Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har fremdeles ikke faat noe svar

Videoannonse
Annonse
Gjest anton.25
Skrevet

vil si at det ikke finnes en god grunn til å slippe jenter inn i forsvaret. Likestillingsargumentet faller på sin egen urimelighet siden mange har påengtert at forsvaret trenger kompetanse.

kvinner er kun en byrde for forsvaret

vekk meg kvinnelig befal

Gjest Fighter
Skrevet

Du har heller ikke svart på hvorfor du har tatt de valgene du tar :wink: Hvorfor må Fraggel begunne sine valg, når ikke du må det?

Gjest Anonymous
Skrevet

Som tidligere befal(mannlig) kan jeg bekrefte at det finnes både mannlig og kvinnelig befal som aldri burde vært i Forsvaret - dvs en blanding av skikkelig "assholes" med dårlig selvtillit dårlig skjult bak et ekstremt markeringsbehov.

En periode fungerte jeg som befal for rep.soldater - Jeg var 20, og flere av de var 40-50.

En del av våre forventninger tilsier at en yngre mann ikke skal bestemme over en eldre mann, på samme måte som en kvinne i manges øyne ikke skal bestemme over en mann - og spesielt ikke en eldre mann.

Så slike ting fører til misnøye/gnisninger, men samtidig er samfunnet kontinuerlig i forandring så man må bare tilpasse seg de endrede kjønnsrollene.

En annen ting som må nevnes var at de jentene som gjennomførte befalsutdanningen var ganske "maskuline" i holdninger og måte å takle ting på.

Så om kvinnelig befal tilfører så mye andre "verdier" er en påstand jeg stiller meg kritisk til. Forsvaret fremhever mange maskuline verdier - og enten er kvinnene i utgangspunktet innstilt på å hente frem disse verdiene, eller så endrer Forsvaret dem i denne retningen.

Gjest gjest1
Skrevet

For et fjolleri denne anton ar satt i gang! Fjolle!

Gjest anton.25
Skrevet
For et fjolleri denne anton ar satt i gang! Fjolle!

og det er alt du klarer å klemme ut av deg

Skrevet

Hun har et poeng, vet du.

Gjest anton.25
Skrevet
En del av våre forventninger tilsier at en yngre mann ikke skal bestemme over en eldre mann, på samme måte som en kvinne i manges øyne ikke skal bestemme over en mann - og spesielt ikke en eldre mann.

Så slike ting fører til misnøye/gnisninger,

akkurat hva jeg har sagt her hele tiden.

det er et hån mot de vernepliktige å måtte stå å motta ordre fra en kvinne - motbydelig

Gjest TomKrus
Skrevet

akkurat hva jeg har sagt her hele tiden.

det er et hån mot de vernepliktige å måtte stå å motta ordre fra en kvinne - motbydelig

En fin måtte å sile ut de største veikingene i troppen, da. Takler de ikke å bli befalt av en kvinne, har de en for svak selvtillit for forsvaret. Forsvaret trenger menn, selvsikre menn som kan forsvare landet, ikke veike puddinger. Eller forresten, slike gutter er kjekke å ha som stormsoldater. Får aldri nok av dem.

Gjest Enig med Anton
Skrevet

Jeg er en kvinne på 29 som er helt enig med Anton i at kvinner ikke bør være i Forsvaret.

Ikke fordi kvinner ikke er flinke nok...det står ikke på at kvinner ikke kan. Men de bør holde seg unna Forsvaret fordi de er kvinner. En kvinne bør være feminin, og være fullt ut kvinne. Det kan ikke en kvinne være i verken politiet eller forsvaret.

Derfor er det også mange lesbiske i politiet og i Forsvaret.

Men mener Anton også at kvinner ikke bør jobbe o Forsvarsdepartementet engang? For der jobber jo jurister og andre som saksbehandlere og konsulenter: DET må vel kvinner "få lov til", eller Anton, hva mener DU?

:)

Gjest Phair
Skrevet
Jeg er en kvinne på 29 som er helt enig med Anton i at kvinner ikke bør være i Forsvaret.

Ikke fordi kvinner ikke er flinke nok...det står ikke på at kvinner ikke kan. Men de bør holde seg unna Forsvaret fordi de er kvinner. En kvinne bør være feminin, og være fullt ut kvinne. Det kan ikke en kvinne være i verken politiet eller forsvaret.

Men mener Anton også at kvinner ikke bør jobbe o Forsvarsdepartementet engang? For der jobber jo jurister og andre som saksbehandlere og konsulenter: DET må vel kvinner "få lov til", eller Anton, hva mener DU?

Det kan vel du anton svare på selv?

:ler::ler::ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Dumme innlegg fortjener dumme svar, vet du, men jeg syns jeg var litt for snill nå :)

Gjest anton.25
Skrevet

nei, kun som soldat/befal.

sivile deler av forsvaret er en annen ting.

må også si at jeg er litt skeptisk til kvinner i politiet.

er enig med deg at norske kvinner bør bestrebe seg på å være mer feminine og ta til seg mer feminine aktivitert.

Hva kvinner ikke bør (skal) gjøre:

-ikke spille fotball, ishokey, håndball, boksing, langrenn, bestige mount everest osv..

-ikke værve seg i forsvaret (absolutt)

-ikke bli karriærekvinne (helst ikke)

-ikke politi (helst ikke)

Gjest Fighter
Skrevet

Hva kvinner ikke bør (skal) gjøre:

-ikke spille fotball, ishokey, håndball, boksing, langrenn, bestige mount everest osv..

-ikke værve seg i forsvaret (absolutt)

-ikke bli karriærekvinne (helst ikke)

-ikke politi (helst ikke)

Skal vi sitte hjemme og se på Glamour mens vi mottar trygd? Er det det du mener?

Gjest anton.25
Skrevet

Skal vi sitte hjemme og se på Glamour mens vi mottar trygd? Er det det du mener?

ja de punktene dekker jo omtrent 99% av alle yrker og aktiviteter :roll:

Gjest Poirot
Skrevet
En kvinne bør være feminin, og være fullt ut kvinne. Det kan ikke en kvinne være i verken politiet eller forsvaret.

Dette var nytt for meg.

Kjenner både befal og politi som definitivt er heterofile og feminine. Hvorfor kan man ikke være fullt ut kvinne i politiet eller forsvaret? Og er alle lesbiske maskuline????? *klø seg i hodet*

Vil gjerne se dokumentasjon på undersøkelsen som henviser til kvinnelig politi og befals seksualvaner....

Gjest Fraggel
Skrevet

Hehe.

Jeg får på en meget god måte til å få i uniform på jobb, og med høye hæler og miniskjørt privat (i anledninger der det skulle passe).

Myten om at "alle" jenter i militæret er traktorlesber er nettopp det - en myte.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hehe.

Jeg får på en meget god måte til å få i uniform på jobb, og med høye hæler og miniskjørt privat (i anledninger der det skulle passe).

Myten om at "alle" jenter i militæret er traktorlesber er nettopp det - en myte.

det nok ingen myte, men heller ikke en regel.

overraskende mange av kvinnelige befal er såkalte traktorlesber

Gjest Poirot
Skrevet

overraskende mange av kvinnelige befal er såkalte traktorlesber

Nok en gang hadde det vært interessant med dokumentasjon, da ingen av de 4 jentene jeg kjenner som har vært befal er slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...