en bit" av deg. Dette er så feil som det kan bli! ingen kan "eie" andre mennesker! Vi er ikke slaver eller objekter. Og er dette noe du hadde sagt til en jente som ble voldtatt? "synd at den stygge fæle mannen alltid kommer til å ha en bit av deg da!" usj,nei. Kroppen din e bare din,den kan ingen ta fra deg eller styre. Folk kan prøve. De kan fortelle deg hvem du bør ligge med, hvordan du bør kle deg osv,men de kan aldri ta den,ikke hvis du ikke lar dem. Til og med hvis noen kutte av deg armen,så har de ikke kroppen din. De har bare en bit av en menneskekropp,som ikke lengre er din engang. Mennesker er ikke objekter. Sex er ikke noe man "gir",sex er noe man opplever og er med på. Og ikke døm mennesker du mener er umoralsk, døm heller deg selv for måten du opptrer for folk som du mener umoralske. Anonymous poster hash: f43e2...7a2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå