Gå til innhold

Fødeavdelingen burde ha lydtette rom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noe av det jeg gruer meg til ved fødsel, et andres rop og skrik.

Jeg syns det er fryktelig ubehagelig å høre på, og syns det er kjipt å måtte høre på dette når man ligger der.

Hvordan taklet dere det? Og mannen deres?

Får satse på at de som føder når vi er der, er stille som mus ;)

Anonymous poster hash: 4d37f...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg la ikke merke til lyder fra andre rom før fødselen var over. Jeg hadde nok med meg selv rett og slett. Og etterpå brydde jeg meg ikke, var så opptatt av den lille. Tenkte "snart har de det slik jeg har det nå", og gledet meg på deres vegne. Det var ikke SÅ lytt heller, da klager man i grunnen på småtterier syns jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ikke merke til lyder fra andre rom før fødselen var over. Jeg hadde nok med meg selv rett og slett. Og etterpå brydde jeg meg ikke, var så opptatt av den lille. Tenkte "snart har de det slik jeg har det nå", og gledet meg på deres vegne. Det var ikke SÅ lytt heller, da klager man i grunnen på småtterier syns jeg.

Det varierer nok fra sykehus til sykehus, og hvor ille skrik man hører..

Syns ikke å høre "dødsangstskrik" er koselig uansett om de snart får møte barnet sitt.

Anonymous poster hash: 4d37f...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig i at det med fordel kunne vært litt mer lydisolert.

Husker sist fødsel, da både jordmor og mannen bønnfalt meg om å skrike eller brøle, og alt jeg kunne tenke på var de papirtynne dørene og stakkarene som var utenfor... :ler:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte absolutt ingen andre lyder :) fødte på Ahus, jordmorstyrt avdeling.

Anonymous poster hash: 393ce...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..får meg til å tenke på den gangen jeg besøkte en venninne som lå på fødeavd.

Der var det LYTT. Alle disse purkene som lå der å vrælte som noen stukne griser. Aldri hørt verre. Vet det er litt stygt å si det, men syntes det var totalt lættis. Glad jeg aldri skal ha barn..



Anonymous poster hash: cb3c3...f01
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her hørte vi ikke en skit. Og jeg håper for andres del at de ikke hørte meg heller;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bestemora mi fødte mamma, var de to på fødestua... Det var vist ikke så hyggelig. Spesielt siden hun andre fikk panikk...

Jeg kan ikke huske at jeg hørte noen andre når jeg lå på rommet, men når vi var på gangen før og etter så hørte jeg hyl. Reagerte ikke så mye på det...

Om det er steder der det er dårlig isolert og man hører på skrik hele tiden, så kan jeg skjønne at det er ubehagelig, og man burde fått rommene skikkeligt isolert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ikke merke til lyder fra de andre rommene noen av gangene. Jeg hadde mer enn nok med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte ingenting fra rommet, men i ganga hørte jeg. Tenkte ikke så mye over det, bortsett fra at jeg kjente et lite stikk av redsel "herregud, snart høres jeg vel også slik ut..." :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hørte heller ikke noe fra andre rom noen av gangene, men mannen sa at han hørte en del når han gikk i korridoren. Da jeg fødte nummer to nå nettopp var det faktisk så fullt på føden at det var like før de måtte ha flere på samme rom. Vi ble nærmest kasta ut fra fødestua så snart det var mulig, fordi de trengte plassen. Glad jeg ikke ble en av de som måtte dele rom! :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hørte heller ikke noe fra andre rom noen av gangene, men mannen sa at han hørte en del når han gikk i korridoren. Da jeg fødte nummer to nå nettopp var det faktisk så fullt på føden at det var like før de måtte ha flere på samme rom. Vi ble nærmest kasta ut fra fødestua så snart det var mulig, fordi de trengte plassen. Glad jeg ikke ble en av de som måtte dele rom! :sjokkert:

Gikk i korridoren? Hadde du en ekstremt treg fødsel eller? :P

Anonymous poster hash: 393ce...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Der jeg har født høres de fødende godt! Sist hadde jeg barselrom ved siden av en av fødstuene. Hver gang en av de fødende tok tak i senga (går jeg ut i fra hvertfall) hørtes det ut som de var lenket fast og prøvde å komme seg løs. Sånn skikkelig skrekkfilmaktig med hyl og skrik, og lenkeklang. Etter fem dager var jeg ganske herdet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk i korridoren? Hadde du en ekstremt treg fødsel eller? :P

Anonymous poster hash: 393ce...2ef

Tvert imot... Men han gikk da ut for å gå på do, og etter fødselen gikk han ut for å ringe familie osv. Tror ikke det er så uvanlig at fedrene stikker hodet ut av rommet i løpet av/etter fødsel.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufff :-s kommer aldri til å tørre å bli gravid med vilje O.O høres forferdelig ut., som tortur.

Anonymous poster hash: 86535...6d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...