Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015

Nautika

Anbefalte innlegg

Tusen takk alle sammen!! Nå nærmer det seg veeeeldig! Er så utrolig spent, fikk endelig sove litt i 5 tiden.. Det er som du sier talbot, at alt har jo gått fint på tidelig ul, så hvorfor skal det ikke gå fint nå liksom... :-) det jeg også er litt redd for er at de ikke finner ut akkurat det de må finne ut, også må jeg komme tilbake igjen om noen uker. Det kommer ikke til å gå for min del, blir hysterisk bare av tanken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når hadde dere deres første svangerskapskontroll? Jeg er 10+3 idag, og har ikke vært hos legen enda. Fastlegen min har selvfølgelig pappapermisjon, og han er tilbake på jobb mens jeg er i Spania. Jeg er tilbake i Norge når jeg er 15+3, og da er det vel litt i seneste laget for den første kontrollen?

Ja, jeg kan selvfølgelig gå til vikaren hans, men han er en di*k! Var hos han da jeg var rundt seks uker på vei, og han ville ikke en gang la meg ta en graviditetstest der.

Burde jeg heller få meg en time hos privat gynekolog eller noe sånt før jeg drar?

Noen som isåfall har en anbefaling i Oslo eller Akershus? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om fastlegen er i permisjon så skal de da ha vikarer. Det skjer ikke mye på første kontrollen lell. Diverse blodprøver tas, man leverer urinprøve og så prater man. Da jeg gikk med første tok jeg den første sjekken på volvat fordi jeg var utenbys og hadde ikke tilgang på fastlege. Det er ikke nødvendig med gynekologisk undersøkelse ved første kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. sove på magen.. Jeg sovner alltid på ryggen og våkner på magen. Merkelig å sove på magen. Spent på hvordan det blir når man får mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auch.. Brystvortene mine er så vonde! Gir det seg sånn etterhvert? Snart 11 uker.

Mine er enda verre enn i starten, og jeg er 13+4 i dag :cry3:

Og lykke til til dere som skal på OUL allerede!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hva som er normalen, men det er en av de tingene de ser etter ved Downs syndrom. Så jeg er videresendt til de som kan dette. Jeg er 12+2 i dag.

Det er vanskelig å vite hva jeg skal si. En stor klem sendes :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt gikk strålende på OUL. Det så visst kjempe bra ut alt sammen, og det var ingen vits med bekymringer!

Så nå venter vi en liten gutt i årsskifte! :D :D :D lykke!!!! :bolledeig:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt gikk strålende på OUL. Det så visst kjempe bra ut alt sammen, og det var ingen vits med bekymringer!

Så nå venter vi en liten gutt i årsskifte! :D :D :D lykke!!!! :bolledeig:

Gratulerer!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å vite hva jeg skal si. En stor klem sendes :hug:

Takk for klemmen :) Det blir en del tanker nå. Det er snakk om to ulike liv og akkurat nå føles alt veldig surrealistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med gutt på vei tabolt! Gutter er herlige!

Leeenge til jeg skal på ordinær ul, har fått time 25 september.

Hatt litt vondt i magen idag, og fikk brunt blod på papiret.

Håper det ikke er tegn på noe. Så jo en sprellende baby for ei uke sia....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er kjempelenge til OUL. Legen sendte henvisningen på mandag, så jeg aner ikke når den kommer i postkassen min.. Blir ikke før september uansett..

Så kjedelig Smusa, men det kan jo være litt rester av tidligere blødninger (sex?) osv? Det er jo ikke sikkert det er noe galt :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med vellykket oul, og med en herlig liten gutt!!;-) med oss gikk det også veldig bra i dag. Barnet er frisk og fin, og vi venter en nydelig prinsesse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen! Nå er det bare å forberede seg på en liten rampegutt som skal stjele mitt hjerte! Gratulerer med jente, deilig alt var flott hos deg og Sofus 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fine OUL jenter! Nå har jeg oppdatert terminlista med kjønn ;) Er termindatoene fortsatt de samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...