Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Juhu! Endelige en ok natts søvn! :danse: De små gleder i hverdagen :fnise:

Nå er topp10 navnelista for 2014 kommet ut. Var ikke mye endringer der fra 2013.

Vi har 6 navn vi står mellom (2 favoritter) til den lille kommer. Finner noen av de på lista, men ikke favorittene. Kjenner at det egentlig er ok.

Hvilke tanker har dere rundt den lista?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Juhu! Endelige en ok natts søvn! :danse: De små gleder i hverdagen :fnise:

Nå er topp10 navnelista for 2014 kommet ut. Var ikke mye endringer der fra 2013.

Vi har 6 navn vi står mellom (2 favoritter) til den lille kommer. Finner noen av de på lista, men ikke favorittene. Kjenner at det egentlig er ok.

Hvilke tanker har dere rundt den lista?

Jeg prøver i utgangspunktet å unngå det, men vi sliter såpass med navn, og dersom vi ender opp med et navn fra listen, så får det bare være. Aksel er nemlig ett av alternativene, men det er ikke SÅ ille. Er litt over 2000 i Norge som heter det, og det laaaaaangt færre enn antallet som har mitt navn. Det er 5000 på C og 6000 på K :ler: Nå er ikke Aksel på toppen på den listen heldigvis. Hvis Aksel var på førsteplass så hadde jeg faktisk droppet det kun pga. det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Aksel var på førsteplass så hadde jeg faktisk droppet det kun pga. det.

Aksel var på lista mi, men pent strøket av mannen :/

Nå er jeg veldig glad i Phillip og William, men de utgikk begge to. Mye pga lista.

Navn er kjempevanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av navnene vi har snakket om er på lista ^^ Jeg tenker at hvis man virkelig elsker ett navn, så har det ikke noe å si om det er på lista, men samtidig så har jeg selv ett navn som over 18 000 personer i Norge har :fnise: Det er litt kjedelig å ha ett SÅÅ vanlig navn, for jeg havnet ofte i situasjoner hvor noen andre het det samme, og det ble "navn A" og "navn A. A", altså bruk av mellomnavn eller initial fra etternavn :P ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg heeelt på andre siden. Jeg har et navn hvor jeg kun har møtt en person som heter det samme på snart 30 år. Og hun skrev ikke navnet på samme måte som meg.

Det positive er at jeg alltid vet hvem folk roper på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Aksel var på førsteplass så hadde jeg faktisk droppet det kun pga. det.

Aksel var på lista mi, men pent strøket av mannen :/

Nå er jeg veldig glad i Phillip og William, men de utgikk begge to. Mye pga lista.

Navn er kjempevanskelig!

Ja, synes også det er vanskelig. Dvs. hadde vi ventet jente så hadde den største utfordringen vært å velge mellom to navn jeg elsker. :P Men guttenavn...Nei den var vanskelig. Vi hadde navn før vi visste kjønn sist, så det var enkelt med storebror da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde noen navn før vi fikk vite kjønnet, mens mannen var helt blank.

Det morsomme er at det kun er ett av de navnene jeg hadde på lista da er på lista i dag :P

Dere får jo utfordringen med at det skal passe med storebrors navn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noen navn før vi fikk vite kjønnet, mens mannen var helt blank.

Det morsomme er at det kun er ett av de navnene jeg hadde på lista da er på lista i dag :P

Dere får jo utfordringen med at det skal passe med storebrors navn også.

Ja, kan jo ikke være totalt kræsj. Samtidig så orker jeg ikke styre med at det skal være kjempematch. Da er det verre at vi har et mellomnavn som navnet må passe til, da det er etter R sin far som døde for snart ett år siden. Så det må altså passe sånn høvelig med Inge. :P Uten bindestrek da, så det skal jo ikke brukes i det daglige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, navn er utrolig vanskelig. Vi har vel egentlig ingen vi begge liker veldig godt... så begynner å bli redd for at lillesøster blir navnløs en liten stund :( .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, navn er utrolig vanskelig. Vi har vel egentlig ingen vi begge liker veldig godt... så begynner å bli redd for at lillesøster blir navnløs en liten stund :( .

Samme her. Man vil jo gjerne ha navnet klart til babyen kommer ut..!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebror heter Benjamin og lillebror skal hete Dennis. Så ingen av navnene er på topplisten, men er fortsatt ikke uvanlige navn 😃 Men det er navn vi liker og det er jo det viktigste!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er navnet vi har valgt på topplista, men det er ikke så rart da gamle navn er på full fart opp på listene :) Det har alltid vært mitt yndlingsnavn, også het bestefaren til kjæresten min det, så da ble det full klaff :) Er veldig glad vi ikke får jente, for da hadde det nok endt i brudd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er navnet vi har valgt på topplista, men det er ikke så rart da gamle navn er på full fart opp på listene :) Det har alltid vært mitt yndlingsnavn, også het bestefaren til kjæresten min det, så da ble det full klaff :) Er veldig glad vi ikke får jente, for da hadde det nok endt i brudd ;)

Haha, ja vi har hatt oss noen diskusjoner altså! :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det ingen av de tre ungene våre som har navn som ligger på topplista :) Spesielt storesøster og storebror har navn det er få som heter, lillebror sitt er litt mer vanlig, men ikke på topp 50-lista :)

Når jeg ser på ssb er det 554 som har storesøster sitt navn som eneste fornavn, 267 som har storebror sitt navn som eneste fornavn, men lillebror sitt er det hele 3514 som har som eneste fornavn! Lillebror sitt har gått veldig ned etter år 2000 da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn er vanskelig..
Jeg kjøpte den store navneboken som e-bok, så vi har klart å komme frem til 6 jentenavn vi begge liker. Har hele tiden tenkt at vi ikke kan ta den endelige avgjørelsen før vi får hilse på nurket, så det kan være vi bare må ha den listen på 6 til vi er på sykehuset :)
Burde nok tenke litt på noen guttenavn også, man kan jo ikke være heeeelt sikker på kjønnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentenavnet vårt er det 3,2 eller 1 som heter med den stavemåten vi ønsker. Guttenavnet er det verre med. Det er topplistenavn. Men det eneste navnet vi begge likte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har funnet 3 navn som vi liker og alle står på toppnavnlista. Bryr oss ikke om det. Så lenge vi ikke kjenner noen som heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at navnet vi ender opp med er på den lista. Men finner liksom ikke noe bedre da. Navn er vanskelig!

Formen er helt elendig. Vondt i korsrygg og bekken, så vidt jeg klarer å gå. Masse vonde kynnere og ekstremt lite søvn. I natt tok jeg meg en varm dusj kl 4! Måtte bare ha noe som lindret korsryggen. Tror ikke jeg kommer til å protestere så mye hvis de vil sette meg igang imårra, selv om det er noen uker til termin...

Det skremmer meg litt å gå hjemme og, at babyen vokser lite kan være et tegn på morkakesvikt, og de sa flere ganger på sykehuset at jeg måtte komme med en gang om babyen ble rolig...

Storebror ble forresten født 36+5, som jeg er idag!

Endret av Susa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg heeelt på andre siden. Jeg har et navn hvor jeg kun har møtt en person som heter det samme på snart 30 år. Og hun skrev ikke navnet på samme måte som meg.

Det positive er at jeg alltid vet hvem folk roper på :)

Hehe, det er jo en fordel, da :jepp: Hender jeg snur meg forgjeves, må jeg innrømme, når noen sier navnet mitt ^^

Ja, navn er utrolig vanskelig. Vi har vel egentlig ingen vi begge liker veldig godt... så begynner å bli redd for at lillesøster blir navnløs en liten stund :( .

Det går jo bra, selv om man helst vil ha navn klart :) Du har jo de som har "bestemt" navnet, og så kommer ungen og passer ikke navnet i det hele tatt ^^ Kanskje dere ser hva hun burde hete med en gang hun er ute? ^^ Lov å håpe :)

Her er navnet vi har valgt på topplista, men det er ikke så rart da gamle navn er på full fart opp på listene :) Det har alltid vært mitt yndlingsnavn, også het bestefaren til kjæresten min det, så da ble det full klaff :) Er veldig glad vi ikke får jente, for da hadde det nok endt i brudd ;)

Hehe, dere ble aldri enige om ett eventuelt jentenavn, med andre ord? :P Jeg syns det er fint at de gode, litt gamle navnene kommer tilbake :)

Ganske sikker på at navnet vi ender opp med er på den lista. Men finner liksom ikke noe bedre da. Navn er vanskelig!

Formen er helt elendig. Vondt i korsrygg og bekken, så vidt jeg klarer å gå. Masse vonde kynnere og ekstremt lite søvn. I natt tok jeg meg en varm dusj kl 4! Måtte bare ha noe som lindret korsryggen. Tror ikke jeg kommer til å protestere så mye hvis de vil sette meg igang imårra, selv om det er noen uker til termin...

Det skremmer meg litt å gå hjemme og, at babyen vokser lite kan være et tegn på morkakesvikt, og de sa flere ganger på sykehuset at jeg måtte komme med en gang om babyen ble rolig...

Storebror ble forresten født 36+5, som jeg er idag!

Uff, høres ikke godt ut :/ Lykke til i morra, går utifra du skal innom siden du nevnte spesifikt i morra angående eventell igangsettelse? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...