Gå til innhold

Bind eller tampong?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva bruker du? Hvorfor?

Jeg bruker kun tampong om dagen, og bind om natten. Før så brukte jeg kun bind.Nå kan jeg ikke fatte hvordan jeg orket det.



Anonymous poster hash: 60743...477
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bytter mellom menskopp og tampong, tror ikke jeg har brukt bind siden jeg var 12/13 år. Jeg bruker mest tampong fordi det er enkelt og konfortabelt, jeg ville følt meg veldig begrenset i dagliglivet om jeg skulle brukt bind, det er rett og slett ikke et alternativ. Til nøds om natten, men helst ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tampong. Merkelig nok så får jeg mer smerter om jeg bruker bind.



Anonymous poster hash: 67a08...44b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter mellom menskopp og tampong, tror ikke jeg har brukt bind siden jeg var 12/13 år. Jeg bruker mest tampong fordi det er enkelt og konfortabelt, jeg ville følt meg veldig begrenset i dagliglivet om jeg skulle brukt bind, det er rett og slett ikke et alternativ. Til nøds om natten, men helst ikke.

Menskopp høres ekkelt ut. Når bruker det?

Har kun sett ett klipp av det på tv. Hvordan fungerer det engentlig?

Anonymous poster hash: 60743...477

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde bare gamle damer brukte bind, jeg. Blir ganske paff når unge jenter gjør det.



Anonymous poster hash: da06f...782
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menskopp ;)

Superfornøyd, merker ikke noe til mensen annet enn at jeg må tømme den morgen og kveld

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker bind hele tiden, jeg blør som regel lite så jeg blir sår når jeg bruker tamponger. Blir også sår om jeg bruker tamponger når jeg blør mye så det er desverre uaktuelt for meg. Har også prøvd menskopp og sponge tampon, men det gikk heller ikke.

Før brukte jeg string og stringbind, men nå bruker jeg vanlig truse og vanlig bind.

Synes det er mye lettere med tampong på dagtid, men som sagt så klarer jeg ikke å bruke det.



Anonymous poster hash: ccb1b...686
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg mer ren ved å bruke tampong så da gjør jeg det, men det er vel smak og behag :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tampong. Merkelig nok så får jeg mer smerter om jeg bruker bind.

Anonymous poster hash: 67a08...44b

Setter du det på med limet opp? ;):fnise: Unnskyld, ler ikke av at du har vondt.

Tampong blir brukt her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter du det på med limet opp? ;):fnise: Unnskyld, ler ikke av at du har vondt.

Tampong blir brukt her.

haha, neei, er ganske sikker på at jeg setter bindet riktig vei ja :fnise:

Får mer mens-smerter når jeg bruker bind :P Aner ikke hvorfor.

Anonymous poster hash: 67a08...44b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker tampong om dagen og nattbind pm natta.

Bind blir alltid grisete syns jeg. Føler meg mye renere med tampong. Eneste som er kjipt er at jeg blør mye og må skifte tampong ganske ofte for å ikke blø igjennom på de verste dagene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom til å tenke på denne:

Jeg gikk en tur på stien og søkte skogens ro.
Da hørte jeg fra lien en gjøk som sa KO KO,
KO KO, KO KO, KOKOKOKOKOKO,
KO KO, KO KO, KOKOKOKOKOKO...

Vel en dag jeg gikk og rusla uti gata hvor jeg bor,
jeg hakke bodd der lenge, for jeg fløtta inn i fjor.
Jeg stakk over til en kamerat, for han hadde fest,
men han var ikke den typen som jeg likte best.

For kameraten min han dro fram punsjbollen sin
og sa ja, nå tar vi og fyller'n med vin.
Nei, sa jeg, vi må ha ei flaske hjemmebrent
og helle sprit på tamponger og tre oss ned på dem.

Vi har tampongfest, tampongfest
en fest som skaper mye blest.
Tampongfest, tampongfest
det er den fest jeg liker best.

Tampongfest, tampongfest
en fest som skaper mye blest.
Tampongfest, tampongfest
det er den fest jeg liker best.

Ja, ei halv lita flaske det er nok til ørten mann,
og det er ikke no' forskjell om du er hu eller han.
Nei, inn med hele skrotten først merker du ingenting,
men etter noen minutter begynner alt å gå i ring.

Vi er på tampongfest, tampongfest
en fest som skaper mye blest.
Tampongfest, tampongfest
det er den fest jeg liker best.

Tampongfest, tampongfest
en fest som skaper mye blest.
Tampongfest, tampongfest
det er den fest jeg liker best.

Og når du kommer hjem og far din åpner opp,
da kan du si du var på fest og kvelden den var topp.
Jeg har litt vondt i musa men det kommer ei av p...,
det kommer av den oppsprita tampongen som jeg fikk.

Jeg var på tampongfest, tampongfest
en fest som skaper mye blest.
Tampongfest, tampongfest
det er den fest jeg liker best.

Tampongfest, tampongfest
en fest som skaper mye blest.
Tampongfest, tampongfest
det er den fest jeg liker best.

Jeg gikk en tur på stien og søkte skogens ro.
Da hørte jeg fra lien en gjøk som sa KO KO,
KO KO, KO KO, KOKOKOKOKOKO,
KO KO, KO KO, KOKOKOKOKOKO.

Jeg gikk en tur på stien og søkte skogens ro.
Da hørte jeg fra lien en gjøk som sa KO KO,
KO KO, KO KO, KOKOKOKOKOKO,
KO KO, KO KO, KOKOKOKOKOKO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker menskopp og av og til tampong. Bind har jeg ikke brukt på mange år og skjønner ikke hvordan jeg orket å bare bruke bind tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menskopp høres ekkelt ut. Når bruker det?

Har kun sett ett klipp av det på tv. Hvordan fungerer det engentlig?

Anonymous poster hash: 60743...477

Menskopp er et genialt konsept, gjenbrukskonseptet gjør at du sparer miljøet, lommeboken din, og du sparer kroppen ved å ikke utsette den for masse klor og kjemikalier som ved tampong. Det kreves litt trening i forbindelse med inn- og uttakelse, så jeg bruker min når jeg har tid og mest når jeg skal være hjemme, da føler jeg meg trygg siden jeg ikke har brukt den nok til å være helt fortrolig med den enda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Menskopp er et genialt konsept, gjenbrukskonseptet gjør at du sparer miljøet, lommeboken din, og du sparer kroppen ved å ikke utsette den for masse klor og kjemikalier som ved tampong. Det kreves litt trening i forbindelse med inn- og uttakelse, så jeg bruker min når jeg har tid og mest når jeg skal være hjemme, da føler jeg meg trygg siden jeg ikke har brukt den nok til å være helt fortrolig med den enda.

Prøver ikke å være morsom her, men jeg ser for meg et lite glass ala urinprøve glass.Er det virkelig tett? Og man må da få en "jeg- har -driti-på-meg gange". Også ser jeg for meg at om jeg setter meg ned, så skyter jeg glasset ut av skjeden.....

OMG! Dette er kun fordi at jeg er uvitende da. Det fungerer sikkert litt annerledes. Ser over her at det er ikke bare jeg som er uvitende da det gjelder denne koppen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tampong eller moon cup. Må kjøpe ny moon cup nå siden det er veldig mange år siden jeg kjøpte den.

Har brukt tamponger de siste 3 gangene og merker at jeg blør mer og har mer smerter enn når jeg bruker moon cup. Så jeg må få ut fingeren å kjøpe ny.

Bind har jeg ikke brukt siden jeg var tenåring. Det kommer aldri i min truse igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menskopp høres ekkelt ut. Når bruker det?

Har kun sett ett klipp av det på tv. Hvordan fungerer det engentlig?

Anonymous poster hash: 60743...477

Det er ikke ekkelt.

Jeg tømmer den bare morgen og kveld siden jeg blør såpass lite. Skyller (eller vasker hvis jeg er hjemme eller har tilgang på intimsåpe), bretter den dobbel og setter den på plass.

Vaskes med intimsåpe i alle fall en gang for dag. Og kokes etter endt periode. Har en egen liten kjele til kun det formålet.

Veldig enkelt og jeg for min del tenker ikke på at jeg har mensen. Som sagt får jeg også mindre smerter og jeg blør enda mindre og kortere når jeg bruker den.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver ikke å være morsom her, men jeg ser for meg et lite glass ala urinprøve glass.Er det virkelig tett? Og man må da få en "jeg- har -driti-på-meg gange". Også ser jeg for meg at om jeg setter meg ned, så skyter jeg glasset ut av skjeden.....

OMG! Dette er kun fordi at jeg er uvitende da. Det fungerer sikkert litt annerledes. Ser over her at det er ikke bare jeg som er uvitende da det gjelder denne koppen.

Hvis den er satt på plass riktig skal den være helt tett ja, men den kan vel bli full på samme måte som tamponger... :fnise: Og da renner det jo over bokstavelig talt, eller hvis den ikke har fått brettet seg ut skikkelig eller ligger skjevt. Jeg har heller ikke helt teken på å få den ut igjen på en elegant og ugrisete måte etter bruk, så det er vel mest de to grunnene til at jeg vil teste den mer ut hjemme først ;) Jeg merker den overhodet ikke når den sitter riktig, så ingen rar gange her. Tenker ikke over det, glemmer den akkurat som med tampong. Likevel foretrekker jeg den til roligere dager, jeg vet ikke om jeg hadde tørd å ta en hard treningsøkt med den f eks, i redsel for at den skulle glippe eller renne over eller noe. Litt kjedelig om alt kommer ut på en gang ser jo for meg... :vetikke::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...