Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

I dag har vi fått se en sprell levende liten krabat. Fineste jeg har sett noen gang :rodmer: Ble flyttet litt frem også, termin 21. februar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har vi fått se en sprell levende liten krabat. Fineste jeg har sett noen gang :rodmer: Ble flyttet litt frem også, termin 21. februar.

Så gøy :D <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ripsy: ingen ekstra oppfølging da nei :) da blir resten som normalt. :)

Takk Essie_ :) og hurra for en liten sprellende krabat! :) det er fasinerende å se de bevege seg inni der :)

Hodet har gått sånn på høygir at jeg sovna rett etter jeg kom hjem og våknet 4,5 time etter :| trengte visst søvn :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på hvor lenge jeg vente på legekontoret idag. Fikk beskjed om at det kunne være lang ventetid pga ferie. Jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på hvor lenge jeg vente på legekontoret idag. Fikk beskjed om at det kunne være lang ventetid pga ferie. Jaja..

Åh guuud. Det er jo det kjedeligste i hele verden! Håper du ikke må vente så alt for lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på blodprøvene idag, er visst rehsus negativ. Kan ikke så mye om det, men det er visst slik at hvis far er positiv og barnet blir positiv så kan det være litt dumt? Har googlet, men blir ikke helt klok. Men virker som jeg kanskje bare må ha en slags "vaksine" etter fødselen hvis barnet er rehsus positiv. Noen andre som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk svar på blodprøvene idag, er visst rehsus negativ. Kan ikke så mye om det, men det er visst slik at hvis far er positiv og barnet blir positiv så kan det være litt dumt? Har googlet, men blir ikke helt klok. Men virker som jeg kanskje bare må ha en slags "vaksine" etter fødselen hvis barnet er rehsus positiv. Noen andre som har vært borti dette?

I dag har det ikke så mye å si, som du sier betyr det at du får en sprøyte etter fødsel hvis barnet er rhesus positivt. Dette for at kroppen din ikke skal danne antistoffer mot det eventuelle neste rhesus positive barnet ditt.

Jeg har ikke personlig erfaring med dette, men kjenner en dame i 70-årene som fortalte om at hun hadde hatt syv aborter fordi hun var rhesus negativ, fordi de på den tiden ikke kunne behandle dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å styrer og undersøker ang vogner. Ja veldig tidlig ute, men det føles som en så utrolig viktig beslutning akkurat nå :P

Noen som har noen tanker, eventuelt erfaringer å komme med av dere som har barn fra før? Vi har ikke tenkt å skaffe oss bil, da jeg liker å gå, så må nesten ha en god trillevogn. Har vurdert Brio Go, men den er jo hindsides dyr.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en emmaljunga duo og en tfk sportsvogn. Veldig fornøyd med bagdelen til emmaljunga da den er stor slik at voksiposen passer der lenge 😊 tfk vogna kjøpte vi pga plass i bilen. Den tar vesentlig mindre plass og har god liggestilling 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innkalling til UL to dager etter første kontroll :o Nesten så man skulle tro de hadde lite å gjøre på sjukehuset her. Uansett, ultralyd den 28.08. I følge minimumsberegningene mine er jeg da ca 15 uker på vei. Vil det da være innvendig eller utvendig UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en emmaljunga duo og en tfk sportsvogn. Veldig fornøyd med bagdelen til emmaljunga da den er stor slik at voksiposen passer der lenge tfk vogna kjøpte vi pga plass i bilen. Den tar vesentlig mindre plass og har god liggestilling

Trengte dere ekstra sportsvogn, eller er dere veldig sporty/turmennesker siden dere kjøpte det utenom? Jeg har oppfattet Emmaljunga som en litt mer byvogn. Eller er den egnet for mer tur-turer og? :)

Den er litt utelukket, ettersom den ligger omtrent i samme prisklasse som Brioen.. Blir verre når mannen skal bli med å bestemme. Han er ikke like gnien som meg :( Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tittet etter bruktvogner på finn da? Jeg kjøpte sportsvogna til vesla der og så kjøpte jeg hardbagen ny. Sparte vel 2-3 tusen på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trengte dere ekstra sportsvogn, eller er dere veldig sporty/turmennesker siden dere kjøpte det utenom? Jeg har oppfattet Emmaljunga som en litt mer byvogn. Eller er den egnet for mer tur-turer og? :)

Den er litt utelukket, ettersom den ligger omtrent i samme prisklasse som Brioen.. Blir verre når mannen skal bli med å bestemme. Han er ikke like gnien som meg :( Hehe!

Jeg har både jogget med Emmaljunga (city cross) og gått på traktorstier, oppoverbakker, nedoverbakker osv. Går helt fint. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg driver å styrer og undersøker ang vogner. Ja veldig tidlig ute, men det føles som en så utrolig viktig beslutning akkurat nå :P

Noen som har noen tanker, eventuelt erfaringer å komme med av dere som har barn fra før? Vi har ikke tenkt å skaffe oss bil, da jeg liker å gå, så må nesten ha en god trillevogn. Har vurdert Brio Go, men den er jo hindsides dyr.....

Vi har vært kjempefornøyd med vår TFK joggster. Blir å beholde den samme til nummer to også. Vi har bare hatt denne + en reisetrille da hun ble litt større.

Jeg som mange andre bestilte vår TFK over nettet i Tyskland, sparte masse på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å styrer og undersøker ang vogner. Ja veldig tidlig ute, men det føles som en så utrolig viktig beslutning akkurat nå :P

Noen som har noen tanker, eventuelt erfaringer å komme med av dere som har barn fra før? Vi har ikke tenkt å skaffe oss bil, da jeg liker å gå, så må nesten ha en god trillevogn. Har vurdert Brio Go, men den er jo hindsides dyr.....

Vi kjøpte Brio GO på 50% faktisk! Ble "bare" 5000 da, med både sportsdel og bagdel. Virker som ei god vogn, har jo ikke akkurat trillet den så mye ute enda :ler: Skal nok kjøpe vinterdekk til den, for da blir den mer robust på ulendt terreng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tittet etter bruktvogner på finn da? Jeg kjøpte sportsvogna til vesla der og så kjøpte jeg hardbagen ny. Sparte vel 2-3 tusen på det.

Ja har sett litt. Tenker at jeg helst vil ha bagen ny, men det er absolutt ikke nødvendig at understellet er nytt. Mye å spare på å kjøpe noen modeller eldre :)

Jeg har både jogget med Emmaljunga (city cross) og gått på traktorstier, oppoverbakker, nedoverbakker osv. Går helt fint. :)

Høres bra ut! :)

Vi har vært kjempefornøyd med vår TFK joggster. Blir å beholde den samme til nummer to også. Vi har bare hatt denne + en reisetrille da hun ble litt større.

Jeg som mange andre bestilte vår TFK over nettet i Tyskland, sparte masse på det!

Hmm, jeg skal undersøke denne vognen litt mer :) Likte utseende, og hjulstillingen på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi kjøpte Brio GO på 50% faktisk! Ble "bare" 5000 da, med både sportsdel og bagdel. Virker som ei god vogn, har jo ikke akkurat trillet den så mye ute enda :ler: Skal nok kjøpe vinterdekk til den, for da blir den mer robust på ulendt terreng :)

Åh, det hadde vært fantastisk å funnet den på halv pris! :D Greit med skikkelige vinterdekk for oss vintergåere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også rhesus negativ :) Fikk beskjed om at det ble ekstra blodprøver mot slutten av svangerskapet, og hvis det var antistoffer der så måtte jeg få den sprøyta, eller noe sånt :)
Men legen min sa at det som oftest ikke er noe problem i første svangerskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det hadde vært fantastisk å funnet den på halv pris! :D Greit med skikkelige vinterdekk for oss vintergåere :)

Var helt tilfeldig at jeg var innom nettsida til en babybutikk her i byen. Det var siste vogna også. De ville ha den ut pga den var 2014modell og 2015vognene kom inn, og fordi Brio selger ganske dårlig her nord. Butikkmannen sa tilogmed at Bodø var sånn Emmaljunga-land. Er knallfornøyd! Det er bare å følge med litt rundt om kring, kanskje den dukker opp i en billigere variant for dere også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg derimot liker ikke tfk. Synes den har mange tungvindte konsepter. Kjempeliten bag (kan vel muligens kjøpes i to størrelser?), glidelåser for å heve og senke ryggen, noe som er greit når ryggen skal ned, men utrolig tungvindt når den skal opp. Liten kurv på understellet som dessuten er vanskelig å komme til, liten kalesje så den blir ikke like lun som Emmaljunga, og dessuten synes jeg den er stygg. :P

Ja, også tipper den hvis man prøver å rygge den med bare en hånd. :P

Hvis jeg skulle kjøpt en annen vogn enn Emmaljunga City Cross, så hadde det enten blitt Mondial med det nye, svingbare understellet, eller Brio Happy/Go. Eller en lignende vogn. :)

Nå er jeg superfornøyd med Emmaljunga. Det eneste jeg ikke liker på min vogn er hjulene, som ikke er direkte supre på tjukt vinterføre.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...