Gå til innhold

LilleNinja og gubben har fått sin vakre frøken <3


Lilleninja

Anbefalte innlegg

Så bra med en lege som ser deg og sier stopp! Min er også sånn, hun vet det sitter langt inne for meg å si stopp sjøl, så hun gjør det for meg. Veldig greit :) Hvilken lege er det du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også det er dårlig av ledelsen. De skal ikke tilby deg to alternativer, de skal sammen med deg sette opp en vaktliste som funker. Om så det er bare 2 timer den ene dagen. Men så deilig å få det konkret at du skal ha 100% sm! Jeg har som Teriyaki, evaluering hver måned, og det er stressende. Jeg vet jo at jeg ikke klarer noe mer, så hvorfor må jeg innom der en gang i månedeeeen...

Ja, forsåvidt så skal de jo det :) Men hvor stor sykmeldingsprosent blir det for å jobbe 30 minutter om dagen? :fnise:

Jeg må nok inn hver mnd jeg også, for denne sykmeldinga satte hun t.o.m. 1/11 i utgangspunktet :) Men kanskje hun bare gjorde det fordi hun regnet med jeg kom til å trenge 100% SM etter denne mnd uansett? :P Kan jo være hun skriver for lenger periode nå da..

Skjønner godt at det blir slitsomt å måtte "reevalueres" en gang i mnd, da føler man vel kanskje at man må "bevise" at man fortsatt trenger sm? :klo: Min lege kjenner meg heldigvis godt nok til å vite at jeg ikke tar sm med mindre jeg MÅ :P Jeg stod jo på jobb 2 uker lenger enn hun anbefalte meg når jeg hadde kikhoste :sjenert: ... Det endte med knekt ribbein første sm-dag fordi jeg hostet så hardt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med en lege som ser deg og sier stopp! Min er også sånn, hun vet det sitter langt inne for meg å si stopp sjøl, så hun gjør det for meg. Veldig greit :) Hvilken lege er det du har?

Ja, hun er veldig flink, og jeg måtte innrømme til henne i dag at jeg nok trengte 100% sykmeldinga i forrige uke mer enn jeg trodde selv :fnise: Tine Ludviksen på Innstranda Legesenter på mørkved :) Byens beste lege in my opinion :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert greit å kunne være i bevegelse på dine premisser og ikke jobben sine:) stor forskjell på det!:)

Endret av lillemeg90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forsåvidt så skal de jo det :) Men hvor stor sykmeldingsprosent blir det for å jobbe 30 minutter om dagen? :fnise:

Jeg må nok inn hver mnd jeg også, for denne sykmeldinga satte hun t.o.m. 1/11 i utgangspunktet :) Men kanskje hun bare gjorde det fordi hun regnet med jeg kom til å trenge 100% SM etter denne mnd uansett? :P Kan jo være hun skriver for lenger periode nå da..

Skjønner godt at det blir slitsomt å måtte "reevalueres" en gang i mnd, da føler man vel kanskje at man må "bevise" at man fortsatt trenger sm? :klo: Min lege kjenner meg heldigvis godt nok til å vite at jeg ikke tar sm med mindre jeg MÅ :P Jeg stod jo på jobb 2 uker lenger enn hun anbefalte meg når jeg hadde kikhoste :sjenert: ... Det endte med knekt ribbein første sm-dag fordi jeg hostet så hardt :ler:

Hehehe, nei, det er jo det da! :fnise:

Ja, det er akkurat det. Det å måtte bevise det på en måte. Og legen sa jo til meg at jeg ikke skulle regne med å komme tilbake i 100%, så hvorfor kan hun ikke bare sette 50% frem til permstart? :klo: Men julerush på trappa er det ikke sjans i det røde h*lvete at jeg skal begynne å jobbe fullt igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert greit å kunne være i bevegelse på dine premisser og ikke jobben sine:) stor forskjell på det! :)

Det blir det definitivt :) På jobb er det mye av nettopp de bevegelsene som fremprovoserer vondt også! Og følte meg litt "ubrukelig" i dag også, siden jeg ikke får til å GÅ like fort lenger engang :/ Så blir det vel nok for kroppen med fysio, vanngym og lett aktivitet etterhvert :)

Hehehe, nei, det er jo det da! :fnise:

Ja, det er akkurat det. Det å måtte bevise det på en måte. Og legen sa jo til meg at jeg ikke skulle regne med å komme tilbake i 100%, så hvorfor kan hun ikke bare sette 50% frem til permstart? :klo: Men julerush på trappa er det ikke sjans i det røde h*lvete at jeg skal begynne å jobbe fullt igjen!

Hmm, jeg vet ikke om det er noen egne regler for det der? :klo: Hvor lang periode de får sykmelde for, mener jeg.. Men jeg syns fortsatt det er rart at du ikke får større sykmelding enn du har, for du ønsket vel det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe, nei, det er jo det da! :fnise:

Ja, det er akkurat det. Det å måtte bevise det på en måte. Og legen sa jo til meg at jeg ikke skulle regne med å komme tilbake i 100%, så hvorfor kan hun ikke bare sette 50% frem til permstart? :klo: Men julerush på trappa er det ikke sjans i det røde h*lvete at jeg skal begynne å jobbe fullt igjen!

Samme føler jeg. Slike ting er så utrolig stressende. Jeg har allerede gått gjennom hva jeg skal si neste gang, for da skal jeg si at jeg tror ikke det er realistisk at jeg kommer tilbake på jobb. Så da kommer jeg til å være sååå nervøs, og derfor må jeg "øve" i hode mitt flere ganger. :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært 80% sykemeldt fra uke 30. Dagene blir lange, men jeg merker at jeg har det mye bedre og bebis er mye mer aktiv i magen. Vi har mange år å være yrkesaktive på senere :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme føler jeg. Slike ting er så utrolig stressende. Jeg har allerede gått gjennom hva jeg skal si neste gang, for da skal jeg si at jeg tror ikke det er realistisk at jeg kommer tilbake på jobb. Så da kommer jeg til å være sååå nervøs, og derfor må jeg "øve" i hode mitt flere ganger. :sjenert:

Det er helt idiotisk at man skal grue seg til å si ifra at man ikke greier mer! Skjønner deg godt jeg :)

Jeg har vært 80% sykemeldt fra uke 30. Dagene blir lange, men jeg merker at jeg har det mye bedre og bebis er mye mer aktiv i magen. Vi har mange år å være yrkesaktive på senere :-)

Det har du helt rett i :) Har jo merket det litt allerede, at når jeg er på jobb er den roligere, naturligvis, siden jeg beveger meg mer selv :P

Blæh, systemet er alt for fullt, så nå er jeg kvalm etter å ha spist fullkornsspaghetti og kjøttsaus (dolmio) :P Skikkelig klagebok i stedet for dagbok i dag, dette :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille godbebis sparker meg litt nå da :rodmer: Tror ikke den liker at jeg sitter fremoverlent, det blir vel trangt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :fnise:

Jeg skulle egentlig til å legge meg klokka 21 i går kveld, men så ringte pappa meg :sjokkert: Det er veldig sjeldent han ringer, så begynte nesten å lure på om det var skjedd noe.. :P Men! Han skulle bare spørre om lillesøsteren min kunne komme på besøk fra onsdag til søndag :strix: Hun hadde visst ikke turt å ringe selv, for det kunne jo hende jeg hadde "humørsvingninger og sånt" :ler: Jeg sa til pappa at "Ja, det har jeg jo, men da gråter jeg litt, så går det over" :P Verdens beste lillesøster er forresten 15 år gammel, og jeg stooorgleder meg til å få henne på besøk :nigo: Pluss at nå fikk jeg endelig det dyttet i stumpen jeg trengte for å rydde gjesterommet/fremtidig babyrom :sjenert: ...

Så vil jeg også bare si at jeg syns det er helt unødvendig å være så utsultet klokka 5:30 at jeg ikke får sove noe mer, men må stå opp og lage meg havregrøt :dry: Den ble god da :laugh: Havregryn, melk, kanel og brunsukker/rørsukker, varmet i mikro :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med besøk av lillesøster.

Oi, det var tidlig.. Skal du prøve å sove litt mer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med besøk av lillesøster.

Oi, det var tidlig.. Skal du prøve å sove litt mer?

Blir nok en formiddagsblund nå som jeg ikke skal på jobb :jepp:

Men nå spiser jeg grovt rundstykke med ost og skinke, etter å ha vært hos legen og bedt om 100% sykmelding :) Legen var borte til i morra da, så de sa jeg kunne hente den enten onsdag eller torsdag ^^ Daterer den tilbake til mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men døh, har du noe følelse på kjønn da? Skal du gjøre noe for å finne det ut, eller vil du vente til fødsel? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men døh, har du noe følelse på kjønn da? Skal du gjøre noe for å finne det ut, eller vil du vente til fødsel? :popcorn:

Jeg veksler litt, men for det meste tenker jeg jente :) Men det kan jo være fordi jeg alltid har ønsket meg/sett for meg at jeg kom til å få jente :fnise: Nå når jeg har dagene WIDE OPEN så kommer jeg nok til å bestille meg time til gynekolog med ultralyd, så kanskje de kan titte litt mellom beina på lille :nigo: Men må være på et tidspunkt som gubben også kan være med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig med lillesøsterbesøk! Da har du jo lutt å gjøre også mens du er sykemeldt:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt surt at arbeidsgiver ikke hadde anledning til å tilrettelegge, men det ser jo ut til at 100% sykemelding er til det beste både for deg og for dem :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det hjelper med full sykmelding (men veldig dårlig tilrettelegging av arbeidsgiveren din, må jeg si!) :klem:

Hurra for lillesøsterbesøk!

Har du en tippeliste for kjønn noe sted? :)

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig med lillesøsterbesøk! Da har du jo lutt å gjøre også mens du er sykemeldt:)

Jaaa :strix: Gleeedeeer meeeg :nigo: Må vel snart få rygget ferdig soverommet hun skal ligge på, og skifte på senga, siden hun kommer i morgen ettermiddag/tidlig kveld :fnise: Skal innom jobb først, så blir det full innsats med musikk på full guffe :laugh:

Litt surt at arbeidsgiver ikke hadde anledning til å tilrettelegge, men det ser jo ut til at 100% sykemelding er til det beste både for deg og for dem :)

Ja, jeg ville jo gjerne jobbe, men vet du hva, etter å ha prøvd 3 timer i går... Det hadde ikke gått uansett :) Selv med halve vakter måtte jeg jo jobbet 2,5-3,5 time, og jeg sleeeet med å komme meg gjennom gårsdagens 3 timer altså :sjokkert: Vanligvis har jeg dårlig samvittighet for å sykmelde meg, men nå var det best for både meg og arbeidsgiver, ja :) Må tenke på lille i magen også :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det hjelper med full sykmelding (men veldig dårlig tilrettelegging av arbeidsgiveren din, må jeg si!) :klem:

Hurra for lillesøsterbesøk!

Har du en tippeliste for kjønn noe sted? :)

Takk :klem: I dag er jeg mest bare veldig lettet, for jeg kjente egentlig at 3 timer var for mye også, siden jeg hadde litt "stand by"-vondt i ryggen igjen etter jobb i går :/ Og måtte sitte en stund før jeg orket å gå i bilen igjen :P Det føles jo helt teit! :P

Det blir så braaa :danse: Eneste ulempen med å få lillesøster på besøk er at hun er veeeeldig sær i matveien, så hun må nok hjelpe til med planlegginga der ja :jepp:

Jeg haaar det en plass i dagboka, kan finne den frem :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...