Gå til innhold

LilleNinja og gubben har fått sin vakre frøken <3


Lilleninja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan tenke meg at det var godt å komme hjem. Både gruer og gleder meg til det. Kos dere masse hjemme med den lille jenta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var skummelt helt til vi kom inn døra hjemme, da var det veldig greit! Jeg har så mye melk at det nesten er litt komisk :fnise: I natt fikk ikke lillemor tak på puppen fordi den ble så glatt av all melka, og så var den så full at hun ikke fikk tak (og når hun fikk tak kom det jo for masse), så nå må jeg håndmelke litt før jeg ammer :P Virker som puppene har begynt å stabilisere seg litt nå, men fortsatt vonde :P Så kom første melkebæsjen i går! Den kom i full fart når vi tok tempen :fnise: I morges fikk vi en bæsjebleie til, og den feiret lillemor like gjerne med å sprutgulpe :lol: Så ja, tror hun får nok mat ;) Store svelgelyder når hun spiser også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig. :) Gleder meg bare mer og mer til å få min egen treging i armene! :hjerte:

Får håpe det blir skikkelig fint vær i hele mars, slik at vi får kose oss med gode trilleturer. Jeg er i alle fall veldig glad i å trille tur, og har jo en hund som trenger det også. Stakkaren er understimulert for tiden siden jeg ikke klarer å gå noe særlig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for melkebæsj! :hoppendeglad:

Det er godt å komme hjem, ja, selv om det er litt skummelt å være "alene" uten helsepersonell.

Gir dere melka dere har samlet opp til lille? Eller tømmer dere den ut? Her spiser J mer enn nok, så jeg har ikke giddet å samle opp noe til nå. Har heller en klut under andre puppen hvis jeg har bar overkropp, eller ammeinnlegg inni bh-en uansett hvis den er på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir dere melka dere har samlet opp til lille? Eller tømmer dere den ut? Her spiser J mer enn nok, så jeg har ikke giddet å samle opp noe til nå. Har heller en klut under andre puppen hvis jeg har bar overkropp, eller ammeinnlegg inni bh-en uansett hvis den er på.

Jeg samlet i alle fall ikke opp og gav O. :) Hadde alltid bh på meg når jeg ammet han, og dermed engangsinnlegg som samlet opp det som lakk av den jeg ikke ammet på. :) Aldri hatt bruk for melkeoppsamler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem igjen, det høres ut som alt er som det skal være med en nyfødt! Inkludert melkesøl, sprutgulp og bæsj! :ler:

Så godt at du har mye melk - og det vil stabilisere seg etter hvert! Du kan jo pumpe og fryse ned hvis du har veeeeldig mye, evt. la mannen gi det på flaske. Så får de også en liten kosestund :rodmer:

Håper vi kan få se et lite bilde etter hvert? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahw :) Så koselig og deilig å være hjemme :D Godt å se at dere har det bra :D

Håper også på et lite bilde etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sender deg gode tanker i tidligmorgenen og håper at det fortsatt går bra med deg og dere ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står d ikke at man ikke akal gi det man samler opp da? Hilsen regelryttern ;-)

Gjør det? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det? :klo:

Jeg har ikke brukt det selv, men fikk låne en på sykehuset, da syns jeg det stod på pakningsvedlegget, men det stod ikke hvorfor man ikke skulle gi det, så jeg ser ikke helt problemet med det. Beholderen er jo steril og melka er jo "fersk", så ikke vet jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har samlet opp på dagen og satt rett i kjøleskapet. Kan ikke skjønne at det skal være noe galt i å bruke den melka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samlet opp på dagen og satt rett i kjøleskapet. Kan ikke skjønne at det skal være noe galt i å bruke den melka?

Helt sikkert bare for å sikre at det ikke komme bakterier. Da har de sikret seg, på samme måte som at sjokoladeprodusenter skriver "kan inneholde spor av nøtter" i alle sjokoladene sine for å sikre at de ikke blir saksøkt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for melkebæsj!

Det er godt å komme hjem, ja, selv om det er litt skummelt å være "alene" uten helsepersonell.

Gir dere melka dere har samlet opp til lille? Eller tømmer dere den ut? Her spiser J mer enn nok, så jeg har ikke giddet å samle opp noe til nå. Har heller en klut under andre puppen hvis jeg har bar overkropp, eller ammeinnlegg inni bh-en uansett hvis den er på.

Det kjentes faktisk greit ut med en gang vi kom inn døra hjemme :Nikke: Ble overrasket over at det ikke føltes skumlere, men det var nok delvis fordi jeg ikke hadde noen avlastning på barsel, så jeg var på en måte vant til å ha henne hele tiden selv ^^ Eneste "hjelp" jeg fikk på barsel var jo når jeg plagdes med å kople henne på puppen ^^

Vi gir ikke melka til henne, nei :) Ene pleieren på barsel sa at jeg ikke kunne bruke melka, og en annen spurte meg om jeg ville ha det til koppmating :klo: Jeg har jo for det meste mer enn nok melk i puppene, så det blir skylt ut her.

Jeg samlet i alle fall ikke opp og gav O. Hadde alltid bh på meg når jeg ammet han, og dermed engangsinnlegg som samlet opp det som lakk av den jeg ikke ammet på. Aldri hatt bruk for melkeoppsamler.

Det er jo så mye mer behagelig å ha melkeoppsamlere på ^^ Nipplene får jo faktisk litt fred, da :nigo: Men når jeg skal ligge og sånt bruker jeg engangs, siden oppsamlerene kan lekke litt når tyngdekraften jobber på puppa ;P

Velkommen hjem igjen, det høres ut som alt er som det skal være med en nyfødt! Inkludert melkesøl, sprutgulp og bæsj!

Så godt at du har mye melk - og det vil stabilisere seg etter hvert! Du kan jo pumpe og fryse ned hvis du har veeeeldig mye, evt. la mannen gi det på flaske. Så får de også en liten kosestund

Håper vi kan få se et lite bilde etter hvert?

Hehe, jeg er veldig glad for at jeg har mye melk, altså, men når skal det stabilisere seg, egentlig? :hoho:

Neida, hun har faktisk fått til å tømme ene puppen en eller to ganger nå, men fortsatt overflod av mat her i gården ;P

På sikt blir det muligens håndmelking eller pumping på flaske, men kan det påvirke sugetaket hennes? Nå er taket hennes bra kanskje 90% av gangene, men hun får ikke til å suge riktig når hun er ekstra sulten :P Heldigvis får lillemor og mannen masse kos, hun elsker å ligge på brystet til pappa :rodmer: Han har hatt henne ute hos seg stort sett hver kveld, så har jeg gått og lagt meg kjempetidlig ^^ Så kommer han og henter meg når hun virker sulten. Super ordning, for da får mammaen/melkemaskina hvilt seg, og pappaen kos! :)

Kan evt sende deg et bilde på pm av noe slag, facebook, instagram eller snapchat? ^^ Jeg og gubben har jo blitt enige om å ikke legge ut noen bilder av frøkna på sosiale medier av noe slag (unntaket er snapchat, der er det skamløs babyspam fra ho mor!) :) Kjenner det er litt vanskelig når jeg syns hun er så fin at jeg bare vil vise henne til hele verden, men en avtale er en avtale ^^

Så koselig det er å lese her inne nå! Gleder meg til fødselshistorien!

Den kommer etterhvert ^^ Har såvidt begynt å skrive den ned. Dataen har vel vært åpen 3-5 ganger siden vi kom hjem, har liksom bare sittet på facebook på telefonen og eventuelt sett på tv, ellers sitter jeg og ser på lillemor når hun ikke spiser ^^

Ahw Så koselig og deilig å være hjemme :D Godt å se at dere har det bra :D

Håper også på et lite bilde etterhvert

Det er veldig godt å være hjemme! Og alle i huset har det bra, selv om mammaen i huset synes pappaen i huset må bli flinkere til å ta litt vare på seg selv, og ikke bare oss jentene! :)

Pm av noe slag? Facebook eller snapchat, kanskje? :)

Sender deg gode tanker i tidligmorgenen og håper at det fortsatt går bra med deg og dere ♡

Tuuusen takk! Det går fremdeles bra med oss ^^

Hvordan går det med dere, Lilleninja?

Her går dagene i ett! Vi storkoser oss fremdeles, har verdens fineste lille frøken :rodmer: Hennes dager ser stort sett sånn her ut: Pupp - mammakos/pappakos - sove - bytte bleie - pupp - mammakos/pappakos - sove - REPEAT :fnise:

Trooor jeg skal nå å skrive ett lite innlegg før hun våkner og vil ha mat igjen ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...