Gå til innhold

LilleNinja og gubben har fått sin vakre frøken <3


Lilleninja

Anbefalte innlegg

Kan forresten informere at når jeg fiklet med brystene mine i går kveld og i dag, så kom det litt gul råmelk fra venstre pupp hvertfall, og høyre pupp har fått litt mer "cloudy" "puppevann" :P Deeeilige detaljer, just for yooouuu :hjerte:

Vet ikke om det er lov å si at det er ett tegn på at kroppen gjør seg klar til å få baby, jeg? Det er i så fall egentlig eneste tegnet jeg har :P ...

Hihi. For science kan jeg si at jeg har smakt på det som kommer ut. Smaker nada! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, den gjør seg jo definitivt klar. :) Når det er sagt så har for eksempel jeg aldri fått ut en dråpe før fødsel, men har likevel fått masse masse melk. Så det har jo ikke nødvendigvis noe å si om man opplever det eller ikke, men det er jo definitivt ikke et tegn på det motsatte! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi. For science kan jeg si at jeg har smakt på det som kommer ut. Smaker nada! :P

Hahaha, bra du gjør sånt, så jeg slipper :fnise: (Lol, som om jeg ikke kommer til å smake på min egen melk når den kommer for fullt :hoho: )

Tja, den gjør seg jo definitivt klar. :) Når det er sagt så har for eksempel jeg aldri fått ut en dråpe før fødsel, men har likevel fått masse masse melk. Så det har jo ikke nødvendigvis noe å si om man opplever det eller ikke, men det er jo definitivt ikke et tegn på det motsatte! :P

Hehe, nei, håper virkelig ikke det er et tegn på at hun ikke vil ut :P ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var veldig koselig :laugh: Rart å ikke skulle møte henne på morsdagen i år, da, men tenk; kanskje er jeg mamma selv da :jepp:

Det er iallefall siste morsdag du ikke er mamma (og siste moren din ikke er mormor til din datter :rodmer: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si til bebis at hun kan komme i natt, så kan du og missdior være på barsel sammen he he

Det hadde vært koselig, ja :)

Det er iallefall siste morsdag du ikke er mamma (og siste moren din ikke er mormor til din datter :rodmer: )

Ja, tenk på det :nigo: Det var litt trøst, faktisk :jepp:

Hvis jeg skulle fått viljen min og født nå/i helga, så hadde det kanskje vært litt kos å føde om natta, for jordmora mi har nattevakt i helga :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nå offisielt blitt utålmodig på å få ut lillemor... Satt mesteparten av dagen i går og syntes synd på meg selv, fordi fødselen aldri kommer til å starte :snurt: Jeg er fortsatt ikke egentlig lei av å være gravid, for det har jeg stortrivdes med å være hele tiden, og jeg elsker å kjenne lillemor røre seg inne i magen :hjerte: Det er bare det at nå vil jeg ha lillemor i armene mine, lukte på henne, holde henne, se på henne, komme i gang med ammekos... :) Hjelper ikke akkurat når alle jeg snakker med (familie og venner) sier ting som "Når kommer babyen?", "Skjer det noe?", "Kommer ikke lillemor snart?", "Gleder oss til å se lillemor" og sånt. Jeg skjønner jo selvfølgelig at det er sagt i beste mening, men med alt "maset" i det siste så har jeg gått fra å ikke være utålmodig i det hele tatt, til å helst skulle ha gått i fødsel i går :( Vil kose på lillemor..

Har heller ingen tegn til modning eller noe! Ikke usikre tegn engang.. Har blitt litt løsere i magen, men det har jeg vært i snart en uke nå :P ... Og så lekker puppene som aldri før, da..

Siden jeg har blitt så utålmodig nå, stilte gubben modig opp til dyst i går :fnise: Det var... litt pinlig, nesten? :ler: Men målet ble da oppnådd på ett vis :P .. Ikke det at det har hatt noen effekt så langt :dry: Økten ble etterfulgt av hvile, middag, og så gikk jeg like gjerne og la meg for kvelden :P

Var forresten på svangerskapskontroll i går, men fastlegen min var så opptatt at jeg måtte til en annen, mannlig lege.. Tror ikke han har tatt mange svangerskapskontroller før.. Når han skulle måle magen (symfyse/fundus) så fant han ikke skambeinet engang, først :dry: Jeg måtte liksom diskré dra buksa litt lenger ned for at han skulle måle rett, for jeg syns mannlige leger er så kleine at jeg ikke akkurat ville si "Du må nok litt lenger ned".. Så gikk han bort til benken igjen, og jeg måtte spørre "Ehm, vet ikke om du skal ta hjertelyden også, kanskje?". Åja, det måtte vi jo.. *fikle med apparatet*.. Så spør han meg hvor de har pleid å finne hjertelyden, og dette var ETTER at jeg hadde forklart han hvor hodet, rumpa og beina til lillemor var.. Etter å ha lyttet så reiste jeg meg fra benken, så sier jeg "Jeg tar bare litt papir og tørker vekk geleen med jeg".. "Åja, unnskyld!"... Så sitter han med helsekortet mitt lett tilgjengelig, og spør "Har de tatt BT ditt?", eeehm, nei? Så ser jeg over helsekortet etterpå, og han har ikke satt "+" for at jeg går på medisin enda, ikke skrevet inn leiet... Når han sjekket det så sa han forresten "Jeg er usikker på om det er festet nå.."... Ok, mener du jeg skal svare på det?! :/ Nei, herregud, jeg lurer nesten på å bestille ny legetime på mandag, for den kontrollen der følte jeg ikke at jeg fikk noe utav.. Men kanskje jeg kan høre om jm har tid til meg på mandag? :)

Beklager klagestormen, men humøret er ikke akkurat på topp... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin er om tre dager? Det er ikke lenge til hun er her, selv om jeg skjønner godt at du er utålmodig :hug:

Han legen høres jo inkompetent ut..! :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, kjipt med slike leger! Det er grunnen til at jeg velger å kun dra til jordmor, fastlegen min er et surrehue!

Nå er det virkelig spennende, plutselig skjer det :D Jeg kommer til å prøve alle kjerringråd i verden om jeg ikke kjenner tegn til termin :P Lykke til, satser på at det skjer noe til uka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er fastlegen min og. Derfor sluttet jeg å gå til han og går heller til jordmor.

Synes absolutt du skal få bestilt ny time på mandag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo babyboom her i disse ukene nå jo! Missdior er ferdig, så er det deg, malicious, teriyaki... er det flere? husker ikke alle :P Spennende tider! :danse: Jeg husker ikke hva jeg tippa på deg jeg.. har du tippelista di enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du blir utålmodig nå som M er født!:) håper lillemor vil ut å se verden snart! Men kanskje ikke i dag? Er været like ille som det var meldt?

Tror jeg ville hstt ny time jeg også, han hørtes litt vimsete ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin er om tre dager? Det er ikke lenge til hun er her, selv om jeg skjønner godt at du er utålmodig

Han legen høres jo inkompetent ut..! :O

Ja, men menstermin var i dag.. :P Jeg håper virkelig ikke det er lenge til hun er her, nei..

Jepp, jeg ble nesten litt sjokkert selv, gikk derifra og bare "Eeehrm, what just happened?"..

Æsj, kjipt med slike leger! Det er grunnen til at jeg velger å kun dra til jordmor, fastlegen min er et surrehue!

Nå er det virkelig spennende, plutselig skjer det :D Jeg kommer til å prøve alle kjerringråd i verden om jeg ikke kjenner tegn til termin Lykke til, satser på at det skjer noe til uka!

Fastlegen min er helt fantastisk, heldigvis! :) Jeg er i utgangspunktet ikke noe glad i å gå til mannlige leger, så det hjalp jo ikke heller... Jeg liker best å ha en lege som skjønner hvordan det er å HA pupper og mus, ikke bare å kose med dem :fnise: Jeg vet jo at mannlige leger kan være, og som oftest er, like kompetente som kvinnelige leger, men akkurat når det er snakk om graviditet/kjønnsrelaterte ting syns jeg det er greit å ha noen som skjønner hva jeg går gjennom :P .. Også derfor jeg velger kvinnelig lege nærmest mulig min egen alder :) Takk, ja, må skje noe til uka, altså!

Sånn er fastlegen min og. Derfor sluttet jeg å gå til han og går heller til jordmor.

Synes absolutt du skal få bestilt ny time på mandag!!

Skjønner godt at du sluttet å gå dit, da! Ja, det frister, men lurer på å høre med jordmor, både fordi det blir litt flaut å komme tilbake på legesenteret, og fordi jeg kunne tenkt meg en ordentlig prat, egentlig..

Blir jo babyboom her i disse ukene nå jo! Missdior er ferdig, så er det deg, malicious, teriyaki... er det flere? husker ikke alle Spennende tider! Jeg husker ikke hva jeg tippa på deg jeg.. har du tippelista di enda?

Hehe, ja, det blir ordentlig babyboom nå :nigo: Kommer ikke over hvor søt og fin lillegutten til MissDior er :nigo: Spiremor og MissStiles er heller ikke så langt unna, og KaosPåToBein også :jepp: Det er flere, men de jeg kom på i farta ;P

Jeg kan ta frem tippelista, er vel noen som må strykes allerede ^^

Skjønner godt du blir utålmodig nå som M er født! håper lillemor vil ut å se verden snart! Men kanskje ikke i dag? Er været like ille som det var meldt?

Tror jeg ville hstt ny time jeg også, han hørtes litt vimsete ut

Ja, jeg unner MissDior SÅÅÅÅ å ha fått lillegutten sin, men det fikk meg skikkelig babysyk :P Han er jo sååå nydelig også :nigo:

Jeg syns faktisk ikke det er så veldig ille så langt.. Jeg ser jo på havet (tror det er hav?) vi ser i vinduet at det blåser mer og kruser godt på bølgene, men rundt boligen vår er det mer vind som en ganske vanlig, litt mer vindfull, dag :) Kommer noen gode kast med en mellomting mellom snø/hagl som høres godt, da, men det tar seg vel opp etterhvert ^^

LITT vimsete? :fnise: Jaa, kunne tenkt meg en ny kontroll, så lurer på om det blir en tlf til jordmor på mandag :) Men jeg håper selvfølgelig at jeg ikke er "intakt" enda på mandag ;P

En av grunnene til at jeg vil til jm igjen er at jeg har litt angst for å gå overtid :/ Har jo hørt skrekkhistoriene om babyer som dør i mors liv helt på slutten.. Så nå som termin er så nærme så blir jeg mer og mer nervøs for hver dag for at hun ikke skal komme seg trygt ut av magen :/ Fikk nevnt det litt forrige time, men da var eneste hun sa at jeg skulle være påpasselig med å ringe føden med en gang jeg merket endring i bevegelsesmønsteret til lillemor.. Sist jeg var hos jm syntes jeg det hørtes greit ut å gå til 41+3 og så be om å bli igangsatt 41+4 eventuelt, men nå synes jeg at selv det å gå til 41+3 høres kjempeskummelt ut... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tippeliste for lillemor sin ankomst :) :

1. februar:
Havmus

3. februar:
Spiremor

5. februar:
MissStiles

6. februar:
EryMax

7. februar:

Opprinnelig termin/menstermin
Internasjonal termin (40+0)
Tusle

8. februar:

LilleMeg90
Skyblue
*Bakepulver*

9. februar:
FrøkenAnonym

10. februar:

UL-termin
Frk.mh

Blomst12

11. februar:

Teriyaki

12. februar:
La Traviata

13. februar:

Nautika

14. februar:
Androide

KaosPåToBein
MissDior

16. februar:
HopsiDeisi

17. februar:
KissKissBangBang

Jordmor tippet: Natt til 9. februar (hun har nattevakt da)
Gubben sier han har "snakket" med lillemor, og hun hadde visst "kick to confirm" at fødselen skulle starte søndag kveld klokka 19? :P

Endret av Lilleninja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og tippe..hmm 10 februar!

Så kjedelig menåd en så tam kontroll. Virka som du like gjerne kunne tatt en på deg selv. Ville også bestilt time hos jm på mandag hvis ikke du har født!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og tippe..hmm 10 februar!

Så kjedelig menåd en så tam kontroll. Virka som du like gjerne kunne tatt en på deg selv. Ville også bestilt time hos jm på mandag hvis ikke du har født!

Har notert deg :laugh: Liker at du tipper at hun kommer så fort, selv om jeg som sagt begynner å tvile på om jeg noen gang kommer til å være ferdig med å være gravid :fnise:

Ja, det var jammen ikke langt unna! Tror nesten jeg kunne målt symfysemålet bedre til og med ;) Satser på å sprekke før mandag, men tror det blir en time da hvis jeg ikke har det, og de har tid :jepp:

Forresten, er det vanlig at blodtrykket går opp mot slutten? :klo:

Jeg har ligget rundt 104/60 på nesten hver legekontroll.. Hos jm i uke 38+3 hadde jeg 122/72, og i går var det 120/80 :klo: (På kontrollen på føden var det 140/68, men hun sa overtrykket gikk opp under stress, så det var greit ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har notert deg :laugh: Liker at du tipper at hun kommer så fort, selv om jeg som sagt begynner å tvile på om jeg noen gang kommer til å være ferdig med å være gravid :fnise:

Ja, det var jammen ikke langt unna! Tror nesten jeg kunne målt symfysemålet bedre til og med ;) Satser på å sprekke før mandag, men tror det blir en time da hvis jeg ikke har det, og de har tid :jepp:

Forresten, er det vanlig at blodtrykket går opp mot slutten? :klo:

Jeg har ligget rundt 104/60 på nesten hver legekontroll.. Hos jm i uke 38+3 hadde jeg 122/72, og i går var det 120/80 :klo: (På kontrollen på føden var det 140/68, men hun sa overtrykket gikk opp under stress, så det var greit ;) )

Syns jeg har lest at det ofte går ned litt utover i svangerskapet og kanskje stiger litt på slutten. Det er jo mange faktorer som spiller inn. Kanskje det ble målt feil, eller at du ikke hadde slappet av nok før de målte. Mitt blodtrykk varierte veldig, men jordmor sa aldri noe på det. Nå er jo 120/80 helt perfekt blodtrykk da! :) Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg har lest at det ofte går ned litt utover i svangerskapet og kanskje stiger litt på slutten. Det er jo mange faktorer som spiller inn. Kanskje det ble målt feil, eller at du ikke hadde slappet av nok før de målte. Mitt blodtrykk varierte veldig, men jordmor sa aldri noe på det. Nå er jo 120/80 helt perfekt blodtrykk da! :)

Ah, kanskje det er den stigningen på slutten jeg har fått nå da :) Det er vel egentlig det, ja, men syns det er så mye høyere enn det jeg har pleid å ha :fnise: Hos jm gikk vi rett fra engasjert skravling til måling, så kan godt ha vært det der, og i går var jeg jo ikke akkurat avslappet :P ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, bommet så det sang etter på dato her altså :P

Krysser fingrene for at det ikke er så lenge til du har lille i armene.

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, bommet så det sang etter på dato her altså :P

Jepp! :P Dårlig gjort :P Du kan sikkert få tippe på nytt, da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...