Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015

Nautika

Anbefalte innlegg

Signerer Teriyaki :) de tar hardt i når de skal kjenne hvordan babyen ligger også, og jordmor poka meg masse i magen for å få gutten vår til å flytte hendene fra ansiktet ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jordmor presset så hardt (for å prøve å kjenne hvilket leie han lå i) at jeg trodde jeg skulle krepere… Så de tåler litt trykking, tydeligvis =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært hos jordmor for første gang. Det var veldig koselig. Tror samboeren syns det var fint å få være med på en kontroll. Jeg har hatt så tett oppfølging av lege pga dårlig form og sykemelding at jeg ikke trodde jordmor var noen vits ennå. Men nå er jeg veldig glad vi gjorde det :) Jenta har visst lagt seg i hodeleie, noe som er betryggende, selv om hun kan finne på å snu seg. Når vi skulle lytte på hjertelyden, sparket og holdt hun på såpass at pulsen hennes spratt opp og ned, og hele magen min ristet <3

I kveld har jeg vært og kjøpt to amme-BHer på change. I str H! Den passet i G også, men vi ble enige om at det helt sikkert var lurt å ha litt til å gå på.. Håper bare det holder. Utrolig deilig å ha på ihvertfall - stor forskjell fra de jeg har i E-cup fra før.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg godkjent navneendringen, så nå har jeg etternavnet til mannen. :tommelsmil:

Deilig å ha det på plass før Plutten kommer. Så nå blir det skilt på døren med "familien ****" :danse:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hooh, ingen fortalte meg hvor vondt det skulle være å nyse som gravid :fnise: Hver gang jeg kjenner et nys komme må jeg stålsette meg for smerten som kommer. Det drar skikkelig på i nedre del av magen.

Et kjapt googelsøk viser meg at dette er veldig vanlig.. Jeg blir stadig imponert over hvor rar gravidkroppen er :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hooh, ingen fortalte meg hvor vondt det skulle være å nyse som gravid :fnise: Hver gang jeg kjenner et nys komme må jeg stålsette meg for smerten som kommer. Det drar skikkelig på i nedre del av magen.

Et kjapt googelsøk viser meg at dette er veldig vanlig.. Jeg blir stadig imponert over hvor rar gravidkroppen er :)

Var på kino i går, og fikk selvsagt snop i halsen, og måtte lage til en skikkelig (flau) hosteseanse. Og æsj så vondt det var! Måtte holde meg hardt på magen for å hjelpe den å ikke slite seg ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nysinga er kilden til mye vondt! :ler: Det ER så vondt! En kollega av meg mente at ligamentsmertene var mye verre enn rier... Sååeee :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nysinga er kilden til mye vondt! :ler: Det ER så vondt! En kollega av meg mente at ligamentsmertene var mye verre enn rier... Sååeee :ler:

Haha, da kan hun ikke ha hatt så kraftige rier hun da! :ler:

Det er vondt med ligamentsmerter ja, men for min del kan det ikke sammenlignes med rier i alle fall. :) Jeg bøyer meg når jeg må nyse eller hoste. Da strekker det ikke like mye. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, ikke forbered deg på at ligamentsmerter er vondere enn rier, da tror jeg du blir skuffa :ler:

Her tror jeg bebis har plantet hodet i bekkenet alt. Kjenner igjen de her "vripåhodet-bevegelsene" nedi der. Skal på ul om ei uke, blir spennende å se om jeg har rett :)

Ellers har kvalmen kommet tilbake, hatt fri fra den noen uker, så det var jo på tide at vi ble venner igjen*snøft*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det jammen å bli tungt å klippe tånegler :fnise:

I dag har jeg endelig begynt å ordne litt klart til den lille. Har fått vasket opp det som er inni vogna og spedbarnsinnlegget til bilstolen, så nå er jeg hvertfall begynt! Mannen har hentet ned kassene med klær i størrelse 50/56 fra loftet, så skal så smått begynne å vaske de opp å få de på plass i kommoden :) Helt utrolig at det bare er 6 uker igjen til termin, og de neste ukene kommer til å fly avgårde!

Er veldig spent på om det blir noen desemberbarn her inne. Er rimelig sikker på at jeg kommer til å gå til termin, siden jeg har gjort det med de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det litt lite futt i babyen. Har drukket saft og sitter nå og venter. Får jeg ikke skikkelig respons i løpet av en halvtime så ringer jeg jm.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det litt lite futt i babyen. Har drukket saft og sitter nå og venter. Får jeg ikke skikkelig respons i løpet av en halvtime så ringer jeg jm.

Har du fått respons? :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra! Min gutt er skikkelig rolig på formiddagen, går ofte flere timer før jeg kjenner noe til han, men det er jo "vårt" mønster på en måte, så jeg bekymrer meg ikke for det. Men om han er rolig på kvelden eller morgenen, DA blir jeg nervevrak :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som har problemer med lukkemusklene i spiserøret? =)
Har ekstrem halsbrann/nestengulping stadig vekk, samt at ting går i vranghalsen veldig ofte. (gjerne mitt eget sikkel mens jeg ligger og sover, slik at det blir et kvarter med hosting, som igjen fører til halsbrann :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som har problemer med lukkemusklene i spiserøret? =)

Har ekstrem halsbrann/nestengulping stadig vekk, samt at ting går i vranghalsen veldig ofte. (gjerne mitt eget sikkel mens jeg ligger og sover, slik at det blir et kvarter med hosting, som igjen fører til halsbrann :P)

Her er problemet mer at magesekken fylles opp med en eneste gang, og at jeg føler jeg må gulpe litt ( unnskyld!!)

Men mannen har fått de plagene du nevner. Han er så delaktig i svangerskapet at han har tatt alle de der plagene for meg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...