Faina Skrevet 15. mai 2014 #101 Skrevet 15. mai 2014 Vet det ikke faktisk fungerer som en propp. Men kan tenke meg at det uansett vil renne gjennom fort så mye som jeg blør. De dagene prøver jeg forsåvidt å holde meg inne, siden jeg er en av de som må gå på smertestillende på resept og svimer av, osv. Jeg bytter bind ofte, har på passende truser, vasker meg ofte, går på do ofte, har med meg intimservietter hvis jeg må ut. Jeg har enda ikke fått permanente flekker på skinka, og hvis jeg får det går det nok av i dusjen uten videre hysterier. På disse dagene ligger jeg som regel og kaldsvetter alene, med smertestillende/feberfantasier, og prøver å ikke spy utover gulvet, og tar ikke del i feiringer som krever bunad. Resten av dagene jeg har mensen har jeg normalt med blødning og følger ca. samme råd, går ut og putter på meg bunaden. (Jeg har enda ikke ødelagt den.) Og jeg gnir ikke musa mi i trynet på forbipasserende, så lukt er ikke et problem. Anonymous poster hash: 3bd73...f0b Jeg vet om flere som blør veeeldig masse (type største ob blit byttet hver halvtime og i tillegg bruker de bind) og de er fornøyde med moon cup. De må jo bytte oftere enn hver 12.time som jeg gjør, men de er likevel fornøyde og vil aldri gå tilbake til bind eller tamponger. Selv om det virker som veldig masse blod i en tampong eller et bind, så er det ikke såå mye. Det merket jeg veldig godt når jeg gikk over til moon cup. Trodde jeg blødde mer, men det var jo bare såvidt det dekket bunnen i koppen.
Faina Skrevet 15. mai 2014 #102 Skrevet 15. mai 2014 Bruker begge deler selv. Synes virkelig det er mer ufyselig med dere som kun bruker tamponger enn å bare bruke bind altså... Er virkelig ikke hygenisk å bruke tampong så lenge på natta, hver natt i mange dager. Jeg bruker kun tampong på natta mellom dag 2 og 3. De andre nettene blør jeg ikke. Og den ene natta overlever jeg. Det er ikke snakk om så mange timer heller.
magicpie Skrevet 15. mai 2014 #103 Skrevet 15. mai 2014 Gamle damer er over overgangsalderen, og har derfor ikke mensturasjon. Er du tett i pappen?Anonymous poster hash: ef81a...a38 Det er mange gamle damer som er inkontinente og bruker bind 2
Faina Skrevet 15. mai 2014 #104 Skrevet 15. mai 2014 Iallefall 2 pakker med Libresse maxi (goodnight) de 2 første dagene. Så det blir minimum 20 bind. Så bruker jeg 1 pakke med vanlige bind resten av perioden Huff. Misunner deg ikke. Jeg bruker 3 ob normal og 5 ob mini fordelt på 3-4 dager. Og kanskje 3 truseinnlegg.
Gjest Ciegus Skrevet 15. mai 2014 #105 Skrevet 15. mai 2014 Dere som ikke kan bruke tampong pga soppinfeksjon, eller at det gjør vondt - anbefaler virkelig å prøve ut menskopp, altså! Får man til å bruke den er det helt fantastisk. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #106 Skrevet 15. mai 2014 Dette er vel noe av det mest usaklige jeg har fått slengt mot meg i dag. En kollega oser blid, vi jobber på sykehjem med mye gåing fram og tilbake og blir svette. I lunsjen sier hun at mensen kom i går. Ja heg lukter det, tenker jeg i mitt stille sinn. Bind er etter min mening grisete.Anonymous poster hash: 0139c...e2b Om du jobber på sykehjem, er vel en kollega sitt bind bare barnemat i fht å skifte bæsjebleier på demente? Folk lukter ikke av å gå med bind, så lenge de byttes regelmessig og man vasker seg morgen og kveld. Da stinket i så fall alle kvinner på 70 og 80- tallet (da var det vanlig å bruke bind). Har aldri luktet selv og jeg har heller ikke vært plaget av at andre lumter. Anonymous poster hash: ef81a...a38
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #107 Skrevet 15. mai 2014 Det er mange gamle damer som er inkontinente og bruker bind Og det er mange yngre damer som bruker bind. Men buksene skal være så innari skinny i dag at unge jenter sikkert ikke føler de kan bruke bind heller, de får et merkelig forhold til kroppen, som skal eksponeres i alle detaljer. Inkontinensbind (Tena osv) er noe helt annet. Anonymous poster hash: ef81a...a38 1
magicpie Skrevet 15. mai 2014 #108 Skrevet 15. mai 2014 Og det er mange yngre damer som bruker bind. Men buksene skal være så innari skinny i dag at unge jenter sikkert ikke føler de kan bruke bind heller, de får et merkelig forhold til kroppen, som skal eksponeres i alle detaljer.Anonymous poster hash: ef81a...a38 Det har ikke jeg sagt noe imot
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #109 Skrevet 15. mai 2014 Om du jobber på sykehjem, er vel en kollega sitt bind bare barnemat i fht å skifte bæsjebleier på demente? Folk lukter ikke av å gå med bind, så lenge de byttes regelmessig og man vasker seg morgen og kveld. Da stinket i så fall alle kvinner på 70 og 80- tallet (da var det vanlig å bruke bind). Har aldri luktet selv og jeg har heller ikke vært plaget av at andre lumter.Anonymous poster hash: ef81a...a38 Selvfølgelig gjør man det, men det er som du sier hvis man er renslig og bytter ofte, det er ikke alle som gjør det! Bind er, blant annet, av plastikk og "puster ikke" så hvis man svetter i det (som på trening) så lukter det! Jeg nekter å tro at du ikke har luktet det før? Anonymous poster hash: 409b5...6b6 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #110 Skrevet 15. mai 2014 Bruker menskopp eller, til nøden, bind. Har aldri kunnet bruke tampong noe særlig, tåler de veldig dårlig - pga blir sår, tørr, og soppinfeksjon. Så brukte tampong bare hvis jeg skulle bade eller noe annet, spesielt. Så for meg var menskopp en ekte befrielse. Og nei, jeg er ikke ei gammel dame... Anonymous poster hash: 80ef7...ad7
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #111 Skrevet 15. mai 2014 forresten, jeg er AB over. Jeg ser en viss mønster her i temaet, de som blør lite foretrekker bind og de som blør mye foretrekker tampong, kanskje? Jeg er nemlig en av de som blør lite og tålte ikke tampong. Men ja, som ei over her, anbefaler virkelig menskopp. Anonymous poster hash: 80ef7...ad7
Faina Skrevet 15. mai 2014 #112 Skrevet 15. mai 2014 (endret) Jeg blør lite og foretrekker tampong -eller moon cup. Bruker minste størrelsen (bare et par vanlige blå i løpet av perioden) og er ikke plaget med soppinfeksjoner (faktisk aldri hatt, selv ikke under svangerskap) eller at det blir for tørt/sårt. Endret 15. mai 2014 av Faina
smalls Skrevet 15. mai 2014 #113 Skrevet 15. mai 2014 Takler ikke bind. Synes det er litt ekkelt å gå med. Bruker kun Ob. Jeg blør heldigvis ikke så mye 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #114 Skrevet 15. mai 2014 Selv om det virker som veldig masse blod i en tampong eller et bind, så er det ikke såå mye. Det merket jeg veldig godt når jeg gikk over til moon cup. Trodde jeg blødde mer, men det var jo bare såvidt det dekket bunnen i koppen. Vet mange sier det, derfor ble det desto mer nedtur når min erfaring ble det motsatte. Dvs fikk litt sjokk over hvor fort den ble full. Når det i tillegg gjør grisevondt å ta det ut og nesten er umulig uten masse søl, så er det ikke noe jeg ville gjort på et offentlig toalett. Anonymous poster hash: f2904...fb0
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #115 Skrevet 15. mai 2014 Selvfølgelig gjør man det, men det er som du sier hvis man er renslig og bytter ofte, det er ikke alle som gjør det! Bind er, blant annet, av plastikk og "puster ikke" så hvis man svetter i det (som på trening) så lukter det! Jeg nekter å tro at du ikke har luktet det før? Anonymous poster hash: 409b5...6b6 Nei, jeg har ikke opplevd at noen stinker mensblod før. Ikke på trening heller. Har aldri hørt at dette er noen stor problemstilling for folk. Og jeg har veldig god luktesans. Tror de fleste på en spinningtime setter inn en tampong, ikke spesielt behagelig å ha på bind da. Uansett ville ikke et rent bind luktet før etter noen timer.Anonymous poster hash: ef81a...a38
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #116 Skrevet 15. mai 2014 Bruker alltid bind. Jeg kan oppriktig ikke forstå åssen dere får den knusktørre tampongen oppi dåsa Får den jo inn med litt stapping men det er jo vondt, samme å gå med den! Jeg får tendenser til "cowboy-ganglag." Har ikke prøvd menskopp da, men grubler nå litt på når den skal tømmes. Jeg tenker jo når man ikke er hjemme, man går på et offentlig toalett, tar den ut, tømmer den i do... hvor rengjør du den og hendene inne på en bås uten vask? Anonymous poster hash: 6241b...bb5 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #117 Skrevet 15. mai 2014 Bruker alltid bind. Jeg kan oppriktig ikke forstå åssen dere får den knusktørre tampongen oppi dåsa Anonymous poster hash: 6241b...bb5 Den blir jo klissblaut litt faderlig fort da Anonymous poster hash: f2904...fb0 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #118 Skrevet 15. mai 2014 Nei, jeg har ikke opplevd at noen stinker mensblod før. Ikke på trening heller. Har aldri hørt at dette er noen stor problemstilling for folk. Og jeg har veldig god luktesans. Tror de fleste på en spinningtime setter inn en tampong, ikke spesielt behagelig å ha på bind da. Uansett ville ikke et rent bind luktet før etter noen timer.Anonymous poster hash: ef81a...a38 Gammel/svett mens bind lukter faktisk altså, jeg er ikke AB over og har kjent det mange ganger, ikke bare på trening heller, og det er en umiskjennelig lukt som jeg går ut i fra alle kvinner kjenner...? Anonymous poster hash: 98060...205 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #119 Skrevet 15. mai 2014 Kopp + bind.. Blør som ein stukken gris dei første dagane.. Anonymous poster hash: b68a4...3a3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #120 Skrevet 15. mai 2014 Gammel/svett mens bind lukter faktisk altså, jeg er ikke AB over og har kjent det mange ganger, ikke bare på trening heller, og det er en umiskjennelig lukt som jeg går ut i fra alle kvinner kjenner...? Anonymous poster hash: 98060...205 Mener du at du kan kjenne det om du er i samme rom som en menstruerende kvinne? Kan ikke si jeg har kjent det før. Men om du mener at et brukt bind lukter om man stikker nesa nedi det (ikke at det er så vanlig), så er det en annen sak. Anonymous poster hash: ef81a...a38
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå