Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Enig ! Vi ligger ganske likt vi da. Jeg er som sagt 15+3, etter tidelig ul, men etter menstermin er jeg 16 uker i dag. Forholder meg Til tidelig ul :-) når skal du på OUL ?:-) og føler du deg gravid ellers ? Hehe, mange spm her, men hadde det ikke vert for magen som vokser (håper det er baby og ikke fett jeg legger på meg på magen) men bortsett fra det så har jeg absolutt ingen symptomer på å være gravid, er trøtt. Men sliten og trøtt er jeg ellers også, ikke kvalm, ikke ømme bryster lenger, ingenting, men det er vel vanlig i 2 trimester:-) ?

14+5 mener jeg :P Gravid-hjernen har tatt med med storm!! Menstermin er jeg 16+1, men den er så som så.

Jeg har oul 24 juli. Hva med deg?

Jeg føler meg lite gravid egentlig. Har ikke vært et snev kvalm, og det er liksom det jeg forbinder med graviditet. Har vært trøtt og sliten, og tisser mye på nettene :fnise: Puppene har vel doblet seg, og de var ikke små fra før. Det er vel det verste for meg foreløpig. Jeg ser så stor ut pga de! Hehe! Mor hadde et enkelt svangerskap og nøt hvert øyeblikk, så jeg krysser fingrene for at det blir noe slik her og! :)

Jeg har gitt opp å forstå meg på hva som er normalt, for alt er så individuelt for de jeg har pratet med. Hehe! Gleder meg til det vises at jeg er gravid, og ikke de dagene der det bare ser ut som jeg har spist altfor mye! Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe.. :-) spennende. Jeg skal på OUL 30 juli :-) så ikke lenge etter deg. Skal dere vite hva det blir?:-)

Jeg skjønner godt hva du sier, jeg har ikke vert kvalm eller kastet opp... Og det synst jeg liksom "alle" gjør. Det er sånn det er å være gravid! Så jeg har ikke følt meg gravid etter at jeg ble gravid, men har vert på tidelig ultralyd og fikk jo bekreftet at jeg var gravid :-)

Så sånn sett er vi jo heldige som slipper å være kvalm, men samtidig er det godt med litt bekreftelse på at man faktisk er gravid!:-) eneste jeg også har merket er trøtt, og puppene skøyt ut i været med en gang. Jeg hadde ganske store pupper før jeg reduserte vekten, og etter det har de vert perfekte, men nå har de doblet seg igjen og det hater jeg, har aldri likt at jeg har store pupper så synst det er litt sårt! Men, sålenge de går ned igjen etterpå skal jeg være fornøyd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange av dere som allerede er nesten halvveis i svangerskapet (+- 5uker) føler jeg sitter her nede i startgropa jeg :P

Det er vel kanskje morsomt det også, i forrige termingruppe var jeg først ute.. her blir jeg blant de siste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :) Bare send en PM med mailadressen din til meg så legger deg inn etter jobb i dag :Nikke:

Har man mailadresse knyttet til facebook profilen? Oi, den er nok utdatert.. det et vel derfor fb driver å maser på at jeg må legge til ny. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. :-) spennende. Jeg skal på OUL 30 juli :-) så ikke lenge etter deg. Skal dere vite hva det blir?:-)

Jeg skjønner godt hva du sier, jeg har ikke vert kvalm eller kastet opp... Og det synst jeg liksom "alle" gjør. Det er sånn det er å være gravid! Så jeg har ikke følt meg gravid etter at jeg ble gravid, men har vert på tidelig ultralyd og fikk jo bekreftet at jeg var gravid :-)

Så sånn sett er vi jo heldige som slipper å være kvalm, men samtidig er det godt med litt bekreftelse på at man faktisk er gravid!:-) eneste jeg også har merket er trøtt, og puppene skøyt ut i været med en gang. Jeg hadde ganske store pupper før jeg reduserte vekten, og etter det har de vert perfekte, men nå har de doblet seg igjen og det hater jeg, har aldri likt at jeg har store pupper så synst det er litt sårt! Men, sålenge de går ned igjen etterpå skal jeg være fornøyd :-)

Spennende! Vi ligger veldig likt an i løypa da! Ja jeg må vite det. Et liv med jente eller gutt er to veldig forskjellige ting i mitt hode, og jeg trenger den forberedelse jeg trenger :P noe slikt! Skal dere? :)

jeg gruer meg til amming er ferdig og disse skal tilbake til normalt nivå! Hehe! Har vi lov å klage på store pupper? Mannen elsker det hvertfall :P hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange av dere som allerede er nesten halvveis i svangerskapet (+- 5uker) føler jeg sitter her nede i startgropa jeg :P

Det er vel kanskje morsomt det også, i forrige termingruppe var jeg først ute.. her blir jeg blant de siste.

Å gud ikke si halvveis :P da virker det så nærme! Selv om jeg gleder meg, føler jeg virkelig jeg trenger 24-25 uker til med mental trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mailadresse er bare litt lettere :) Gruppa er helt hemmelig og den er skjult for alle som ikke er med. Jeg kan ikke legge til folk med mindre jeg er venn med dem, eller jeg kan invitere dem via email :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gud ikke si halvveis :P da virker det så nærme! Selv om jeg gleder meg, føler jeg virkelig jeg trenger 24-25 uker til med mental trening!

Nei, skal ikke være ekkel :)

Ukene raste avgårde da jeg gikk med vesla, men jeg hadde allikevel full kontroll på hvor langt jeg var på vei.. og hvilken dag jeg bikket over på ny uke. Nå vet jeg det bare nå jeg tar meg tid til å sjekke med en terminkalkulator- som forøvrig sier at jeg nå ha bikket uke 8.

Jeg må vel få ut fingeren å få bestilt meg legetime... kanskje kontakte jordmor også? Vet ikke hva jeg vil. Kjenner ikke legen, men har også fryktelig dårlig erfaring med helsesøstre/jordmødre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skal ikke være ekkel :)

Ukene raste avgårde da jeg gikk med vesla, men jeg hadde allikevel full kontroll på hvor langt jeg var på vei.. og hvilken dag jeg bikket over på ny uke. Nå vet jeg det bare nå jeg tar meg tid til å sjekke med en terminkalkulator- som forøvrig sier at jeg nå ha bikket uke 8.

Jeg må vel få ut fingeren å få bestilt meg legetime... kanskje kontakte jordmor også? Vet ikke hva jeg vil. Kjenner ikke legen, men har også fryktelig dårlig erfaring med helsesøstre/jordmødre

Halvveis snart!! Hjelp! Men du, hvorfor har du dårlig erfaring med jordmor/helsesøster?

Jeg skal på min andre svangerskapskontroll i morgen, var i uke 12 første gang, og ringte til jordmor rett etter, men fikk ikke time før i slutten av august, 1 mnd etter OUL, så da må jeg ta enda en gang hos fastlegen... Lurer på om han kan lytte i morgen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Vi ligger veldig likt an i løypa da! Ja jeg må vite det. Et liv med jente eller gutt er to veldig forskjellige ting i mitt hode, og jeg trenger den forberedelse jeg trenger :P noe slikt! Skal dere? :)

jeg gruer meg til amming er ferdig og disse skal tilbake til normalt nivå! Hehe! Har vi lov å klage på store pupper? Mannen elsker det hvertfall :P hehe!

Vi må også vite det. Vi skal rett avgårde å kjøpe enten kjole eller bukse :-p

Synst det er mer praktisk å vite kjønn også, det spiller ingen rolle hva det blir, men da kan man evt male rommet, og kjøpe litt mer jente/gutteting :-) har du noen magefølelse da ?

Når det gjelder store pupper så kan man vel ikke klage, mannen synst jeg har deiligere pupper enn noen gang :-) , hehe.. Så for hans del er det supert, men jeg har nesten litt angst for store pupper igjen, så for min del kunne de blitt som de var :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvveis snart!! Hjelp! Men du, hvorfor har du dårlig erfaring med jordmor/helsesøster?

Jeg skal på min andre svangerskapskontroll i morgen, var i uke 12 første gang, og ringte til jordmor rett etter, men fikk ikke time før i slutten av august, 1 mnd etter OUL, så da må jeg ta enda en gang hos fastlegen... Lurer på om han kan lytte i morgen ?

Ikke noe annet enn at vi endte opp som en kasteball i systemet. I forrige svangerskap jobbet jeg utenbys og måtte gå på volvat for første timen, deretter var jeg ikke til samme helsearbeider før datteren min var 10mnd gammel... og nå har vi fått enda en ny helsesøster. Jeg har vel bare gått lei av helsestasjon tjenesten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skal ikke være ekkel :)

Ukene raste avgårde da jeg gikk med vesla, men jeg hadde allikevel full kontroll på hvor langt jeg var på vei.. og hvilken dag jeg bikket over på ny uke. Nå vet jeg det bare nå jeg tar meg tid til å sjekke med en terminkalkulator- som forøvrig sier at jeg nå ha bikket uke 8.

Jeg må vel få ut fingeren å få bestilt meg legetime... kanskje kontakte jordmor også? Vet ikke hva jeg vil. Kjenner ikke legen, men har også fryktelig dårlig erfaring med helsesøstre/jordmødre

Hehe det går fint :) Skummelt altså! Hvis du har vært gjennom det før så er det vel ikke like skremmende hele tiden? Jeg leser om hva som skjer hver uke for å håpe jeg kjenner meg igjen!

Hvor gammel er din første da? :)

Jeg stakk til lege i uke 6, og jordmor i uke 8. Kjempefornøyd med begge, men legekontoret mitt er HÅPLØST, så der mistet en flott lege en pasient :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må også vite det. Vi skal rett avgårde å kjøpe enten kjole eller bukse :-p

Synst det er mer praktisk å vite kjønn også, det spiller ingen rolle hva det blir, men da kan man evt male rommet, og kjøpe litt mer jente/gutteting :-) har du noen magefølelse da ?

Når det gjelder store pupper så kan man vel ikke klage, mannen synst jeg har deiligere pupper enn noen gang :-) , hehe.. Så for hans del er det supert, men jeg har nesten litt angst for store pupper igjen, så for min del kunne de blitt som de var :-)

Vi har handlet litt allerede :P Nøytralt da! Hehe! Magefølelse sier gutt. Men det er nok fordi tidlig ultralyd bilde ikke viser en søt liten prinsesse, men mer et dødningshode :P Hvis det er lov å si? Har hørt fra mor/svigermor at guttefølelse er veldig vanlig visstnok! Hehe!

Jeg har begynt å se på amme-bh allerede jeg :P Noen ser så deilige ut, og jeg orker ikke kjøpe dyyre bh-er i F og G..... tullete pengeproiritering som student!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe annet enn at vi endte opp som en kasteball i systemet. I forrige svangerskap jobbet jeg utenbys og måtte gå på volvat for første timen, deretter var jeg ikke til samme helsearbeider før datteren min var 10mnd gammel... og nå har vi fått enda en ny helsesøster. Jeg har vel bare gått lei av helsestasjon tjenesten :)

Årh så kjipt! Vet ikke hvor du bor, men i Bergen er jeg kjempe fornøyd med min jordmor!! Hun er streng med meg når jeg skaper meg som førstegangsfødende, men lytter allikevel på meg, og forstår bekymringene mine!

Håper du finner utav det da! Kjipt å ikke være fornøyd med lege/jordmor i svangerskapet.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skal ikke være ekkel :)

Ukene raste avgårde da jeg gikk med vesla, men jeg hadde allikevel full kontroll på hvor langt jeg var på vei.. og hvilken dag jeg bikket over på ny uke. Nå vet jeg det bare nå jeg tar meg tid til å sjekke med en terminkalkulator- som forøvrig sier at jeg nå ha bikket uke 8.

Jeg må vel få ut fingeren å få bestilt meg legetime... kanskje kontakte jordmor også? Vet ikke hva jeg vil. Kjenner ikke legen, men har også fryktelig dårlig erfaring med helsesøstre/jordmødre

Enig med deg i det at man ikke henger helt med i dager og uker i andre svangerskap...Veldig kjekt å ha en ticker her, så ser jeg hvor langt jeg er!

Vi har handlet litt allerede :P Nøytralt da! Hehe! Magefølelse sier gutt. Men det er nok fordi tidlig ultralyd bilde ikke viser en søt liten prinsesse, men mer et dødningshode :P Hvis det er lov å si? Har hørt fra mor/svigermor at guttefølelse er veldig vanlig visstnok! Hehe!

Jeg har begynt å se på amme-bh allerede jeg :P Noen ser så deilige ut, og jeg orker ikke kjøpe dyyre bh-er i F og G..... tullete pengeproiritering som student!

Jeg fikk et tips om å ikke kjøpe amme-bh'er før ei ukes tid eller så etter fødsel. Da har melka kommet, og stabilisert seg. Da melka kom så jeg fadern meg ut som Pamela Anderson! Auau, husker jeg ikke orka å ha arma innat kroppen engang. Et par dager seinere gikk hevelsen ned.

Kjøpte forresten ammebh'er på change, dyre nok, men veldig glad for at jeg hadde den støtten med tunge melkepupper. (Bruker 70J)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg i det at man ikke henger helt med i dager og uker i andre svangerskap...Veldig kjekt å ha en ticker her, så ser jeg hvor langt jeg er!

Jeg fikk et tips om å ikke kjøpe amme-bh'er før ei ukes tid eller så etter fødsel. Da har melka kommet, og stabilisert seg. Da melka kom så jeg fadern meg ut som Pamela Anderson! Auau, husker jeg ikke orka å ha arma innat kroppen engang. Et par dager seinere gikk hevelsen ned.

Kjøpte forresten ammebh'er på change, dyre nok, men veldig glad for at jeg hadde den støtten med tunge melkepupper. (Bruker 70J)

Ja har hørt det er mest fornuftig å vente til etter fødsel, mtp at jeg ikke aner hvilken størrelse de blir :P men var innom glammom for å se litt, og de hadde en del tilbud på spileløse/trenings bher. Da ble det ikke så fælt dyrt som iforhold til change som blir alternativet :)

prøver å bruke minst mulig penger på graviditetstøy, så jeg jakter salg overalt! Tips, vinterjakker er billig på nettbutikker nå! 👍 så slipper jeg kjøpe dyre, nye som skal brukes en sesong :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er andregangs, men har full kontroll pp dager og uker, og synes dette er minst like spennende som sist.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn! Da er første svangerskapskontroll time bestilt. Det blir først i august. Noe tidligere har jeg ikke tid til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn! Da er første svangerskapskontroll time bestilt. Det blir først i august. Noe tidligere har jeg ikke tid til.

Hva ble det? Fastlege eller jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...