Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det normalt å bare kjenne livmoren til visse tider av døgnet? Kjenner den godt om morgningen når blæra er full, og litt på kvelden. Men midt på dagen er den helt borte.. Blir litt stressa av det.. Er 13+5.

Helt vanlig, er sånn her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja, var godt å dra på time i dag :) Tre uker går nok fort :)
(Innstranda legesenter forresten :) ) Hun syntes det var litt tidlig å prøve å lytte etter hjertelyd da :)

Kortversjon av legetimen; alt ok :)
Spurte forøvrig legen om når jeg går inn i andre trimester, og da sa hun i dag :)
Siden jeg er 12+0 ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor i dag, og for en gangs skyld hørte vi skikkelig lyd! Og mye bevegelse, så den har det tydeligvis greit hos meg :)

Er 16+3 og føler meg pløsete feit. .. men kanskje snart får jeg babymage, ikke matmage :P

Varmen er slitsom, er så redd for overopphetelse, så tør ikke sole meg noe særlig og drikker meengder vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, var godt å dra på time i dag :) Tre uker går nok fort :)

(Innstranda legesenter forresten :) ) Hun syntes det var litt tidlig å prøve å lytte etter hjertelyd da :)

Kortversjon av legetimen; alt ok :)

Spurte forøvrig legen om når jeg går inn i andre trimester, og da sa hun i dag :)

Siden jeg er 12+0 ^^

Har ikke fått med meg at du bor i samme by som meg. :)

Så bra alt var bra! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi. Jeg var på tidlig ultralyd igår for å forsikre meg at jeg hadde hatt en MA da jeg ikke har hatt et eneste symptom siden de positive testene.

Dere må tro jeg ble overrasket da gynekologen sa: "Oi, her er det tvillinger gitt!"

Tvillingene har hver sin fostersekk, men de deler morkake. Eneggede?

Fortsatt ikke er eneste symptom her i gården. Trodde liksom er skulle bli verre med tvillinger, men ikke her, nei. :lol:

Endret av Naken-Panda
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi. Jeg var på tidlig ultralyd igår for å forsikre meg at jeg hadde hatt en MA da jeg ikke har hatt et eneste symptom siden de positive testene.

Dere må tro jeg ble overrasket da gynekologen sa: "Oi, her er det tvillinger gitt!"

Tvillingene har hver sin fostersekk, men de deler morkake. Eneggede?

Fortsatt ikke er eneste symptom her i gården. Trodde liksom er skulle bli verre med tvillinger, men ikke her, nei. :lol:

For en herlig beskjed å få i motsetning til forventet! Gratulerer med tvillinger 😃😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi. Jeg var på tidlig ultralyd igår for å forsikre meg at jeg hadde hatt en MA da jeg ikke har hatt et eneste symptom siden de positive testene.

Dere må tro jeg ble overrasket da gynekologen sa: "Oi, her er det tvillinger gitt!"

Tvillingene har hver sin fostersekk, men de deler morkake. Eneggede?

Fortsatt ikke er eneste symptom her i gården. Trodde liksom er skulle bli verre med tvillinger, men ikke her, nei. :lol:

Oi, tenk tvillinger da! Det blir moro (og kanskje litt jobb...)!

Og for en beskjed å få når du var sikker på at det ikke var liv!

Er det tvillinger i familie ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde min første kontroll i går og fikk termin 26/2. Forvirra termin-gruppe-messig nå!

Gratulerer med tvillinger! :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner, jenter! :)

Ja, nå går vi en spennende tid i møte. Jeg er allerede sykmeldt ut første trimester siden jeg jobber i en matbutikk med mange tunge løft. Håper jeg blir sykmeldt en stund til. Gynekologen var litt engstelig for at det skulle skje noe om jeg jobbet og løftet tungt. Trøtt er jeg også!

Faren for tvillinger var vel egentlig relativt stor. Det er TO sett med tvillinger i pappas søskenflokk, pluss at det er tvillinger i slekten til barnefar også, så vi har faktisk spøkt om at det kunne skje, selv om vi krysset fingre for kun én.

Det største sjokket har nå lagt seg, og vi gleder oss til det kommer to. Heldigvis er vi unge (hhv 22 og 23), så energi har vi nok av. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Malicious, da må du jo bare være i begge :P
Her ifølge terminen du fikk, og i den andre tilfelle du går over tiden? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med tvillinger.

Fikk første time hos jordmor i dag. 14. August 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min første kontroll i går og fikk termin 26/2. Forvirra termin-gruppe-messig nå!

Gratulerer med tvillinger! :blomst:

Men de tar jo utgangspunkt i første dag i siste mens. Hvis du vet ganske sikkert når EL var, så er nok din termin mest riktig. Etter mens-termin skulle jeg vært sånn 10 uker nå, men er bare 8+5, noe UL også har bekreftet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...