Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015

Nautika

Anbefalte innlegg

Altså, jeg har et par pilotjakker fra jobb som kan brukes, men de er jo såååååå stilige :fnise: type "manneindustrivinterpilotjakke".

Gidder ikke svi av 1500 kr på ei jakke heller, kan jo bare gå med jakka oppe og et skjerf kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg vil anbefale en jakke som kan lukkes ja, særlig hvis man bor på steder i landet hvor gradestokken kryper ned forbi -15-20 grader.

Jeg håper og krysser fingrene for at det blir en mild vinter også i år, og at yttertøyet kommer til å passe gjennom hele svangerskapet.. som sist. Det største problemet jeg støtte på da var da jeg etter en dag på jobb med mye gåing oppdaget at jeg ikke fikk på meg støvlettene mine pga. vann i kroppen og måtte tusle hjem i sørpe og drittvær med crocks :P

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo fordelen med at det er mye oversized i butikkene for tiden! :) Får kjøpt jakker som ikke er så dyre, og som faktisk varmer litt. Jeg tenker å gå opp en størrelse når den tid kommer, og satse på at den funker som ekstra oversized etterpå :)

Håper bare ikke det blir glatt i desember! *krysser fingre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg "ny" brukt jakke i dag av ei jeg kjenner. Det er ei varm og god dunjakke som er litt stor, så satser på den passer i lang tid framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg har et par pilotjakker fra jobb som kan brukes, men de er jo såååååå stilige :fnise: type "manneindustrivinterpilotjakke".

Gidder ikke svi av 1500 kr på ei jakke heller, kan jo bare gå med jakka oppe og et skjerf kanskje?

Funker ikke her i alle fall. Her blir det fort -10 grader, men pga. det alltid blåser så blir det 20 effektive minusgrader. Januar er som oftest en veeeldig kald måned her. :P Også er det ofte storm i januar/februar, i tillegg til mye sludd/snøfokkvær i november/desember. Heldigvis som oftest stabilt "julevær" når det er jul, da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, høres ut som en kald vinter. Mulig jeg har èn jakke som passer, evt. få låne noe. Vil ikke kjøpe en stor ny jakke bare for noen mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh, høres ut som en kald vinter. Mulig jeg har èn jakke som passer, evt. få låne noe. Vil ikke kjøpe en stor ny jakke bare for noen mnd :)

Tidvis ganske kaldt ja, men har mye fint vintervær også da. Bortsett fra vinteren som var. Da hadde vi lite snø, men likevel iskaldt. I januar frøs man jo av seg ansiktet bare av å gå en liten tur. :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinteren som var her var mild! Hadde 22 minus en dag, og så var det fra 0-10 minus resten av vinteren!

Bor rett ved en innsjø, så blir fort grisekalt her, har sett 39,9 - på gradestokken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler dere at alle venninner er like interessert i å snakke om baby? Eller opplever dere at noen holder seg litt unna tema baby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er at de fleste veninnene mine fortsatt er på "flatfylla hver helg"-stadiet og dermed driter en lang marsj i barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine venninner var alltid interessert i å prate litt om det, men det var absolutt ikke sånn at vi pratet en helt kveld om det, og det var i grunn ikke jeg interessert i heller. :) Følte aldri at noen var uinteresserte dersom jeg hadde noe spesielt på hjertet angående det.

Samme med denne gangen, men behovet for å snakke så mye om det er ikke like sterkt lenger andre gangen. ;) Får nok utløp for det her, og med mine gravide venninner. Så med de andre venninnene mine synes jeg bare det er hyggelig å snakke om andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennene mine er høflige og "jatter" med. Derfor prater jeg ikke så mye om det. Har jo lest diverse rundt og jeg vil ikke være den plagsomme som kun prater om baby og graviditet. Som student er de fleste vennene mine studenter, og stikker ut på fylla stadig. Litt kjipt at de glemmer å spør, jeg kan jo bli med og stikke før byen.

Pratet med mannen isted, og det burde vært barselgrupper FØR barnet kom og. Jeg har ingen å prate med graviditeten om og det er ganske så vanskelig egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og. Har venninner med barn, verpesjuke venninner og de som ikke ønsker barn. Jeg er måteholden med å prate om temaet da samtaler med venninner ofte er en adspredelse fra det som ellers surrer oppi topplokket :)

Har vært på UL og termindatoen min kan settes til 28. Feb. Altså like stor sjanse for februarbaby som marsbaby. Alt så bra ut, vi vet ikke kjønn! :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på oul idag, alt er tipp topp med babyen. Det kommer en gutt nå også☺ ble satt en dag tilbake, så terminen er 24. Februar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på oul idag, alt er tipp topp med babyen. Det kommer en gutt nå også☺ ble satt en dag tilbake, så terminen er 24. Februar.

Gratulerer med gutt i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Av en eller annen grunn så har jeg vært kjempenervøs for at det skulle være noe galt med babyen, så veldig fornøyd idag!

Og så får jeg jo brukt alle de fine klærne jeg har liggende etter førstemann igjen, ikke minst billigere for lommeboka :fnise:

Skal tilbake 5. januar, uke 32, for vekstestimerming. Antageligvis en gang i uke 36 også, siden førstemann var så bitteliten,(fødte 36+5, da var han 2,1 kg og 45 cm).

Fikk også beskjed om at jeg burde komme meg på sykehuset med en gang jeg merka noe til fødsel, siden jeg hadde styrtfødsel sist, bor en time unna sykehuset og første fødsel tok knapt 2,5 time!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er OUL overstått her også :) Fikk se en frisk og aktiv, liten gutt :)

Det ble dårlig med søvn natten før og jeg hadde hele 4(!) drømmer om at det var en liten gutt som gjemte seg i magen min :fnise:

I dag har vi handlet de første plaggene sammen og alt er blitt litt mer virkelig siden mandag :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er OUL overstått her også :) Fikk se en frisk og aktiv, liten gutt :)

Det ble dårlig med søvn natten før og jeg hadde hele 4(!) drømmer om at det var en liten gutt som gjemte seg i magen min :fnise:

I dag har vi handlet de første plaggene sammen og alt er blitt litt mer virkelig siden mandag :rodmer:

Hurra for gutt! :) Ble du satt noe frem eller tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at mange har vært på OUL nå :nigo: Gratulerer med gutter i magen Fanteria og Susa, og et lite mysterie i magen Havmus :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...