Gå til innhold

Bind eller tampong?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

varierer :P av og til bruker jeg tampong og av og til bind. kommer egentlig ann på dagshumøret :fnise:

om natten bruker jeg for det meste bind, da jeg så å si ikke blør om natta så jeg er redd for å bli for tørr der oppe. men jeg må gå på do med en gang jeg står opp om morgenen :P

Anonymous poster hash: 2704f...a40
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tampong. Kan verkeleg ikkje fordra bind, så det brukast kun i nødtilfelle. Må heile tida sjekke at om det har blødd gjennom. Redd for at det skal lukte (?), klamt og grisete. Må jo vaske seg for kvart skift, eller? Har alltid vore skeptisk til menskopp, innbiller meg at det er utruleg grisete å få ut, og at det kan renne over :P men etter å ha lest tråden, skal eg jammen teste det ut! Må spare miljøet og kroppen for unødvendige stoffer, så langt det er mulig :)

Anonymous poster hash: a7b45...155

• Liker 1
Skrevet

Kan jeg spørre hva som er årsaken til at du velger bind hjemme? Lurer fordi jeg er nysgjerrig ikke fordi jeg er negativ også :) Har en venninne som også gjør det samme som deg, har alltid lurt på hvorfor. Selv hadde jeg ikke kommet på å ha en slik inne/utefordeling :)

Anonymous poster hash: ccb1b...686

Jeg synes bind er mer behagelig, men tamponger mest praktisk. Så når jeg er ute bruker jeg tampong for å slippe å bruke stor mensen-truse som lager streker på rumpa, pluss at da slipper jeg å bekymre meg for at det skal lukte. Men jeg synes egentlig tampong kan være litt ubehagelig, og med en gang jeg kommer hjem og kan ta på meg daffeklær, skifter jeg til truse og bind. Det er akkurat som hvis jeg har på meg trang bukse eller ubehagelig BH - de MÅ av med en gang jeg kommer inn døren hjemme :fnise:

• Liker 1
Gjest Naria
Skrevet

Menskopp, går aldri tilbake til bind eller tamponger.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke ekkelt.

Jeg tømmer den bare morgen og kveld siden jeg blør såpass lite. Skyller (eller vasker hvis jeg er hjemme eller har tilgang på intimsåpe), bretter den dobbel og setter den på plass.

Vaskes med intimsåpe i alle fall en gang for dag. Og kokes etter endt periode. Har en egen liten kjele til kun det formålet.

Veldig enkelt og jeg for min del tenker ikke på at jeg har mensen. Som sagt får jeg også mindre smerter og jeg blør enda mindre og kortere når jeg bruker den.

men hva om du må bytte den og du er ute et sted, på restaurant eller på jobben, må du liksom ta den med ut til fellesvaskene utenfor toalettene og vaske den der....? Jeg sytes dette hørtes ekkelt og vanskelig ut... Og så må man koke den! Æsj uansett med egen kjele så er jo kjøkkenet til for å lage mat på...

Uansett jeg har ikke mensen lengre (har hormonspiral) og skal gjøre mitt ytterste for å aldri få mensen igjen ,det er forferdelig....

Anonymous poster hash: 409b5...6b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes bind er mer behagelig, men tamponger mest praktisk. Så når jeg er ute bruker jeg tampong for å slippe å bruke stor mensen-truse som lager streker på rumpa, pluss at da slipper jeg å bekymre meg for at det skal lukte. Men jeg synes egentlig tampong kan være litt ubehagelig, og med en gang jeg kommer hjem og kan ta på meg daffeklær, skifter jeg til truse og bind. Det er akkurat som hvis jeg har på meg trang bukse eller ubehagelig BH - de MÅ av med en gang jeg kommer inn døren hjemme :fnise:

litt OT, men det er f*** meg den j****ligste lukten ever! Å komme inn i en svett spinningssal og en eller annen der inne har mensen, bruker binn og har svettet opp i det. Urg! Blir helt dårlig bare av tanken. Jeg har faktisk måttet gå fra en spinningtime pga menslukt....

• Liker 2
Gjest Naria
Skrevet

men hva om du må bytte den og du er ute et sted, på restaurant eller på jobben, må du liksom ta den med ut til fellesvaskene utenfor toalettene og vaske den der....? Jeg sytes dette hørtes ekkelt og vanskelig ut... Og så må man koke den! Æsj uansett med egen kjele så er jo kjøkkenet til for å lage mat på...

Nå har jeg aldri opplevd å måtte tømme koppen annet enn morgen og kveld, men om man ikke har tilgang på vask er det ingenting i veien for å bare tørke den litt med papir før man setter den inn. Alternativt kan man ha med seg en vannflaske for å skylle den. Kokingen oppleves heller ikke som noe problem.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Uansett jeg har ikke mensen lengre (har hormonspiral) og skal gjøre mitt ytterste for å aldri få mensen igjen ,det er forferdelig....

Nå blør jeg såpass lite at det er sjelden nødvendig. Jeg har gjort det ute, men da finner jeg do med vask inne på doet.. om så er handicaptoalettet. Ellers vet jeg mange har med seg vannflaske og bare skyller den over do. Det funker, det også.

Så noen nevnte gris når de tar den ut. Det trenger ikke bli det. Man lærer seg ofte en teknikk. Min renner ikke over når jeg tar den ut. Det er bare å presse den ned, ta tak i bunnen, klemme og dra. Så tømmer man den med en gang. Trenger ikke engang se på blodet i koppen.

Hva er problemet med å koke den på kjøkkenet, i egen kjele?

Du trenger ikke koke den mens du lager middag, da.

Angående tampong og lange fingre.. hæ? Jeg har ikke lange fingre, langt derifra, men jeg får da inn en tampong uten problem. Den skal jo ikke langt oppi magen.

Endret av Faina
  • Liker 2
Skrevet

Hva er problemet med å koke den på kjøkkenet, i egen kjele?

Du trenger ikke koke den mens du lager middag, da.

Ser for meg der du står å koker ris til middagen, mens menskoppen putrer i kjelen ved siden av. :fnise:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bind her. Bruker ikke tampong da den er vanskelig å få på plass og jeg kjenner det veldig godt. Jeg ser også for meg at det blir som en propp :fnise: Har de første dagene så kraftig blødning at jeg bokstavelig talt kan sitte ned i en time, og hvis jeg reiser meg opp må jeg på do med en gang da det bare renner ut. Ja, renner, bokstavelig talt.

Anonymous poster hash: 3bd73...f0b
Skrevet

Ser for meg der du står å koker ris til middagen, mens menskoppen putrer i kjelen ved siden av. :fnise:

Hahah, men det er jo ikke nødvendig :P

Jeg har lagt meg til den vanen at jeg gjør det sent på kvelden når jeg er alene. Og da lager jeg ikke middag samtidig :)

AnonymBruker
Skrevet

Tampong og et truseinnlegg. På nettene tampong og bind. De to første nettene må jeg ha vekkeklokka på sånn at jeg får skiftet tampong. Hater bind og særlig om natta. Da renner det bakover langs rumpesprekken og jeg griser ut sengetøy og overmadrass. Tampong ble redningen for meg.

Anonymous poster hash: 22d9b...b1e

AnonymBruker
Skrevet

Bind her. Bruker ikke tampong da den er vanskelig å få på plass og jeg kjenner det veldig godt. Jeg ser også for meg at det blir som en propp :fnise: Har de første dagene så kraftig blødning at jeg bokstavelig talt kan sitte ned i en time, og hvis jeg reiser meg opp må jeg på do med en gang da det bare renner ut. Ja, renner, bokstavelig talt.

Anonymous poster hash: 3bd73...f0b

Hvis den er vanskelig å få på plass setter du den ikke inn riktig. Den skal langt inn og vippes bakover. Og den er ikke som en propp, den suger opp blodet.

Har ikke brukt bind siden 12-13årsalderen, er nå 33. Kunne ikke tenke meg å gå med et blidbad i trusa, svett ig stinkende. Nei slikt svineri heres jeg rett og slett ikke. Har mang en gang luktet at andre kvinner går rundt med et fullt og svett mensen-bind. Æsj.

Hva gjør du hvis du må sitte lenge? Hva om det kryper bakover og setter flekker på skinka? Går du med digre natt-bind? Hva med når du skal pynte deg? Eller bruke bunad? Jeg ville aldri i livet gått på dass i bunad med ett fullt bind i trusa, å risikere å ødelegge hele bunaden!

Anonymous poster hash: 0139c...e2b

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker tampax pearl og tampax compakt. Er 100 ganger lettere å sette inn enn vanlig ob. Kjøper compak i Norge på litt større matvarehus og kjøper pearl i england.

https://www.google.no/search?q=tampax+pearl&es_sm=122&tbm=isch&imgil=Buhaug0XomLyJM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn2.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcSYbZR3zJLHHu3qkcVPTGI7Hj5-HteqVbk_8V2fd40K7BSJtdW1%253B500%253B500%253BQq8iUqTQRW-AQM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fyoungrichard.wordpress.com%25252F2011%25252F03%25252F08%25252Fu-by-kotex-vs-tampax-pearl%25252F&source=iu&usg=__MK6NmvnfxS6IEQfvQMLgU5NeFww%3D&sa=X&ei=Zz9zU4qANMTNygPytIGQCA&ved=0CDEQ9QEwAg#facrc=_&imgdii=_&imgrc=Buhaug0XomLyJM%253A%3BQq8iUqTQRW-AQM%3Bhttp%253A%252F%252Fyoungrichard.files.wordpress.com%252F2011%252F03%252Ftampaxpearl.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fyoungrichard.wordpress.com%252F2011%252F03%252F08%252Fu-by-kotex-vs-tampax-pearl%252F%3B500%3B500

https://www.google.no/search?q=tampax+compact&es_sm=122&tbm=isch&imgil=Au31iLdPqm_rRM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn1.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcS1V2jTe4yJJkFvY6TCD2uJknavUkdQT4Mf7fkm7c_VklmtzKaA%253B300%253B300%253BgMh-HLLkMeh82M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.echemist.co.uk%25252Fp-tampax-compak-regular-tampons&source=iu&usg=__5KgPpFlixWhVJ1HQkaAp1QLjqco%3D&sa=X&ei=iT9zU7fhM8T_ygOxpIGoBw&ved=0CDMQ9QEwAw#facrc=_&imgdii=_&imgrc=Au31iLdPqm_rRM%253A%3BgMh-HLLkMeh82M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.echemist.co.uk%252Fproductmedia%252Ftampax-compak-regular-tampons.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.echemist.co.uk%252Fp-tampax-compak-regular-tampons%3B300%3B300

Gjest Ciegus
Skrevet

Hvis den er vanskelig å få på plass setter du den ikke inn riktig. Den skal langt inn og vippes bakover. Og den er ikke som en propp, den suger opp blodet.

Har ikke brukt bind siden 12-13årsalderen, er nå 33. Kunne ikke tenke meg å gå med et blidbad i trusa, svett ig stinkende. Nei slikt svineri heres jeg rett og slett ikke. Har mang en gang luktet at andre kvinner går rundt med et fullt og svett mensen-bind. Æsj.

Hva gjør du hvis du må sitte lenge? Hva om det kryper bakover og setter flekker på skinka? Går du med digre natt-bind? Hva med når du skal pynte deg? Eller bruke bunad? Jeg ville aldri i livet gått på dass i bunad med ett fullt bind i trusa, å risikere å ødelegge hele bunaden!

Sikker på at du er 33? :klo:

• Liker 3
Skrevet (endret)

Mange blør så mye at de må bruke både tampong og bind samtidig. Jeg er en av de. Man vasker seg ofte og det lukter ikke, for noe tull!

Endret av KG dama
AnonymBruker
Skrevet

Bruker bind, får noia av tampongsyken. Har heller aldri rent gjennom, så skjønner ikke problemet.

Anonymous poster hash: bb291...e36
AnonymBruker
Skrevet

Mange blør så mye at de må bruke både tampong og bind samtidig. Jeg er en av de. Man vasker seg ofte og det lukter ikke, for noe tull!

Kom ikke å fortell at det etter 3 timer ikke lukter, for det gjør det. Man kjenner det ikke selv. Hvis du har tampong i tillegg til bind vil det nok ikke komme så mye, men blør du mye og bare bruker bind... Da lukter det.

• Liker 2
Skrevet

Kom ikke å fortell at det etter 3 timer ikke lukter, for det gjør det. Man kjenner det ikke selv. Hvis du har tampong i tillegg til bind vil det nok ikke komme så mye, men blør du mye og bare bruker bind... Da lukter det.

Nei det gjør det ikke. Bindet er inni buksa og de fleste vasker seg og bytter ofte. Jeg har en "fin" nese og luker alt men jeg har aldri kjent menslukt av noen!

AnonymBruker
Skrevet

Bruker bind, får noia av tampongsyken. Har heller aldri rent gjennom, så skjønner ikke problemet.

Anonymous poster hash: bb291...e36

"Tampongsyken" kan du i prinsippet også få selv om du aldri har rørt en tampong. Det er høyere risiko ved tampongbruk ja, men bytter du den ofte er sjansen for dette minimal. Før i tiden sugde tampongene for mye, derfor fikk flere kvinner TSS, som også kan oppstå uten tampongbruk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...