Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så trist da, tinylene. Jeg ville prøvd å ikke tenke så mye på det!

Dagens kommentar fra samboeren min: "Du har begynt å få større bryster!" :fnise:

Hehe, ja det er noen av de kroppslige endringene mennene elsker! Min kjære er overlykkelig over mine stadig voksende bryster, og måler økningen i de :/ Litt rart, men jeg lar han ha sine gleder :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det farlig å bade i basseng? Bedre å bade i sjøen? Vi reiser til GC i morgen og lest en del om det men er usikker. Hotellet vi skal bo på, har basseng og ligger rett ved stranda så begge deler er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det farlig å bade i basseng? Bedre å bade i sjøen? Vi reiser til GC i morgen og lest en del om det men er usikker. Hotellet vi skal bo på, har basseng og ligger rett ved stranda så begge deler er mulig.

Nei det er ikke farlig. Slimproppen er jo til for å beskytte mot bakterier. :) Først etter vannavgang at man ikke skal bade i basseng, men hold deg unna boblebad/stamp. :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg jo kommet til uke 12, og trenger i utgansgpunktet ikke å ta mer folat. Men jeg har 23 kapsler igjen (ja, jeg har telt :ler: ) og lurer på om jeg bare skal spise disse? Det er jo ikke farlig, men anbefalingene er jo til uke 12 :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg jo kommet til uke 12, og trenger i utgansgpunktet ikke å ta mer folat. Men jeg har 23 kapsler igjen (ja, jeg har telt :ler: ) og lurer på om jeg bare skal spise disse? Det er jo ikke farlig, men anbefalingene er jo til uke 12 :klo:

Jeg hadde tatt dem om de inneholdt andre vitaminer i tillegg. Mener å ha lest at det folat til uke 12 er med veldig god margin, fordi spinalsøylen lukkes allerede uke 6-7. I tilfelle har du jo allerede tatt folat "lenger enn nødvendig" og 23 dager til spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AquaFina

Hei Jenter , er det flere som er like dårlige som meg :( ? Er det normalt ?

Kaster opp alt og hele tiden :'( er så utslitt har gått ned en del i vekt også ser ikke ut

:( ( var tynn/normal ) før prøvingen nå ser det bare ut som om jeg er syk .

Mannen er flink til å hjelpe til med alt annet hverdagslige ting , men jeg er så grinete sur og lei hele situasjonen :( .

Reiser til Norge om 2 uker , gruer meg så mye til flyreisen tror faktisk jeg kun er 10/11 uker når jeg skal reise , så nå har tanken om at det også er farlig begynt å snike seg inn på meg :-/ .... Skal fly i 7 timer ALENE. :'( hater å fly !!

Huff beklager all sytinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ultralyd idag! Sett og hørt et hjerte som banka, og to små armer som veiva...herlig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter , er det flere som er like dårlige som meg :( ? Er det normalt ?

Kaster opp alt og hele tiden :'( er så utslitt har gått ned en del i vekt også ser ikke ut

:( ( var tynn/normal ) før prøvingen nå ser det bare ut som om jeg er syk .

Mannen er flink til å hjelpe til med alt annet hverdagslige ting , men jeg er så grinete sur og lei hele situasjonen :( .

Reiser til Norge om 2 uker , gruer meg så mye til flyreisen tror faktisk jeg kun er 10/11 uker når jeg skal reise , så nå har tanken om at det også er farlig begynt å snike seg inn på meg :-/ .... Skal fly i 7 timer ALENE. :'( hater å fly !!

Huff beklager all sytinga

Jeg var kjempedårlig fra uke 7-10, men da gikk det på magisk vis over. Det går over, lover (nesten) :) Jeg fikk kvalmestillende de verste ukene, og etterpå gikk det greit uten, for da var ikke kvalmen såååååå ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg spørsmål om jeg er gravid, så nå begynner magen min å komme for alvor :) Tidligere enn de to andre gangene, men det er vel helt normalt.

Formen her er veldig fin nå, bortsett fra at jeg holder på å krepere av varmen! Men jeg klager ikke altså, syns det er helt fantastisk at vi har den sommeren som vi har hatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål her :P ..
Er man i andre trimester når man er 12+1, eller 13+0? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål her :P ..

Er man i andre trimester når man er 12+1, eller 13+0? :P

Det er så mange forskjellige svar på det der, men jeg forholder meg til det at man er i 2.trimester når man er 14+1 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på ultralyd idag! Sett og hørt et hjerte som banka, og to små armer som veiva...herlig!

Så herlig! :biggrin: Det må være så deilig!

Skal selv om en uke og håper på å få se det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått det sånn at andre trimester er fra 13+0. :)

Ja, der ser man. Det er tuuuuusen forskjellige svar på der. Skal spørre legen min på mandag, han burde vite :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, der ser man. Det er tuuuuusen forskjellige svar på der. Skal spørre legen min på mandag, han burde vite :ler:

Du får gjøre det :jepp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg kan vel forsåvidt spørre legen i morra selv :P
Men syns det høres logisk ut at det er 13+0 ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt å bare kjenne livmoren til visse tider av døgnet? Kjenner den godt om morgningen når blæra er full, og litt på kvelden. Men midt på dagen er den helt borte.. Blir litt stressa av det.. Er 13+5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...