Gå til innhold

Gravid av ONS etter eget ønske - egoistisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke en av de peneste, jeg er feit, dårlig selvtillit og stygg i trynet. 23 år og aldri hatt en kjæreste. Kun 1 på ungdomskolen som slo meg og kalte meg all slags ting daglig. Så han telles ikke.

Mitt største ønske er å få barn. Selvfølgelig, det å få barn med en jeg er glad i, og som er glad i meg, er den aller største drømmen. Men det er en urealistisk drøm.

Er jeg egoistisk om jeg blir gravid av et one night stand i fylla, med en jeg ikke vet hva heter en gang. Og ikke bruker prevensjon med vilje? Sier så klart i fra til han vet at jeg ikke går på p-piller. Jeg lurer han ikke.

Er jeg egoistisk? Har ikke gjort det, har hatt noen få ons i fylla. Og har alltid hatt et lite håp om at kanskje er jeg gravid. Ved hjelp av alkohol er eneste måten menn i det hele tatt tørr å se på meg. Har aldri hatt sex edru, så det sier vell en god del.
Skammer meg fordi jeg tenker slik, men samtidig. Det er min eneste sjanse på å få barn. Om det en dag skjer, og jeg ikke en gang husker hvordan han ser ut, eller hva han heter, så hadde jeg grått av glede.



Anonymous poster hash: 8b8d2...b08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får dra til Storken i Danmark, der har mennene delt ut svømmerne sine til slike formål frivillig

Endret av Chevelle
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig egoistisk. Barnet vil lure på hvor h*n kommer fra. Faren lever uvitende om at han er far. Du er egoistisk om du gjør dette.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg da være barnløs, bare fordi ingen klarer å se forbi det ytre?
Det med Danmark, er det ikke vanskelig for enslige å få hjelp via donor? Er ikke det for par som sliter med å bli gravide?

TS



Anonymous poster hash: 8b8d2...b08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Du er bare 23 år, du har god tid til å finne en du er glad i. Jobb med selvtilliten din og begynn å tren, så kan barn komme senere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal jeg da være barnløs, bare fordi ingen klarer å se forbi det ytre?

Det med Danmark, er det ikke vanskelig for enslige å få hjelp via donor? Er ikke det for par som sliter med å bli gravide?

TS

Anonymous poster hash: 8b8d2...b08

Jeg trur uansett du ønsker deg barn på feil premisser. Vent noen år til du. Er da single folk som har tatt ibruk donor også btw.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så tungt å se så mange, gamle kjenninger som blir gravide. Bare i dag så var det hele 4 stk som kom ut med nyheten om at de venter barn. 2 av de er narkovrak som ikke kan å ta vare på seg selv en gang!! Hvorfor får DE barn og ikke jeg :grine:



Anonymous poster hash: 8b8d2...b08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS btw



Anonymous poster hash: 8b8d2...b08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du trenger er ikke et barn. Et barn kan ikke hjelpe deg med din selvfølelse. Derimot vil du føle deg styggere, trøttere og gå på veggen av alt ansvaret som medfølger når du er så nedkjørt fra før. Jeg anbefaler deg å oppsøke lege og be om hjelp til å ta et steg mot et bedre bedre liv for deg selv.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ashanti

Høres ut som en dårlig idé.

Du er 23 år, du har fortsatt god tid. Du kan begynne med å ta tak i deg selv, jobbe med det du sliter med. Begynn å tren, legg om kostholdet, har du dårlig hud og slike ting er det ting som kan ordnes hvis du er villig til å legge litt penger i det (laser o.l). Bruk 1 år eller noe slikt på å virkelig ta tak i alt du sliter med. Har du det bra med deg selv, skal du se at guttene etterhvert dukker opp. Jeg ser da mange overvektige som har kjærester, så det er ikke akkurat en hindring sånn sett uansett.

Er du 38 og fortsatt ikke har fått ordnet opp i noenting og fortsatt ikke har fått deg noe kjæreste (du kunne tenkt deg å få barn med) så kan du jo vurdere en tur til Danmark..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23år

Anonymous poster hash: 8b8d2...b08

Anonymous poster hash: cfce4...69d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du risikerer jo i verste fall å få et barn smittet med herpes eller HIV.



Anonymous poster hash: a9703...988
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med utseende ditt? Hvis du tar en titt på parene rundt deg vil du se at de færreste har en fantastisk kropp med feilfri hud. Hva med de to gravide narkovrakene du kjenner, er de spesielt pene?

Du er for ung til å være så desperat etter å få barn. Og er du i stand til å ta deg ordentlig av et barn alene i den situasjonen du er i? Du har ikke selvtillit til å ha sex med en mann når du er edru. (Greit, for diskusjonens skyld kan jeg "godta" at ingen menn vil ha sex med deg hvis DE er edru, men det betyr ikke at du også må være full.)

Ta det med ro, bli trygg på deg selv og bygg opp selvtilliten og selvbildet ditt. Om noen år, hvis det fortsatt ikke er noen mann (du ønsker å oppdra et barn sammen med) i sikte, kan du ta en tur til Danmark. Vent gjerne 10 år, da har du fortsatt god tid og du har fått tid til å få det bedre med deg selv og få en ordnet økonomi/kjøpe bolig/spare opp litt penger. Det er krevende å ha barn, både økonomisk og på andre måter. Og tenk gjennom nettverket ditt. Har du noen som kan/vil avlaste deg i perioder?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tydelig ikke moden nok, samt uten evne til å ta vare på et barn når du ikke klarer å ta vare på deg selv. Jobb med deg selv. Ikke bruk et barn for kortsiktig fiks

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal jeg da være barnløs, bare fordi ingen klarer å se forbi det ytre?

Det med Danmark, er det ikke vanskelig for enslige å få hjelp via donor? Er ikke det for par som sliter med å bli gravide?

TS

Anonymous poster hash: 8b8d2...b08

I Dannmark kan du få hjelp som enslig tror jeg. Mye bedre det enn å være sykt egoistisk å lure en stakar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du barn som ung alenemor med dårlig selvtillit, som velger lettvinte og egoistiske løsninger på dype problemer bærer du en høy risiko for at dine issues vil smitte over på barnet du eventuelt får. En mamma som er glad i seg selv, tar vare på seg selv fysisk og psykisk, stimulerer til at barnet utvikler et godt selvbilde. Å bli mamma handler ikke om at barnet skal berike ditt liv. Tvert imot, det handler om hva du kan gi til barnet. Bygg deg opp først, bli den beste du kan være, før du begynner på en foreldrerolle. Og det er fryktelig få som ikke kan få seg partner, du tar helt sikkert feil når du mener det er utelukket for deg. Øv deg på å gjøre det besre ut av deg selv, og begynn å legge om til litt sunnere mat- og aktivitetsvaner hvis du har behov for det. Finn interesser du liker og mestrer, bygg opp nettverket ditt, skap deg det livet du vil at barnet ditt skal ha glede av å være en del av. Det skal ikke bare være deg og en toåring, du skal oppdra barnet ditt i 20 år og lære det å mestre livet. Hvilket råd ville du gitt din datter, om hun hadde skrevet hovedinnlegget ditt? Et barn er ikke en valp, og ditt barns behov for en pappa vil ikke være mindre enn ditt behov for et barn. Du greier å få til alt hvis du bare gradvis jobber mot det hele tiden:-)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit godt hva det innebærer og ha barn. Jeg har utdanning og jobb. Jeg har det jeg trenger, det å reise å leve det typiske "singellivet", er jeg ferdig med.

Bare fordi jeg ikke er pen, så betyr ikke det at jeg ikke har levd.
Jeg har alltid ønsket å være ung mor. Altså 20+. Jeg ønsker å ha energi til å faktisk være med barnet mitt. Min egen mor var aldri med meg på kino da jeg var yngre, eller tivoli, eller på reiser. Hun var der for meg psykisk og økonomisk, men ikke fysisk. Hun var ikke gammel da hun fikk meg, men hun hadde da 3 til å ta vare på. Som er ganske nære meg i alder. Hun hadde aldri energi til å bli med på noe. Jeg fikk selv aldri oppleve dyreparker eller tusenfryd eller slikt.

Jeg ønsker meg flere barn, minst 2. Og vil ha en god del år imellom. Hvordan skal det gå om jeg starter når jeg er 35+?

Bare fordi jeg er ung, så betyr ikke det at jeg er dum og uvitende. Jeg vet det med faren er galt. Men for barnet sin skyld, så kommer ikke han eller hun til å lide noe nød. Det å vokse opp uten far, er det mange som gjør.

TS



Anonymous poster hash: 8b8d2...b08
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du trenger er ikke et barn. Et barn kan ikke hjelpe deg med din selvfølelse. Derimot vil du føle deg styggere, trøttere og gå på veggen av alt ansvaret som medfølger når du er så nedkjørt fra før. Jeg anbefaler deg å oppsøke lege og be om hjelp til å ta et steg mot et bedre bedre liv for deg selv.

:kyss: Bra skrevet!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...