Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015

Nautika

Anbefalte innlegg

Her tror jeg ENDELIG det er noe på gang! Har hatt litt murring og en del tak nå, og siden i morges har det kommet slim og blod når jeg har vært på do :-) Skal snart til jordmor for å bli undersøkt. Greit å vite om det er noe på gang når man har to timer å kjøre til sykehuset.

Jeg var på fødselsforberedende kurs i stad og da sa jordmora at dette var et av tegnene ;)

Krysser fingrene for at dagen i dag er dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter å leser på siden reisemedbarn.no. Jeg og mannen har snakket litt om ferie i november når jeg tar ut ferien min og permisjonen hans starter. Jo mer vi prater, jo mer frister tanken på cruise. Fant en hvor de begynte å Barcelona og avsluttet i Florida. 4 uker med ren avslapning. Musikk i mine ører.

Noen flere som har begynt å tenke på å reise i permisjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke planlagt så mye enda. Blir muligens å leie leilighet i Italia eller Portugal, men kan også hende det blir ferie hjemme, type hyttetur og sånt. Får se det an litt. Vi skal bytte bordkledning og vinduer på huset, så mulig vi rett og slett ikke har råd. Når det er sagt så er det langt mer avslappende å være på ferie med en baby enn en 1-2-3-åring, så jeg ville ikke hatt noen problemer med å reise i alle fall. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes heller ikke feil ut :) Kunne tenkt meg en storbyhelg et eller annet sted eller en uke på stranda, eneste er mannen og når han får tatt ut ferie.

Når vi reiser nordover blir vi å kjøre. Nekter å gjøre meg avhengig av andre der oppe, så da bruker jeg heller litt tid på å komme meg oppover med bil. Gleder meg allerede til midnattssol, lukta av sjø, fisking og turer på fjellet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg ENDELIG det er noe på gang! Har hatt litt murring og en del tak nå, og siden i morges har det kommet slim og blod når jeg har vært på do :-) Skal snart til jordmor for å bli undersøkt. Greit å vite om det er noe på gang når man har to timer å kjøre til sykehuset.

Åhh - spennende!!

Krysser fingrene for at kroppen ikke bare lurer deg og at du får en fin fødsel dersom det stemmer at du nå er i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanteria: Vi har bestilt oss 13 dagers cruise i Karibien i november. Har forsket masse på hvilket selskap, hva man må huske på til baby, fordeler/ulemper osv. Si i fra om du har spørsmål :-)

Ellers var jeg hos legen i dag. Alt er fint, alt er skremmende normalt, sf målet har vokst 4 cm på en mnd og er nå 32 cm. Bebisen har ikke festet seg, men ligger med hodet ned. Litt over en uke igjen til permisjon. Håper skiføret i Oslo holder seg, legen har nemlig klarert meg for noen turer om jeg er forsiktig i nedoverbakkene :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fanteria: Vi har bestilt oss 13 dagers cruise i Karibien i november. Har forsket masse på hvilket selskap, hva man må huske på til baby, fordeler/ulemper osv. Si i fra om du har spørsmål :-)

Veldig gjerne! :) Vi var på St. Marteen under bryllupsreisen, det er den eneste erfaringen jeg har fra karibien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt med en båt som går ut fra Miami, og skal innom sju karibiske øyer. Har booket et ganske stort rom med balkong (30 kvm rom / 9 kvm balkong) så lille har litt plass å boltre seg på. Denne typen rom kommer også med en butler (!) slik at du kan få servert alle måltider på rommet. Kan være kjekt om noen ikke er i humør til å dra på restaurant. Vær obs på at babyen må være over 6 mnd for å få lov å reise på cruise, og over 12 mnd om det er transatlantisk eller om dere er på sjøen sammenhengende mer enn tre dager. Lurer på om det cruiset du nevner går under kategorien transatlantisk?

Videre er vi anbefalt å sørge for god reiseforsikring, tilfelle noe skulle skje. Vi har derfor betalt for reisen med Mastercardet vårt, som har ubegrenset forsikring ift sykdom i utlandet. Denne gangen valgte vi også avbestillingsforsikring, så kan booke av cruiset uten kostnader innen 42 dager før avreise.

Ting som kan være lurt å ta med:

- Reisetrille som kan legges helt ned

- Bæretøy

- Matglass, grøt og bleier

- Plaskebasseng til balkongen (det cruiset vi skal reise på har regel på at barn som ikke er avvennet med bleie ikke får lov å bade i bassenget)

- Medisiner til babyen

Vi vurderte cruise som godt alternativ siden vi får oppleve noe når vi reiser til forskjellige steder, men samtidig har en fast base og tilgang til lege. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt med en båt som går ut fra Miami, og skal innom sju karibiske øyer. Har booket et ganske stort rom med balkong (30 kvm rom / 9 kvm balkong) så lille har litt plass å boltre seg på. Denne typen rom kommer også med en butler (!) slik at du kan få servert alle måltider på rommet. Kan være kjekt om noen ikke er i humør til å dra på restaurant. Vær obs på at babyen må være over 6 mnd for å få lov å reise på cruise, og over 12 mnd om det er transatlantisk eller om dere er på sjøen sammenhengende mer enn tre dager. Lurer på om det cruiset du nevner går under kategorien transatlantisk?

Videre er vi anbefalt å sørge for god reiseforsikring, tilfelle noe skulle skje. Vi har derfor betalt for reisen med Mastercardet vårt, som har ubegrenset forsikring ift sykdom i utlandet. Denne gangen valgte vi også avbestillingsforsikring, så kan booke av cruiset uten kostnader innen 42 dager før avreise.

Ting som kan være lurt å ta med:

- Reisetrille som kan legges helt ned

- Bæretøy

- Matglass, grøt og bleier

- Plaskebasseng til balkongen (det cruiset vi skal reise på har regel på at barn som ikke er avvennet med bleie ikke får lov å bade i bassenget)

- Medisiner til babyen

Vi vurderte cruise som godt alternativ siden vi får oppleve noe når vi reiser til forskjellige steder, men samtidig har en fast base og tilgang til lege. :)

Da utgår hvertfall transatlantisk da han ikke kommer til å være mer enn 9 mnd. Jeg leste også om det med basseng, men det er jo forsåvidt greit. Man finner løsninger som du sier :)

Hvilket cruiseselskap valgte dere og hvor gammel er deres når dere reiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da utgår hvertfall transatlantisk da han ikke kommer til å være mer enn 9 mnd. Jeg leste også om det med basseng, men det er jo forsåvidt greit. Man finner løsninger som du sier :)

Hvilket cruiseselskap valgte dere og hvor gammel er deres når dere reiser?

Vi har valgt noe som heter Celebrity Eclipse. Valgte ut i fra reiserute og standard.Termin er 21 februar, og vi reiser i midten av november. Så om alt går etter planen er babyen da omtrent akkurat 9 måneder ved avreise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt noe som heter Celebrity Eclipse. Valgte ut i fra reiserute og standard.Termin er 21 februar, og vi reiser i midten av november. Så om alt går etter planen er babyen da omtrent akkurat 9 måneder ved avreise.

Vi har sett på MSC og RCCL. Har ikke klart å bestemme oss helt enda :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred. I dag er det en ekstra aktiv mageboer og jeg sliter med kraftige kynnere. Hurra for full nedtelling - 25 dager til termin! Mannen kjønner ikke helt hvorfor jeg sitter her å peser :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått en perfekt liten gutt <3 Da han først bestemte seg for å komme gikk det fort! Vi kom oss til sykehuset, men vi kom oss ikke ut av ambulansen! Han ble født i går 21., og han er 3710 gram og 52 cm, helt perfekt <3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har fått en perfekt liten gutt <3 Da han først bestemte seg for å komme gikk det fort! Vi kom oss til sykehuset, men vi kom oss ikke ut av ambulansen! Han ble født i går 21., og han er 3710 gram og 52 cm, helt perfekt <3

Gratulerer så mye med en liten prins 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med den skjønne gutten! <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig! Gratulerer så mye lykkeliggift! :D <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse :nigo::hoppe:

Det hørtes heller ikke feil ut :) Kunne tenkt meg en storbyhelg et eller annet sted eller en uke på stranda, eneste er mannen og når han får tatt ut ferie.

Når vi reiser nordover blir vi å kjøre. Nekter å gjøre meg avhengig av andre der oppe, så da bruker jeg heller litt tid på å komme meg oppover med bil. Gleder meg allerede til midnattssol, lukta av sjø, fisking og turer på fjellet :)

Hvor i nord-norge skal dere, om jeg får spørre? ^^ Beskrivelsen din får meg til å tenke på Vesterålen, hvor jeg har familie og mange gode sommerminner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...