Gå til innhold

Fødeavdelingen burde ha lydtette rom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

[ name=AnonymBruker" post="14570957" timestamp="1401890577]For absolutt alle. Anonymous poster hash: 2bfad...c2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For absolutt alle. Anonymous poster hash: 2bfad...c2d

Spør igjen jeg: hvor? Hvilke land gjelder dette?

Hvis du ikke klarer å svare på dette, virker det ikke veldig troverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis du er så sensitiv at man ikke tåler og få med seg at også andre kvinner skal føde så har jeg et godt råd til deg: Ikke skræve og bli gravid.

Er ikke den litt drøy? Hvorfor skal noen leve resten av livet uten familie fordi de har angst for fødsel og vil skjermes fra fødselsskrik fra kvinner i sterke smerter og noen ganger dødsangst? Jeg synes det var skremmende å bli utsatt for opplevelsen av en annens tunge fødsel, og det hadde føltes mye verre om jeg selv var i starten av fødsel. Om jeg fødte selv ville jeg også foretrekke privatliv, og å ikke bli hørt av utenforstående. Hvordan mener du at det diskvalifiserer til å bli mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke land er dette snakk om da, hvor slik oppfølging gjelder hele befolkningen, ikke kun de som har helseforsikring?

Spør igjen jeg: hvor? Hvilke land gjelder dette?

Hvis du ikke klarer å svare på dette, virker det ikke veldig troverdig.

Ikke AB, men ble så nysgjerrig at jeg måtte google :fnise: Ser ut som de har dette systemet i Nederland, "Kraamzorg".

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plagsomt. Det går fint an å føde uten å skrike som på film

Anonymous poster hash: f0573...86c

Jeg greier ikke å føde uten å skrike! Altså, jeg skriker ikke for full hals men høye og rare lyder kommer ut :fnise: Det er min måte å takle smertene på!

Jeg synes også rommene burde være mer lydtette. Ikke hyggelig å høre andre som hyler av smerte når selv skal ut i samme båt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke AB, men ble så nysgjerrig at jeg måtte google :fnise: Ser ut som de har dette systemet i Nederland, "Kraamzorg".

Det må jeg lese mer om, men det må være flere land en nederlan,da ABn sa at flere land hadde slik ordning.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest litt om Kraamzorg nå, og det inkluderes i standard helseforsikring, men jeg fant ikke i farta om standard helseforsikring er endel av landets velferdsgoder, eller om dette er en forsikring man betaler selv, slik man kan velge å betale forskjellige helseforsikringer her til lands også.

Det varierer også hva slags hjelp man har krav på, utifra livssituasjon og familiens situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det jeg gruer meg til ved fødsel, et andres rop og skrik.

Jeg syns det er fryktelig ubehagelig å høre på, og syns det er kjipt å måtte høre på dette når man ligger der.

Hvordan taklet dere det? Og mannen deres?

Får satse på at de som føder når vi er der, er stille som mus ;)

Anonymous poster hash: 4d37f...cf6

Enig, jeg brakk en gang en finger, og måtte sitte utenfor en kvinne som fødet. Det ble tatt null hensyn til min situasjon, og jeg måtte sitte å høre på gaulingen hennes.

Anonymous poster hash: d7e34...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, jeg brakk en gang en finger, og måtte sitte utenfor en kvinne som fødet. Det ble tatt null hensyn til min situasjon, og jeg måtte sitte å høre på gaulingen hennes.

Anonymous poster hash: d7e34...f86

Høres rart ut. Hvorfor var du på fødeavdelingen for å bli behandlet for en brukket finger?

Anonymous poster hash: ad6e6...341

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte forferdelige skrik når jeg lå på ctg reg. Bra jeg ikke hadde fødselsangst for å si det sånn 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...