Fanteria Skrevet 4. januar 2015 #1721 Del Skrevet 4. januar 2015 Jeg har stikk motsatt problem. Mannen skulle ønske moren hans spurte mer om hvordan det går med oss. Så... Jeg tviler på at jeg får en svigermor som renner ned her. Selv om jeg er veldig glad i henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 4. januar 2015 #1722 Del Skrevet 4. januar 2015 (endret) Gratulerer masse Talbot! Kos å få feiret jul med en liten nyfødt Endret 4. januar 2015 av Havmus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Essie_ Skrevet 4. januar 2015 #1723 Del Skrevet 4. januar 2015 Her sier samboer at han ikke skal drikke alkohol fra ca fire uker før termin, så det begynner jo å nærme seg. Til helgen skal han på guttetur på Trysil, men det blir nok siste "festen" på en stund. Han har vært veldig forsiktig med alkohol når vi er borte en stund allerede, fordi formen min varierer, og han tenker at jeg skal slippe å kjøre hjem. Selv om jeg alltid sier at jeg kan kjøre, har det vært litt godt å slippe innimellom. Min svigermor er veldig engasjert. Men jeg har latt henne være det. Hun har ingen døtre, og jeg hadde i tilfelle ønsket meg svigerdøtre som lot meg involvere meg. Men jeg er likevel redd det kan bli litt mye når jenta vår kommer. Heldigvis er ikke samboeren redd for å si fra til henne. Samboer og jeg har også snakket om at det ikke er noen selvfølge at vi (jeg) vil ha besøk på sykehuset. Han mener at det bør de ikke ha noen problemer med, dersom de er forberedt på at det kan bli sånn. Men jeg ser vel for meg at vi syns det er stas med noen korte visitter for å få vist henne frem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 5. januar 2015 #1724 Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) Jeg forstår bekymringene deres ang. diverse familiemedlemmer som "truer" med å slite ned dørstokken straks etter nedkomst, den første tiden er det viktig å få litt ro rundt seg. Selv gjorde jeg den bommerten å invitere min mor til å hjelpe oss uka etter at jeg hadde født eldste.. endte opp med at jeg følte at jeg måtte underholde min mor framfor å få roet ned selv. På den andre siden er jeg nok litt misunnelig på dere som har familie så nært at barnepass etterhvert kan bli en hverdagsting. Spedbarnstiden er en så utrolig liten del av tiden man har barn, og det å ha en engasjert familie i nærheten kan bety mye for å få hverdagskabalen til å gå opp samt muligheten til å pleie forholder. Endret 5. januar 2015 av Havmus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 6. januar 2015 #1725 Del Skrevet 6. januar 2015 Jeg var på ultralyd igår, vekstestimering fordi storebror var liten da han ble født! Hun tok seg god tid, så vi fikk se en baby som gjespet og sutta på navlestrengen, herlig☺ han lå akkurat på gjennomsnittet, ca 1970 gr nå. Men, det gjorde også storebror, var på estimering med han i uke 32, og da lå han akkurat på snittet, fødte 36+5, og da var han jo knapt blitt større, 2155 gr. Nå kan de jo fort tippe feil vekt også da... Skal tilbake om 3 uker for ny undersøkelse. Ellers så er jeg lenka til sofaen idag. Jeg bor 50 m unna en innsjø, og det er jo helt super is der nå, 25-30 cm. Så mannen og pappa satte opp lyskastere igår, og vi fikk fult av besøk av ivrige skøytegåere! Jeg tok med meg lillegutt på sparken, kjempemoro, men veldig vondt idag... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. januar 2015 #1726 Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Jeg var på ultralyd igår, vekstestimering fordi storebror var liten da han ble født! Hun tok seg god tid, så vi fikk se en baby som gjespet og sutta på navlestrengen, herlig☺ han lå akkurat på gjennomsnittet, ca 1970 gr nå. Men, det gjorde også storebror, var på estimering med han i uke 32, og da lå han akkurat på snittet, fødte 36+5, og da var han jo knapt blitt større, 2155 gr. Nå kan de jo fort tippe feil vekt også da... Skal tilbake om 3 uker for ny undersøkelse. Ellers så er jeg lenka til sofaen idag. Jeg bor 50 m unna en innsjø, og det er jo helt super is der nå, 25-30 cm. Så mannen og pappa satte opp lyskastere igår, og vi fikk fult av besøk av ivrige skøytegåere! Jeg tok med meg lillegutt på sparken, kjempemoro, men veldig vondt idag... Så bra han ligger på snittet, enn så lenge! Får håpe det fortsetter sånn. De kan jammen ta feil ja, og babyene trenger absolutt ikke følge kurven. Det ble jo estimert at min skulle være 3400 g ved fødsel ut fra størrelsen han hadde da jeg var 28 uker på vei, men ut kom en nesten 700 g større baby. Så det kan jo helt sikkert gå andre veien også. Var det svikt i morkaken som var årsaken eller fant de ikke ut av det? Spark er ikke godt for bekkenet nei, men veldig artig der og da. Endret 6. januar 2015 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 6. januar 2015 #1727 Del Skrevet 6. januar 2015 Så bra han ligger på snittet, enn så lenge! Får håpe det fortsetter sånn. De kan jammen ta feil ja, og babyene trenger absolutt ikke følge kurven. Det ble jo estimert at min skulle være 3400 g ved fødsel ut fra størrelsen han hadde da jeg var 28 uker på vei, men ut kom en nesten 700 g større baby. Så det kan jo helt sikkert gå andre veien også. Var det svikt i morkaken som var årsaken eller fant de ikke ut av det? Spark er ikke godt for bekkenet nei, men veldig artig der og da. Aldri fått noe svar på hvorfor han var liten eller kom for tidlig. Det var et lite infarkt i morkaken, på ca 1x1 cm, men det var så lite at det skulle ikke ha noe å si. Men hverken jeg eller pappaen var store da vi ble født, 3200/47 og 3000/49, så mulig han bare skulle være sånn. Men, det er godt å vite at man blir fulgt litt ekstra opp☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 6. januar 2015 #1728 Del Skrevet 6. januar 2015 Jeg var på ultralyd igår, vekstestimering fordi storebror var liten da han ble født! Hun tok seg god tid, så vi fikk se en baby som gjespet og sutta på navlestrengen, herlig☺ han lå akkurat på gjennomsnittet, ca 1970 gr nå. Men, det gjorde også storebror, var på estimering med han i uke 32, og da lå han akkurat på snittet, fødte 36+5, og da var han jo knapt blitt større, 2155 gr. Nå kan de jo fort tippe feil vekt også da... Skal tilbake om 3 uker for ny undersøkelse. Ellers så er jeg lenka til sofaen idag. Jeg bor 50 m unna en innsjø, og det er jo helt super is der nå, 25-30 cm. Så mannen og pappa satte opp lyskastere igår, og vi fikk fult av besøk av ivrige skøytegåere! Jeg tok med meg lillegutt på sparken, kjempemoro, men veldig vondt idag... Godt med ekstra oppfølging, da ^^ Og det høres bare sååå koselig ut med bebis som sutter på navlestrengen og gjesper Så bra at han lå på snittet nå, får håpe han vokser seg stor og fin videre fremover også Off, du får ta det rolig i dag, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hundemamma Skrevet 6. januar 2015 #1729 Del Skrevet 6. januar 2015 Fikk vite datoen for planlagt keisersnitt idag Føles utrolig rart å vite på forhånd hvilken dag som blir bursdagen til barnet vårt ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 6. januar 2015 #1730 Del Skrevet 6. januar 2015 Fikk vite datoen for planlagt keisersnitt idag Føles utrolig rart å vite på forhånd hvilken dag som blir bursdagen til barnet vårt ! Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 7. januar 2015 #1731 Del Skrevet 7. januar 2015 Fikk vite datoen for planlagt keisersnitt idag Føles utrolig rart å vite på forhånd hvilken dag som blir bursdagen til barnet vårt ! Så gøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkeliggift Skrevet 7. januar 2015 #1732 Del Skrevet 7. januar 2015 Er så utrolig spennende å sjekke her inne hver dag nå for å se om det er kommet noen nye verdensborgere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 7. januar 2015 #1733 Del Skrevet 7. januar 2015 Håper min verdensborger holder seg inne til hun har en plass å sove... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. januar 2015 #1734 Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Spennende her ja. Jeg håper ikke jeg føder før uke 39. Etter det må han bare komme, men det har jo best av å være inni magen til da siden mye skjer i hjernen fra 37 til 39 uker. Sånn ellers hadde det vært deilig om baby kom litt før termin denne gangen, men har ikke helt troa på det. Endret 7. januar 2015 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 7. januar 2015 #1735 Del Skrevet 7. januar 2015 Da har jeg kasta inn håndkleet...har hatt en dag på jobb i uka, men nå har jeg brukt krykker for å gå de siste to dagene. Mye smerter i korsryggen, rumpa og ikke minst symfysen. Det føles som et lite nederlag, var så fast bestemt på å klare den dagen i uka frem til permisjonen, men når jeg ikke klarer å flytte det ene beinet, så må jeg liksom bare innse det... Hjalp ikke mye at jeg brukte 2 timer på å få guttungen til å sovne igår! Han stakk ut av senga hele tida, så jeg måtte løfte han oppi igjen. Våkna livredd da rakettene begynte på nyttårsaften, og er redd for å sove på rommet sitt etterpå. Vil bare sova mellom meg og pappaen. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 7. januar 2015 #1736 Del Skrevet 7. januar 2015 Da har jeg kasta inn håndkleet...har hatt en dag på jobb i uka, men nå har jeg brukt krykker for å gå de siste to dagene. Mye smerter i korsryggen, rumpa og ikke minst symfysen. Det føles som et lite nederlag, var så fast bestemt på å klare den dagen i uka frem til permisjonen, men når jeg ikke klarer å flytte det ene beinet, så må jeg liksom bare innse det... Hjalp ikke mye at jeg brukte 2 timer på å få guttungen til å sovne igår! Han stakk ut av senga hele tida, så jeg måtte løfte han oppi igjen. Våkna livredd da rakettene begynte på nyttårsaften, og er redd for å sove på rommet sitt etterpå. Vil bare sova mellom meg og pappaen. Noen som har noen tips? Selv om det kanskje føles som et lite nederlag høres det veldig fornuftig ut å kaste inn håndkle. Viktigste her er jo at man ikke ødelegger kroppen sin. Vi skal jo tross alt fungere etter fødsel også Ellers har jeg ingen gode råd ang. frykt for å sove på eget rom etter nyttårsaften, beklageligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. januar 2015 #1737 Del Skrevet 7. januar 2015 Da har jeg kasta inn håndkleet...har hatt en dag på jobb i uka, men nå har jeg brukt krykker for å gå de siste to dagene. Mye smerter i korsryggen, rumpa og ikke minst symfysen. Det føles som et lite nederlag, var så fast bestemt på å klare den dagen i uka frem til permisjonen, men når jeg ikke klarer å flytte det ene beinet, så må jeg liksom bare innse det... Hjalp ikke mye at jeg brukte 2 timer på å få guttungen til å sovne igår! Han stakk ut av senga hele tida, så jeg måtte løfte han oppi igjen. Våkna livredd da rakettene begynte på nyttårsaften, og er redd for å sove på rommet sitt etterpå. Vil bare sova mellom meg og pappaen. Noen som har noen tips? Måtte gjøre det samme forrige uke, og jeg tror nok helt sikkert det er det aller beste for deg også, selv om det føles som et nederlag. Jeg vet ikke hvordan du var sist svangerskap, men jeg kjenner på det at det er utrolig mye tyngre å gå gravid når man har en liten en i tillegg. Speiselt når man av en eller annen grunn blir tvunget til å løfte på de. Hørtes ikke godt ut at han har blitt så redd for legging. Hva med å legge en madrass inn på soverommet hans, så kan en av dere sove på den en liten periode? Vet noen har brukt å gjøre det hvis ungen har vært redd for sitt eget rom/seng en periode. Da får de tilbake tryggheten på rommet sitt i stedet for å få "bekreftet" at det er skummelt ved å få komme inn i foreldresengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miyazaki Skrevet 7. januar 2015 #1738 Del Skrevet 7. januar 2015 Jeg har en sånn 2-pack tskjorter fra levis liggende som jeg kjøpte på carlings før jul. Dette skulle være julegave til daværende kjæreste, men så slo vi opp rett før jul.. Jeg har ikke kvittering, byttelapp og betalte kontant så får ikke hentet fram noen kontoutskrift... Er det noen som tror jeg iallefall får en tilgodelapp om jeg spør veldig pent eller er det ikke noe vits i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkeliggift Skrevet 7. januar 2015 #1739 Del Skrevet 7. januar 2015 Håper min verdensborger holder seg inne til hun har en plass å sove... Vi fikk opp sengen i går, så nå tror jeg vi er klare til mini kommer Spennende her ja. Jeg håper ikke jeg føder før uke 39. Etter det må han bare komme, men det har jo best av å være inni magen til da siden mye skjer i hjernen fra 37 til 39 uker. Sånn ellers hadde det vært deilig om baby kom litt før termin denne gangen, men har ikke helt troa på det. Første gangen fødte jeg fem dager før termin, og andre gangen to dager etter, så er liksom innstilt på at mini kommer ca til termin! Er heldigvis ikke utålmodig, men vet jo ikke hvordan jeg blir om det begynner å gå mange dager over termin... Så egentlig kan mini bare komme når h*n vil, er jo faktisk i uke 39+1 i dag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. januar 2015 #1740 Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Vi fikk opp sengen i går, så nå tror jeg vi er klare til mini kommer Første gangen fødte jeg fem dager før termin, og andre gangen to dager etter, så er liksom innstilt på at mini kommer ca til termin! Er heldigvis ikke utålmodig, men vet jo ikke hvordan jeg blir om det begynner å gå mange dager over termin... Så egentlig kan mini bare komme når h*n vil, er jo faktisk i uke 39+1 i dag Ja ikke sant. Det sies jo at andregangs/flergangs ofte får litt tidligere enn første gangen, men jeg kjenner mange som har hatt lengre svangerskap med nr to enn nr en. Beste er nok å prøve å bare ta det som det kommer. Tror det kan bli vanskelig da, for jeg er allerede relativt lei. Endret 7. januar 2015 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå