Gå til innhold

LilleNinja og gubben har fått sin vakre frøken <3


Lilleninja

Anbefalte innlegg

Hvor har du bestilt?

Søsteren min ordner for meg, hun jobber i Lampemagasinet :) De hadde mange fine adventsstjerner der :nigo: Men jeg ville ha en "tradisjonell" en, siden det er sånne jeg har alle mine gode minner med ^^

Det bekkenet hørtes ikke helt medgjørlig ut.. Går du turer hver dag? Det holder meg gående i alle fall, men jeg er langt unna din form. :klem:

Jeg burde nok bli flinkere til det, for det jeg går er egentlig når jeg er på butikken og rundt hjemme. Men jeg syns det er så vanskelig å få gått i disse dårlige periodene, for de siste dagene har det vært vondt nok å gå frem og tilbake til doen :( Er så redd for å begynne på en tur og så få så vondt at det blir vanskelig å komme meg hjem igjen.. Jeg er ganske vandt med leddsmerter, på grunn av mange tidligere betennelser i ledd, men dette er ikke noe særlig altså :/ Tror fortsatt det kan bli verre, så trøster meg med at det fortsatt er relativt "mildt" forløp.

Natt til i går skjedde det noe litt kjipt da.. Jeg skulle opp på do i 1-tiden, og da jeg hadde gått ca. 2 skritt mot døren stakk det til i bekkenet så jeg "mistet beina" under meg. Måtte ta tak i dørhåndtaket for ikke å gå i bakken :(

I går var jeg på julemesse på Mørkved sammen med ei venninne og noen av familiemedlemmene hennes :) Det var kjempekoselig :) Men etter en goood del vandring rundt i hallen der, var bekkenet kranglete, så jeg satte meg ned på en benk hos Naprapatlandslaget. Han ene som stod der og hadde demo spurte om han skulle løsne litt på bekkenet mitt når jeg først var der. DET VAR SÅ GODT :) Vondt der og da, så klart, men etterpå kunne jeg gå høvelig normalt uten skikkelig vondt :nigo: Det hjalp helt til jeg støvsugde hjemme :dry:

Nå er adventsstakene og adventsstjerna tent, og jeg har startet feiringen av første søndag i advent tidlig, med gløgg i koppen og klementiner "at the ready" :nigo: Mamma kommer til byen i dag, det blir koselig å ha henne her en stund :) Gubben var forresten på Vikan med litt søppel i går, så nå er det i utgangspunktet bare stellekommoden vi fikk gratis på facebook vi har igjen å hive :) (Stelleputa på den går ikke an å ta av, og den er helt opprevet på ene siden, og alle skuffene har vært "overbelastet" ser det ut som, siden de alle buer langt ned på midten innerst.

GOD FØRSTE SØNDAG I ADVENT ALLE SAMMEN :nigo::gullengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaan du ikke legge ut bilde av stjerna? Jeg vil også ha flere standardstjerner. Fikk arve en i messing av mamma, finnerbikke lignende noen sted..

uffeh.. så vondt å høre om bekkenet ditt :-( ta vare på deg selv, heldigvis ikke så altfor lenge igjen nå ♡

Nyt første søndag i advent, fine deg ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaan du ikke legge ut bilde av stjerna? Jeg vil også ha flere standardstjerner. Fikk arve en i messing av mamma, finnerbikke lignende noen sted..

uffeh.. så vondt å høre om bekkenet ditt :-( ta vare på deg selv, heldigvis ikke så altfor lenge igjen nå ♡

Nyt første søndag i advent, fine deg ♡

http://lampemagasinet.no/default.pl?showProduct=1398&pageId=258 Her er link til den :) Går an å bestille på nett også ^^ Jeg syns det er de som er mest stas, selv om jeg har blitt glad i den nye adventsstjerna vi fikk også :) Det har jo noe med hva man er vandt med, tenker jeg :)

Takk :) Jeg trøster meg med premien jeg får til slutt, det gjør det litt lettere :rodmer: Og så må jeg jo nevne at gubben er VELDIG flink til å tilrettelegge her hjemme :) Han tar seg av bæring av varer, går med søpla, og som regel er det han som støvsuger :) Mer han gjør også, men som jeg sniker meg til å gjøre iblant ;) Oppvask for eksempel :) Jeg takler ikke at den blir stående, så noen dager tar jeg den for å få den bort :fnise:

Takk i lige måde, du har jo godt selskap å kose deg med nå i advent og jul :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres vondt ut. Men godt å høre at gubben hjelper til hjemme. Godt å ha mannfolk som stiller opp og hjelper til hjemme når vi ikke kan lengre. Sånn er det hos oss og. Jeg setter stor pris på all hjelp fra samboeren min.

Det var rn fin stjerne!!

Ha en fin 1.advent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres vondt ut. Men godt å høre at gubben hjelper til hjemme. Godt å ha mannfolk som stiller opp og hjelper til hjemme når vi ikke kan lengre. Sånn er det hos oss og. Jeg setter stor pris på all hjelp fra samboeren min.

Det var rn fin stjerne!!

Ha en fin 1.advent!!

Bra at han stiller opp for deg hjemme også :) Jeg er veldig takknemlig for at han er så flink til å hjelpe meg, ja ^^

Takk :nigo: Gleder meg til å få de i hus :) Håper du også får en fin første søndag i advent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre at bekkenet er såpass kjipt..det begynte å kødde seg til ganske tidlig for deg også, gjorde det ikke? :troest: Bra du lytter til kroppen og at mannen tar sitt :Nikke: (jeg syns det blir feil å si "hjelper til hjemme" jeg da, det tar jo tross alt to til å danse tango...og til å drive et samboerskap fremover! )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støvsuging er fy-fy med bekkenløsning! Ikke lov å snike seg til det engang! (kan ikke smiley med pekefinger..)

Julemarked er så koselig! Ble det noen kjøp på deg eller bare tittet du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så må jeg si at jeg håper du går til behandling, for sånn du beskriver smertene dine skal du ikke ha det. Det kan kanskje bli verre, og det kan bli permanent. Ta vare på deg selv, smerter er ikke bare pytt-pytt! *hønemor*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat sånn julestjerne jeg ønsker meg, også ønsker jeg meg en julestjerne hvor den nederste strålen er litt lengre enn de andre. Akkurat som stjernen i "reisen til julestjernen". :fnise: Fordi det har mamman min, og da vil jeg åsså :fnise:

Håper du har hatt en fin søndag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre at bekkenet er såpass kjipt..det begynte å kødde seg til ganske tidlig for deg også, gjorde det ikke? Bra du lytter til kroppen og at mannen tar sitt (jeg syns det blir feil å si "hjelper til hjemme" jeg da, det tar jo tross alt to til å danse tango...og til å drive et samboerskap fremover! )

Godt å se deg her inne igjen :) Jeg begynte å få mer vondt i ryggen/bekkenet allerede rundt uke 12, men så "utviklet" det seg ganske sakte frem til jeg fikk meg en real "smell" når jeg var ca. 21 uker på vei :) Da ble det så ille i løpet av mine to siste vakter på jobb, at jeg kastet inn håndkleet med en gang (hadde heldigvis planlagt legetime mandagen etter de to fæle vaktene på jobb) :( Du har ett godt poeng med formuleringene der, ja! :jepp: Det er mange som ikke er så heldige at de har menn som hjelper til eller tar sitt også, så er glad for at min kar er en ordentlig mann :nigo::fnise: Har heldigvis skjønt etterhvert at jeg må høre på kroppen, men noen dager er jeg likevel litt for sta og gjør litt for mye, men da kommer straffen ganske fort ;P

Støvsuging er fy-fy med bekkenløsning! Ikke lov å snike seg til det engang! (kan ikke smiley med pekefinger..)

Julemarked er så koselig! Ble det noen kjøp på deg eller bare tittet du?

Ok, daaa :sjenert: .. Hjelper det hvis jeg sier at jeg nærmest fikk kjeft av samboeren når jeg hadde støvsugd? :fnise:

Det ble ingen kjøp på meg, annet enn noen kafévarer ^^ Etter at vi fikk billån, som jeg betaler, så har det blitt litt mindre å rutte med hver mnd (ca. 2000 kr), så her prioriteres babyting, ja! ^^

Og så må jeg si at jeg håper du går til behandling, for sånn du beskriver smertene dine skal du ikke ha det. Det kan kanskje bli verre, og det kan bli permanent. Ta vare på deg selv, smerter er ikke bare pytt-pytt! *hønemor*

Jeg er hos fysio annenhver uke, ca., og blir knekt opp litt :) Det pleier å hjelpe i en liten stund hvertfall ^^ Så langt føler jeg meg bedre i dag, mindre smerter, siden jeg tok det litt mer med ro i går (la oss ikke nevne det at jeg stod på beina til jeg fikk vondt i går også? :fnise: ), men hvis jeg blir verre igjen i løpet av dagen, tenker jeg å ringe fysio i morgen og høre om jeg kan få en time denne uka også :) Blir litt lenge å vente helt til neste onsdag i så fall!

Det er akkurat sånn julestjerne jeg ønsker meg, også ønsker jeg meg en julestjerne hvor den nederste strålen er litt lengre enn de andre. Akkurat som stjernen i "reisen til julestjernen". Fordi det har mamman min, og da vil jeg åsså

Håper du har hatt en fin søndag

En sånn her en mener du: http://lampemagasinet.no/default.pl?showProduct=1395&pageId=258 :nigo: ?

Hadde en veldig fin første søndag i advent! Jeg lagde svinestek (som jeg stekte ifølge tabell på nett.. IKKE stol på tabellen på nett! Vi måtte nødoppvarme den litt til, for den var fortsatt rå i midten..), mamma kom til byen og skal være her i noen dager. Vi har ommøblert litt siden sist hun var her, og hun syntes det så veldig koselig ut her nå ^^ Så var det første gangen vi var "voksne" og spiste på spisebordet når hun var her, og første gang jeg lagde ordentlig søndagsmiddag alene til henne ;P

Tok meg en blund på sofaen etter middag, med et par avbrudd, men den varte vel i ca. 2 timer tror jeg. (Ble så sliten etter å ha laget middagen og ha gått med søpla at mamma så på meg og sa "Du ser veldig bleik ut! Så da tok jeg meg en hvil, og våknet med farge i kinna igjen ;P)

Så tente vi første lyset i adventsstaken :nigo: Det var veldig koselig å ha en liten adventsstund i går ^^

Håper alle får en fiiiiin mandag ^^ Dagen har blitt startet med toast og gløgg her, en god start! ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også svinestek i går! :5: Med hjemmelaget potetstappe, brunsaus og ovnsbakt gulrot og løk. Oj, nå ble jeg sulten igjen.. Er bare en time siden jeg spiste brødskive med lammerull :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også svinestek i går! :5: Med hjemmelaget potetstappe, brunsaus og ovnsbakt gulrot og løk. Oj, nå ble jeg sulten igjen.. Er bare en time siden jeg spiste brødskive med lammerull :fnise:

Nå følte jeg meg akutt litt mindre "husmor" :fnise: Her hadde vi svinesteka i ovnen sammen med gulrot og løk, så kokte vi poteter og hadde surkål til :) Det ble også kjøttkakesaus fra toro til, for jeg gidder ikke å ose ned hele leiligheta for å brune saus :fnise: Pluss at jeg har svinesteika i jerngryta, så da har jeg ikke gryte å brune saus i (god unnskyldning!) :P

Brødskive?! ÉN brødskive? :sjokkert: Ikke rart du er sulten :dry: Jeg spiste to toast til frokost for to timer siden eller noe.. :P Og sånn 4 glass melk :nigo: Begynner å nærme meg sulten igjen snart regner jeg med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo veldig koslig ut da!:) vi var i toårsdag og spiste pølse i brød :nigo: mannen fikk kake så ha bar fornøyd!

Ser at du er jo over 30 uker du nå!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Det hørtes jo veldig koslig ut da! :) vi var i toårsdag og spiste pølse i brød :nigo: mannen fikk kake så ha bar fornøyd!

Ser at du er jo over 30 uker du nå!!

Jaaaa :danse: Nå er det ikke lenge til jeg passerer 32 uker, jo! :sjokkert:

Så bra koneemner dere er, hele gjengen! :5: I dag slår jeg til med nøyaktig dette til middag :fnise:

HAHahahah :fnise: Jeg spilte av ett par sekunder av filmen, så tittet gubben bort på meg og sa "koteletter? :klo:"

Hatt en fin uke? Hvordan er formen?

Koselig at du spør :klem: Formen varierer en del. De siste 4-5 dagene har vært ganske greie, men gjør vondt når jeg reiser meg, og hvis jeg går. Uka før der var rett og slett litt jævlig..

Jeg var på dialogmøte på jobb, husker ikke om jeg har skrevet det her. Møtet gikk bra :) De har forståelse for at det ikke er mulig for meg å jobbe, så disse møtene blir en formalitet. Etter møtet gikk jeg ca. 200 meter (sikkert mindre) før jeg satte meg ned, så gikk jeg samme strekning tilbake. Inn i en butikk, og så tok jeg rullebåndet opp (bilen stod i andre etasje av ett parkeringshus). Når jeg da hadde gått ca. 20 meter i andre etasje måtte jeg sette meg ned.. Når jeg trodde jeg var klar til å gå videre, fikk jeg gått 30 meter før jeg måtte sette meg igjen.. Så var det den endelige "etappen" på ca. 50-100 meter ut i bilen. Brukte vel 40 minutter på alt det her, og var helt gåen etterpå :/

Så hadde svigerfar bursdag en dag :) Jeg hadde vasket en maskin med klær (og hevet det i tørketrommelen), bakt en kake og laget middag. Når vi kom frem i bursdagsselskapet hadde jeg så vondt at jeg måtte gå for meg selv på badet, og rope på gubben, så begynte jeg å gråte fordi jeg hadde vondt :( Han hentet smertestillende til meg, men de hadde bare ibux, så jeg tok den ikke :dry:

Satt i ro nesten hele resten av selskapet, reiste meg bare ett par ganger for å bytte bord eller hente kake.

En natt jeg skulle opp på do, kom jeg meg den ca. 1,5 meteren bort til soveromsdøra vår, så stakk det til i bekkenet, og beina svikta under meg :sjokkert: Jeg måtte holde meg fast i dørhåndtaket og den lille skuffekommoden vi har ved døråpninga for å ikke gå i gulvet :/ Tok bare ett par sekunder før beina funket igjen, men det var skummelt!

Dette var da eksempler på hvordan den uka var.. Jeg vurderte sterkt å få time til fysio igjen den uka (hadde uka før, skulle ha igjen nå den 10.), men tiden fløy litt ifra meg også.. Når jeg kom til han i går og fortalte om dette så syntes han ikke det hørtes bra ut, og trodde kanskje det hadde vært for lang tid mellom behandlingene denne gangen. Så nå har jeg fått en time til neste torsdag :) Håper det skal bidra til å holde bekkenet noenlunde i sjakk i jula! :)

Nå er jeg forøvrig sykemeldt til permisjonsstart! :)

Var hos legen i dag, for å forlenge sykemeldingen min og for å ta blodprøver for antistoffkontroll siden jeg er rhesus negativ. Urin og HB var grei, og jeg har gått opp ca. 3 kg siden 14. november :) Føler at det er innafor ^^ Men når hun skulle måle symfyse/fundus-målet, sa hun at det var litt lavere enn hun forventet.. Jeg har jordmortime "booket" til tirsdag allerede, så jordmor skulle måle også, og hvis hun også finner at det er litt for lavt, så blir det sannsynligvis ekstra kontroller :( Jeg er veldig glad for at de følger med, men jeg blir så bekymret for at ikke lillemor vokser nok! *hønemor in the making*

Nå må jeg bare prøve å holde tankene positive til tirsdag, hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger heldigvis ikke være noe galt selv om symfysemålet er litt lavt. :) Har det flatet ut, eller følger du din egen kurve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i forhold til det forrige symfysemålet hun syntes det var litt lavt :) Så var vel det at det ikke følgte kurven... :(

Jeg satser alt på at det ikke er noenting i veien :) Som hun sa, så kunne det også ha noe med hvordan målinga ble utført å gjøre. Så hun satte en lapp på helsekortet mitt, så jordmor skulle se den, hvor hun skrev at hun syntes symfysemålet var litt lavt, og om hun kunne sjekke om hun fant det samme :) Så vi får se hva jordmor sier! :) Veldig glad for at gubben skal være med (for første gang) til jordmor denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis er alt fint, hun ligger sikkert bare litt annerledes. :)

Husker forresten de der stikningene som gjorde at beina forsvant under meg. Fytti, så ubehagelig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...