Gå til innhold

En midtsommernatts drøm...

Anbefalte innlegg

Gjest Principessa
Skrevet

*kremt* :oops: leste et sted at du hadde et fint dikt som het 'valg'...er det mulig å få lese dette??

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet
*kremt* :oops: leste et sted at du hadde et fint dikt som het 'valg'...er det mulig å få lese dette??

klem

Selvsagt kan du det, Izaria! :wink:

Jeg tok det med i den andre dagboken min, fordi det handler om april, vår, forventninger...

Valg

Jeg velger meg april!

I den det gamle faller,

i den det ny får feste;

det volder litt rabalder, -

dog fred er ei det beste,

men at man noe vil.

Jeg velger meg april,

fordi den stormer, feier,

fordi den smiler, smelter,

fordi den evner eier,

fordi den krefter velter, -

i den blir somren til!

Bjørnstjerne Bjørnson

Skrevet

I dag har jeg vært på jakt etter mer pynt til bord etc til bryllupet vårt. På Steen & Strøm kjøpte jeg rader med hvite, hjerteformede perler på "sølvtråd". Og så fant jeg små "regndråper" i glass - kjempelekkert på en hvit duk. Til slutt kjøpte jeg en skål på stett i krom som jeg enten skal ha kaker eller godis i, eller lage en blomsterdekorasjon med. Tror en dekorasjon av f.eks oasis, roser og eføy kan bli lekkert.

Har hentet og betalt sølvarmbåndet med zirkoner som jeg bestilte. Stusset litt på at det var så billig og har funnet ut at det er jo feil størrelse. Men så var jeg innom Gullfunn og der fant jeg et som var perfekt størrelse, så jeg bestilte like godt det også! Så nå sitter jeg snart med to armbånd... :oops:

Må returnere det første, får vel ikke pengene igjen, så da får jeg vel bare bytte det i noen andre smykker jeg har sett på.

Ellers var min kjære og jeg i en vielse i dag. Nydelig, godt eksempel på at borgerlig kan være personlig og stemningsfullt! Bruden hadde en kjole som jeg over lengre tid beundret i et butikkvindu! :-)

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Så moro at du har fått handlet inn bordpynt. Blir sikkert lekkert. Takk for tips om armbånd. Tror jeg må ta meg en tur for å se på det når ting normaliserer seg litt her i hjemmet.

Gjest Principessa
Skrevet

takk for det! :wink:

Kjempe fint dikt!

Klem

Skrevet

Jippi - nå har vi nettopp bestilt bryllupsreisen!! :hoppe:

Flyr til Paris to dager etter bryllupet, dvs. mandag 27. juni. Der skal vi kose oss frem til lørdagen, når vi henter leiebilen vi har bestilt. Så kjører vi sørover, detaljene i reiseruten er ikke fastlagt. Men vi har bl.a tenkt på å kanskje dra innom Lyon, som visstnok skal være en gourmet-by. Muligens også kjøre til Bordeaux. Uansett så skal vi ende opp på Rivieraen, blir vel til å utforske forskjellige steder der, lettvint når vi har bil. Flyet hjem går fra Nice mandag 12. juli. Da gjenstår å bestille hotell.

Vi har vært både i Paris og på Rivieraen før, så vi vet at det kommer til å bli knallbra! Ett ønske jeg har, er å besøke det fantastiske slottet Versailles mens vi er i nærheten av Paris - det ligger like utenfor. Slottet er omgitt av fantastiske parker, ser for meg at jeg og min ektemann har romantisk piknik der med vin, ost og kjeks... :hjerte:

Gjest Principessa
Skrevet

så morsomt!

får jeg lov til å spørre hva dere betalte for flybilletter til paris? vi skal jo også til paris...men har ikke bestilt bill ennå. Flyr dere også fra oslo? hvilket hotel skal dere bo på i paris?

Skrevet

Noterer "huskelapp" til meg selv, etter tips på bryllupsforumet:

* Kjøpe Oroblu stay-ups i farge "silk". I tillegg kjøpe et billigere reservepar.

* Snakke med toastmaster om rekkefølgen på talere:

Den tradisjonelle talerekkefølgen er:

1. Vertskapet, brudens mor eller far starter med en velkomsttale, som holdes ved middagens start.

2. Brudens far

3. Brudgommen

4. Bruden (hvis hun ønsker det)

5. Brudens forlover

6. Brudgommens forlover

7. Brudgommens far

8. Brudens mor

9. Brudgommens mor

10.Besteforeldre/Faddere

11.Søsken

12.Venner og andre som ønsker å holde en tale

* Kjøpe satinbånd i ivory + strasspynt til brudebuketten. Tenker floristen setter pris på at jeg fikser dette selv. Båndet skal jo helst matche kjolen.

Enklere å finne igjen all denne informasjonen når jeg har den i dagboken, så slipper jeg å søke i gamle innlegg på bryllupsforumet! :wink:

Skrevet
så morsomt!  

får jeg lov til å spørre hva dere betalte for flybilletter til paris? vi skal jo også til paris...men har ikke bestilt bill ennå. Flyr dere også fra oslo? hvilket hotel skal dere bo på i paris?

Vi flyr tur/retur Oslo ja, med Sterling. Betaler nesten 5000 kroner tilsammen for flybillettene, litt dyrere hjem igjen siden vi flyr fra Nice da. Det var det billigste vi fant. For leiebil i 1 uke betaler vi 2242 kroner. Har ikke begynt å se på hoteller ennå, det må vi komme i gang med!

Gjest gjest1
Skrevet

Så morro at bryllupsreisen nesten er helt i boks. Frankrike er jo så deilig og parkene ved slottetn i Versailles er virkelig å anbefale. Der er det utrolig vakkert!!! :hjerte:

Skrevet
parkene ved slottet i Versailles er virkelig å anbefale. Der er det utrolig vakkert!!! :hjerte:

I know! Har vært der før, men ikke med min kjære... :wink:

Tenk, sist jeg var der, så tenkte jeg at "her vil jeg komme tilbake på bryllupsreise!" Og nå går det i oppfyllelse, 7 år senere! Forrige gang var vi for sene til å se slottet innvendig, så det gleder jeg meg til. Finnes vel ikke mer romantisk land enn Frankrike, det må vel i tilfelle være Italia.

Skrevet

* Prøver brudekjolen med alt tilbehør nok en gang. Konstaterer at bare kjolen blir sydd inn her og der, pluss lagt opp, så vil den sitte kjempefint :danse: *

Skrevet

I dag har jeg kjøpt stay-ups, så er det gjort også. Greit å ta småtingene litt etter hvert.

Ellers driver jeg fremdeles og styrer med å finne sølvarmbånd med zirkoner. To gullsmedbutikker har tilsammen klart å bestille 3 armbånder som er annerledes enn det jeg ba om! Lurer på å bare ta det ene nå.

I går kveld fikk jeg endelig bestilt på internett disse sølvkrusene som jeg skal lage blomsterdekorasjoner i.

Gjest Gjesta
Skrevet

Heisann! :)

Ei stund siden jeg har vært innom nå, men i dag er jeg i bryllupsmodus og hadde tid og lyst til å ta en dagbokrunde!

Leste at du hadde vært i en borgerlig vielse - og da ble jeg nysgjerrig vet du! :wink: Kan ikke du fortelle litt om den da - hadde de noen "kulturelle" innslag fX?

Ble så glad når du skrev at Frankrike - OG Italia må være de mest romantiske landene...for vi har jo tenkt oss til Italia på "bryllupsreise" neste år! :wink:

Ha en flott søndag!

K

Skrevet

Hei Kverula! :-)

Ja, brudeparet som giftet seg borgerlig hadde seremonien i et ærverdig lokale med en dommer som viet dem. Han holdt en fin tale om dem som par, hvordan de traff hverandre etc - noe á la talene som prester holder i kirkelige vielser. Så var det en som leste et nydelig kjærlighetsdikt og en som sang en nydelig vise av Lisa Ekdahl, akkompagnert av gitar. Husker ikke rekkefølgen på alt. Gjestene fikk servert champagne da de ankom og det ble utbrakt skål til slutt i seremonien. Min kjære påpekte faktisk at han kunne gjerne tenkt seg en slik vielse, for rammene for hva man kan gjøre er litt videre enn i en kirke! :-)

Ellers kan jeg altså anbefale Italia på det varmeste! Vi hadde en utrolig flott tur dit for tre år siden, bl.a til Toscana og Rivieraen. Skal garantert tilbake dit! Sambo ville faktisk gjerne dit på bryllupsreise, men jeg har alltid drømt om bryllupsreise til Paris, så da så... :wink:

Nå har vi forresten endelig fått sendt avgårde erklæringene fra oss selv og forlovere. Det er jo faktisk en av de viktigste formalitetene for at vi skal bli gift, men jeg - som tok på meg oppgaven - har hele tiden glemt å sende de. Er så mye mer spennende å konsentrere seg om pynt og dilldall... :oops: :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg postet våre erklæringer på mandag og fikk attesten tilbake i posten på lørdag så du har gooood tid :)

Skrevet
Jeg postet våre erklæringer på mandag og fikk attesten tilbake i posten på lørdag så du har gooood tid :)

Fint! Sambo har drevet og "truet" med at vi blir nok ikke gift, fordi jeg sikkert ville glemme helt å sende inn erklæringene... :hoho:

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet
...

Ellers driver jeg fremdeles og styrer med å finne sølvarmbånd med zirkoner. To gullsmedbutikker har tilsammen klart å bestille 3 armbånder som er annerledes enn det jeg ba om! Lurer på å bare ta det ene nå.

Jeg kikket litt i Oslo i helgen. Fant ut at det som var på Glitter osv ikke var noe for meg. Men jeg fant et utrolig flott armbånd på Bjøklund! Det passet bare perfekt til mitt smykke og øredobber. Men det var litt for dyrt til at jeg synes jeg kunne kjøpe det uten å snakke med sambo (kr. 1485,-). Lurer på om jeg skulle ønske meg det til bursdagen min (har bursdag i juli og gifter meg i august).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...