Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

På vogna mi, emmaljunga mondial, så var det vaskeanvisning på madrassen og på det trekket, så jeg har vaska begge deler☺ kanskje du kan google det eller sende mail til produsenten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å vaske madrassen på vognbagen har jeg i grunn ikke tenkt på. Vet ikke om jeg blir å gjøre det heller. Vasker nok trekket, men ungen ligger jo i vognposen uansett, så ligger jo aldri direkte på madrassen. Evt. at jeg bare bløter madrassen i varmt vann i badekaret. Skal ellers bruke klut og vann for å få vasket vekk flekker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt av alle trekk på vogna som går an å ta av og vasket i maskinen, funker veldig godt :)

I går var vi på en ekstra sjekk på sykehuset. Baby har vært veldig rolig de siste dagene, og da vi var hos jordmor i går hadde sf-målet gått mye ned uten at baby har festet seg. De ville derfor ha meg på ekstra sjekk, og det var jeg helt enig i siden det har vært mye mindre liv de siste dagene. Det viste seg at mini har det helt fint i magen :) H*n har snudd seg fra å ligge med ryggen på min høyre side til min venstre side, så nå ligger h*n å sparker inn i morkaka. Godt å få bekreftet at alt er som det skal, og mini ble estimert til å være ca 3400 gram, helt på snittet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt av alle trekk på vogna som går an å ta av og vasket i maskinen, funker veldig godt :)

I går var vi på en ekstra sjekk på sykehuset. Baby har vært veldig rolig de siste dagene, og da vi var hos jordmor i går hadde sf-målet gått mye ned uten at baby har festet seg. De ville derfor ha meg på ekstra sjekk, og det var jeg helt enig i siden det har vært mye mindre liv de siste dagene. Det viste seg at mini har det helt fint i magen :) H*n har snudd seg fra å ligge med ryggen på min høyre side til min venstre side, så nå ligger h*n å sparker inn i morkaka. Godt å få bekreftet at alt er som det skal, og mini ble estimert til å være ca 3400 gram, helt på snittet :)

Så godt at du har fått bekreftet at alt er bra! Jeg lå må magen ei stund igår kveld, for han var så rolig hele eftan. Men var en som syns han fikk litt dårlig plass og sa godt ifra da!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer langbein86! :)

Er det noen flere enn meg her som bor ute i "gokk"?
Var på legekontroll i går, og traff min 6 eller 7 lege hittil i svangerskapet (er i uke 36).. Her jeg bor har vi ikke fastlege, så det er stort sett bare turnusleger og vikarer. Fryktelig frustrerende, for jeg føler at mye av legetimen blir "kastet bort" på å hilse på den nye legen. Ikke har vi jordmor i kommunen heller, så jeg sitter med en følelse av at jeg ikke vet om det er noe jeg burde lure på.
Er ikke noe å gjøre med, men følte litt for å bare klage litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vaska madrassen på 40gr ullvask. Den ser fin ut, må bare få den til å tørke. Ellers er resten av vogna nå også vasket, og det føles godt å få den skikkelig ren før den lille ankommer :)

Så kjedelig at du har måttet forholde deg til så mange forskjellige februarfrøken85, skjønner frustrasjonen din. Men alt blir nok bra likevel :klem: Det hjelper jo gjerne med dagens Internett og forum :).

I kveld er mini helt utrolig aktiv! Storesøster var helt sikkert ikke like aktiv som denne, spent på hvordan lillesøster blir når hun kommer ut. Jeg hadde jo en veldig rolig sovebaby sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt du fikk bekrefta at alt var bra lykkeliggift. Som regel er det jo det, men mye bedre å sjekke en gang for mye!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har mannen begynt å rive listene på barnerommet og var klar for å gå løs på skyvedørsgarderoben (har gitt den bort til noen venner). Og hva er det vi oppdager? Det er ikke tapet bak skyvdørene! Snarveier meg her og snarveier meg der..! Vi som var så klare for å male.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer langbein86! :)

Er det noen flere enn meg her som bor ute i "gokk"?

Var på legekontroll i går, og traff min 6 eller 7 lege hittil i svangerskapet (er i uke 36).. Her jeg bor har vi ikke fastlege, så det er stort sett bare turnusleger og vikarer. Fryktelig frustrerende, for jeg føler at mye av legetimen blir "kastet bort" på å hilse på den nye legen. Ikke har vi jordmor i kommunen heller, så jeg sitter med en følelse av at jeg ikke vet om det er noe jeg burde lure på.

Er ikke noe å gjøre med, men følte litt for å bare klage litt :)

Jeg følte meg litt som en kasteball mellom forskjellige leger ved forrige svangerskap, men jeg bodde ikke langt ut i "gokk". Var vel maks til samme lege/jm for svangerskapskontroll to ganger. Opplevde det som slitsomt og fryktet at det skulle bli likens denne gangen. Heldigvis slapp jeg det denne gangen.

Så, jeg kjenner følelsen og du har min sympati :klem:

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sympatien :)

Vi får håpe noen med legeutdanning får lyst til å flytte hit på fast basis snart, så blir det vel slutt på sytinga :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt dere som savner faste personer å forholde dere til :klem:

Missdior:jeg kjenner godt til følelsen. I går kveld hadde jeg regelmessige tak og tenkte hurra, jeg skal føde, men, neida :ler:

Jm mente baby har festet seg og ligger med rumpa på min venstre side. Det gjorde storesøster også. I morra har jeg ul, så da får vi fasiten ;)

Jm sa videre at ved neste kontroll kan hun røske litt om jeg vil og fortsatt har såpass med kynnere som jeg har. Sist gikk vannet to timer etter røsking, men da hadde jeg jo hatt rier en del timer i forkant. Dette er spennende, like spennende som første gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende dere har det!
Jeg synes 4 uker virker som en eeevighet! Har ganske kraftige kynnere til tider, men det har jeg hatt siden uke 15-20, tror jeg ("hele tiden").
Hva er det man burde legge ekstra godt merke til, lurer jeg litt på?

Jeg mener, alt er jo, og har vært, i forandring hele tiden, så ALT kan man jo ikke henge seg opp i. Men hvilke av forandringene er det som er sikre tegn på at "nå nærmer det seg her"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår godt dere som savner faste personer å forholde dere til :klem:

Missdior:jeg kjenner godt til følelsen. I går kveld hadde jeg regelmessige tak og tenkte hurra, jeg skal føde, men, neida :ler:

Jm mente baby har festet seg og ligger med rumpa på min venstre side. Det gjorde storesøster også. I morra har jeg ul, så da får vi fasiten ;)

Jm sa videre at ved neste kontroll kan hun røske litt om jeg vil og fortsatt har såpass med kynnere som jeg har. Sist gikk vannet to timer etter røsking, men da hadde jeg jo hatt rier en del timer i forkant. Dette er spennende, like spennende som første gang :)

Jeg lå også med regelmessige tak i går kveld ;) Kanskje derfor jeg er så ufattelig sliten i dag! Jordmor røske? Fader at det er så lenge til jordmortime for min del! :ler:

Gutten min har forresten vært festa siden uke 32!!!!! Er det rart jeg er lei av stikking i dåsa og konstant følelse av å MÅTTE tisse :P

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesting-alert!!

Da har jeg sortert og begynt å vaske klærne. Bagen står klar for å bli fylt. Lista er hvertfall skrevet.

Vurderer å bake skinkehorn eller noe annet godt jeg kan fylle fryseren med.

Har også tenkt på matmuffins og kyllingkaker/kjøttkaker som man raskt kan varme. Noen som har noen flere tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nesting-alert!!

Da har jeg sortert og begynt å vaske klærne. Bagen står klar for å bli fylt. Lista er hvertfall skrevet.

Vurderer å bake skinkehorn eller noe annet godt jeg kan fylle fryseren med.

Har også tenkt på matmuffins og kyllingkaker/kjøttkaker som man raskt kan varme. Noen som har noen flere tips?

Jeg er også i full nesting-mode! Har akkurat blitt ferdig med "dagens liste" med gjøremål. Alt fra vaske bad til dra å se på ny spisestue, med innslag av rydde barnerom (jeg har allerede ryddet og ommøblert det x antall ganger..).. Stakkars samboer er med på alt :P

Jeg vil også fylle fryser! Men har svært sparsomt med plass... (3 skuffer under kjøleskap).. og vet ikke om jeg skal satse på lettvint middagsmat til oss nybakte foreldre, eller hjemmelaget bakst til besøkende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Så mye du får gjort! Energien min tilsvarer litt rydding, vasking av klær og evnt mathandling.

Vi hadde også bare en minifryser. Fikk enda en fryser av svigers til jul :) jeg tenker i hovedsak mat, men noen muffins finner nok veien dit også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi laget ikke opp noen ting sist gang og merket ikke behovet heller. Vi laget middag som vanlig og følte heller ikke at vi måtte ha noe til barselbesøk. Vi er litt gammeldagse og mener at besøket evnt kan ta med seg noe spiselig (vi praktiserer dette selv når vi drar på barselvisitt)

Det er opp til hver enkelt hvordan man løser det :) For vår del gjør vi som vi pleier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Så mye du får gjort! Energien min tilsvarer litt rydding, vasking av klær og evnt mathandling.

Vi hadde også bare en minifryser. Fikk enda en fryser av svigers til jul :) jeg tenker i hovedsak mat, men noen muffins finner nok veien dit også :P

I dag var en ekstrem dag da :P Kan ikke skryte på meg utømmelige mengder energi, men alt må jo snart være klart! :D

Vi har ikke plass til en fryser til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...