Gå til innhold

Gravid av ONS etter eget ønske - egoistisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare fordi jeg er ung, så betyr ikke det at jeg er dum og uvitende. Jeg vet det med faren er galt. Men for barnet sin skyld, så kommer ikke han eller hun til å lide noe nød. Det å vokse opp uten far, er det mange som gjør.

TS

Anonymous poster hash: 8b8d2...b08

Ikke gjør dette. Greit nok at du sier det nå, at du ikke vil at faren skal være der, men det er uansett ikke noe du kan bestemme. Dessuten prakker du på en unge på en fyr som nødvendigvis ikke vil ha det selv, og du sørger for at han må kaste ut penger i 18 år kun pga du var egoistisk og ville knulle på deg en unge i fylla...

Fix tankegangen din, og fix det du kan fikse på deg selv slik at du er fornøyd med deg selv før du prakker de problemene videre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ashanti

Jeg veit godt hva det innebærer og ha barn. Jeg har utdanning og jobb. Jeg har det jeg trenger, det å reise å leve det typiske "singellivet", er jeg ferdig med.

Bare fordi jeg ikke er pen, så betyr ikke det at jeg ikke har levd.

Jeg har alltid ønsket å være ung mor. Altså 20+. Jeg ønsker å ha energi til å faktisk være med barnet mitt. Min egen mor var aldri med meg på kino da jeg var yngre, eller tivoli, eller på reiser. Hun var der for meg psykisk og økonomisk, men ikke fysisk. Hun var ikke gammel da hun fikk meg, men hun hadde da 3 til å ta vare på. Som er ganske nære meg i alder. Hun hadde aldri energi til å bli med på noe. Jeg fikk selv aldri oppleve dyreparker eller tusenfryd eller slikt.

Jeg ønsker meg flere barn, minst 2. Og vil ha en god del år imellom. Hvordan skal det gå om jeg starter når jeg er 35+?

Bare fordi jeg er ung, så betyr ikke det at jeg er dum og uvitende. Jeg vet det med faren er galt. Men for barnet sin skyld, så kommer ikke han eller hun til å lide noe nød. Det å vokse opp uten far, er det mange som gjør.

TS

Anonymous poster hash: 8b8d2...b08

Så du gir blaffen i alle rådene du får her om å jobbe med deg selv først? Du kan fortsatt bruke et par år å på å jobbe med deg selv og alikevel få barn i tjueåra.. du er 23 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en helt elendig og forferdelig egoistisk ide....både mot barnet og mannen. Det er faktisk ikke bare DINE følelser som betyr noe (selv om det virker som du tror det)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da jobbet med meg selv i flere år. Men har ikke blitt noe bedre. Har innsett at det er bare slik jeg er.

Og jeg kommer til å kreve noe fra barnefaren. Om han selv ønsker å ta del av livet til barnet, så kommer jeg ikke til å nekte.

TS



Anonymous poster hash: 8b8d2...b08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da jobbet med meg selv i flere år. Men har ikke blitt noe bedre. Har innsett at det er bare slik jeg er.

Og jeg kommer til å kreve noe fra barnefaren. Om han selv ønsker å ta del av livet til barnet, så kommer jeg ikke til å nekte.

TS

Anonymous poster hash: 8b8d2...b08

Har du utdanning? Fast jobb? God nok økonomi til å kunne ta deg av et barn? Måten du skriver på, får meg til å tenke at du er langt fra moden nok til å få barn. Direkte egoisme, og ikke minst korttenkt. Du burde jobbe med deg selv en god stund til før du setter et barn til verden.

Anonymous poster hash: 2f5ce...e77

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La oss se..du vil bringe en barn i verden, ved å lure en mann?

Selvfølgelig er det egoistisk...

Tror du ikke at noen menn ser på barn som viktig? Det er ikke alle som bare ligger rundt og hvis unge popper ut så betaler de bidrag. Noen tar farsrollen seriøst. Eller har du aldri tenkt å fortelle dem at de har blitt far engang? Tenk hvis noen gjorde det mot deg,eller feks broren/faren din? så går du rundt i verden og har kanskje niese eller søster som du ikke vet om engang.

leste et tråd her for ikke så lenge siden om en ung mann som hadde fått seg jobb i Afrika, men når han hørte at han skulle bli far la han opp alle planene sine. Syns du er grusom egistisk...

Vil legge til at beklager,men verden skylder deg ikke en unge. Du skriver på en sånn måte som om du har krav på det. "Skal ikke jeg få lov fordi folk er overfladiske?" Det er ingen som har rettighet å ha barn,og hvis man ikke kan gjøre det ærlig, så bør man ikke gjøre det. Dette burde strengt talt være motsatt, burde være ulovlig å lure noen til å få barn.

Endret av Blue-Jeans
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid med en fyr som ikke stilte opp, noe som var til det beste for både meg og barnet, spesielt barnet. Jeg var ung og hadde dårlig selvtillit. Du aner virkelig ikke hvor mye det krever å ta seg av et barn! Når man til å begynne med sliter med seg selv og er så ung som du vil jeg av erfaring si IKKE GJØR DET. Man skal få barn for man har nok å tilby barnet, og ikke for man trenger det selv. Jeg sleit meg gjennom di første årene, selv om jeg elsket barnet mitt og ikke angret på valget så var jeg ikke lykkelig. Nå har jeg mann og nettopp fått et barn til. Er noe helt annet!!! Et barn trenger en far eller ett bra mannlig forbilde, noe jeg merker på mitt første barn etter jeg møtte mannen min. Barn trenger lykkelig mor/foreldre. Og du fortjener å bli lykkelig! Noe som helt ærlig er enklere uten alt ansvaret og jobben med et barn. Du trenger det grunnlaget før du blir mor, for det å få et barn gjør deg faktisk ikke lykkelig



Anonymous poster hash: 3258d...6e4
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Ingen barn fortjener å vokse opp med bare en foreldre. At du frivillig vil gjøre dette fatter jeg ikke. Hadde situasjonen krevdt det så er det noe helt annet. Barn lider faktisk nød, noen mer enn andre.

"Mamma, hvem er pappaen min?"

"Vet ikke, han hadde en penis og øl. 'Nuff said".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal oppsøke hjelp for å jobbe med deg selv, viktig at du elsker deg selv før du kan ha en orden på livet.

Synes trist at du tror at barnet kan hjelpe med livet ditt, men det er innvendig som du skal jobbe med.

Når du elsker deg selv, så kan du eventuell reise til Danmark og ta donor, det gjorde min venninne.

Jeg venter på barn nr 1 - og er 34 år, alder har ingenting å si.......



Anonymous poster hash: 6302a...4d7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal et barn hjelpe på din selvfølelse?



Anonymous poster hash: 00428...790
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen barn fortjener å vokse opp med bare en foreldre. At du frivillig vil gjøre dette fatter jeg ikke. Hadde situasjonen krevdt det så er det noe helt annet. Barn lider faktisk nød, noen mer enn andre.

"Mamma, hvem er pappaen min?"

"Vet ikke, han hadde en penis og øl. 'Nuff said".

Det er vel ikke nødvendigvis sant, to foreldre er ikke bedre enn en. Jeg vokste opp med to og ville helst bare hatt den ene.

Ikke er det slitsomt å ha barn heller, som flere skriver.

Men TS, lurt å slanke seg, ikke bare for selvtilliten, men for overvekt kan gjøre det vanskelig å bli gravid.

Anonymous poster hash: 66012...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er ikke en av de peneste, jeg er feit, dårlig selvtillit og stygg i trynet. 23 år og aldri hatt en kjæreste. Kun 1 på ungdomskolen som slo meg og kalte meg all slags ting daglig. Så han telles ikke.

Mitt største ønske er å få barn. Selvfølgelig, det å få barn med en jeg er glad i, og som er glad i meg, er den aller største drømmen. Men det er en urealistisk drøm.

Er jeg egoistisk om jeg blir gravid av et one night stand i fylla, med en jeg ikke vet hva heter en gang. Og ikke bruker prevensjon med vilje? Sier så klart i fra til han vet at jeg ikke går på p-piller. Jeg lurer han ikke.

Er jeg egoistisk? Har ikke gjort det, har hatt noen få ons i fylla. Og har alltid hatt et lite håp om at kanskje er jeg gravid. Ved hjelp av alkohol er eneste måten menn i det hele tatt tørr å se på meg. Har aldri hatt sex edru, så det sier vell en god del.

Skammer meg fordi jeg tenker slik, men samtidig. Det er min eneste sjanse på å få barn. Om det en dag skjer, og jeg ikke en gang husker hvordan han ser ut, eller hva han heter, så hadde jeg grått av glede.

Anonymous poster hash: 8b8d2...b08

Om du er moden nok til å få barn eller ikke, er sikkert ikke jeg den rette til å hjelpe deg å svare på. Det viktige er at du selv står for det du velger, og kan fortelle det til barnet ditt når den tid kommer.

Men at du som du skriver at du aldri har hatt sex edru synes jeg høres litt feil ut. Og at dette trolig kommer av selvtilliten din. Dette er virkelig noe jeg anbefaler deg å jobbe med. Uansett hvordan man er eller ser ut, bør man kunne akseptere sin kropp og sitt utseende. Ikke bry seg om hva alle andre mener. Det er ofte man selv overdriver og at ting virkelig ikke er så ille som man selv tror.

Ryddet for kontaktannonse. Stjernesol, mod.

Endret av Stjernesol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så tungt å se så mange, gamle kjenninger som blir gravide. Bare i dag så var det hele 4 stk som kom ut med nyheten om at de venter barn. 2 av de er narkovrak som ikke kan å ta vare på seg selv en gang!! Hvorfor får DE barn og ikke jeg :grine:

Anonymous poster hash: 8b8d2...b08

Hvis du har en omgangskrets som inneholder narkovrak så bør du hvert fall rydde opp i den før du setter barn til verden.

Og om du er så feit og stygg så burde du ta tak i ditt eget liv først, før du setter et annet til verden. Om du ikke engang klarer å ta vare på deg selv, hvordan skal du klare å ta vare på et barn? Fedmesvangerskap gir en svært økt risiko for komplikasjoner underveis, og om du overfører ditt usunne kosthold og inaktive livsstil til barnet så blir det akkurat like "mislykket" som deg.

Jeg skjønner at du trenger noen å elske, men du må faktisk rydde opp i ditt eget liv først. Hva med jobb og karriere?

Anonymous poster hash: b61f4...a19

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da jobbet med meg selv i flere år. Men har ikke blitt noe bedre. Har innsett at det er bare slik jeg er.

Og jeg kommer til å kreve noe fra barnefaren. Om han selv ønsker å ta del av livet til barnet, så kommer jeg ikke til å nekte.

TS

Anonymous poster hash: 8b8d2...b08

Så du "bare er feit og stygg i trynet", som du selv kaller det? Du er 23 år og har en perfekt kropp gratis, om du allerede er tykk nå så kommer du til å være helt enorm om ti år. Gudene vet hvor diger du er om 30 år... Ta tak i deg selv, ikke skyld på at det er verden det er noe galt med. Det du vurderer er så low life og low class som det går an!

Anonymous poster hash: b61f4...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da jobbet med meg selv i flere år. Men har ikke blitt noe bedre. Har innsett at det er bare slik jeg er.

Og jeg kommer til å kreve noe fra barnefaren. Om han selv ønsker å ta del av livet til barnet, så kommer jeg ikke til å nekte.

TS

Anonymous poster hash: 8b8d2...b08

"Du kommer til å kreve noe"? Du skriver jo i hovedinnlegget at du ikke engang har tenkt å spørre om navnet hans!

Anonymous poster hash: b61f4...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Du kommer til å kreve noe"? Du skriver jo i hovedinnlegget at du ikke engang har tenkt å spørre om navnet hans!

Anonymous poster hash: b61f4...a19

Hu skal nok selvsagt ha pengene også som følger med. Og med hennes mentalitet så går nok de pengene til burgere og pizza fremfor til ungen i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu skal nok selvsagt ha pengene også som følger med. Og med hennes mentalitet så går nok de pengene til burgere og pizza fremfor til ungen i seg selv.

unødvendig.

Anonymous poster hash: 53811...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu skal nok selvsagt ha pengene også som følger med. Og med hennes mentalitet så går nok de pengene til burgere og pizza fremfor til ungen i seg selv.

Selvom jeg er helt uenig med TS, syns jeg denne kommentaren var utrolig dum..

Et stort antall av mennesker i Norge har en BMI som tilsier overvekt, det gir ikke deg rett til å nedverge folk med slike kommentarer. Enkelte mennesker kan spise mye godt, og litt sunt, og likevel holde vekten. Andre må ha et kosthold med jernhånd for å ikke legge på seg. Desutten inneholder de fleste typer usunn mat, sukker og en type fett, som triger hjernen å skaper er reel, psykisk og ofte fysisk avhengihet.

Sett bortifra alt dette, så er mobbing alltid galt.

Og denne kommentaren kunne du virkelig spart deg for.

Anonymous poster hash: 49e1d...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...