Gå til innhold

er jeg lett på tråden?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fordi det er mange for de som for eksempel har vært i ett og samme forhold med en partner siden studiene. Altså, 15 kan være ganske høyt over det en stor del av befolkningen kommer til å ha, så jeg skjønner ikke hvorfor 15 ikke skal være løst når 40 er det? Eller 70? ALtså, er det det alle ikke tåler, å bli sammenlignet med de som ikke husker antallet sitt eller? Er det altså mange av de som har mange partnere som mener at det faktisk kan bli for mange til slutt? Ja, hun er løs, etter manges standard, men det spiller jo ingen rolle. Om noe så må man slutte å ta seg så nær av å bli kalt det, så slutter man også å bry seg om hvor mange ligg andre definerer som å være løs

Eller man kan slutte med å bruke begrepet løs. Fordi antall sexpartnere er en privatsak.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det vedkommer ikke saken. Og det spiller ingen verdens rolle. :)

Om du mener det ikke er relevant så er det kanskje en ide å unngå å trekke det inn som et argument. Litt sånn flawed-logic..Jeg setter frem argument A, og så nei vent... I neste vending mener jeg visst at A ikke skal benyttes likevel...

Anonymous poster hash: ae297...e89

• Liker 1
Gjest Pheel
Skrevet

Men altså, da vil jo du til slutt også få x antall partnere. Og siden vi definerer dem som har ONS som løse, vil jo de også ha et antall partnere, ergo du vil være like løs som dem som har hatt like mange partnere som deg (forskjellen er at de har hatt ons). Så da er du like løs som dem som har ons :fnise:Anonymous poster hash: ec9ac...3cd

Nå har ikke jeg mange partnere bak meg og sannsynligvis vil jeg heller aldri få det da jeg har slått meg til ro, men nei, å være løs defineres ikke nødvendigvis i antall partnere, men hvem du har ligget med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er hun løs fordi hun ligger med folk? Tja. La oss si hun var i et forhold med alle hun ligget med. Et forhold som varte et par uker, og la oss si hun startet når hun var 15, og hadde nå et antall på 40. Er hun fortsatt løs, da? For, hun har jo vært sammen med alle, har hun ikke?

Da er man jo like løs som hun andre som har ligget med 15 stykker hvor, la oss si, 10 av dette har vært kortvarige flørt/ONS mens 5 har vært langvarige forhold. Hun har også startet når hun var 15.

Forstår du hvor jeg vil hen? Da er jo alle man har sex med utenfor ekteskapet .. er etter deres def. løse.

Det er jo intensjonen bak det som er det essensielle. Man er ikke løs dersom utangspunktet var at man ønsket et forhold, men man er løs om man bare har ons uten ønske om noe mer.

• Liker 1
Skrevet

Nå har ikke jeg mange partnere bak meg og sannsynligvis vil jeg heller aldri få det da jeg har slått meg til ro, men nei, å være løs defineres ikke nødvendigvis i antall partnere, men hvem du har ligget med.

Nå støtter du jo bare AB sin mening. Har du ligget med 15 forskjellige, og vært i et forhold med alle de ... ja da er du ikke løs? Håper du ser den selv :)

Skrevet

Jeg ser ingenting galt i å være løs, og kommer derfor ikke til å benekte en sånn harmløs og ufarlig definisjon skapt av folk som vil kontrollere hvor mange sexpartnere du bør og skal ha. Derfor syns jeg ts også tilhører kategorien løs uten at jeg mener det er noe annet enn positivt med det.

Du, som mann vil ikke du erfare hvor negativt ordet løs er. Derfor skal dette ordet sluttes å brukes. Å si at noen er løs, er et skjellsord.

AnonymBruker
Skrevet

Da faller hele argumentet ditt for sin egen urimelighet, du dømmer andre som har ONS som løse. Men om de har hatt la oss si 3 ons og du har hatt 3 partnere. Så har du fremdeles hatt sex med 3 ulike menn, akkurat som disse har hatt sex med 3 ulike menn. Den eneste forskjellen er at du kanskje har hatt flere runder med samme menn, da har du i tillegg hatt mer sex. Og per definisjon er mer løsere enn dem som kun har hatt 3 partnere en gang hver.

Anonymous poster hash: ec9ac...3cd

• Liker 3
Skrevet

Om du mener det ikke er relevant så er det kanskje en ide å unngå å trekke det inn som et argument. Litt sånn flawed-logic..Jeg setter frem argument A, og så nei vent... I neste vending mener jeg visst at A ikke skal benyttes likevel...

Det relevante her er at ordet løs er et skjellsord, og derfor skal sluttes å bruke nå som vi lever i en opplyst tid.

Så kan du kverulere så mye du vil.

Skrevet (endret)

Det er jo intensjonen bak det som er det essensielle. Man er ikke løs dersom utangspunktet var at man ønsket et forhold, men man er løs om man bare har ons uten ønske om noe mer.

Jeg kjenner ei som syns mine 12 var for mange, mens hennes 6 var helt OK fordi hun var i et forhold med alle de. Tja, jeg finner det vanskelig å tro at man i løpet av sitt 19 årige (jeg er eldre) lange liv, finner 6 forskjellige mennesker å dele sitt liv med.

Å være i et forhold er ikke så ''hellig'' nå for tiden. Det er heller ikke alle som er i et forhold av rette grunner .. ergo, man er ikke mindre løs. Det er fortsatt 6 forskjellige menn du har ligget med.

Endret av Skilpadden
Gjest Knuse
Skrevet

Om ikke løs, så lett på tråden, ja.. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det relevante her er at ordet løs er et skjellsord, og derfor skal sluttes å bruke nå som vi lever i en opplyst tid.

Så kan du kverulere så mye du vil.

Det er jo din mening. TS spurte om hun var løs på bakgrunn av seksuell historikk - har man hatt ons så er man per definisjon løs. Enkelt og greit :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ei som syns mine 12 var for mange, mens hennes 6 var helt OK fordi hun var i et forhold med alle de. Tja, jeg finner det vanskelig å tro at man i løpet av sitt 19 årige (jeg er eldre) lange liv, finner 6 forskjellige mennesker å dele sitt liv med.

Å være i et forhold er ikke så ''hellig'' nå for tiden. Det er heller ikke alle som er i et forhold av rette grunner .. ergo, man er ikke mindre løs. Det er fortsatt 6 forskjellige menn du har ligget med.

Det spiller ingen rolle at du syntes det, om hun hadde intensjon om å være sammen med dem, men opplevde at det gikk i dass så er hun fortsatt ikke løs. Men man er løs om man bare har sex for sexens skyld som i et ons.

• Liker 1
Skrevet

"Løs på tråden" er en definisjon som brukes om andre for å opphøye seg selv til noe bedre. I noen samfunn blir man sannsynligvis ansett som løs på tråden ved å vise hud overhodet. Smålig uttrykk.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo din mening. TS spurte om hun var løs på bakgrunn av seksuell historikk - har man hatt ons så er man per definisjon løs. Enkelt og greit :)

Ja det tror vel du, men det er helt feil.. :fnise:

Skrevet

"Løs på tråden" er en definisjon som brukes om andre for å opphøye seg selv til noe bedre. I noen samfunn blir man sannsynligvis ansett som løs på tråden ved å vise hud overhodet. Smålig uttrykk.

Og det er akkurat det jeg har forsøkt å banke inn i noen skaller her... Takk!

Gjest Pheel
Skrevet

Da faller hele argumentet ditt for sin egen urimelighet, du dømmer andre som har ONS som løse. Men om de har hatt la oss si 3 ons og du har hatt 3 partnere. Så har du fremdeles hatt sex med 3 ulike menn, akkurat som disse har hatt sex med 3 ulike menn. Den eneste forskjellen er at du kanskje har hatt flere runder med samme menn, da har du i tillegg hatt mer sex. Og per definisjon er mer løsere enn dem som kun har hatt 3 partnere en gang hver. Anonymous poster hash: ec9ac...3cd

At man blir mer løs jo flere ganger man har hatt sex med samme partner, ja, da har jeg hørt det òg. Stakkars de som venter til ekteskapet, innen de er 40 er de blitt de løstøsa de også...

Skrevet (endret)

Du, som mann vil ikke du erfare hvor negativt ordet løs er. Derfor skal dette ordet sluttes å brukes. Å si at noen er løs, er et skjellsord.

Nei, for når noen opplever å få slengt dette ordet etter seg som en nedgradering, så løfter du deg ikke opp ved å benekte at ditt antall gjør deg til det de prøver å definere deg som. Du hevder deg ved å bære definisjonen på en positiv måte. Ja, hva er galt med å være løs? Hva er galt med å lære seg å kjenne flere enn en seksuelt? Man kan ikke gjøre subjektive ord definisjoner mektige ved å nekte andre å bruke dem.

Endret av Teeden
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det tror vel du, men det er helt feil.. :fnise:

Hvorfor er det feil? Hvorfor er ikke en person som har helt uforpliktende sex løsere enn en som bare har det i forhold?

• Liker 1
Skrevet

Nei, for når noen opplever å få slengt dette ordet etter seg som en nedgradering, så løfter du deg ikke opp ved å benekte at ditt antall ikke gjør deg til det de prøver å definere deg som. Du hevder deg ved å bære definisjonen på en positiv måte. Ja, hva er galt med å være løs? Hva er galt med å lære seg å kjenne flere enn en seksuelt? Man kan ikke gjøre subjektive ord definisjoner mektige ved å nekte andre å bruke dem.

Løs vil aldri bli sett på som noe positiv uansett. Så hvorfor kalle folk det?

Gjest Pheel
Skrevet

Å ha seg med en man møtte samme kveld og en man kjenner godt og liker så godt at man er blitt sammen med er en vesentlig forskjell. Det ser du vel selv.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...