Gå til innhold

Fødeavdelingen burde ha lydtette rom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må si meg enig i at det med fordel kunne vært litt mer lydisolert.

Husker sist fødsel, da både jordmor og mannen bønnfalt meg om å skrike eller brøle, og alt jeg kunne tenke på var de papirtynne dørene og stakkarene som var utenfor... :ler:

Nå ble jeg litt nysgjerrig, jeg - hvorfor bønnfalt de deg om det?

Anonymous poster hash: 16ba3...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg gikk inn til føderommet så hørte jeg en som skrek noe helt sinnsykt. Jeg fikk litt angst av å høre på.
Selv var jeg helt stille.
Syns godt rommene kunne vært litt mer lydtette ja.


Har absolutt ingenting imot folk som skriker mye.
Men ville helst ungått å hørt det, fordi det ble veldig skremmende.



Anonymous poster hash: ac244...af3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innlagt pga svangerskapsforgiftning, og syntes det var skrekkelig å gå i korridoren å høre skrikene.

Skrek ikke høyt da det var min tur, nei. Et generelt ikke en skriker ;)

Anonymous poster hash: 1fbe5...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plagsomt. Det går fint an å føde uten å skrike som på film



Anonymous poster hash: f0573...86c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte på Ullevål og hørte ingenting inne på rommet, i gangen derimot der hørte jeg en del hyling.

Jeg ble forresten oppfordret til å gå litt i gangene før jeg ble lenket fast av alt for mange ledninger, så så unormalt å oppholde seg i gangene er det vel ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske å ha hørt noen i det hele tatt. Jeg hadde mer enn nok med meg selv. Selv etter jeg var ferdig og var to timer på fødeavdelinga hørte jeg noen (som jeg kan huske). Jeg fødte på Ullevål, som jeg ikke tror akkurat har lydisolerte rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før jeg fikk komme på fødestua lå jeg på et rom som lå vegg i vegg med en fødestue (hvis jeg ikke husker feil). Hørte ikke noe som jeg kan huske inne på rommet, lå på det rommet i et døgn. Men når vi gikk i gangen forbi fødestuene så hørte vi litt hyl. Men fikk aldri med oss hvem som lå der inne, så aldri noen bli trillet inn el ut. Tenkte ikke så mye over det, bare "nå er det noen som føder ja". Gjorde ikke at jeg gruet meg mer. Vet ikke hvor mye jeg gaula for var så fjern så husker ikke så mye. Men bryr meg ikke. Er helt naturlig å gaule litt men jeg skjønner at noen kan bli skremt. Samboer sa ikke noe på det, altså når vi hørte andre. Hørte ikke andre når vi var på fødestua, var der i 18 timer. Men kan hende at vi egentlig hørte det, jeg var for opptatt med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt nysgjerrig, jeg - hvorfor bønnfalt de deg om det?

Anonymous poster hash: 16ba3...b47

Fordi alternativet var å holde pusten, noe som ikke var heldig for babyen (? tror jeg. Husker ikke helt. De maste i alle fall fælt om det).

Den gangen jeg har hørt mest av min (stakkars) nabo var på Ullevål, på et av de aller, aller minste mottaksrommene. Der var det omtrent så vi hørte hva de snakket om innimellom riene. Jeg er ikke så fryktelig fin på det og savner ikke mer fancy gardiner, men å slippe å overhøre eller bli overhørt akkurat i den situasjonen synes jeg ikke er så veldig mye å ønske seg.

Det spørs nok også hvor langt du er kommet i fødselen, hvor lang tid du tilbringer der, og ikke minst i hvilken tilstand. Sist gang tilbragte jeg tre døgn på Ullevål, de to første uten å være inni noen smerteboble, og da legger du nok merke til mye mer enn hvis man kommer inn og er i full gang (hvis det er noen trøst til TS? Ser jo på kommentarene her at de fleste som føder selv ikke enser så mye av hva som foregår rundt en :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Fødte på St. Olavs i mai i fjor, og selv om jeg gikk og vandret myyyyyye rundt i rommet hengende over prekestolen, så kan jeg ikke huske å ha hørt noe fra de andre rommene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte ingen andre, men da pressriene startet plutselig, så kom jordmor løpende fra lunsjrommet før mannen fikk somlet seg til å trekke i snoren... noe må ha tipset henne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufff :-s kommer aldri til å tørre å bli gravid med vilje O.O høres forferdelig ut., som tortur.

Anonymous poster hash: 86535...6d2

Det er fordi en del kvinner elsker å skremme andre ved å fortelle om fødslene sine og hva de har sett og hørt.

Snakk med en jordmor så får du en mer realistisk fortelling.

Hvis det hadde vært så grusomt som enkelte sier så hadde det ikke vært kvinner som fødte barn.

Anonymous poster hash: e67e5...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Det er fordi en del kvinner elsker å skremme andre ved å fortelle om fødslene sine og hva de har sett og hørt.

Snakk med en jordmor så får du en mer realistisk fortelling.

Hvis det hadde vært så grusomt som enkelte sier så hadde det ikke vært kvinner som fødte barn.

Anonymous poster hash: e67e5...6de

Det er en grunn til at enkelte av oss tar keisersnitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en grunn til at enkelte av oss tar keisersnitt.

Og det er ganske mange grunner til at andre absolutt ikke ønsker keisersnitt ;)

Anonymous poster hash: 3013d...5b3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på ABC på ullevål og de har noen barselrom ved siden av fødestuene, så jeg husker at jeg våkna midt på natta av et helt ekstremt hyl, trodde seriøst at noen ble drept der ute. Så kom jeg på at jeg lå vegg i vegg med en fødestue ;-) Akkurat det skremte ikke meg for jeg hadde jo allerede født.



Anonymous poster hash: db4ee...0d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Og det er ganske mange grunner til at andre absolutt ikke ønsker keisersnitt ;)

Anonymous poster hash: 3013d...5b3

Absolutt, men for enkelte er det så grusomt at de velger å ikke føde barn, selv om enkelte påstår at man kun forteller slikt for å skremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har født to ganger på Ahus og hørte aldri de andre fødende. Første gangen hylte jeg som en stukken gris selv, da kunne paven ha dansa forbi i bastskjørt med ti elefanter på slep uten at jeg hadde registrert det. Men gud så deilig med disse små nydelige babyene, er nå gravid med nr 3 og gleder meg til å føde igjen :) Gæren?? Jaah!



Anonymous poster hash: 1cd78...12e
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at enkelte av oss tar keisersnitt.

I et samfunn hvor det som hylles mest er smale kvinnehofter og store hjerner så er keisersnitt bare en del av den menneskelige evolusjonen.

Anonymous poster hash: 1cd78...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufff :-s kommer aldri til å tørre å bli gravid med vilje O.O høres forferdelig ut., som tortur.

Anonymous poster hash: 86535...6d2

Det er mye verre å høre på andres fødsel enn å være med på sin egen ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt noen andre, men nå har jeg ikke forlatt fødestua under fødselen heller, altså ikke gått i gangene. Det er jeg glad for. Hadde ikke satt pris på å høre hyl og skrik like før jeg skulle uti det selv, hvertfall ikke første gang. Syns de burde prioritere lydisolering i slike avdelinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...