Anglofil Skrevet 17. mai 2014 #141 Skrevet 17. mai 2014 Bind. Synes det er ekkelt å bruke tampong (rent personlig, ikke at andre bruker det). Mvh Yvonne
Frøken.stille Skrevet 17. mai 2014 #142 Skrevet 17. mai 2014 Bruker som regel bind. Bruker tampong en gang iblant, men ofte blør jeg ikke så mye så det gjør vondt å ta den ut... Jeg syns også det er ekkelt å f.eks tisse med tampong..hele snora blir jo våt (selv om jeg prøver holde den til siden ) og føler jeg ikke får tørket meg ordentlig.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #143 Skrevet 18. mai 2014 Trodde bare gamle damer brukte bind, jeg. Blir ganske paff når unge jenter gjør det. Anonymous poster hash: da06f...782 Jeg er ung, i 20-årene, og bruker selvsagt kun bind. Om man er veldig stor og løs der nede, er det sikkert ok å bruke tampong men jeg har prøvd og det var ekstremt smertefullt. Skal aldri bruke tampong igjen -med mindre jeg gjennomgår en fødsel eller to først. Anonymous poster hash: cd21b...027
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #144 Skrevet 18. mai 2014 Må bruke begge deler.. tampong inni, åsså nattbind under, for det kommer til å renne igjennom tampongen! Anonymous poster hash: b0b5d...a33
Lucid Skrevet 18. mai 2014 #145 Skrevet 18. mai 2014 Foretrekker bind egentlig. Jeg blør ofte veldig lite, så tampongen må gjerne tvinges inn fordi det ikke er vått nok, noe som gjør at det blir vondt, og så får jeg den ikke langt nok inn til at det er behagelig å gå med. Men hvis jeg skal noen steder og har på meg stram bukse foretrekker jeg tampong (blir veldig bevisst og nervøs om jeg har på meg stramme klær og bind når jeg er ute blant folk. Tenker veldig mye på om jeg har blødd over kanten eller om det vises at jeg har på bind..)
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #146 Skrevet 18. mai 2014 Veldig stor og løs vil jeg påstå eg litt feil utsagn. Forall del jeg tror deg at tampong gjør vondt, for det syns jeg også til tider. Men om man klarer å bruke tampong betyr d ikke at man er soesielt stor og løs? Den er jo veldig liteb i forhold til når en har samleie el lignende. :-) Anonymous poster hash: 3f5e9...950
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #147 Skrevet 18. mai 2014 Veldig stor og løs vil jeg påstå eg litt feil utsagn. Forall del jeg tror deg at tampong gjør vondt, for det syns jeg også til tider. Men om man klarer å bruke tampong betyr d ikke at man er soesielt stor og løs? Den er jo veldig liteb i forhold til når en har samleie el lignende. :-) Anonymous poster hash: 3f5e9...950
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #148 Skrevet 18. mai 2014 Jeg er ung, i 20-årene, og bruker selvsagt kun bind. Om man er veldig stor og løs der nede, er det sikkert ok å bruke tampong men jeg har prøvd og det var ekstremt smertefullt. Skal aldri bruke tampong igjen -med mindre jeg gjennomgår en fødsel eller to først. Anonymous poster hash: cd21b...027 Anonymous poster hash: 67a08...44b 5
Anglofil Skrevet 18. mai 2014 #149 Skrevet 18. mai 2014 Med bind måtte jeg jo stått opp flere ganger i timen, med tampong holder det med et par ganger pr natt. Anonymous poster hash: f2904...fb0 Jeg blør også mye, men jeg bruker alltid flere bind om gangen. Legger de oppå hverandre i trusa slik at jeg slipper lekkasje. Mvh Yvonne
Puny Skrevet 18. mai 2014 #150 Skrevet 18. mai 2014 Jeg er ung, i 20-årene, og bruker selvsagt kun bind. Om man er veldig stor og løs der nede, er det sikkert ok å bruke tampong men jeg har prøvd og det var ekstremt smertefullt. Skal aldri bruke tampong igjen -med mindre jeg gjennomgår en fødsel eller to først. Anonymous poster hash: cd21b...027 hehe, da anbefaler jeg ikke sex....
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #151 Skrevet 18. mai 2014 Det kan nok sikkert hende at enkelte kvinner lukter mye under mensen. Enten om det kommer av dårlig hygiene, om de bruker bind eller de rett og slett bare lukter sånn mensen eller ikke. Man kan da ikke påstå at alle kvinner lukter når de har mensen og bruker bind. Syns det er merkelig at noen kan påstå at de kan lukte det når de ikke fysisk kan se at kvinnen menstruerer og har et bind i trusa Jeg har sett det flere ganger i garderoben på treningssentre, og det er der jeg lukter det mest også, det er noe med komboen plastikk, mensen og svette som skaper vond lukt... Anonymous poster hash: 409b5...6b6
Gjest Funky Punk Skrevet 18. mai 2014 #152 Skrevet 18. mai 2014 Jeg har sett det flere ganger i garderoben på treningssentre, og det er der jeg lukter det mest også, det er noe med komboen plastikk, mensen og svette som skaper vond lukt...Anonymous poster hash: 409b5...6b6 Da kan jeg forstå at du lukter det. Det lukter alltid mer når man "lufter" der nede. Men å lukte når en kvinne menstruerer når de har på seg klær, den klarer jeg ikke å forstå.
Pringle Skrevet 18. mai 2014 #153 Skrevet 18. mai 2014 Tøybind er kult. Fås i morsomme farger og mønstre om man liker det, og suger mye mer effektivt enn engangs. Irriterer ikke huden heller, og noen synes det er mindre klamt. Jeg liker bedre å vaske og tørke enn å kjøpe nytt og kaste. Jeg har nettopp bestilt et par nattbind til på etsy.
Severus Skrevet 18. mai 2014 #154 Skrevet 18. mai 2014 Bruker begge deler, mest bind om natten i tillegg til sånn tisselaken greie. Vil ikke ha blodflekker på overmadrass og laken.
Gjest Ciegus Skrevet 18. mai 2014 #155 Skrevet 18. mai 2014 Jeg er ung, i 20-årene, og bruker selvsagt kun bind. Om man er veldig stor og løs der nede, er det sikkert ok å bruke tampong men jeg har prøvd og det var ekstremt smertefullt. Skal aldri bruke tampong igjen -med mindre jeg gjennomgår en fødsel eller to først. Anonymous poster hash: cd21b...027 Det har ingenting med hvor stor og løs man er, og det burde en i 20-årene vite, så jeg tviler på at du er så gammel som du påstår. 1
Djungelvrål Skrevet 18. mai 2014 #156 Skrevet 18. mai 2014 (endret) Jeg er ung, i 20-årene, og bruker selvsagt kun bind. Om man er veldig stor og løs der nede, er det sikkert ok å bruke tampong men jeg har prøvd og det var ekstremt smertefullt. Skal aldri bruke tampong igjen -med mindre jeg gjennomgår en fødsel eller to først. Anonymous poster hash: cd21b...027 Du vet tydeligvis ikke at skjeden er utrolig tøyelig og at til og med jomfruer kan bruke tampong. Å insinuere at man må være vid for å klare å få inn en bitteliten ob blir bare for dumt. Kvinner blir heller ikke store og løse nedentil etter barnefødsler, det er en stor myte. Lurer på hvordan du klarer å få inn en penis. Den er jo ørlite grann større. Endret 18. mai 2014 av KG dama 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #158 Skrevet 19. mai 2014 Jeg bruker mest bind. Jeg blør ikke så mye utenom den første dagen, så føler ikke at det er grisete. Skifter 2-3 ganger om dagen selv om det er ikke "fullt". Bruker intimservietter hvis jeg føler for å vaske meg. Om natta MÅ jeg bruke bind, gidder ikke ha på vekkerklokke for å skifte tampong. Hilsen gamletante på 25. Anonymous poster hash: ba39c...ac0
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #159 Skrevet 20. mai 2014 Jeg er ung, i 20-årene, og bruker selvsagt kun bind. Om man er veldig stor og løs der nede, er det sikkert ok å bruke tampong men jeg har prøvd og det var ekstremt smertefullt. Skal aldri bruke tampong igjen -med mindre jeg gjennomgår en fødsel eller to først. Anonymous poster hash: cd21b...027 Man skal ikke kunne kjenne at man har i tampong, så da har du gjort det feil. Det finnes flere str etter hvor mye man blør, så man kan prøve den aller minste hvis man synes det er vanskelig. Man må ikke være "stor og løs der nede" for å bruke tampong. Har man plass til en finger eller penis så går en tampong fint inn også. Man kan bruke det selv om man er trang og ikke har født barn. Hvis det bare gjør vondt når du har prøvd å bruke det så bør det undersøkes av lege. Både jeg og de fleste av venninnene mine bruker tampong i tillegg til bind, har gjort det siden vi var tenåringer, og ingen har gjennomgått fødsler osv. Anonymous poster hash: 936b6...4e1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #160 Skrevet 20. mai 2014 Trodde bare gamle damer brukte bind, jeg. Blir ganske paff når unge jenter gjør det. Anonymous poster hash: da06f...782 Alle bør bruke bind innimellom, spesielt noen av nettene man har mensen. Tampongsyken (TSS) og bakteriell vaginose er noe man kan få om man har det for lenge i av gangen. TSS er ikke like vanlig nå som før, siden tampongene har blitt bedre. Det kan også bli mye bakterier. Tamponger suger ikke bare opp menstruasjonsblod, men påvirker også sekresjon fra skjedeveggene som kan skape en ubalanse i bakteriefloraen og høyne pH-verdien. Da kan man få infeksjoner og bli syk. Anonymous poster hash: 936b6...4e1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå