LilleBille Skrevet 25. juni 2004 #181 Del Skrevet 25. juni 2004 dette er snakk om en helt spesiell situasjon, - og hvorfor skal du skape aggressjon/frustrasjon hos såkalte utrygge guttunger som du sier? bare for å fremme likestillingens sak? alt skal settes til side for den ?? .. eller skal kvinner lide for at gutteunger ikke tåler det... for det må jo opplagt være noe feil hos det DU kaller såkalte utrygge guttunger (jeg kalte dem usikre) ... når de blir aggresive og frustrerte når kvinner kommanderer dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 25. juni 2004 #182 Del Skrevet 25. juni 2004 hvorfor drar du inn andre ting. Jeg snakker her kun om forsvaret som et isolert tilfelle. Det gjorde man om andre områder før også. Realistfag, for eksempel. På juridisk fakultet kom det klager når de åpent for kvinner, for mennene ble distrahert i sin lesing, pga kvinnene. Og de mente det var kvinnenes feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mesterErik Skrevet 26. juni 2004 #183 Del Skrevet 26. juni 2004 må si meg ening med anton når det gjelder kvinnelig befal. jeg tror at de ønsker å tvinge seg til en form for respekt som er unaturlig. Kvinnelig befal får ikke respekt av den enkle grunn at gutter fleste ikke liker å være underlagt kvinnelig befal. kjente forresten til ei jente som var i forsvaret sammen med meg, og hun sa rett ut (i frustrasjon) at hun ønsket å bli befal for å kunne beordre gutta til å krype i søla. Hun skulle sikker ta igjen for noe. Det hele endte (heldigvis) til slutt at hun forsvant fra forsvaret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2004 #184 Del Skrevet 27. juni 2004 kjente forresten til ei jente som var i forsvaret sammen med meg, og hun sa rett ut (i frustrasjon) at hun ønsket å bli befal for å kunne beordre gutta til å krype i søla. Hun skulle sikkert ta igjen for noe ja. Hun må ha opplevd en del dritt fra gutter, men dette var selvfølgelig ikke måten å reagere på. Jenter er også mennesker vet du. Det finnes selvfølgelig råtne poteter i den sekken også, men det betyr ikke at alle jenter er uskikket til å være befal. Mange mannlig befal er drittsekker de også. Kan vi si at menn generelt ikke er skikket til å være befal da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mesterErik Skrevet 27. juni 2004 #185 Del Skrevet 27. juni 2004 hun var vel mere frustrert over at hun ikke fikk særbehandling. Desverre er det mange rotne poteter blant jenter i forsvaret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2004 #186 Del Skrevet 27. juni 2004 Desverre er det mange rotne poteter blant jenter i forsvaret ..og blant gutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest master&commander Skrevet 28. juni 2004 #187 Del Skrevet 28. juni 2004 har ikke lest alle innleggene her men jeg vil ikke si at jeg akkurat er positiv over å ha kvinnelig befal. Akkurat på dette punktet skjønner jeg antons jeg fatter heller ikke hvorfor kvinner vil værve seg til noe så mannsdominert, autoritært og ufeminint som forsvaret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. juni 2004 #188 Del Skrevet 28. juni 2004 jeg fatter heller ikke hvorfor kvinner vil værve seg til noe så mannsdominert, autoritært og ufeminint som forsvaret. Mange jenter elsker kukk også liker dem og bli satt på plass tror jeg... Det er ikke vanskelig og forstå noe så innlysende...jenter trives aller best de steder hvor menn er i flertall, - om det er forlystelse eller begjær er vanskelig og si fordi de fleste jenter som har erfaring (inkludert fraggel) nekter jo og snakke for seg selv.... Waco Og da kan man jo regne med grunnen sjæl.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anton.25 Skrevet 28. juni 2004 #189 Del Skrevet 28. juni 2004 Mange jenter elsker kukk også liker dem og bli satt på plass tror jeg... Det er ikke vanskelig og forstå noe så innlysende...jenter trives aller best de steder hvor menn er i flertall, - om det er forlystelse eller begjær er vanskelig og si fordi de fleste jenter som har erfaring (inkludert fraggel) nekter jo og snakke for seg selv.... Waco Og da kan man jo regne med grunnen sjæl.... du har et påeng der waco, Fraggel har forresten aldri svart på hva grunnen var for at hun søkte seg til forsvaret - er nok derfor hun har forsvunnet fra denne tråden også. Hun har vel pilt vekk med halen mellom bena når hennes motiver ble konfrontert. Men til noe litt annet, men relatert leste igjennom min opprinnelige tråd "kvinnelig befal er en hå mot norske gutter" og der leste jeg et interesangt innlegg som motsier mye av det Fraggel gang på gang påsto skrevet av brukeren penetrator ... Men kvinner passer unektlig dårligere inn i forsvaret enn menn. Beklageligvis er alle mine erfaringer i felt med kvinner preget av følelesen av at en hvilken som helst mannlig offiser hadde gjort tilsvarende eller bedre jobb. Mine erfaringer viser at kvinner i forsvaret generelt har lavere kompetanse samt er redde for å feile, de utviser usikkerhet og er klønete (spesielt under press). De har behov for å hevde seg som fører til at de får lite respekt. De trenger hjelp og får hjelp av sine mannlige kolleger, ergo fremstår de som innkvoterte og ressurskrevende. Til opplysning har jeg vært i luftforsvaret i 2 år og tjenestegjort under/ med ca 20 forskjellige befal hvor ca 5 var kvinner, samt vært vitne til mange andre kvinner og menn i "aksjon". Konklusjonen min er at det finnes plass og håp for kvinner som vil hit, men la mannfolka ta ansvaret for soldater under opplæring samt stridende styrker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Feminin jente Skrevet 28. juni 2004 #190 Del Skrevet 28. juni 2004 Jeg forstår heller ikke hvorfor jenter/damer ønsker å jobbe i Forsvaret. Forsvaret er jo en typisk mannsbastion, med symboler som krig, våpen, uniformer, kommandoer, sterkt hierarkisk osv. Jeg synes kvinner skal holde seg unna Forsvaret, la menn være menn, så kan damer gody være høyt utdannet og søke seg til leder-stillinger (de er jo kjempeflinke!), men ikke akkurat i Forsvaret. Det var min mening! Jente 32, veldig yndig og feminin, men skal bli leder i det sivile liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anton.25 Skrevet 28. juni 2004 #191 Del Skrevet 28. juni 2004 Jeg synes kvinner skal holde seg unna Forsvaret, la menn være menn, så kan damer gody være høyt utdannet og søke seg til leder-stillinger (de er jo kjempeflinke!), men ikke akkurat i Forsvaret. Det var min mening! Jente 32, veldig yndig og feminin, men skal bli leder i det sivile liv er ikke så veldig positivt innstilt til at kvinner skal ble leder her og der det er nå min ærlige mening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 28. juni 2004 #192 Del Skrevet 28. juni 2004 Du er født i feil århundre, anton. Du er hundre år for sent ute. Minst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anton.25 Skrevet 28. juni 2004 #193 Del Skrevet 28. juni 2004 Du er født i feil århundre, anton. Du er hundre år for sent ute. Minst! hvorfor skal vi menne bare la dere ta over ditt og datt (dere må jo dessuten inkvoteres for å få de possisjonene). Det er jo vi menn som har skapt omtrent alt i samfunnet, omtrent ned til minste detalj. så og si alt av oppfinnelser, samfunsstrukturer, filosofi, vitenskap, økonomi, osv osv forholdet er vel omtrent 99,9% mot 0,1% Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 28. juni 2004 #194 Del Skrevet 28. juni 2004 Det er jo vi menn som har skapt omtrent alt i samfunnet, omtrent ned til minste detalj. så og si alt av oppfinnelser, samfunsstrukturer, filosofi, vitenskap, økonomi, osv osv forholdet er vel omtrent 99,9% mot 0,1% Da regner jeg med at dere også påtar dere ansvaret for alt som ikke fungerer også, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anton.25 Skrevet 28. juni 2004 #195 Del Skrevet 28. juni 2004 ... Men kvinner passer unektlig dårligere inn i forsvaret enn menn. Beklageligvis er alle mine erfaringer i felt med kvinner preget av følelesen av at en hvilken som helst mannlig offiser hadde gjort tilsvarende eller bedre jobb. Mine erfaringer viser at kvinner i forsvaret generelt har lavere kompetanse samt er redde for å feile, de utviser usikkerhet og er klønete (spesielt under press). De har behov for å hevde seg som fører til at de får lite respekt. De trenger hjelp og får hjelp av sine mannlige kolleger, ergo fremstår de som innkvoterte og ressurskrevende. Til opplysning har jeg vært i luftforsvaret i 2 år og tjenestegjort under/ med ca 20 forskjellige befal hvor ca 5 var kvinner, samt vært vitne til mange andre kvinner og menn i "aksjon". Konklusjonen min er at det finnes plass og håp for kvinner som vil hit, men la mannfolka ta ansvaret for soldater under opplæring samt stridende styrker. http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...r=asc&start=105 "utviser usikkerhet og er klønete under press.." -dette skulle tyde på at kvinner også er mindre kompetente psykisk enn manlig befal. Altså underlegen på alle områder. jeg har fremdeles ikke fått svar fra Fraggel anngående det penetrator skrev. Det står i sterk kontrast til det hun selv hevder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 28. juni 2004 #196 Del Skrevet 28. juni 2004 ...og jeg har ikke fått svar på mitt spørsmål: Er det dere menn vi må stille til ansvar for alt som IKKE fungerer i samfunnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anton.25 Skrevet 28. juni 2004 #197 Del Skrevet 28. juni 2004 ...og jeg har ikke fått svar på mitt spørsmål: Er det dere menn vi må stille til ansvar for alt som IKKE fungerer i samfunnet? har du et problem? :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Feminin jente Skrevet 28. juni 2004 #198 Del Skrevet 28. juni 2004 Greit nok at du ikke liker at jenter er ledere i det sivile samfunn. Deg om det. Det betyr lite hva du mener, for du har jo ingen reell påvirkningskraft. Det virker som om du bare syter og klager. Men oppnår du noe konkret med dine mål om færre kvinner i arbeidslivet/lederstillinger? Anton's byrå for å de-rekruttere kvinner i arbeidslivet, har du startet ditt eget AS og skaper verdier, f.eks.? Jeg er kvinne, har startet eget AS, og skaper arebidsplasser og verdiskapning i samfunnet. Mange kvinner verden over skaper cash-flow, de underviser ved utdanningsinstitusjoner, de er kunstnere og skaper bilder, musikk og malerier, og de bidrar til samfunnsutvikling og progresjon. Grunnen til at kvinner ikke kan skryte av fortiden slik du sier Anton, er fordi menn holdt de tilbake. Menn er fysisk sterkere vet du.. Mitt forslag: du bør flytte til et muslimsk land. Eller jobbe litt med selvtilliten din som en ekte sterk psykisk mann. Du kan jo ikke noe for at foreldrene dine ikke oppdro deg til en skikkelig og sterk ung mann. Feminin og yndig leder og gründer med mann og barn. PS! Jeg er husmor og baker kaker også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 29. juni 2004 #199 Del Skrevet 29. juni 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anton.25 Skrevet 29. juni 2004 #200 Del Skrevet 29. juni 2004 http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...r=asc&start=105 "utviser usikkerhet og er klønete under press.." -dette skulle tyde på at kvinner også er mindre kompetente psykisk enn manlig befal. Altså underlegen på alle områder. jeg har fremdeles ikke fått svar fra Fraggel anngående det penetrator skrev. Det står i sterk kontrast til det hun selv hevder for å spore det tilbake til temaet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå