Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015

Nautika

Anbefalte innlegg

Takk! Vi har det veldig flott alle tre.

Fødselshistorien er kort og kjedelig. Vannet gikk, og to forjævlige timer senere var han ute! Ingenting spennende skjedde, og det er lite jeg egentlig husker Hehe, muligens like så greit!

Det er utrolig hvor mye følelser en liten skapning kan medføre. Dagene går i å stirre på herligheten vi har skapt

Gratulerer så mye!

Blir fort litt heftig når fødselen går så fort, prøvde det sist jeg og. Men en blir jo fort ferdig da☺

Var han en stor gutt eller? Jeg fødte 4 uker før termin sist, gutten var 2 kg og 45 cm. Skal på vekstestimering imårra for å sjekke den lille i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye Talbot :-) Helt utrolig hvor mye tid man bruker på å bare se på disse små, kan aldri se seg mett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk meg en litt for tidlig julegave i år! 4 uker før tiden kom den herlige gutten min!! Han er simpelthen helt fantastisk!

Takk! Vi har det veldig flott alle tre.

Fødselshistorien er kort og kjedelig. Vannet gikk, og to forjævlige timer senere var han ute! Ingenting spennende skjedde, og det er lite jeg egentlig husker Hehe, muligens like så greit!

Det er utrolig hvor mye følelser en liten skapning kan medføre. Dagene går i å stirre på herligheten vi har skapt

ÅÅååååh, gratulerer så masse :hoppe:

TENK, da er ballet åpnet!!! :D

:sjokkert: Åjah! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Talbot :)

Her er det 5 uker igjen, og håper de raser unna!

Trenger noen tips, sitter og nettshopper etter de klesplaggene man burde ha på plass helt i starten.

Dere som har gjort dette før, hva trenger jeg egentlig fra dag 1 på sykehuset, av klær/utstyr/ting til meg selv? Tenker at det er snart tid for å pakke bagen, men aner jo egentlig ikke hva jeg burde putte i den :P

I tillegg leter jeg etter div ullklær til baby, men det er ikke like lett å finne frem i internettjungelen, noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse Talbot!! :D

Alle andre: Har barnefaren sluttet å drikke alkohol eller reise langt vekk nå? Jeg tenker på mulighetene for tidlig fødsel, og alt det innebærer :P

Vi har akkurat kommet hjem fra en ukeslang hyttetur, der samboeren min og alle vi reiste sammen med nøt noen øl hver kveld, og hadde fra før av avtalt at fra nå av er han avholds.

Jeg har termin 6.februar. Jeg har i tillegg et "risikosvangerskap".

Og så kjenner jeg en økende bekymring for at svigermor kommer til å innvadere oss så snart babyen er ute.. :P

Synes det er kjempekoslig at hun er så engasjert! (Det er hennes første barnebarn). Men...

Pga samlivsbrudd har hun nå flyttet til nabolaget vårt, hun tuller hele tiden om alt utstyret HUN må skaffe til seg selv (som om hun skal ha babyen på lik linje som oss), slenger kommentarer hele tiden om at hun skal prioriteres like mye som mine foreldre (med tanke på barnepass, og tid med babyen), kjøper alt av utstyr og babyklær hun finner, ble sjokkert og lei seg når hun fant ut at det kun er besøkstid 1 time daglig på sykhuset, osv..

Jeg er ikke flink til å si ifra, men kjenner at jeg må øve meg på det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Talbot :)

Her er det 5 uker igjen, og håper de raser unna!

Trenger noen tips, sitter og nettshopper etter de klesplaggene man burde ha på plass helt i starten.

Dere som har gjort dette før, hva trenger jeg egentlig fra dag 1 på sykehuset, av klær/utstyr/ting til meg selv? Tenker at det er snart tid for å pakke bagen, men aner jo egentlig ikke hva jeg burde putte i den :P

I tillegg leter jeg etter div ullklær til baby, men det er ikke like lett å finne frem i internettjungelen, noen tips?

Jeg hadde ikke med noe annet enn hentesettet til baby på sykehuset. Fikk tips om at klær fort kunne forsvinne i vasken der, spesielt om noen andre skulle skifte på f.eks.

Ellers så er kanskje brystsalve og ammeinnlegg noe du trenger. Det spørs jo hvor lenge du blir på sykehuset da, mange får ikke melk før dag 3, og da er de kommet hjem. Gutten min var liten og fikk gulsott, så vi fikk ikke dra hjem før ammingen var fult igang, jeg var ei uke.

Jeg bytta fravsykehusbinda til vanlige bind dag 3. Glad jeg hadde med meg det, men som sagt, mange er jo hjemme igjen da.

Ja, og så skal jeg ha med med xylocain salve! Den skal lindre og være betennelsesdempende, til å smøre på stingene! Ønsket meg så inderlig noe slikt sist gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse Talbot!! :D

Alle andre: Har barnefaren sluttet å drikke alkohol eller reise langt vekk nå? Jeg tenker på mulighetene for tidlig fødsel, og alt det innebærer :P

Vi har akkurat kommet hjem fra en ukeslang hyttetur, der samboeren min og alle vi reiste sammen med nøt noen øl hver kveld, og hadde fra før av avtalt at fra nå av er han avholds.

Jeg har termin 6.februar. Jeg har i tillegg et "risikosvangerskap".

Og så kjenner jeg en økende bekymring for at svigermor kommer til å innvadere oss så snart babyen er ute.. :P

Synes det er kjempekoslig at hun er så engasjert! (Det er hennes første barnebarn). Men...

Pga samlivsbrudd har hun nå flyttet til nabolaget vårt, hun tuller hele tiden om alt utstyret HUN må skaffe til seg selv (som om hun skal ha babyen på lik linje som oss), slenger kommentarer hele tiden om at hun skal prioriteres like mye som mine foreldre (med tanke på barnepass, og tid med babyen), kjøper alt av utstyr og babyklær hun finner, ble sjokkert og lei seg når hun fant ut at det kun er besøkstid 1 time daglig på sykhuset, osv..

Jeg er ikke flink til å si ifra, men kjenner at jeg må øve meg på det :P

Her var mannen på siste ordentlige fest på nyttårsaften. Han får fortsatt lov til å drikke øl, men om to uker er det helt stopp tenker jeg.. Spesielt hvis alle kynnerne og nedpresset fortsetter! :ler:

Skjønner skrekken med at svigermor kommer og invaderer. Har litt samme selv. Heldigvis bor de 2 timer å kjøre OG en fergetur unna, så de kan liksom ikke bare dukke opp. Hun ble vedlig overrasket over at det var så kort besøkstid, men "vi tar jo de lange besøkene når dere kommer hjem!" Jippiii... Vi må bare si i fra tror jeg, enn så vanskelig det er. Egentlig skal jo mannfolka si ifra, er jo deres mødre ;) Jeg er trist for at mamma bor så langt unna da, hun bor jo i Oslo og vi bor i Bodø.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen skal på siste turen neste helg. Han kom nettopp hjem etter å ha vært på jobbtur denne helga.

Neste helg er det guttetur til Trysil med alt det har å by på. Det er nok ingen som kommer til å være kjørbare om noe skulle skje. Litt usikker på om han har tenkt på det. Men dette er også siste turen før termin og så blir det å ro ned på ølen.

Det jeg sliter mest med når det gjelder turen neste helg er det faktum at han får stått på ski og ikke jeg :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det alkoholstopp fra 1 februar tenker jeg. Har termin 24 :) Når det er sagt så tviler jeg på at han skal på noe fest før den tid. Blir sikkert å ta seg øl hvis han vil, men. Han skal til Oslo i neste uke da, men jeg er jo bare 33+5 når han reiser, så det går nok fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prata om noen alko-stopp vi. Men han er nå en voksen mann, så burde jo skjønne såpass tenker jeg...ikke drikker eller fester han noe særlig heller.

Men, vi er bedt til broren hans den 16-18 januar, det er 3 timer unna. Mulig bare mannen og guttungen drar, hvis jeg er veldig sliten. Alenehelg høres ut som en drøm i mine ører :fnise:

Hvis jeg føder like tidlig som sist blir det 28 januar, 36+5 da. Men håper han holder seg inne noen flere uker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har snakket om dette med alkohol og ingen store fester er planlagt før termin i slutten av februar. Men så lenge han har med seg telefonen overalt, så har jeg ikke noe imot at han tar seg en øl eller to med kameratene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her må jeg nesten mase for å få gubben til å kose seg med en cognac på nyttårsaften, eller en øl til god mat/bursdager o.l., så det er liksom ett ikke-tema her :fnise:

Svigers sa nylig at de skal komme innom på besøk en gang i uka når lillemor har kommet :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg nesten mase for å få gubben til å kose seg med en cognac på nyttårsaften, eller en øl til god mat/bursdager o.l., så det er liksom ett ikke-tema her :fnise:

Svigers sa nylig at de skal komme innom på besøk en gang i uka når lillemor har kommet :overrasket:

En gang i uka...?????? :bond: Gahdness, skal egenhendig stille meg i utkjørselen deres med barnevogna og sperre veien :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser vi både min familie og svigers ca. en gang i uken, men er som oftst vi som drar til dem.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang i uka...?????? :bond: Gahdness, skal egenhendig stille meg i utkjørselen deres med barnevogna og sperre veien :fnise:

Hahaha, det høres ut som en god plan ;) Jeg er veldig glad i svigerforeldrene mine, altså, meen ... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette med svigers er et litt ømt tema for de fleste ser jeg.

Svigermora mi er ikkeno ålreit, men hun har (heldigvis) flytt til danmark. Aberet er jo at hun bor hos oss ei uke i slengen da hun er i norge.

Svigerinna mi fikk baby et år før meg, og da troppa hun opp på sykehuset og bodde hos dem den første uka. Hun klarte nesten å knekke svigerinna mi ei stund. Sleit med å få igang amming etter keisersnitt, og da kom svigermor med kommentarer som "hvorfor gidder du detta da, får ikke ut ei dråpe du" osv.

Nå fødte jeg jo 4 uker før termin sist, så rakk å få noen rolige uker hjemme før hun kom, veldig glad for det! Lurer på hva hun gjør denne gangen...

En time kan være langt nok besøk når man har en nyfødt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjenner jeg er glad for at både min og samboers familie skjønner at man ikke ønsker timeslange besøk rett etter fødsel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting i mot min svigermor og er utrolig glad i henne, men hun er litt av den gamle skole, og det merker jeg at vi gnisser på. Hun syns feks at babyen kan sove på den samme madrassen som mannen min sov på da han var liten.. Og søsknene hans.. og søskenbarna ;) Så der er vi veldig uenige. De er veldig snille og rolige når de er her da, og det er nok sikkert koselig med besøk. Vil bare ha litt tid alene på førsten, så jeg har sagt at vi får se det an om det blir besøk på sykehuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...