Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Drømte at babyen kom i natt og det var mye snakk om annonsering på Facebook :D . Tror jeg var her inne og leste i går kveld.

Halsbrann er ikke gøy :( . Jeg har det mer og mer nå, men fortsatt ganske mildt i forhold til mange. Værst etter middag. I går kveld hadde jeg sååå lyst på noen grønne druer for å dempe det. Men hadde selvfølgelig ikke. Vet ikke om det hadde hjulpet, men kroppen skrek etter grønne druer iallfall. Står nå på handleliste i dag :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh! Halsbrann fra helvete! :(

Her også, hver natt :(

Har Gaviscon og Novaluzid på nattbordet, kan anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbrann er noe herk!

Ang. gratulasjoner på fb opplevde vi noe tilsvarende da vi fikk eldste. Vi sende ut en mms av frøkna til nærmeste familie og min mor (av alle) la ut bildet på sin fb profil umiddelbart. Det var liksom ikke den store nyheten da vi tre dager senere la ut en oppdatering selv. I utgangspunktet gir jeg nøkken i likes og oppmerksomhet på fb, men at min mor skulle "høste" flere gratulasjoner for tittelen mormor enn vi fikk som nybakte foreldre syntes jeg var litt pussig 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gav du for den? :) Jeg får nok "bare" E-cup (80E), men skal kjøpe en til ammebh med spiler når melken har stabilisert seg. :)

Var de små eller store i størrelse?

Glemt å svare på denne jeg! Tror de er ganske like i størrelsene som change.

Jeg bruker som regel 70J, men gått opp til 75 nå. Så har kjøpt en i 75k, den er litt stor enda, men passer sikkert da melka kommer. Og så skulle jeg liksom bestille en i 75J, men fordi uk bruker halvstørrelser ble det bare tull. (Eller jeg som trodde det var uk størrelse da, men så klarte jeg å få tak i us størrelse...)

80E blir 75F det, så hvis du vil ha den, så skal du få den av meg☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemt å svare på denne jeg! Tror de er ganske like i størrelsene som change.

Jeg bruker som regel 70J, men gått opp til 75 nå. Så har kjøpt en i 75k, den er litt stor enda, men passer sikkert da melka kommer. Og så skulle jeg liksom bestille en i 75J, men fordi uk bruker halvstørrelser ble det bare tull. (Eller jeg som trodde det var uk størrelse da, men så klarte jeg å få tak i us størrelse...)

80E blir 75F det, så hvis du vil ha den, så skal du få den av meg☺

Ååja, hehe jeg forstår meg ikke på de størrelsene! :P

Ja, hvis den uansett ikke blir å passe deg, så kan jeg gjerne få den ja! :jepp: Så snill du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også, hver natt :(

Har Gaviscon og Novaluzid på nattbordet, kan anbefales.

Jeg anbefaler Titralac mot halsbrann! Veldig effektiv :)

Jeg har galieve på nattbordet - tok fem stk i natt uten effekt. Men 1-2 har hatt god effekt tidligere. Har prøvd gaviscon tyggetabl, men den skummingen takler jeg ikke. Brakk meg hver gang :(

Kanskje jeg skal prøve titralac - hvis effekten av galieve fortsetter å glimre med sitt fravær fremover. Takk for tips, begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos jordmor i dag. Jeg har voldsom pannehodepine hver dag nå, men ingen andre tegn på svangerskapsforgiftning - og det er jo bra. Jordmor ville ikke at jeg skulle ha dårlig samvittighet for å ta paracet, heller at jeg skal prøve å ta det litt "fast". Hun fortalte at gynekologene på sykehuset ofte ordinerer 1g x 4 ved behov, og at det regnes som helt trygt. Jeg har ikke tenkt å ta så mye, men godt å kunne ta før jeg legger meg så jeg kanskje får noen timer sammenhengende søvn. Gikk på apoteket og kjøpte to pakker paracet - da presterer farmasøyten og si "du må ikke ta mye paracet, da får babyen din ADHD". Jeg kjenner henne litt gjennom jobb fra før, og liker henne egentlig godt, men dét syns jeg var en merkelig kommentar.

Ellers var jordmor fornøyd, hun sier at lille har det bra i magen :rodmer: Vi snakket også litt om fødsel, det gjorde det faktisk litt "virkeligere". Tenk at om maksimalt seks uker har livet vårt endret seg totalt - vi vet om det - men får ikke gjort noenting for å faktisk forberede oss for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke hatt halsbrann i noen av de tre svangerskapene, så der har jeg tydeligvis vært heldig :)

Fikk masse spørsmål om jeg hadde hatt masse halsbrann da jeg fikk nummer to. Han hadde MASSE hår, og det er visst vanlig med halsbrann hvis ungen har masse hår :fnise: Meeeen, stemte ikke her hvertfall! Så blir spennende om det blir masse hårete babyer her i termingruppa!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo masse hår..

Jeg er så spent på om lillebror får masse hår eller ikke. Storebror hadde ikke så mye hår. Han var langt fra skallete, håret var blondt og fint, men det var ikke sånn at noen kommenterte at det var mye. Har sånn sett tenkt at lillebror blir på samme viset, men så kom jeg på at jeg og min søster er jo veldig ulik sånn sett. Hun var nesten skallete, mens jeg hadde LANGT tjukt, svart hår da jeg ble født. Unormalt mye hår, og jeg ble kalt hårtrollet på føden. :P Hadde vært artig om lillebror her fikk masse svart hår, men det er vel kanskje tvilsomt. Hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er heldig som har sluppet unna halsbrann! Har aldri hatt det før heller, så jeg aner ikke hvor ille det er, men har sjønt at det kan være ganske pyton...

Idag er jeg akkurat 38 uker! :D

Planlagt keisersnitt er altså under 2 uker unna! ;) (Jeg vet dato)

Føler jeg ikke er klar, men det er vel man aldri? Jeg aner jo ikke "hvem" han er? :P Syns det er så rart å tenke på at vi ganske snart skal dele livet vårt med et lite vesen som er totalt avhengig av oss, 24/7, og at vi kommer til å elske han høyere enn noe annet vi har gjort her i verden <3

Har vært hos jordmor idag. Alt bra! Og så har jeg dollet meg med å farget og formet bryn, samt satt på falske øyenvipper (lash-extensions). Herregud.. Nå følte jeg meg jålete :P Men da slipper jeg å tenke på sminke mange uker framover!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så har jeg dollet meg med å farget og formet bryn, samt satt på falske øyenvipper (lash-extensions). Herregud.. Nå følte jeg meg jålete :P Men da slipper jeg å tenke på sminke mange uker framover!! :D

Dette har jeg tenkt å unne meg snart også, men lurer på om jeg må droppe vippe-extensions fordi jeg syns det er så vondt å ligge på rygg særlig mer enn ti minutter - og det har vel tatt drøyt to timer de gangene jeg har gjort det.

Det blir nok fotpleie i stedet - sliter litt med å rekke ned til tåneglene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spent på om lillemor kommer ut med masse hår eller ikke :)

Storesøsteren min hadde DEN sveisen når hun kom ut, mens jeg hadde kaaanskje tre hårstrå de fikk tvunget en sløyfe i :fnise: Men nå har storesøster ganske tynt hår, og jeg har tjukt og fint hår :nigo:

Hvorfor kunne man ikke hatt en sånn nedtelling på magen, så man visste akkurat når fødselen kom til å starte? :P ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eldste hadde nesten ikke hår.. først nå har hun begynt å få litt pannelugg og hår bak øra :P Hun er i tillegg lysblond (tiltross for at mannen har ganske mørkt hår og jeg har rødbrunt hår). Veldig spent på knert i magen om h*n har noe hår på hodet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken jeg eller mannen hadde noe særlig hår før vi var 1-1,5 år :ler: Vi har til gjengjeld fått ekstreme mengder hår, begge to :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg ENDELIG det er noe på gang! Har hatt litt murring og en del tak nå, og siden i morges har det kommet slim og blod når jeg har vært på do :-) Skal snart til jordmor for å bli undersøkt. Greit å vite om det er noe på gang når man har to timer å kjøre til sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg ENDELIG det er noe på gang! Har hatt litt murring og en del tak nå, og siden i morges har det kommet slim og blod når jeg har vært på do :-) Skal snart til jordmor for å bli undersøkt. Greit å vite om det er noe på gang når man har to timer å kjøre til sykehuset.

Wuhu!!!! :hoppe: Håper det blir fødsel snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...