Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenkt meg sånn krakk med jetmotor :D har en fantastisk nabo som har vært her med snøfreseren et par ganger :) veldig takknemlig for det!

I dag ligger jeg rett ut på sofaen. Sovet kjempedårlig, drømt at vannet har gått, mareritt, våknet av vondter. Sliter med leddene i henda, lillegutt presser nedover, føler meg forkjøla og i stad fikk jeg noen skikkelig vonde kynnere. Nå skjønner jeg veldig godt hva de mener med at fødselen er hjertelig velkommen på slutten av svangerskapet :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne tenkt meg sånn krakk med jetmotor :D

Dét hørtes ikke dumt ut ;)

I dag har vi vært og henta vogn :) Det var stas, veldig fornøyd! Synd at krona er blitt så svak, da ble det ikke så mye å spare likevel. Men vi endte vel opp med å betale ca 8000,- for en vogn + litt utstyr som hadde kostet 10 000,- i Norge, så det er fortsatt greit :)

Men det er ikke mer som skal til før jeg (vi) er utslitt. Samboer har blitt forkjøla (og vi vet alle hvor ille det kan være som mann :P ), så nå ligger vi i hver vår ende av sofaen, og har bestemt at vi skal ha take-out til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dét hørtes ikke dumt ut ;)

I dag har vi vært og henta vogn :) Det var stas, veldig fornøyd! Synd at krona er blitt så svak, da ble det ikke så mye å spare likevel. Men vi endte vel opp med å betale ca 8000,- for en vogn + litt utstyr som hadde kostet 10 000,- i Norge, så det er fortsatt greit :)

Men det er ikke mer som skal til før jeg (vi) er utslitt. Samboer har blitt forkjøla (og vi vet alle hvor ille det kan være som mann :P ), så nå ligger vi i hver vår ende av sofaen, og har bestemt at vi skal ha take-out til middag.

Det blir på en måte så virkelig når vogna kommer i hus. Er rart å se bort på den :D

Det ble IKEA og litt annen shopping på oss i går, noe som endte med sofaen og take-away her og. Mulig derfor kroppen ikke er venn med meg i dag.

Flere enn meg som sliter med å justere hvor mye energi man bruker i forhold til hva man klarer å opparbeide seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som sliter med å justere hvor mye energi man bruker i forhold til hva man klarer å opparbeide seg?

Jepp :sjenert: ... Selv om det "justerer" seg ganske fort av seg selv nå da, når jeg blir så sliten at jeg MÅ legge meg ned :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke mer som skal til før jeg (vi) er utslitt. Samboer har blitt forkjøla (og vi vet alle hvor ille det kan være som mann :P ), så nå ligger vi i hver vår ende av sofaen, og har bestemt at vi skal ha take-out til middag.

Haha - har akkurat hatt det samme her. Mannen var såååå syk. Nå som jeg er høygravid fikk han jammen lite medfølelse fra meg. Selvom han nesten var døende... :lol:

I natt har jeg også sovet kjempedårlig. Mye drømmer om babyen og tiden rett etter fødsel. Stod opp midt på natta og var oppe i over en time. Sovna litt igjen etterpå heldigvis.

Ingen tegn på fødsel i virkeligheten... I dag er jeg 38+4 og det var jeg da fødselen startet med storesøster, så tenker nok litt ekstra på det i dag.

Ha en fin dag og en fin uke! Jeg har en del småplaner noe som hjelper med å få tiden til å gå :) . Kaffe med et par andre venner i formiddag og play date på ettermiddagen med en fra barnehagen til storesøster - det blir stas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bare nyter vi livet med lillemann <3 Bortsett fra veldig såre brystvorter er alt bare velstand. Har aldri hatt såre brystvorter med de to andre, så dette er en ny (vond!) opplevelse! Ikke mye artig å se at lillemann gulper blod, men så lenge jeg vet det ikke er farlig så går det bra. Satser på det snart går seg til :-) Det har heldigvis vært null sjalusi sålangt, så vi satser på det fortsetter sånn :-)

Og så blir det spennende å se hvem her inne som blir nestemann ut :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på ultralyd-sjekk igjen. Det gikk ikke så veldig bra idag...

For tre uker siden var babyen 6% under snittet, nå er han 20%!!! Måtte ligge med ctg en halvtime, og så skal jeg tilbake på sykehuset på torsdag.

Maaange spørsmål som surrer rundt i hodet. Veksten avtok med storebror på den tiden her også, han ble født 36+5 og var 2155 gr. Idag er jeg 36+3 og babyen er ca 2240 gr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ultralyd-sjekk igjen. Det gikk ikke så veldig bra idag...

For tre uker siden var babyen 6% under snittet, nå er han 20%!!! Måtte ligge med ctg en halvtime, og så skal jeg tilbake på sykehuset på torsdag.

Maaange spørsmål som surrer rundt i hodet. Veksten avtok med storebror på den tiden her også, han ble født 36+5 og var 2155 gr. Idag er jeg 36+3 og babyen er ca 2240 gr.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ultralyd-sjekk igjen. Det gikk ikke så veldig bra idag...

For tre uker siden var babyen 6% under snittet, nå er han 20%!!! Måtte ligge med ctg en halvtime, og så skal jeg tilbake på sykehuset på torsdag.

Maaange spørsmål som surrer rundt i hodet. Veksten avtok med storebror på den tiden her også, han ble født 36+5 og var 2155 gr. Idag er jeg 36+3 og babyen er ca 2240 gr.

Uff, det var jo ikke noe bra!

Hva skjer hvis det fortsatt er nedgang på torsdag? Blir du satt i gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit faktisk ikke hva som skjer. En blir litt fortumla i hodet, så spørsmålene forsvinner liksom der og da, og så sitter jeg igjen med alle nå, som jeg har kommet meg hjem...

Måtte ligge med ctg ganske lenge, fordi babyen var veldig aktiv, romsterte rundt i magen,så det er jo et bra tegn. Først ville legen at jeg skulle komme tilbake om ei uke, men så ombestemte hun seg, og vil ha meg inn til torsdagen igjen.

Så jeg blir bra fulgt opp, men blir jo litt skremt.

Selv om bekkenet er helt pyton, så ønsker jeg jo at babyen skal være i magen ihvertfall et par uker til, det er jo det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit faktisk ikke hva som skjer. En blir litt fortumla i hodet, så spørsmålene forsvinner liksom der og da, og så sitter jeg igjen med alle nå, som jeg har kommet meg hjem...

Måtte ligge med ctg ganske lenge, fordi babyen var veldig aktiv, romsterte rundt i magen,så det er jo et bra tegn. Først ville legen at jeg skulle komme tilbake om ei uke, men så ombestemte hun seg, og vil ha meg inn til torsdagen igjen.

Så jeg blir bra fulgt opp, men blir jo litt skremt.

Selv om bekkenet er helt pyton, så ønsker jeg jo at babyen skal være i magen ihvertfall et par uker til, det er jo det beste!

Godt du blir skikkelig fulgt opp, det gjør det hvertfall litt lettere. Er heldigvis ikke lenge til torsdag, og da får du vel svar på alle spørsmålene du sitter med nå.

Lykke til :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såehh...tenkte jeg skulle starte på denna sykehusbagen da, men det er jo så vrient. Klær, telefon, nettbrett, kamera og ladere er jo i bruk så og si hver dag.

Har finni fram tingene til babyen da.

Hvordan gjør dere andre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ultralyd-sjekk igjen. Det gikk ikke så veldig bra idag...

For tre uker siden var babyen 6% under snittet, nå er han 20%!!! Måtte ligge med ctg en halvtime, og så skal jeg tilbake på sykehuset på torsdag.

Maaange spørsmål som surrer rundt i hodet. Veksten avtok med storebror på den tiden her også, han ble født 36+5 og var 2155 gr. Idag er jeg 36+3 og babyen er ca 2240 gr.

Uff, ikke gode nyheter, nei :( Spent på hvordan det går på neste kontroll, da. Skal du skrive ned de spørsmålene du sitter med nå, sånn at du får svar på torsdag? :)

Såehh...tenkte jeg skulle starte på denna sykehusbagen da, men det er jo så vrient. Klær, telefon, nettbrett, kamera og ladere er jo i bruk så og si hver dag.

Har finni fram tingene til babyen da.

Hvordan gjør dere andre dette?

Ett av kameraene skal jeg pakke i bagen allerede nå, det andre slenger vi oppi der og da, tenker jeg :) Når det kommer til klær så har jeg lagt oppi morgenkåpe og en pysj, og dusjskoene. Skal også legge oppi en del truser, så får jeg bare klare meg uten de :P Og så har jeg kjøpt ammesingleter jeg skal legge oppi ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såehh...tenkte jeg skulle starte på denna sykehusbagen da, men det er jo så vrient. Klær, telefon, nettbrett, kamera og ladere er jo i bruk så og si hver dag.

Har finni fram tingene til babyen da.

Hvordan gjør dere andre dette?

Pakket alt som jeg ikke hadde bruk for før fødsel klart i bagen, og så skrev jeg en lapp med alt jeg måtte huske når vi skulle dra. Funker veldig bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såehh...tenkte jeg skulle starte på denna sykehusbagen da, men det er jo så vrient. Klær, telefon, nettbrett, kamera og ladere er jo i bruk så og si hver dag.

Har finni fram tingene til babyen da.

Hvordan gjør dere andre dette?

Jeg har tilfeldigvis måttet kjøpe nye yogabukser da forrige var slitt, kjøpt to nye boxere for anledningen, gensrene passer jeg ikke nå uansett så de kunne legges oppi, har lagt en singlet oppi, skal kjøpe en til og ellers bare slenge oppi en tredje når vi skal dra. Ladere og sånt legges oppi når vi skal på sykehuset. :) Har lagt en lapp på toppen av bagen hvor alt som mangler står. Som toalettsaker. :) Da glemmer jeg ikke noe. :) Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såehh...tenkte jeg skulle starte på denna sykehusbagen da, men det er jo så vrient. Klær, telefon, nettbrett, kamera og ladere er jo i bruk så og si hver dag.

Har finni fram tingene til babyen da.

Hvordan gjør dere andre dette?

Joggebukser, en nattshorts, ammesingletter, ammeinnlegg i ull og engangs, ammeBH, store boksere, ullsokker, vanlige sokker, flipflops, løse gensere (en tykk og to tynne), kamera, ladere, hårstrikker og lebepomade. Mangler bare badekåpa, toalettsakene og papirene.

Tror jeg har nevnt alt nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Toalettsaker føler jeg faktisk jeg har ganske stålkontroll på, for jeg måtte blant annet ha med astmamedisin, tilfelle jeg skulle glemme å ta med veska mi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit faktisk ikke hva som skjer. En blir litt fortumla i hodet, så spørsmålene forsvinner liksom der og da, og så sitter jeg igjen med alle nå, som jeg har kommet meg hjem...

Måtte ligge med ctg ganske lenge, fordi babyen var veldig aktiv, romsterte rundt i magen,så det er jo et bra tegn. Først ville legen at jeg skulle komme tilbake om ei uke, men så ombestemte hun seg, og vil ha meg inn til torsdagen igjen.

Så jeg blir bra fulgt opp, men blir jo litt skremt.

Selv om bekkenet er helt pyton, så ønsker jeg jo at babyen skal være i magen ihvertfall et par uker til, det er jo det beste!

Godt du blir fulgt tett opp. Får håpe at alt står bra til og at lille får bli i magen litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toalettsaker føler jeg faktisk jeg har ganske stålkontroll på, for jeg måtte blant annet ha med astmamedisin, tilfelle jeg skulle glemme å ta med veska mi :P

Hmmm... Der sier du noe. Jeg har astmamedisinen et eller annet sted. Kanskje greit å finne den frem sånn 'just in case'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Der sier du noe. Jeg har astmamedisinen et eller annet sted. Kanskje greit å finne den frem sånn 'just in case'.

Det vil jeg tro ^^ Jeg tok ut ny av både anfallsmedisinen og den faste, og la i bagen, så jeg fortsatt kan ha astmamedisin i veske også :) Så har jeg ett brett allergimedisin med meg, tilfelle jeg reagerer på noe der ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...