Gå til innhold

Bind eller tampong?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker bind om natten og når jeg er hjemme, og tampong når jeg er utenfor huset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker bind om natten og når jeg er hjemme, og tampong når jeg er utenfor huset

Kan jeg spørre hva som er årsaken til at du velger bind hjemme? Lurer fordi jeg er nysgjerrig ikke fordi jeg er negativ også :) Har en venninne som også gjør det samme som deg, har alltid lurt på hvorfor. Selv hadde jeg ikke kommet på å ha en slik inne/utefordeling :)

Anonymous poster hash: ccb1b...686

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bind.

Tamponger er uhygieniske (derfor kan man ende opp med "tampongsyken" , det skjer ikke ved bruk av bind.)



Anonymous poster hash: c7278...8e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare bind. Men jeg har lyst til å prøve tampong men den går jo bare ikke inn.. hvordan får dere den inn? er det ikke vondt? eller er det bare første gang?



Anonymous poster hash: bc9e9...349
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tamponger, synes det er lettvinnest og minst "klin" :) Men jeg bruker bind i tillegg på natta de første mensdagene, i tilfelle det skulle blø gjennom siden jeg blør så mye da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tampong her.

Bare tanken på å tømme og skylle en kopp med mensblod er for meg helt.. :kvalm:

Endret av Hecubaa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bind.

Tamponger er uhygieniske (derfor kan man ende opp med "tampongsyken" , det skjer ikke ved bruk av bind.)

Anonymous poster hash: c7278...8e4

Hva som er mest hygienisk skal ikke jeg legge meg opp i, men det med tampongsyken henger sammen med kvaliteten på tampongen. Tidligere sugde de rett og slett opp for mye og det var derfor man ble syk. Nå renner det igjennom om du går med den for lenge.

Jeg bruker bare bind. Men jeg har lyst til å prøve tampong men den går jo bare ikke inn.. hvordan får dere den inn? er det ikke vondt? eller er det bare første gang?

Anonymous poster hash: bc9e9...349

Nei jeg synes også det er vanskelig. Forstår ikke hvordan folk kan ha lange nok fingrer til å få den på plass. Men prøv Tampax. De kommer med innføringshylser som gjør det lettere.

Anonymous poster hash: ccb1b...686

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mensen lengre, men i flere år brukte jeg bare bind fordi jeg ikke fikk inn tampongen. Etter jeg fikk kjæreste begynte jeg med tampong + et lite truseinnlegg (i tilfelle jeg skulle blø veeldig mye) og det reddet meg rett og slett! Jeg slapp å blø i trusa, slapp styret med svære bind som krøllet seg, slapp å være svett i truseområdet, osv. (i tillegg synes jeg bind i seg selv bare er irriterende og ubehagelig). Jeg blødde mye også, så jeg brukte tamponger som tålte mye blod og det var perfekt for meg. Ingen blod-dam i bindet liksom. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sala21

Trodde bare gamle damer brukte bind, jeg. Blir ganske paff når unge jenter gjør det.

Anonymous poster hash: da06f...782

Med fare for å være ekkel med detaljer, så er det å bruke bind bedre hvis man blør veldig mye, da en tampong ikke tar til seg alt og det blir oversvømmelse... :S Derfor bruker jeg det.

Foretrekker tampong, men på de første dagene hvor det er mest blod bruker jeg noen ganger bind, evt begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Vanligvis menskopp, og hvis ikke veksler jeg på bind og tamponger. Blir veldig sår hvis jeg bruker tampong flere dager på rad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menskopp. Har en Ladycup jeg er veldig fornøyd med. Som andre her tømmer jeg den bare to ganger for dagen stort sett. Har aldri sopp lenger, blir aldri sår, føler meg ikke ufresh og legger omtrent ikke merke til at jeg har mensen.



Anonymous poster hash: acfac...688
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tamponger ute, joggebukse, bind og bestemortruse hjemme :fnise:



Anonymous poster hash: 21d70...46c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge deler når det står på som verst, ellers tampong og et lite truseinnlegg. Nå, etter å ha lest her, skal jeg google menskopp, det har jeg ikke prøvd. Men hørtes greit ut. Bruker p-ring til vanlig, kan jo ikke være vanskeligere å plassere enn den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker tampong de første dagene, så går jeg over til bind på dag 4 eller 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brukte bind før, men har gått over til tamponger, noe som fungerer mye bedre. Ikke noe søl, og jeg føler meg renere. Da jeg brukte bind, opplevde jeg ofte at blodet rant fra skjeden og inn i rumpesprekken, for så å renne utenfor bindet bak. Resultatet ble ofte en diger flekk langt oppå baken. :(



Anonymous poster hash: e072b...3d5
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker for det meste tamponger. Rett og slett for egen velvære. Føler meg aldri vel når jeg bruker bind. Føler hele tiden behov får sjekke om jeg har blødd i mellom, så syntes jeg det rett og slett er ubehagelig å bruke. Kun i nød benyttes det. Tamponger er enklere. Føler meg renere, og har ikke behov for å stadig sjekke. Føler også smertene minimaliseres til en viss grad, slik som en over her skrev. Rart med det.



Anonymous poster hash: ac1a2...434
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Begge deler når det står på som verst, ellers tampong og et lite truseinnlegg. Nå, etter å ha lest her, skal jeg google menskopp, det har jeg ikke prøvd. Men hørtes greit ut. Bruker p-ring til vanlig, kan jo ikke være vanskeligere å plassere enn den?

Du bør lese i den laaaange tråden om menskopp som ligger her på KG, mange tips der.

Men joda, den er vanskeligere å plassere enn p-ringen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør lese i den laaaange tråden om menskopp som ligger her på KG, mange tips der.

Men joda, den er vanskeligere å plassere enn p-ringen. :ler:

Takk for tips :) Skal sjekke ut den tråden, kanskje tok jeg litt lett på det da jeg trodde det var lett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...